Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/komunikacja-interpersonalna-z-elementami-inteligencji-emocjonalnej-swiadome-komunikowanie-zarzadzanie-emocjami-i-stresem-74158-id36

Informacje o szkoleniu

  • Komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej - świadome komunikowanie, zarządzanie emocjami i stresem


    ID szkolenia: 74158
    Typ: Szkolenia
    Kategoria:
  • Termin szkolenia:

    Adres szkolenia:

    Hotel***** Radisson Blu
    Purkyniego 10
    50-156 Wrocław
    Godziny zajęć (czas trwania):
    I dzień: 10:00 - 18:00
    (w tym przerwa obiadowa 45 min)II dzień: 09:00 - 17:00
    (w tym przerwa obiadowa 45 min)
  • Organizator szkolenia:

    AVENHANSEN Sp. z o.o.
    Kronikarza Galla 4 lok. 9
    30-053 Kraków
    woj. małopolskie
    O firmie Inne oferty firmy
AVENHANSEN Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Panowanie nad swoimi emocjami i właściwa komunikacja wspomagają prawidłowe relacje interpersonalne. Inteligencja emocjonalna odpowiada za Twoją umiejętność kontrolowania uczuć i emocji, pozwalając na podejmowanie dojrzałych i rozważnych decyzji opierających się na logice i rozumowaniu. Podczas praktycznych warsztatów poznasz jak istotne jest rozwijanie inteligencji emocjonalnej, jakie zależności panują pomiędzy emocjami, komunikacją i stresem oraz jak radzić sobie w trudnych sytuacjach zawodowych. Po szkoleniu Uczestnicy będą: - Wiedzieli, na jakie elementy zwrócić uwagę podczas komunikacji - Dbali o prosty, czytelny i rzetelny przekaz, występując zarówno w roli nadawcy, jak i odbiorcy - Wiedzieli, dlaczego ludzie mają odmienne potrzeby związane z przyswajaniem informacji - Rozróżniali typy temperamentu i doceniali różnice - Wiedzieli jak radzić sobie z negatywnymi emocjami i jak radzić sobie ze stresem - Umieli zadbać o swoje emocje i wpływać pozytywnie na emocje drugiej strony - Umieli wyrażać swoje potrzeby oraz cele w sposób, który będzie do przyjęcia dla drugiej strony - Umieli prowadzić konstruktywną dyskusję, pamiętając o kilku ważnych narzędziach, takich jak docenianie, dopytywanie, szukanie punktów wspólnych i parafrazowanie - Wiedzieli czym naprawdę jest asertywność - Znali i umieli stosować kluczowe techniki asertywne - Budować swoją postawę asertywną - Komunikować się w różnych sytuacjach zawodowych w sposób asertywny

Szkolenie skierowane jest do:

Szkolenie polecane jest dla osób, które zainteresowane są doskonaleniem umiejętności związanych z efektywną komunikacją, rozwijaniem swojej inteligencji emocjonalnej i umiejętnością radzeniem sobie ze stresem.

Program szkolenia:

MODUŁ I. WSTĘP - WPROWADZENIE DO TEMATU

  1.  Ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę

MODUŁ II. KOMPETENCJE NIEZBĘDNE DO BUDOWANIA MARKI OSOBISTEJ: KOMUNIKACJA, INTELIGENCJA EMOCJONALNA

MODUŁ III. POSTAWY I ZACHOWANIA UŁATWIAJĄCE I UTRUDNIAJĄCE DOBRĄ KOMUNIKACJĘ

  1. Od intencji do interpretacji - model komunikacji nastawiony  na współpracę z innymi
  2. Rodzaje barier komunikacyjnych
  3. Możliwości przeciwdziałania barierom uniemożliwiającym efektywne komunikowani
  4. Ćwiczenie  - zabawa grupowa (jak zapamiętaliśmy informacje w krótkim komunikacie - co było prawdą a co fałszem?).
  5. Precyzja komunikatu: zwięzłość, prostota, czytelność, interaktywność

MODUŁ IV. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA - narzędzia

  1. Aktywne słuchanie
    • Znaczenie i techniki aktywnego słuchania - parafraza, odzwierciedlenie
    • Parametry komunikacji niewerbalnej ułatwiające i utrudniające aktywne słuchanie – głos, postawa, czas i miejsce, dystans
  2. Rozmowa
    • Dostrojenie się do drugiej osoby - poziom werbalny i niewerbalny
    • Pytania - rodzaje i funkcje pytań
    • Doskonalenie umiejętności zadawania odpowiednich pytań - ze szczególnym uwzględnieniem pytań trudnych
    • Wyrażanie intencji jako sposób budowania kontaktu z ludźmi
  3. Informacja zwrotna
    • Cechy dobrej informacji zwrotnej i jej funkcje
    • Jak informacja zwrotna wpływa na budowanie relacji interpersonalnych?
    • Ćwiczenia praktyczne - informacja zwrotna w sytuacjach zawodowych

MODUŁ V. MOWA CIAŁA - CZY NAPRAWDĘ JEST TAKA WAŻNA?

