O szkoleniu
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności menedżerskich niezbędnych do efektywnego kierowania zespołem. Szkolenie odpowiada m.in. na pytania:
jak zbudować efektywny zespół,
jak wzmacniać zaangażowanie pracowników,
jak budować satysfakcję pracowników z pracy,
jak delegować zadania i je egzekwować,
jak przeprowadzać rozmowy oceniające i motywujące,
jak prowadzić spotkania zespołowe.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- etapach budowania zespołu, typowych wyzwań stojących przed menadżerem na każdym etapie i roli menażera na każdym etapie,
- naturalnym stylu kierowania,
- metodzie rozpoznawania ról w zespole oraz sposobach na dobór pracowników z określonymi rolami do realizowanych zadań,
- zadaniach menedżera na poziomie operacyjnym i strategicznym,
- narzędziach umożliwiającym zwiększenie motywacji oraz rozwój pracowników,
- technikach efektywnego prowadzenia spotkania z zespołem.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- wykorzystania swoich cech i kompetencji do odpowiedniego dostosowania swojego stylu kierowania do członków zespołu,
- rozpoznawania stylów osobowości oraz stopnia dojrzałości pracowników,
- wykorzystanie kluczowych umiejętności menadżerskich tj. delegowanie zadań czy weryfikacja postępów,
- wykorzystywania narzędzi motywacyjnych dostosowanych do poszczególnych członków zespołu.
Adresatami szkolenia są osoby, które chcą:
- doskonalić swoje umiejętności z zakresu zarządzania zespołem,
- poznać zasady budowania zespołu oraz znaczenia roli jednostki w zespole,
- poznać techniki i narzędzia rozpoznawania stylów zarzadzania, typów osobowości i dojrzałości biznesowej oraz ich wpływu na współpracę i rozwój w zespole,
- pogłębić swoja wiedzę w zakresie dostosowywania swojego stylu zarządzania oraz metod zarządzania zespołem,
- udoskonalić swój potencjał w zakresie motywowania zespołu, a przede wszystkim w zakresie konstruktywnego kierowania zespołem.
To szkolenie dla menedżerów początkującyh oraz takich, którzy posiadają już doświadczenie w zarządzaniu zespołem.
Program szkolenia
Fazy rozwoju zespołu:
- fazy rozwoju zespołu według Tackmana,
- role w zespole według Belbina,
- typowe problemy oraz rola menadżera na poszczególnych etapach rozwoju zespołu.
Rola menadżera w zarządzaniu zespołem:
- określenie naturalnego stylu zarządzania,
- główne zadania menadżera na poziomie operacyjnym:
- planowanie zadań,
- delegowanie zadań (metody delegowania),
- ewaluacja zadań i udzielanie informacji zwrotnej,
- delegowanie odpowiedzialności i nadawanie uprawnień.
Menadżer a zespół:
- rozpoznawanie stylów osobowości członków zespołu,
- dopasowanie roli i sposobu zarządzania do członków zespołu,
- techniki motywacji i umiejętność ich dostosowania do członków zespołu,
- rozmowy oceniające,
- rozmowy motywujące.
Menadżer a lider:
- czym różni się menadżer operacyjny od lidera, jak przejść z poziomu operacyjnego do liderskiego,
- menadżer na froncie – jak prowadzić efektywne spotkanie zespołu,
- menadżer na etapie zmian – jak przekazywać informacje o zmianach i zaprosić zespół do zmiany,
- techniki motywowania do zmian i utrzymania trwałych postaw wobec zmian.
Czas trwania
Prelegenci
Menedżer HR z 15-letnim doświadczeniem we współpracy z zespołami wielokulturowymi i wielopokoleniowymi w międzynarodowych korporacjach. Posiada doświadczenie w prowadzeniu rekrutacji, szkoleń dla pracowników wszystkich szczebli, w firmach o profilu produkcyjnym i sprzedażowym. Zajmowała się budowaniem komunikacji zespołów wielopokoleniowych, wielonarodowych, funkcjonujących w rozporoszonej strukturze organizacyjnej, nastawionej na osiągnięcie celu i pracę w atmosferze współpracy.
Obserwując różnice kulturowe różnych nacji, pokoleń, prowadząc powyżej 500 rozmów rekrutacyjnych i rozwojowych rocznie, spotkań z pracownikami wielu szczebli, spotykając się z osobami z bardzo zróżnicowanych środowisk i kultur, obserwowała i cały czas obserwuje, jak ważna jest komunikacja do osiągnięcia celu, pracy w atmosferze współpracy, pozyskaniu i przekazaniu wiedzy. Codzienne obcowanie z ludźmi, prowadzenie szkoleń z zakresu komunikacji – szkoleń na rynku polskim o zagranicznym - pokazało jej, jak łatwo można zaprzepaścić osiągnięcie celu, zdemotywować się, a często i obrazić, pokłócić się, z błahego wydawałoby się powodu – różnej, nieskutecznej komunikacji.
Stąd w pracy zawodowej i w życiu prywatnym niezmiernie ważna jest umiejętność komunikowania się – słuchania, mówienia – werbalnego i niewerbalnego, i jest to umiejętność, której podstawy można poznać w trakcie szkolenia, ale aby ją utrwalić, konieczna jest ciągła praca nad sobą, swoim stylem porozumiewania się i jego doskonaleniem.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
