O szkoleniu
Poprawa komunikacji wewnętrznej w firmie
Cele szkolenia:
Zdiagnozowanie barier komunikacyjnych w swojej organizacji
Uporządkowanie wiedzy o podejściu strategicznym do zarządzania komunikacją wewnętrzną w organizacji
Podniesienie umiejętności wykorzystania narzędzi w komunikacji wewnętrznej
Opracowanie podstawy strategii komunikacji w swojej organizacji
Metody szkoleniowe:
• Case study
• Ćwiczenia indywidualne i w grupach
• Mini wykłady przygotowujące do ćwiczeń
• Dyskusje i wymiana doświadczeń
Cele szkolenia:
Zdiagnozowanie barier komunikacyjnych w swojej organizacji
Uporządkowanie wiedzy o podejściu strategicznym do zarządzania komunikacją wewnętrzną w organizacji
Podniesienie umiejętności wykorzystania narzędzi w komunikacji wewnętrznej
Opracowanie podstawy strategii komunikacji w swojej organizacji
Metody szkoleniowe:
• Case study
• Ćwiczenia indywidualne i w grupach
• Mini wykłady przygotowujące do ćwiczeń
• Dyskusje i wymiana doświadczeń
Kto powinien wziąć udział?
.
Program szkolenia
Dzień Pierwszy – bariery w mojej organizacji. Co sprzyja ich rozwiązywaniu?
Komunikacja w organizacji – co wpływa na jej skuteczność?
• Bariery w przepływie informacji w organizacji
• Sieci komunikacyjne: zcentralizowane i zdecentralizowane
• Budowa systemu komunikowania z klientem wewnętrznym
o Komunikowanie poziome
o Komunikowanie pionowe
o Budowanie skutecznych relacji wewnętrznych
o Rola kultury organizacyjnej w systemie komunikacji
Zasady komunikacji wewnętrznej – podejście strategiczne
• Etapy procesu tworzenia zaplanowanych działań komunikacyjnych
• Zakres zadań związanych ze stworzeniem koncepcji i realizacją strategii komunikacji
• Główne cele i funkcje działań komunikacyjnych skierowanych do pracowników organizacji
• Adresaci wewnętrznych działań komunikacyjnych
• Kanały komunikowania w organizacji: formalne i nieformalne
Mind map zatorów komunikacyjnych w organizacji – opracowanie mapy barier w komunikacji wewnętrznej.
Dzień drugi – organizacja, co można zrobić, żeby poprawić skuteczność komunikacji wewnętrznej?
• Narzędzia wewnętrznej komunikacji i sposób ich wykorzystania
o Wydawnictwa firmowe
o Tablice ogłoszeń - szczególnie przydatne na stanowiskach pracy, do których nie można dotrzeć z indywidualna informacją
o Poczta elektroniczna
o Imprezy okolicznościowe
o Gratulacje, życzenia i korespondencja okolicznościowa
o Radiowęzeł
o Skrzynka życzeń, zażaleń, uwag, pomysłów
o Wydarzenia specjalne
o Spotkania bezpośrednie
o Szkolenia i wyjazdy integracyjne
o Konkursy dla pracowników, rankingi pozytywne
o Rekreacja połączona z klubami zainteresowań
Jaka powinna być zawartość przekazów komunikacji wewnętrznej?
• Własne środki przekazu, głównie w public relations wewnętrznym, ale do nich zalicza się strona www
• Wydarzenia specjalne np. rocznice, nowości
• Sponsoring, starannie zaplanowany, zintegrowany z celami korporacyjnymi
• Kontakty bezpośrednie z grupami docelowymi – tylko na starannie przygotowany temat
• Aktywność publiczna w kontaktach ze społecznościami lokalnymi, organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami
• CSR (Corporate Social Responsibility) Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa
• Co jeszcze…?
Narzędzia oceny skuteczności kampanii.
• Od czego zależy skuteczność i efektywność strategii komunikacji wewnętrznej?
• Jak mierzyć skuteczność zrealizowanych działań promocyjnych? Wybrane metody.
Opracowanie „kamieni milowych” dla strategii komunikacji w mojej organizacji.
Podsumowanie szkolenia.
Komunikacja w organizacji – co wpływa na jej skuteczność?