  1. Ćwiczenie - rozpoznajemy komunikaty niewerbalne
  2. Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego

MODUŁ VI. INTELIGENCJA EMOCJONALNA CZYLI KOMUNIKACJA EMOCJI JAKO ASPEKT BUDOWANIA RELACJI

  1. IQ vs EQ - jak wpływają na nasze życie zawodowe i prywatne?
  2. Siła inteligencji emocjonalnej
  3. Wymiary inteligencji emocjonalnej (wg  D. Goleman)
  4. Komunikaty typu „ty” i komunikaty typu „ja” - ćwiczenia
  5. Rozmowa o emocjach własnych - dyskusja w grupach

MODUŁ VII. O TYM, ŻE NIE MA DOBRYCH LUB ZŁYCH TEMPERAMENTÓW

  1. "Trudni" ludzie, czy trudne sytuacje w pracy
  2. Poznajemy osobowości
  3.  Jak osobowość wpływa na relację w zespole?
  4. Test osobowości Hartmana
  5. 4 typy osobowości Hartmana - czyli poznajemy się
  6. Dlaczego ludzie się zachowują nie tak jak sobie tego życzymy?
  7. „Poznajmy się” - analiza przypadku (wejście w rolę)
  8. Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami? - omówienie ćwiczenia

MODUŁ VIII. TRENING KONTROLI EMOCJI W SYTUACJACH TRUDNYCH

  1.  W jakim stopniu IQ a w jakim EQ decyduje o naszym sukcesie życiowym?
  2. Kontrolowanie swoich emocji i korzystanie z nich
  3. Stres powstaje w głowie!
  4. Rozbrajanie stanów negatywnych
  5. Wzbudzanie stanów pozytywnych

MODUŁ IX. ŹRÓDŁA I FAZY STRESU

  1. Stres korzystny i niekorzystny
  2. Typowe źródła stresu: wewnętrzne i zewnętrzne
  3. Zjawisko stresu według Hansa Seyle'go
  4. Jak reagujemy na stres?
  5. Konsekwencje utraty kontroli nad stresem
  6. Psychologiczne mechanizmy obronne w sytuacjach trudnych
  7. Przyczyny i następstwa długotrwałego stresu
  8. Ćwiczenie: Autodiagnoza

MODUŁ X. WROGA ZAMIENIĆ W PRZYJACIELA - UMIEJĘTNOŚĆ RADZENIA SOBIE ZE STRESEM

  1. Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania - prawo Yerkesa-Dodsona
  2. Czynniki redukujące stres zawodowy
  3. Wzór zachowania wg Friedmana i Resenmana
  4. Praktyczne techniki i metody minimalizacji stresu w sytuacjach trudnych
  5. Style reagowania w sytuacjach trudnych
  6. Autorska gra szkoleniowa

MODUŁ XI. ZALEŻNOŚĆ MIĘDZY INTELIGENCJĄ EMOCJONALNĄ A SPOSOBEM REAGOWANIA NA STRES

MODUŁ XII.  EMOCJE I ASERTYWNOŚĆ

  1. Kiedy jesteśmy negatywnie odbierani w pracy?
  2. Reguły rozmowy asertywnej
  3. Zasady czystej komunikacji na podstawie analizy transakcyjnej
  4. Budowanie komunikatów asertywnych
  5. Komunikacja asertywna w sytuacjach zawodowych - analiza przypadków

Informacje o prelegentach:

Adrianna Zbińska

Trener i praktyk. Wieloletni menedżer, kierujący zespołami i projektami. Posiada 15 letnie doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta. Od 1998 roku prowadzi szkolenia biznesowe. 

Warsztat trenerski doskonaliła w Limra International Inc., uczestnicząc, jako moderator przy takich projektach jak: Management Skills Seminar i Unit Manager's Training Seminar.
Ma na swoim koncie wiele publikacji branżowych poświęconych zagadnieniom pracy menedżera i trenera. Specjalizuje się w szkoleniach menedżerskich, handlowych i trenerskich.
Współtwórca portalu o tematyce szkoleniowej trenerbiznesu.pl i autor artykułów.


Specjalizacja trenerska

Od 1998 roku prowadzi szkolenia biznesowe. Specjalizuje się w szkoleniach trenerskich, prezentacji, wystąpień publicznych na różnych poziomach zaawansowania. A także w szkoleniach z zakresu zarządzania zespołem, motywowania, komunikacji i współpracy, budowania zespołu.


Doświadczenie biznesowe

Doświadczenie zdobywała jako: kierownik Biura Zarządu i Controllingu w firmie produkcyjnej „Hanka" S.A., dla której współtworzyła, wdrożyła system controllingu.

