O szkoleniu
Cele szkolenia
- Przekazanie uczestnikom szkolenia w sposób przystępny i uporządkowany wiedzy z zarządzania projektami i komunikacji w zespole projektowym
- Zrozumienie i nauczenie się mechanizmów odpowiedniego motywowania pracowników zespołów projektowych
- Nauczenie się zasad odpowiedzialnego delegowania zadań
- Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania zespołem
- Nauka rozpoznawania stylu zarządzania w projektach
- Odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera
- Nabycie umiejętności zapobiegania powstawaniu konfliktów oraz umiejętne rozwiązywanie tych, które już zaistniały
- Zdobycie umiejętności utrzymywanie lepszych relacji
- Zwiększenie własnej skuteczności we współpracy z innymi
- Łatwiejsze osiąganie zamierzonych celów, przy zachowaniu odpowiednich relacji z innymi
- Zachęcenie uczestników szkolenia do zastosowania poznanych w trakcie szkolenia technik i narzędzi do realizacji swoich zadań i przedsięwzięć w codziennej pracy
- Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli w jaki sposób formułować jasny i precyzyjny komunikat zrozumiały dla odbiorcy
- Jak wykorzystać właściwy styl negocjacyjny
- W jaki sposób identyfikować własne silne strony i obszary do rozwoju w obszarze komunikacji i budować spójny system raportowania postępów na poziomie projektu, programu i portfela transformacji zmian IT
- Poznają korzyści, jakie odnoszą menedżerowie wykorzystujący przywództwo do zarządzania organizacją IT
- Uczestnicy będą w stanie wykorzystać skutecznie techniki przywództwa sytuacyjnego
- Dowiedzą się dlaczego własne rozwiązania i decyzje choć słuszne, okazują się często nieskuteczne
- Poznają skuteczne sposoby motywowania pracowników i rozwiązywania konfliktów interesów interesariuszy
- Dowiedzą się czym są blokady komunikacyjne i jak je pokonywać
- Zrozumieją działanie firmy i zespołu jako systemu wzajemnych oddziaływań
- Poznają sposoby działania najlepszych zespołów projektowych
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
- Obecnych i przyszłych kierowników projektów
- Uczestników zespołów realizujących projekty
- Osób pełniących role nadzoru i kontroli projektów
- Menedżerów zaangażowanych w proces wsparcia i nadzoru kierownika projektu
- Pracowników Biur Zarządzania Projektami
Program szkolenia
Wprowadzenie do zarządzania projektami, programami i portfelem zmian transformacyjnych IT
- Analiza środowiska i udziałowców - kluczowi interesariusze projektu i ich wymagania
- Główne czynniki wpływające na rezultaty projektu
- Grupy procesów zarządzania projektami
- Obowiązki kierownika projektu
Zarządzanie komunikacją w obszarze zespołów IT
- Plan komunikacji na poziomie portfela, programu i projektu - główne zasady jego opracowania
- Struktura Organizacyjna Projektu IT - czyli dlaczego tak istotne znaczenie mają opisy ról
- Macierz obowiązków - model RACI
- Funkcje w zespole projektowym - rozpoznanie i dostosowanie zadań
- Elementy przywództwa dla Kierownika Projektu i Zespołu Projektowego
Komunikacja w zarządzaniu zespołem projektowym
- Czym jest komunikacja w projektach?
- Główne style kierowania i funkcje kierownicze, typy i rodzaje przywództwa
- Komunikowanie się lidera z zespołem
- Przegląd błędów komunikacyjnych w projektach
Kluczowe zagadnienia związane z budowaniem zespołu
- Wyznaczanie celów i ich egzekwowanie na różnych poziomach zarządzania
- Rola lidera w zespole projektowym - zadania lidera i narzędzia, którymi dysponuje
- Budowanie zespołów wysokiej skuteczności, wykorzystanie ról zespołowych
- Trudne sytuacje w prowadzeniu spotkania zespołu projektowego
- Niezbędne warunki efektywnej pracy zespołu podczas spotkań
- Proces podejmowania decyzji w zespole projektowym
- Motywowanie i ocenianie członków zespołu projektowego
- Pozytywne podejście do współpracy
- Konstruktywne reakcje i postawy
Komunikacja jako narzędzie do osiągania celu zespołu
- Analiza transakcyjna w komunikacji
- Zasady udzielania informacji zwrotnej
- Płaszczyzny komunikatu: logiczna i emocjonalna, płaszczyzna apelowa, płaszczyzna ujawniania siebie, płaszczyzna rzeczowa i płaszczyzna relacji
- Komunikacja jawna i ukryta
Jak zbudować efektywny zespół? - czyli kompendium wiedzy dla kierownika projektu
- Korzystne i kłopotliwe role w grupie
- Zasady efektywnego funkcjonowania zespołu
- Czynniki ułatwiające i utrudniające pracę w zespole
- Działania, które podnoszą skuteczność zespołu
- Struktura zespołu i rodzaje zachowań w zespole
- Relacje między członkami zespołu
- Czynniki decydujące o sukcesie zespołu?