• Bariery w przepływie informacji w organizacji
• Sieci komunikacyjne: zcentralizowane i zdecentralizowane
• Budowa systemu komunikowania z klientem wewnętrznym
o Komunikowanie poziome
o Komunikowanie pionowe
o Budowanie skutecznych relacji wewnętrznych
o Rola kultury organizacyjnej w systemie komunikacji
Zasady komunikacji wewnętrznej – podejście strategiczne
• Etapy procesu tworzenia zaplanowanych działań komunikacyjnych
• Zakres zadań związanych ze stworzeniem koncepcji i realizacją strategii komunikacji
• Główne cele i funkcje działań komunikacyjnych skierowanych do pracowników organizacji
• Adresaci wewnętrznych działań komunikacyjnych
• Kanały komunikowania w organizacji: formalne i nieformalne
Mind map zatorów komunikacyjnych w organizacji – opracowanie mapy barier w komunikacji wewnętrznej.
Dzień drugi – organizacja, co można zrobić, żeby poprawić skuteczność komunikacji wewnętrznej?
• Narzędzia wewnętrznej komunikacji i sposób ich wykorzystania
o Wydawnictwa firmowe
o Tablice ogłoszeń - szczególnie przydatne na stanowiskach pracy, do których nie można dotrzeć z indywidualna informacją
o Poczta elektroniczna
o Imprezy okolicznościowe
o Gratulacje, życzenia i korespondencja okolicznościowa
o Radiowęzeł
o Skrzynka życzeń, zażaleń, uwag, pomysłów
o Wydarzenia specjalne
o Spotkania bezpośrednie
o Szkolenia i wyjazdy integracyjne
o Konkursy dla pracowników, rankingi pozytywne
o Rekreacja połączona z klubami zainteresowań
Jaka powinna być zawartość przekazów komunikacji wewnętrznej?
• Własne środki przekazu, głównie w public relations wewnętrznym, ale do nich zalicza się strona www
• Wydarzenia specjalne np. rocznice, nowości
• Sponsoring, starannie zaplanowany, zintegrowany z celami korporacyjnymi
• Kontakty bezpośrednie z grupami docelowymi – tylko na starannie przygotowany temat
• Aktywność publiczna w kontaktach ze społecznościami lokalnymi, organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami
• CSR (Corporate Social Responsibility) Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa
• Co jeszcze…?
Narzędzia oceny skuteczności kampanii.
• Od czego zależy skuteczność i efektywność strategii komunikacji wewnętrznej?
• Jak mierzyć skuteczność zrealizowanych działań promocyjnych? Wybrane metody.
Opracowanie „kamieni milowych” dla strategii komunikacji w mojej organizacji.
Podsumowanie szkolenia.
Czas trwania
9:00 - 17:00
2 dni, 16 godzin
Aktualne terminy szkoleń znajdą Państwo na stronie:
www.wikconsulting.pl
2 dni, 16 godzin
Aktualne terminy szkoleń znajdą Państwo na stronie:
www.wikconsulting.pl
Prelegenci

Magdalena Nurkiewicz
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
Warszawa
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
Warszawa
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
Warszawa
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
od osoby
1 790
zł
Cena zawiera:
- materiały szkoleniowe, certyfikaty, lunch, przerwy kawowe
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

WIK Consulting
62-510 Konin
Różyckiego 2/23
woj. wielkopolskie
WIK Consulting to grono wysoko wykwalifikowanych konsultantów oraz trenerów z doświadczeniem menedżerskim i biznesowym, wyniesionym z różnych branż, posiadających na swoim koncie wiele zrealizowanych z sukcesem projektów doradczych i szkoleniowych.
...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia można uzyskać drogą telefoniczną lub mailową kontakt:
Tel: +48 509 667798
Tel: +48 22 299 77 07
Fax: +48 22 379 64 83
mail: szkolenia@wikconsulting.pl
www.wikconsulting.pl
Tel: +48 509 667798
Tel: +48 22 299 77 07
Fax: +48 22 379 64 83
mail: szkolenia@wikconsulting.pl
www.wikconsulting.pl
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
WIK Consulting
62-510 Konin
Różyckiego 2/23
Powiadomienia o nowych terminach