Szkolenie

Zarządzanie konfliktem w zespole

O szkoleniu

W każdym zespole zdarzają się konflikty. Nie należy ich „zamiatać pod dywan”, ale konstruktywnie rozwiązywać i wykorzystywać do pozytywnych zmian. Współczesny menedżer powinien zadbać o przebieg konfliktu – po prostu nim zarządzać. Szkolenie skierowane jest do menedżerów i kadry zarządzającej, która chce poszerzyć wiedzę z zakresu zarządzania konfliktem w swoim zespole.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

świadomość przebiegu procesu konfliktu
świadomość pozytywnych skutków konfliktów w zespole
Umiejętność radzenia sobie z sytuacjami trudnymi
przećwiczenie rzeczywistych sytuacji konfliktowych w scenkach, symulacjach i case-ach
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie skierowane jest do menedżerów i kadry zarządzającej, która chce poszerzyć wiedzę z zakresu zarządzania konfliktem w swoim zespole.

Program szkolenia

1. Konflikt - wprowadzenie

- Czym jest konflikt – definicja
- Pozytywne i negatywne skutki konfliktu
- Typologia i rodzaje konfliktów:
- interpersonalne
- intrapersonalne
- międzygrupowe
- ukryte
- jawne
- motywów mieszanych
- o sumie zerowej
- formalne i nieformalne

2. Zrozumienie źródeł konfliktów

- Najczęstsze przyczyny konfliktu w grupie
- Teoria potrzeb
- Teoria zasobów
- Różnice osobowości

3. Konflikt pomiędzy pracownikami

- Sposoby rozwiązywania konfliktów w zespole
- Mediacje
- Arbitraż
- Poziom stanowiska
- Poziom interesu
- Dbanie o poprawną i jasną komunikację bez zniekształceń

4. Przebieg konfliktu i rola przełożonego na każdym z etapów

- Fazy i dynamika konfliktu
- style reakcji w sytuacjach konfliktowych
- autodiagnoza zachowania w sytuacjach konfliktowych (kwestionariusz)
- Unikanie
- Uleganie
- Rywalizacja
- Kompromis
- Współpraca
- skrypty zachowania w konflikcie
- Wygrany – przegrany
- Na pół wygrany – na pół przegrany
- Brak rozwiązania
- Przegrany ‐ wygrany
- Wygrany – wygrany

5. Zarządzanie komunikacją w konflikcie

- Wyznaczniki dobrej komunikacji w sytuacjach konfliktowych
- Zniekształcenia komunikacji w konflikcie
- Elementy asertywności w konflikcie
- Informacja zwrotna w konflikcie

6. Zamienianie konfliktu we współpracę

- Metody rozwiązywania konfliktów
- Etapy rozwiązywania konfliktu
- Kreatywne metody poszukiwania rozwiązań sytuacji konfliktowych

7. Podsumowanie szkolenia

- Przypomnienie głównych punktów
- Formuła ZZZ:
- Zabiorę – zabieram do swojego warsztatu techniki, które działają
- Zmienię – zmienię niektóre stare techniki, aby działały lepiej
- Zostawię za sobą – stare niedziałające, nienadające się do zmiany, zostawiam

Prelegenci

Cytat
Doświadczeni trenerzy biznesu

Gdzie i kiedy

Warszawa 7 - 8 czerwca 2011
Warszawa

Warszawa

al. Solidarności

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
cena netto (należy dodać 23% VAT)
1300 PLN
Cena zawiera:
  • Materiały szkoleniowe, ćwiczenia, testy, arkusze odpowiedzi, certyfikaty, przerwy kawowe, wyżywienie (obiad)
Weź udział

Organizator

Adeptia Centrum Szkoleń
02-519 Warszawa
ul. Rakowiecka 33/25
woj. mazowieckie
4skills Centrum Rozwoju Biznesu - Inspirujemy do poszukiwania własnych rozwiązań i wychodzenia poza schematy. - Wspieramy firmy i instytucje w wypracowywaniu skutecznych działań. - Wdrażamy wyłącznie sprawdzone i skuteczne rozwiązania. Reali...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

opłacenie faktury/rachunku

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Adeptia Centrum Szkoleń
02-519 Warszawa ul. Rakowiecka 33/25
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!