O szkoleniu
Mimo, że MBTI® jest narzędziem psychometrycznym opartym na teorii Carla Gustava Junga, uniknięto w nim żargonu psychologicznego i osadzono je bardzo mocno w realiach biznesowych i życiowych.
Jak już wspomniano wyżej MBTI® jest narzędziem, które może służyć do rozwijania różnorodnych kompetencji osób opisywanych tym narzędziem a także pracujących z nim na co dzień.
Przy użyciu MBTI® można pracować nad:
- rozwojem kompetencji przywódczych,
- rozwojem kompetencji komunikacyjnych,
- rozwojem kompetencji związanych z podejmowaniem decyzji,
- efektywnością osobistą i zespołową,
- asertywnością,
- sprzedażą,
- kreatywnością i twórczym rozwiązywaniem problemów,
itp.
MBTI® nie jest narzędziem oceniającym, stąd na żadnym etapie pracy z tym narzędziem nie mamy do czynienia z oceną (czy to indywidualną czy grupową). MBTI® jedynie opisuje typ poszczególnych ludzi wskazując jednocześnie na ich mocne strony i potencjalne obszary do rozwoju. Takie podejście wynika z dwóch kwestii:
MBTI® zakłada, że nie ma dobrych lub złych typów. Opisuje nasze preferencje, nad którymi możemy wszakże pracować.
Brak oceny pozwala ludziom na większą otwartość w pracy nad swoim typem a także uczy otwartości na innych.
Narzędzie to jest stosowane przez większość liczących się organizacji w Polsce i na świecie, niezależnie od branży i wielkości personelu.
wszystkich, którzy:
- chcą zrozumieć siebie, swoje motywacje, preferencje w kontaktach z innymi a także chcą zrozumieć lub udoskonalić zrozumienie innych osób,
- chcą poprawić swoje relacje w kontaktach z innymi (szefami, podwładnymi, współpracownikami ale również z rodziną lub przyjaciółmi),
- szukają większej motywacji i zadowolenia w życiu zawodowym i osobistym.
Program szkolenia
1. Przygotowanie do pracy z własnymi wynikami MBTI®. Zbudowanie relacji sprzyjających skutecznemu uczeniu się i autorefleksji na temat własnego stylu komunikowania się z innymi ludźmi.
- Omówienie celów, tematów i przebiegu zajęć.
- Poznanie Uczestników z trenerem.
- Ustalenie zasad współpracy.
- Czego z MBTI możemy się dowiedzieć, a czego nie? Na ile wiarygodne są uzyskane wyniki?
2. Poznanie charakterystyki poszczególnych par preferencji w sposób umożliwiający nie tylko zrozumienie siebie, ale również rozpoznawanie danej preferencji w zachowaniu innych osób.
- Co to jest model MBTI®? – charakterystyka i zastosowanie.
- Prezentacja podstaw teoretycznych kwestionariusza.
- Konstrukcja kwestionariusza - pary preferencji jungowskich, konstrukcja typu wg. MBTI®.
- Rozumienie znaczenia poszczególnych par preferencji.
- stosunek do świata zewnętrznego (E i I),
- rodzaj preferowanych informacji i sposób ich zbierania i porządkowania (S i N),
- sposób podejmowania decyzji (T i F),
- organizowanie własnej aktywności (J i P).
- Określenie swojego typu i porównanie z wynikami uzyskanymi w badaniu internetowym.
- Rozumienie różnic w potrzebach dotyczących sposobu zarządzania pomiędzy swoim typem, a osobami o odmiennych preferencjach.
3. Dynamika typu MBTI®.
- Omówienie dynamiki typu.
- Moja dominująca i najmniej wykorzystywana funkcja.
4. Wykorzystanie potencjału osobistego w zarządzaniu sobą z wykorzystaniem modelu MBTI®.
- Określenie mocnych stron i obszarów do rozwoju w zakresie zarządzania własną efektywnością w oparciu o MBTI®.
- Kryteria wyznaczania priorytetów mojej pracy czyli metoda praktycznej klasyfikacji zadań do wykonania według stopnia ich ważności w oparciu o opracowane metody.
- Jak wyznaczać priorytety w sytuacji nieoczekiwanej?
- Jak ulokować na liście priorytetów raportowanie i kończenie zadań?
5. Typy MBTI® i ich potrzeby w wybranych aspektach komunikacji i współpracy
- Preferencje MBTI®, a różnicowanie sposobu określanie komunikatów, elementy motywujące i demotywujące w komunikatach.
- Poszczególne preferencje MBTI®, a potrzeby związane z informacją zwrotną.
- Przekazywanie trudnych informacji – jakie argumenty trafią, a jakie nie trafią do osób o poszczególnych preferencjach.
6. Podsumowanie szkolenia
- Czego nowego czego ważnego dowiedziałem się dziś o sobie?
- Co mi się potwierdziło? Co mnie zaskoczyło?
- Jak mogę to wykorzystać w swojej pracy i życiu osobistym?
Czas trwania
Prelegenci
PIOTR SZAMAŁEK
Doświadczenie zawodowe zdobywał jako sprzedawca, menedżer oraz wreszcie członek zarządu. Od 2007 roku poświęcił się pracy doradczej i trenerskiej. Wspiera pracownika na każdym szczeblu organizacyjnym. Ukończył certyfikowane kursy: Transforming Communication™, coach MBTI®; Discovery Insights™, metodyk PMI i PRINCE2. Ma za sobą ponad 1500 dni szkoleniowych oraz ponad 500 godzin coachingu indywidualnego, w tym coachingu towarzyszącego, prowadzonego w miejscu pracy osoby coachowanej. Znakomicie sprawdza się w projektach zorientowanych na rezultaty – zarówno jako trener, jak i koordynator merytoryczny. Potrafi doskonale odpowiedzieć na pytanie, dlaczego jeden widzi wszystko w czarnych barwach jako dużą ilość niepokojących zdarzeń, a ktoś inny po prostu wie, że wszystko się uda mimo braku przesłanek na osiągnięcie celu.
MARIUSZ CHAŁAT
Doświadczenie w zakresie zarządzania zdobył poprzez pełnienie stanowisk kierowniczych na poziomie średniego i wyższego szczebla w branży Yellow Pages, branży odzieżowej oraz w sektorze ubezpieczeniowym. Wieloletnie budowanie i utrzymywanie relacji z klientem, przełożyło się na kilka tysięcy efektywnych rozmów handlowych. Sprzedaż poznawał od poziomu przedstawiciela handlowego do stanowisk kierowniczych. Z wykształcenia jest Doradcą Zawodowym po Akademii Jana Długosza w Częstochowie. Ukończył szereg szkoleń/kursów z zakresu sprzedaży i zarządzania. To, między innymi, szkolenia z procesu grupowego, coachingu, Transforming Communikations, Skuteczne Systemy Szkoleniowe (HPI), Trainers Training (Polski Instytut NLP), Szkolenie dla Asesorów Assessment Center, Thomas International Certificate oraz MBTI (metody pozwalające skutecznie diagnozować predyspozycje zawodowe oraz bardziej efektywnie zarządzać personelem). Dzięki jego znajomości MBTI® (Myers – Brigs Type Indicator) ty również zrozumiesz funkcjonowanie człowieka, dzięki temu będziesz budował świadome relacje.Współpracował m.in. z takimi firmami jak Bioderma, Falck, MAKRO Cash and Carry Polska, czy Chromavis Service
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, certyfikat
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Masz pytania? Napisz do nas