Identyfikacja i przełamywanie barier w sprawnym komunikowaniu się
- Diagnoza impasów w pracy zespołu nastawionego na realizację zadania
- Strategie w pokonywaniu impasów i prowadzenia zespołu do celu
- Wykorzystanie pozytywnej siły konfliktów
- Bariery w komunikacji interpersonalnej (przekonania, nawyki, oczekiwania, dostosowanie do powszechnych norm)
- Identyfikacja barier jako pierwszy krok na drodze ich pozytywnego wykorzystywania
- Formułowanie nowych strategii komunikowania się
Skuteczne koordynowanie działań w zespole
- Etapy i zasady prowadzenia spotkań zespołu z wykorzystaniem jego potencjału
- Mechanizmy grupowe w trakcie spotkania zespołu
- Aspekt wielowymiarowej komunikacji
- Opanowanie sztuki przekonywania
- Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi
- Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać
Sztuka podejmowania trafnych decyzji
- Przypomnienie priorytetów zadań
- Skuteczne delegowanie zadań
- Zasada ABC
- Wprowadzanie dyscypliny w życiu codziennym, prywatnym i zawodowym
Rola lidera i przywództwo - sekrety skutecznego działania
- Przywództwo i kierowanie
- Definiowanie przywództwa
- Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem
- 8 kroków do przywództwa
- Cechy i rola lidera w zespole i organizacji
- Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych
- Formułowanie własnej wizji przywódczej i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia
Podsumowanie i wnioski końcowe
Czas trwania
2 dni: 16h
Prelegenci
Martin Daliga
Absolwent MBA i ekspert w zakresie inżynierii wymagań i analizy biznesowej, Product Owner i SCRUM Master dla wielu inicjatyw projektowych, jako niestrudzony propagator przywództwa sytuacyjnego Kennetha Blancharda skutecznie zarządzał zespołami interdyscyplinarnymi. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat pracował z zespołami (ponad 200 osobowymi ) realizującymi projekty o budżetach sięgających ponad 30 mln zł. Pełnił szereg funkcji i ról w największych polskich przedsiębiorstwach. Najbardziej dumny jest z udziału swojego zespołu w projektach związanych z optymalizacją procesów biznesowych i kreowaniu wartości w klastrach ICT i zwiększaniem konkurencyjności przy wykorzystaniu praktyk Agile. Działał na rynku międzynarodowym (Polska - Niemcy) doradzając wielu organizacjom w obszarze rozwojowym IT. Posiada ponad 5 letnią praktykę doradczą w kreowaniu wartości biznesowych i zarządzania projektami. Od ponad 3 lat pracuje jako trener Sages. Certyfikaty międzynarodowe: MBA, PRINCE2, PRINCE2 AGILE, MsP, MoP, MoV, M_O_R, REQB, IBAQB, PO, PSM I, EBM, AGILE PM, CHM, KANBAN EXPERT, AGILE SCRUM COACH, MASTER BLACK BELT, CHAMPION SIX- SIGMA, AUDYTOR WIODĄCY SYSTEMÓW ISO: 27001, 9001,22301.
Co robię na co dzień?
Prowadzę projekty optymalizacyjne ukierunkowane na wdrażanie praktyk Agile i Lean Management w Knowlegde Management & Development Centre i Brombergmann.
Dlaczego lubię szkolić?
Transferowanie wiedzy i doświadczeń jest moją inspiracją do odkrywania tego, co aktualnie nie dostrzegam i jest motywacją do doskonalenia.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Sages Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Wąwozowa 11
- Kod pocztowy: 02-796
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 1132737407
Masz pytania? Napisz do nas
