O szkoleniu
Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do komunikacji strategii i przewodzenia ludziom w procesie wdrażania strategii przedsiębiorstwa.
Kluczowe korzyści
- Opanowanie procesu opracowania Programu Komunikacji Strategii (PKS).
- Zrozumienie roli zarządu i kadry menedżerskiej w procesie komunikacji i wdrażania strategii.
- Poznanie reakcji pracowników na wprowadzanie zmian i technik zarządzania zmianami.
- Rozwój umiejętności w zakresie prezentacji strategii różnym grupom odbiorców.
- Poznanie najlepszych praktyk w zakresie komunikacji z różnymi grupami odbiorców.
- Rozwój indywidualnych cech przywódczych, gwarantujących skuteczne wdrożenie strategii w przedsiębiorstwie.
- Rozwój umiejętności w zakresie budowania teamu menedżerskiego, skoncentrowanego na wdrożeniu strategii.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie potrafił m.in.
- Opracować program komunikacji strategii
- Przygotować informację o strategii z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi np. mapa celów, karta wyników – KPI dostosowaną do różnych grup interesariuszy
- Wybrać kanały komunikacji strategii
- Rozpisać role w procesie komunikacji strategii
- Zaprezentować strategię różnym grupom interesariuszy
- Identyfikować problemy związane z wdrożeniem strategii i zarządzaniem zmianami i im przeciwdziałać
- Wykorzystać swoje umiejętności przywódcze w wdrożeniu strategii.
Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie komunikacji strategii i przywództwa w jej wdrożeniu.
Właściciele firm, prezesi i pozostali członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów funkcjonalnych: finansów, strategii, produkcji, komunikacji, dyrektorzy operacyjni, marketingu, dyrektorzy zakładów i fabryk, menedżerowie odpowiedzialni za wdrożenie i nadzór nad realizacją strategii firmy, dyrektorzy personalni i HR, kierownicy i liderzy zespołów projektowych, uczestnicy procesów zmian.
Program szkolenia
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)
Komunikacja strategii
- Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
- Czym jest strategia przedsiębiorstwa i co decyduje o jej sukcesie?
- Strategia jako wyzwanie rozwojowe firmy i kadry menedżerskiej.
- Czynniki sukcesu wdrożenia strategii w organizacji.
- Co powinna zawierać strategia firmy? Składowe strategii jako treści programów komunikacji. – Warsztat
- Program komunikacji strategii jako narzędzie informacji o strategii przedsiębiorstwa. – Warsztat
- Treść i forma informacji o strategii. Kto powinien opracować program komunikacji? – Ćwiczenie
- Mapa celów strategicznych, KPI oraz karty projektów strategicznych jako narzędzia komunikacji strategii.
- Jak dobierać kanały komunikacji strategii do różnych grup odbiorców. – Ćwiczenie
- Określenie grup odbiorców programu komunikacji. – Ćwiczenie
- Harmonogram wdrożenia programu komunikacji strategii. – Ćwiczenie
- Kto powinien komunikować strategię w organizacji? Role poszczególnych grup menedżerskich w realizacji programu komunikacji strategii.
- Przygotowanie kadry menedżerskiej do komunikacji strategii firmy.
- Proces komunikacji strategii w „dół” organizacji – wyzwanie dla menedżerów.
- Jak zarządzać informacją zwrotną otrzymywaną „od dołu” w trakcie prezentacji strategii?
- Jak chcesz komunikować strategię swoim zespołom? Pomysły na komunikację strategii w firmie. – Warsztat
- Jak monitorować wdrożenie programu komunikacji i ocenić skuteczności dotarcia do odbiorców?
- Wskaźniki efektywności realizacji programów. – Warsztat
- Podsumowanie dnia.
Drugi dzień (9.00 - 17.00)
Angażowanie pracowników we wdrażanie strategii
- Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
- Psychologiczne aspekty reakcji ludzi na zmiany niesione przez strategię. – Ćwiczenie
- Skuteczne techniki komunikacji z dużymi grupami pracowników. – Ćwiczenie
- Częstotliwość komunikacji strategii a poziom zaangażowania pracowników.
- Jakich błędów należy się wystrzegać w procesie komunikacji strategii? – Ćwiczenie
- Jak budować organizację wygrywającą?
- Jak inspirować menedżerów do realizacji ambitnych celów firmy? (motywacja w perspektywie długoterminowej).
- Materialne i pozamaterialne „motywatory” skłaniające pracowników do realizacji strategii. System wynagrodzeń.
- Przywództwo i zaangażowanie menedżerów jako kluczowy czynnik sukcesu wdrażania strategii firmy.
- Jak rozwijać zespół menedżerski, gwarantujący wdrożenie strategii firmy? – Ćwiczenie
- Nasz dekalog komunikacji strategii.
- Podsumowanie zajęć.
Czas trwania
Prelegenci

Michał Brzeziński
Trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w zagadnieniach związanych z komunikacją, przywództwem, zarządzaniem zmianami i negocjacjami.
Doświadczenie zawodowe i wykształcenie
Doświadczenie zawodowe zdobywał w obszarze B2B, zaczynając od obszaru sprzedaży z czasem rozszerzając swoje wpływy i zdobywając doświadczenie na stanowiskach menedżerskich. Był m.in. dyrektorem generalnym na Polskę i prokurentem firmy należącej do włoskiej grupy kapitałowej.
Absolwent Politechniki Łódzkiej Wydziału Organizacji i Zarządzania we współpracy z Universite d’Auvergne I w Clermont Ferrand.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
Towarowa 2
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
