Reklamacje i dochodzenie roszczeń w transporcie i spedycji na rynku krajowym i międzynarodowym

O szkoleniu

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zagadnieniem reklamacji u przewoźnika i spedytora. Kurs zawiera m. in. informacje dotyczące poprawnego wypełniania zleceń i umów spedycyjnych Dodatkowo uczestnicy nauczą się jak sporządzić protokół o stanie przesyłki i czym różni się złożenie zastrzeżeń do towaru od reklamacji.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników odpowiadających za organizację transportu towarów w obrocie krajowm i międzynarodowym za pośrednictwem firm spedycyjnych.

Program szkolenia

  1. Umowa spedycji:
    • podstawy prawne umowy spedycji,
    • zlecenie spedycyjne, podstawowe błędy - jak to robić poprawnie,
    • odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia oraz za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w dostawie,
    • kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik chociaż przewoźnikiem nie jest i nie miał takiego zamiaru,
    • ubezpieczenie OC Spedytora - co daje a czego nie daje takie ubezpieczenie,
    • ubezpieczenie CARGO - argumenty za i przeciw, na co zwracać uwagę,
    • składanie reklamacji do spedytora - kto, kiedy i w jakiej formie.
  2. Umowa przewozu (Konwencja CMR i Prawo przewozowe):
    • podstawy prawne,
    • list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna, informacyjna,
    • obowiązki stron umowy przewozu: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy,
    • jaką rolę spełnia spedytor w procesie przewozu,
    • jak się zachować gdy dochodzi do utraty, ubytku czy uszkodzenia towaru,
    • OC Przewoźnika - na co zwracać uwagę, jak weryfikować OCP,
    • podstawowe błędy i haki w umowach o przewóz (nazywanych błędnie zleceniami transportowymi),
    • składanie reklamacji do przewoźnika: poprawna forma, terminy, kto jest upoważniony.
  3. Ćwiczenia praktyczne – omawianie przypadków, praca w grupach:
    • przypadki ubytku, uszkodzenia i utraty towaru,
    • opóźnienie w dostawie,
    • piszemy procedurę weryfikacji podwykonawcy,
    • piszemy reklamację do przewoźnika,
    • piszemy odpowiedź na reklamację.

Czas trwania

2 dni - 16 godzin
10:00 - 17:00
09:00-16:00

Prelegenci

Trener Progress Project Sp. z o.o.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Best Western Premier****

31-323 Kraków

Opolska 14a

woj. małopolskie

Hotel Novotel Marina***

80-342 Gdańsk

Jelitkowska 20

woj. pomorskie

Hotel Mercure Poznań Centrum****

60-829 Poznań

Roosevelta 20

woj. wielkopolskie

Hotel Novotel**** & Ibis Centrum***

53-332 Wrocław

Powstańców Śląskich 7

woj. dolnośląskie

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu. Zalecamy również doposażenie się w słuchawki z mikrofonem.
Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****

00-811 Warszawa

Towarowa 2

woj. mazowieckie

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu. Zalecamy również doposażenie się w słuchawki z mikrofonem.
Hotel Best Western Premier****

31-323 Kraków

Opolska 14a

woj. małopolskie

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu. Zalecamy również doposażenie się w słuchawki z mikrofonem.

Rejestracja

Cena
Przy zgłoszeniu do 11 grudnia 2020r. Po tym terminie koszt wynosi 1590 zł.
1 390
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa ul. Światowa 22
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!