Szkolenie

Komunikacja wewnętrzna - biuletyn firmowy

O szkoleniu

Podczas warsztatu zostanie „przepracowana” całość zadań i umiejętności koniecznych do pracy przy wydawaniu biuletynów firmowych, zarówno w postaci papierowej, jak i elektronicznej.

Cele szkolenia:
Pozyskanie wiedzy i umiejętności o tym:
• Co brać pod uwagę podejmując decyzję o wydawaniu biuletynu firmowego;
• Jak zorganizować wydawanie i tworzenie takiego biuletynu (layout, redakcja, planowanie, makieta, funkcjonalności newslettera);
• Czy praca w biuletynie firmowym jest to dziennikarstwo? - jak pozyskiwać i weryfikować tematy do artykułu;
• Jak „sprzedać” temat, czyli podejście do tematu i dobór odpowiedniej ilustracji (rola zdjęć i grafiki); różnice między treściami w wydaniu papierowym a newsletterem;
• Jak napisać, żeby przeczytali, czyli podniesienie umiejętności precyzyjnego pisania tekstów do biuletynu oraz newslettera.

Korzyści:
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik:
• Podniesie swoje umiejętności w zakresie wydawania biuletynu firmowego, planowania kolejnych numerów i badania skuteczności jego działania;
• Nabierze sprawności w pozyskiwaniu tekstów, pisania artykułów, dobierania zdjęć i ilustracji do kolejnych numerów;
• Ukończy warsztat z gotowym zarysem projektu biuletynu firmowego

Metody szkoleniowe:
• Ćwiczenia w grupach oraz indywidualne
• Dyskusje
• Mini wykłady wprowadzające do ćwiczeń
• Analiza przypadków
Kto powinien wziąć udział?
Osoby dedykowane do wydawania biuletynów firmowych, zarówno w wersji papierowej, jak i newsletterów

Program szkolenia

Dzień pierwszy

1. Biuletyn firmowy – rodzaje, formy, zadania:
• Wewnętrzny – Zewnętrzny;
• Papierowy – Elektroniczny –Video;
• Częstotliwość i objętość;
• Stosunek treści do obrazu;
• Zawartość – proporcje poruszanej tematyki;
• Zadania biuletynu firmowego w strategii komunikacji wewnętrznej.

2. Od czego zacząć?
• Zdefiniowanie celu, któremu służy biuletyn – spójność strategiczna komunikacji organizacji (czy biuletyn może realizować kilka celów i czy można te cele zmieniać?);
• Określenie grupy odbiorców – kim są potencjalni czytelnicy, jakie mają oczekiwania komunikacyjne, jaka jest ich gotowość do aktywnego uczestniczenia w tworzeniu biuletynu (metody pozyskiwania informacji);
• Określenie zasobów i narzędzi – budżet.

3. Jak stworzyć biuletyn firmowy?
• Krok 1 – zespół redakcyjny i zasady jego działania (kompetencje); pozyskiwanie współpracowników;
• Krok 2 - koncepcja zawartości (tytuł, działy) i koncepcja graficzna (od czcionki i akapitów, poprzez kolor, zdjęcia po układ czyli layout); jak określić funkcjonalności newslettera?
• Krok 3 – numer próbny (badanie fokusowe);
• Krok 4 – numer pierwszy, drugi, trzeci…. – badanie popularności biuletynu i konkretnych działów (rubryk). Zasady wysyłki newslettera i badanie jego popularności.

4. Jak efektywnie zorganizować pracę nad biuletynem?
• Terminy planowania numerów i zamawiania tekstów – liczba i wielkość potrzebnych tekstów, liczba i rodzaj zdjęć, ilustracji, wykresów;
• Praca z DTP i drukarnią – zasady planowania makiety: układ tekstu, rozmieszczenie zdjęć, ilustracji, wykresów.


Dzień drugi

5. Na czym polega specyfika komunikacji pisemnej na tle innych form komunikowania się?
• formułowanie wypowiedzi pisemnych w sposób gwarantujący zrozumienie;
• rola tytułu;
• kto, gdzie i dlaczego;
• dbanie o czystość języka polskiego.

6. Jakie są zasady tworzenia tekstów dziennikarskich do biuletynu firmowego? Jakie są różnice w pisaniu do wydania papierowego, a jakie do newslettera?
• szukanie tematu i źródeł informacji;
• przedstawianie zagadnień w sposób jasny i zwięzły;
• formuła piramidy;
• budowanie zdań poprawnych gramatycznie i logicznie;
• dobieranie odpowiedniego stylu, języka i treści komunikatu; czy podpis pod zdjęciem jest tekstem?
• nabycie umiejętności skracania tekstów (liczba znaków);
• układ graficzny;
• zasady adiustacji.

Zadanie: uczestnicy w grupach opracowują zarys biuletynu – układ, treści, layout, funkcjonalności dla newslettera.

Czas trwania

9:00 - 17:00
2 dni, 16 godzin

Aktualne terminy szkoleń znajdą Państwo na stronie:
www.wikconsulting.pl

Prelegenci

Cytat
Magdalena Nurkiewicz

Gdzie i kiedy

Warszawa 8 - 9 maja 2014
Warszawa

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 17 - 18 marca 2014
Warszaswa

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 13 - 14 stycznia 2014
Warszaswa

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena 1
netto
1790 PLN
Cena zawiera:
  • materiały szkoleniowe, certyfikaty, lunch, przerwy kawowe
Zapisz się
Cena 2
netto
1790 PLN
Cena zawiera:
  • materiały szkoleniowe, certyfikaty, lunch, przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

WIK Consulting
62-510 Konin
Różyckiego 2/23
woj. wielkopolskie
WIK Consulting to grono wysoko wykwalifikowanych konsultantów oraz trenerów z doświadczeniem menedżerskim i biznesowym, wyniesionym z różnych branż, posiadających na swoim koncie wiele zrealizowanych z sukcesem projektów doradczych i szkoleniowych. ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia można uzyskać drogą telefoniczną lub mailową kontakt:

Tel: +48 509 667798
Tel: +48 22 299 77 07
Fax: +48 22 379 64 83
mail: szkolenia@wikconsulting.pl
www.wikconsulting.pl

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

WIK Consulting
62-510 Konin Różyckiego 2/23
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!