Kolejne zajmowane stanowiska to menedżer zespołu sprzedawców i menedżer ds. szkoleń.
Podczas swojej kariery zawodowej zbudowała i zarządzała zespołem, który osiągnął trzecie miejsce w Polsce za wyniki w sprzedaży w latach 2001-2002.

Wieloletni trener i wykładowca między innymi w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Legnicy.


Ukończone kursy

  •     Management Skills Seminar; Limra International Inc.
  •     Unit Manager's Training Seminar; Limra International Inc.
  •     Szkolenie dla trenerów: Piotra Tymochowicza
  •     Szkolenia trenerskie (dwa poziomy) – Metaedukacja
  •     Szkolenia trenerskie (dwa poziomy) – Moderator
  •     Studia Pedagogiczne
  •     Szkolenia wewnętrzne – cyklicznie prowadzone w TU Allianz Polska SA w latach: 1999 – 2003


Doświadczenie w szkoleniach dla administracji publicznej

  •     PUP w Skarżysku Kamiennej
  •     Miejskie Wodociągi i Kanalizacja w Bydgoszczy
  •     Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
  •     Urząd Komunikacji Elektronicznej w Warszawie
  •     Urząd Marszałkowski w Warszawie
  •     Urząd Gminy Polkowice w Polkowicach
  •     Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego – Poznań
  •     Centralna Komisja Egzaminacyjna z siedzibą w Warszawie
  •     Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
  •     Urząd Celny w Poznaniu
  •     Lokalna Kraina Karpia (Stowarzyszenie) w Chocianowie
  •     Stowarzyszenie "Między Wisłą a Kampinosem" w Warszawie
  •     Stowarzyszenie Animacji Twórczej i Działań Aktywizacyjnych „SATiDA” – Sucha Górna
  •     Urząd Marszałkowski w Warszawie
  •     Ministerstwo Finansów.


Doświadczenie w szkoleniach dla firm produkcyjnych

  •     Przedsiębiorstwa HANKA SA
  •     Skoda Auto Polska SA
  •     KGHM Polska Miedź S.A. w Lubinie
  •     WARSAW TRUCK CENTER Wrocław
  •     Związek Pracodawców Polska Miedź (zrzeszone spółki produkcyjne)
  •     Zelmer SA
  •     Delphi Poland S.A.
  •     Philip Morris Polska S.A.
  •     Elda- Eltra Elektronika S.A. (Schneider Electronic)
  •     KAESER KOMPRESSOREN Sp. z o. o.,
  •     Scania Production Słupsk S.A.
  •     Duni Poland Sp. z o.o.
  •     Kabat s.j.
  •     SKODA AUTO POLSKA S.A.
  •     Hilding Polska Sp. z o.o.
  •     PHOENIX CONTACT WIELKOPOLSKA Sp. z o.o.
  •     Teva Pharmaceuticals Polska Sp. z o.o.
  •     ALSTOM POWER SP. z o.o.
  •     Indesit Polska
  •     Unilever Polska Sp. z o.o.
  •     HP Global Business Center, Wrocław, HP Polska.

Szkolenia dla osób pracujących w branżach produkcyjnych obejmowały głównie tematy obejmujące: zarządzanie, przywództwo i budowania zespołu, delegowanie i monitorowanie, motywowanie, komunikacja, zarządzanie czasem, rozwiązywania konfliktów oraz szkolenia trenerskie, wystąpienia publiczne, kreatywne myślenie, obsługa klienta.

Prowadziła również szkolenia dla kadry menedżerskiej, trenerów i pracowników: TAURON, MSWiA, Urzędu Komunikacji Elektronicznej, T.U. Allianz S.A., ING Bank Śląski, PZU S.A., KGHM Polska Miedź S.A., Skoda Auto Polska S.A., Zelmer S.A., Portów Lotniczych, Centrum Informatyki Grupy PZU SA sieci Intermarche i innych.


Posiadane certyfikaty:

  •     Management Skills Seminar; Limra International Inc.
  •     Unit Manager's Training Seminar; Limra International Inc.

Współautorka EMS - Elektronicznego Menedżera Szkoleń oraz platformy badawczej SPOT - systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie szkoleniami i badaniami.

Współtwórca portalu o tematyce szkoleniowej : www.trenerbiznesu.pl

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1480 zł + 23% VAT za osobę

Cena zawiera:

- Autorskie materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)

Dostępne zniżki:

  • 200 zł rabat za dwie osoby
  • 400 zł rabat za trzy osoby
  • Piąta osoba gratis rabat za cztery osoby
  • 100 zł rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia (od całości zamówienia)

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

  1. Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej.
  2. Po jego otrzymaniu będziemy się kontaktować z Państwem, potwierdzać udział oraz przekazywać informacje dotyczące organizacji szkolenia oraz zasad płatności.

Wydarzenie: Komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej - świadome komunikowanie, zarządzanie emocjami i stresem