Szkolenie

EFEKTYWNA KOMUNIKACJA I WSPÓŁPRACA W ZESPOLE

O szkoleniu

Cel szkolenia:

• zrozumienie relacji międzyludzkich w procesie komunikacji,
• poznanie zasad komunikacji interpersonalnej,
• właściwe rozpoznawanie typów osobowości i dostosowywanie do nich sposobów komunikacji.

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy będą potrafili:

• określić swoje predyspozycje i wyzwania komunikacyjne,
• diagnozować styl komunikacji własnej i partnera komunikacji,
• rozpoznać reguły rządzące komunikacją, czynniki wpływające na jej skuteczność,
• przekazywać konstruktywną informację zwrotną,
• kształtować komunikaty w sposób dopasowany do rozmówcy,
• właściwie rozpoznawać i stosować komunikaty niewerbalne w relacjach interpersonalnych,

Metody szkoleniowe:

• ćwiczenia indywidualne i grupowe,
• odgrywanie ról,
• analiza postaw oraz zachowań,
• studia przypadku,
• moderowane dyskusje,
• prezentacja,
• testy,
• burza mózgów.
Kto powinien wziąć udział?
kadra kierownicza, właściciele firm, menedżerowie, pracownicy

Program szkolenia

1. ROLA KOMUNIKACJI W ŻYCIU JEDNOSTKI I ZESPOŁU
• Schemat procesu komunikacji.
• Komunikacja jedno- i dwukierunkowa.
• Systemy reprezentacji (wzrokowy, słuchowy i kinestetyczny).
• 4 pary uszu von Thuna - płaszczyzny komunikatu: rzeczowa, relacji, ujawniania siebie, apelu.

2. ROZMAWIAĆ KAŻDY MOŻE
• Autoanaliza własnego stylu komunikowania się.
• Sztuka zadawania pytań i aktywne słuchanie jako narzędzia skutecznej komunikacji.
• Czynniki zakłócające słuchanie i rozumienie wypowiedzi – przyczyny i przezwyciężanie barier.
• Przekazywanie informacji zwrotnej.

3. KOMUNIKACJA ASERTYWNA, CZYLI ODWAGA BYCIA SOBĄ
• Komunikat „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania siebie.
• Strach przed powiedzeniem „nie”.
• Stosowanie technik asertywnych.
• Różnice między zachowaniem asertywnym a agresywnym i uległym.
• Metody zachowań asertywnych.

4. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
• Czytanie „mowy ciała” - rodzaje komunikatów niewerbalnych.
• Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych.
• Zasady interpretacji komunikatów niewerbalnych.
Drugi dzień szkolenia oparty jest na licencjonowanym narzędziu Insights DiscoveryTM. Insights DiscoveryTM przekłada język psychologii jungowskiej na język kolorów, symbolizujących określony zespół cech osobowości. Cztery energie kolorystyczne odzwierciedlają cztery style funkcjonowania, cztery typy behawioralne. Każdy posiada pewną kombinację wszystkich energii kolorystycznych, jednak zawsze jeden kolor, dwa lub trzy są kolorami dominującymi i to właśnie one determinują komunikację oraz procesy decyzyjne.


5. JAKIM JESTEM KOLOREM? - Zrozumieć siebie.
• Preferencje psychologiczne i ich wpływ na zachowania.
• Percepcja – czym jest percepcja i dlaczego jest tak istotna w procesie komunikacji.
• Charakterystyka poszczególnych energii kolorystycznych - Od Hipokratesa do Junga - cztery temperamenty i cztery energie kolorystyczne.

6. JAKIM TY JESTEŚ KOLOREM? – Rozpoznawanie typów osobowościowych
• „Energie kolorystyczne znanych i lubianych” - Rozpoznawanie osób reprezentujących poszczególne energie kolorystyczne.
• „Spirala samolotu i Susan Boyle” – sposoby postrzegania i interpretacji zachowań oraz ich konsekwencje.
• Rozpoznawanie dominujących energii kolorystycznych na podstawie zachowania, mowy ciała, stylu wypowiedzi, funkcjonowania w stresie.
• „Z kim masz do czynienia?” – sztuka odczytywania wskazówek i identyfikacji stylów funkcjonowania.

7. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA – Jak dotrzeć do rozmówcy?
• Jak się komunikujemy? Umiejętność przekonywania do swojego zdania.
• Jak zrozumieć i komunikować się z poszczególnymi typami kolorystycznymi?
• Przeciwieństwa się przyciągają- jak rozmawiać z osobą o zupełnie innym stylu komunikacji.
• Budowanie relacji z wykorzystaniem 4 energii.

Czas trwania

9:00 - 17:00
2 dni, 16 godzin

Aktualne terminy szkoleń znajdą Państwo na stronie:
www.wikconsulting.pl

Prelegenci

Cytat
Katarzyna Konieczna

Trener i konsultant zarządzania, trener Praktyk NLP, prawnik ze specjalizacją z prawa pracy, menedżer z 13-letnim doświadczeniem w biznesie, b. redaktor naczelna „Personelu i Zarządzania”, licencjonowany konsultant „Insights Discovery”. Posiada wiedzę i doświadczenie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi oraz ponad ośmioletnią praktykę w zakresie prowadzenia szkoleń biznesowych i prawa pracy.

Pracując na stanowiskach menedżerskich nabyła kompetencje z zakresu rekrutacji, zarządzania szkoleniami, budowy i wdrażania systemów ocen, systemów wynagradzania i motywowania, budowy i zarządzania zespołami pracowniczymi. Przez wiele lat była członkiem kapituły programu Inwestor w Kapitał Ludzki, organizowała eventy, prowadziła debaty podczas konferencji. Jest także autorką wielu artykułów z zakresu prawa pracy i HR publikowanych m.in. w „Rzeczpospolitej”, INFOR PL, Wiedza i Praktyka.

Jako trener specjalizuje się w zagadnieniach komunikacji interpersonalnej, umiejętności menedżerskich, zarządzania czasem, asertywności, zarządzania szkoleniami, zarządzania zmianą. W pracy trenerskiej stawia sobie za cel wspieranie uczestników szkoleń w docieraniu do własnych zasobów, umożliwiających nowe, skuteczne funkcjonowanie.

Prowadziła szkolenia z prawa pracy i zarządzania dla pracowników: Dalkia, Leroy Merlin, Citibank Handlowy, Peugeot Polska, LOT Grant Serwis, Unilever Polska, Henkel Polska, OBI Polska, PSA Finanse, TVP S.A., Siemens Sp. z o.o., Sodexo Polska Sp. z o.o., TP Internet, Polkomtel S.A., Polska Telefonia Cyfrowa Sp. zo.o., AGORA S.A., Ikea Polska oraz na studiach MBA HR w Wyższej Szkole Handlu i Prawa i. R. Łazarskiego oraz podyplomowych dla trenerów i coachów w Wyższej Szkole Zarządzania Personelem.

Ukończyła profesjonalną szkołę trenerów biznesu prowadzoną przez G.T. MENTOR (VI The European Qualifications Framework). Absolwentka prawa UMCS w Lublinie, podyplomowego studium zarządzania zasobami ludzkimi w Szkole Głównej Handlowej, uczestniczka licznych szkoleń biznesowych.

Gdzie i kiedy

Warszawa 8 - 9 maja 2014
Warszawa

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 6 - 7 marca 2014
Warszaswa

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 9 - 10 stycznia 2014
Warszaswa

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena 1
net
1290 PLN
Cena zawiera:
  • materiały szkoleniowe, certyfikaty, lunch, przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

WIK Consulting
62-510 Konin
Różyckiego 2/23
woj. wielkopolskie
WIK Consulting to grono wysoko wykwalifikowanych konsultantów oraz trenerów z doświadczeniem menedżerskim i biznesowym, wyniesionym z różnych branż, posiadających na swoim koncie wiele zrealizowanych z sukcesem projektów doradczych i szkoleniowych. ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia można uzyskać drogą telefoniczną lub mailową kontakt:

Tel: +48 509 667798
Tel: +48 22 299 77 07
Fax: +48 22 379 64 83
mail: szkolenia@wikconsulting.pl
www.wikconsulting.pl

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

WIK Consulting
62-510 Konin Różyckiego 2/23
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!