Szkolenie

Komunikacja strategii firmy oraz przywództwo w jej wdrożeniu

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy na dwudniowe szkolenie z komunikacja strategii firmy oraz przywództwa w jej wdrożeniu.

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do komunikacji strategii i przewodzenia ludziom w procesie wdrażania strategii przedsiębiorstwa.
Dlaczego warto wziąć udział?

Kluczowe korzyści

  • Opanowanie procesu opracowania Programu Komunikacji Strategii (PKS).
  • Zrozumienie roli zarządu i kadry menedżerskiej w procesie komunikacji i wdrażania strategii.
  • Poznanie reakcji pracowników na wprowadzanie zmian i technik zarządzania zmianami.
  • Rozwój umiejętności w zakresie prezentacji strategii różnym grupom odbiorców.
  • Poznanie najlepszych praktyk w zakresie komunikacji z różnymi grupami odbiorców.
  • Rozwój indywidualnych cech przywódczych, gwarantujących skuteczne wdrożenie strategii w przedsiębiorstwie.
  • Rozwój umiejętności w zakresie budowania teamu menedżerskiego, skoncentrowanego na wdrożeniu strategii.

Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie potrafił m.in.

  1. Opracować program komunikacji strategii
  2. Przygotować informację o strategii z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi np. mapa celów, karta wyników – KPI dostosowaną do różnych grup interesariuszy
  3. Wybrać kanały komunikacji strategii
  4. Rozpisać role w procesie komunikacji strategii
  5. Zaprezentować strategię różnym grupom interesariuszy
  6. Identyfikować problemy związane z wdrożeniem strategii i zarządzaniem zmianami i im przeciwdziałać
  7. Wykorzystać swoje umiejętności przywódcze w wdrożeniu strategii.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie komunikacji strategii i przywództwa w jej wdrożeniu.

Kto powinien wziąć udział?

Właściciele firm, prezesi i pozostali członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów funkcjonalnych: finansów, strategii, produkcji, komunikacji, dyrektorzy operacyjni, marketingu, dyrektorzy zakładów i fabryk, menedżerowie odpowiedzialni za wdrożenie i nadzór nad realizacją strategii firmy, dyrektorzy personalni i HR, kierownicy i liderzy zespołów projektowych, uczestnicy procesów zmian.

Program szkolenia

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Komunikacja strategii

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Czym jest strategia przedsiębiorstwa i co decyduje o jej sukcesie?
    1. Strategia jako wyzwanie rozwojowe firmy i kadry menedżerskiej.
    2. Czynniki sukcesu wdrożenia strategii w organizacji.
    3. Co powinna zawierać strategia firmy? Składowe strategii jako treści programów komunikacji. – Warsztat
  3. Program komunikacji strategii jako narzędzie informacji o strategii przedsiębiorstwa. – Warsztat
    1.  Treść i forma informacji o strategii. Kto powinien opracować program komunikacji? – Ćwiczenie
    2. Mapa celów strategicznych, KPI oraz karty projektów strategicznych jako narzędzia komunikacji strategii.
    3. Jak dobierać kanały komunikacji strategii do różnych grup odbiorców. – Ćwiczenie
    4. Określenie grup odbiorców programu komunikacji. – Ćwiczenie
    5. Harmonogram wdrożenia programu komunikacji strategii. – Ćwiczenie
  4. Kto powinien komunikować strategię w organizacji? Role poszczególnych grup menedżerskich w realizacji programu komunikacji strategii.
    1. Przygotowanie kadry menedżerskiej do komunikacji strategii firmy.
    2. Proces komunikacji strategii w „dół” organizacji – wyzwanie dla menedżerów.
    3. Jak zarządzać informacją zwrotną otrzymywaną „od dołu” w trakcie prezentacji strategii?
  5. Jak chcesz komunikować strategię swoim zespołom? Pomysły na komunikację strategii w firmie. – Warsztat
  6. Jak monitorować wdrożenie programu komunikacji i ocenić skuteczności dotarcia do odbiorców?
    1. Wskaźniki efektywności realizacji programów. – Warsztat
  7. Podsumowanie dnia.

 

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Angażowanie pracowników we wdrażanie strategii

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Psychologiczne aspekty reakcji ludzi na zmiany niesione przez strategię. – Ćwiczenie
  3. Skuteczne techniki komunikacji z dużymi grupami pracowników. – Ćwiczenie
  4. Częstotliwość komunikacji strategii a poziom zaangażowania pracowników.
  5. Jakich błędów należy się wystrzegać w procesie komunikacji strategii? – Ćwiczenie
  6. Jak budować organizację wygrywającą?
    1. Jak inspirować menedżerów do realizacji ambitnych celów firmy? (motywacja w perspektywie długoterminowej).
    2. Materialne i pozamaterialne „motywatory” skłaniające pracowników do realizacji strategii. System wynagrodzeń.
    3. Przywództwo i zaangażowanie menedżerów jako kluczowy czynnik sukcesu wdrażania strategii firmy.
  7. Jak rozwijać zespół menedżerski, gwarantujący wdrożenie strategii firmy? – Ćwiczenie
  8. Nasz dekalog komunikacji strategii.
  9. Podsumowanie zajęć.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

Michał Brzeziński

Trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w zagadnieniach związanych z komunikacją, przywództwem, zarządzaniem zmianami i negocjacjami.

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

Doświadczenie zawodowe zdobywał w obszarze B2B, zaczynając od obszaru sprzedaży z czasem rozszerzając swoje wpływy i zdobywając doświadczenie na stanowiskach menedżerskich. Był m.in. dyrektorem generalnym na Polskę i prokurentem firmy należącej do włoskiej grupy kapitałowej.

Absolwent Politechniki Łódzkiej Wydziału Organizacji i Zarządzania we współpracy z Universite d’Auvergne I w Clermont Ferrand.

Gdzie i kiedy

Warszawa 29 - 30 marca 2022
Hotel Golden Tulip

Warszawa

Towarowa 2

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
3250 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Cena promocyjna
za zapis do 27.01
2925 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa
ul. Filtrowa 75/5
woj. mazowieckie
Francuski Instytut Gospodarki Polska jest firmą ekspercką, której misją jest: „Wspierać najwyższą kadrę zarządzającą w osiąganiu przełomowych wyników poprzez edukację, doradztwo oraz nadzór nad realizacją projektów biznesowych w oparciu o &b...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa ul. Filtrowa 75/5
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!