Wyszukiwanie wydarzeń
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Hotelarstwo, Gastronomia, Turystyka: baza szkoleń, kursów i konferencji w 2020 r.

Wyświetlone wszystkie (18)
1
Firma Doradczo-szkoleniowa JAKOŚĆ

Firma Doradczo-szkoleniowa JAKOŚĆ
EMPRIZ Group

EMPRIZ Group


Hotelarstwo, Gastronomia, Turystyka: baza szkoleń, kursów i konferencji w 2020 r. Hotelarstwo, Gastronomia, Turystyka: baza szkoleń, kursów i konferencji w 2020 r.

Wyświetlone wszystkie (18)
1
Zobacz również

Hotelarstwo, gastronomia, turystyka

Branża hotelarsko-gastronomiczno-turystyczna to ważna, duża część sektora usługowego. Jej stan jest uzależniony od wielu czynników ekonomicznych, dlatego w Polsce zaczęła się rozwijać stosunkowo niedawno, jednak dynamika jej wzrostu w ostatnich latach była ogromna. Dowiedz się więcej o tym segmencie, jego uwarunkowaniach, wyzwaniach i roli. Sprawdź również, jaka przyszłość prawdopodobnie ją czeka!

Hotelarstwo, gastronomia, turystyka – podstawowe informacje

Sektor hotelarski wraz z gastronomią i turystyką jest obecnie w naszym kraju dość rozbudowany i wciąż dynamicznie się rozwija. Branża hotelarska to przede wszystkim obiekty noclegowe, które klasyfikuje się zgodnie z ustawą o usługach turystycznych. Ważnym elementem tej klasyfikacji jest dotyczący hoteli system gwiazdkowy, który informuje o spełnianiu przez dany obiekt konkretnych kryteriów.

W Polsce systematycznie przybywa obiektów hotelowych, również tych o wysokim standardzie. Poza hotelami są to:
  • pensjonaty i ośrodki wczasowe,
  • prywatne kwatery i apartamenty,
  • hostele,
  • schroniska,
  • kempingi i pola biwakowe,
  • domy pracy twórczej.
Dopełnienie branży hotelarskiej stanowi turystyczna obejmująca m.in. biura i agencje turystyczne, a także wszelkie atrakcje generujące ruch i wpływające na walory określonego miejsca czy regionu.

Bardzo ważną rolę w turystyce odgrywa również transport, począwszy od tego drogowego czy kolejowego, poprzez lotniczy, a skończywszy na żegludze pasażerskiej. Ostatnim elementem sektora jest gastronomia, która stanowi jego wsparcie i nieodłączną część.

Charakterystyka branży turystycznej, hotelarskiej i gastronomicznej

Branża turystyczna, hotelarska i gastronomiczna jest bardzo wrażliwa na otoczenie gospodarcze i sytuację polityczną. O jej stanie w znacznej mierze decyduje siła ekonomii danego kraju, kwestie bezpieczeństwa czy dostępności komunikacji, ale również atrakcyjność lokalizacji. W Polsce odpowiednie warunki do jej rozwoju panują od zaledwie kilku dekad. Z tego samego powodu najbliższy czas to z pewnością szereg wyzwań dla branży turystycznej nie tylko w naszym kraju, ale również na całym świecie. Pandemia wywołała bowiem niemal natychmiastowe i całkowite zaprzestanie działalności w tym obszarze. Rok 2020 na pewno nie będzie też korzystny dla gastronomii, w której zanotowano znaczący spadek obrotów ze względu na obostrzenia związane z zagrożeniem epidemiologicznym.

Sektor turystyczny, gastronomiczny i hotelarski jako ważna część bardzo rozbudowanego pionu usługowego ma duże znaczenie dla gospodarki kraju. Dlatego jego załamanie może negatywnie wpłynąć na kondycję ekonomiczną całego państwa – nawet, jeśli nie stanowi jednej z głównych gałęzi gospodarki. Najbliższy czas z pewnością przyniesie więc wiele różnorodnych pomysłów na ratowanie tego segmentu w obliczu stale utrzymującego się lub mijającego zagrożenia epidemiologicznego.

Przyszłość branży turystycznej, hotelarskiej i gastronomicznej

Epidemia nie stanowi jednak wyłącznego wyzwania dla sektora, choć z pewnością ten temat zdominuje większość poczynać należących do niego firm w najbliższych miesiącach lub nawet latach. Warto nawet w obliczu tak olbrzymich trudności myśleć nie tylko o utrzymaniu się na powierzchni, ale też o wyróżnieniu swojej oferty w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej, która w okresie wychodzenia z pandemii będzie miała ogromne znaczenie. Należy pamiętać, że wymagania gości obiektów hotelowych, gastronomicznych czy turystycznych ciągle rosną, dlatego wzrastać powinna również jakość usług.

Prognozuje się wzrost znaczenia wykwalifikowanych pracowników. Do tej pory branża była uważana za mało rozwojową, dlatego dominowali w niej pracownicy sezonowi i niewykwalifikowani, szczególnie w najatrakcyjniejszych turystycznie regionach. Wiele wskazuje na to, że wkrótce może się to zmienić, również ze względu na rosnące bezrobocie i większą konkurencję na rynku pracy, a wymagania wobec pracowników będą większe.

Hotelarstwo, gastronomia, turystyka – szkolenia, kursy, konferencje dla branży

W rozwoju pracowników sektora istotną rolę mogą odgrywać szkolenia, kursy czy konferencje branżowe. To korzystne rozwiązanie dla pracodawców, którzy mogą zwiększyć kompetencje obecnego zespołu, bez przeznaczania cennych zasobów na rekrutację i wdrażanie nowego personelu. Szkolenia pozwalają pozyskać rzetelną wiedzę na wiele tematów istotnych dla współczesnej branży hotelarskiej, gastronomicznej i turystycznej.

Popularne zagadnienia omawiane w trakcie szkoleń, kursów i konferencji dotyczą m.in.: W tym sektorze bardzo popularne są też kursy językowe, niezwykle istotne w obliczu wzrostu wskaźników dotyczących turystyki zagranicznej w naszym kraju. Ponadto sprawdzić się mogą szkolenia „miękkie” – m.in. z zakresu komunikacji interpersonalnej, obsługi klienta, rozwiązywania konfliktów czy zarządzania zespołem.
 
Szkolenia, kursy i konferencje branżowe czy to dla hotelarstwa, gastronomii czy innych sektorów powiązanych z turystyką mogą być nie tylko sposobem na podniesienie kwalifikacji pracowników hotelu czy restauracji, ale również dobrą metodą na rozwijanie cennych kontaktów zawodowych. Listę tego typu wydarzeń znajdą Pańśtwo na góze strony, wraz z informacjami o terminach i miejscu szkoleń, programem oraz cenami i warunkami uczestnictwa. Rejestracja na wszystkie powyższe szkolenia i kursy możliwa jest online poprzez wypełnienie formularza.