Znajdź szkolenia zarządzanie szkoleniami oraz ewaluacja szkoleń!

  • Poznaj ofertę szkoleń i kursów z zarządzania szkoleniami i ewaluacji szkoleń
  • Sprawdź program, informacje o prelegentach i warunkach uczestnictwa
  • Zgłoś swój udział wypełniając formularz rejestracji online
szkolenia zarządzanie szkoleniami

Szkolenia zarządzanie szkoleniami: 11

  • już od 890 zł
890 zł
  • już od 990 zł
990 zł
  • już od 2 690 zł
2 690 zł
  • już od 882 zł
882 zł
  • już od 1 590 zł
1 590 zł
  • już od 810 zł
810 zł
  • już od 367 zł
367 zł
  • już od 366 zł
366 zł
  • już od 1 690 zł
1 990 zł
  • już od 2 850 zł
2 450 zł
Artykuł

Zarządzanie szkoleniami i ewaluacja szkoleń.

Firma, która się nie rozwija, naraża się na ogromne ryzyko. Konkurencja nie śpi, a aby z nią wygrać, trzeba zyskać jak największą przewagę. Pomoże ją zdobyć zbudowanie kompetentnego zespołu pracowników – takich, którzy dysponują aktualną wiedzą oraz szerokim zakresem kompetencji. W ociągnięciu tego celu może pomóc przemyślana polityka szkoleniowa oraz sprawne zarządzanie szkoleniami. Dowiedz się czym jest polityka szkoleniowa, na czym polega zarządzanie szkoleniami i ewaluacja szkoleń?

Spis treści:

  1. Polityka szkoleniowa
  2. Zarządzanie szkoleniami
  3. Polityka szkoleniowa: od czego zacząć jej tworzenie?
  4. Ewaluacja szkoleń
  5. Kursy: zarządzanie szkoleniami, polityka szkoleniowa, ewaluacja szkoleń
Polityka szkoleniowa

Co to jest polityka szkoleniowa? Wysyłanie pracowników na szkolenia nie jest niczym nowym – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne wykłady czy warsztaty są częścią „krajobrazu biznesowego” od wielu dekad. Trzeba jednak pamiętać, że edukacja zespołu firmy ma przynieść nie tylko krótkoterminowe, a długofalowe zyski, jak też wspierać strategizny rozwój organizacji. Ma zatem służyć nie tylko jednorazowemu przekazaniu informacji, np. na temat nowych produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo, a stopniowemu poszerzaniu i utrwalaniu niezbędnych umiejętności oraz wiedzy, które są niezbędne do odniesienia sukcesu na rynku. Właśnie dlatego tak ważna jest spójna, przemyślana i rozsądna polityka szkoleniowa. W skrócie polityka szkoleniowa to usystematyzowany plan, według którego są prowadzone szkolenia w długiej perspektywie czasowej, tak aby wspierały osiąganie celów organizacji.

Dowiedz się więcej czym jest polityka szkoleniowa?

Zarządzanie szkoleniami

Co to jest zarządzanie szkoleniami? Umiejętne zarządzanie szkoleniami to jedno z kluczowych narzędzi dla rozwoju firmy i wzmocnienia stabilności jej działania. Dlaczego? Ponieważ dobra polityka szkoleniowa i zarządzanie szkoleniami przekładają się na między innymi jasne wytyczenie ścieżek rozwoju zawodowego pracowników. Szkolony pracownik otrzymuje jasną informację o tym, w jakim kierunku może się potoczyć jego kariera w danym miejscu pracy, a co za tym idzie – uzyskuje określone cele do osiągnięcia. To przekłada się na wyższą motywację do działania. Zarządzanie szkoleniami pomaga również osiągnąć efektywny wzrost zasobów wiedzy w organizacji. Dobrze przemyślana inwestycja w szkolenia oznacza równomierny rozwój i sprawne zarządzanie zespołem, a w efekcie stopniowe zwiększanie jego potencjału, produktywności i efektywności realizacji zadań. Polityka szkoleniowa i zarządzanie szkoleniami to również wzmocnienie employer branding. Regularne, sensownie rozplanowane szkolenia budują większe zaufanie do pracodawcy i poprawiają opinię o nim wśród zespołu. Warto pamiętać, że działania z obszaru wewnętrznego PR-u przekładają się na wzrost potencjału pozyskania nowych, wartościowych pracowników – pojawią się, zachęceni informacjami o dobrych warunkach zatrudnienia. Przemyślana polityka szkoleniowa i zarządzanie szkoleniami to również dosonała metoda na optymalizację kosztów szkoleń. Rozsądny plan działania oznacza, że firma nie wydaje środków na przypadkowe warsztaty i wykłady, a inwestuje je tak, aby zaspokoić realne potrzeby organizacji.

Polityka szkoleniowa: od czego zacząć jej tworzenie?

Skoro zarządzanie szkoleniami do działanie realizowane w długofalowej perspektywie, zanim rozpocznie się jakiekolwiek prace, trzeba się dobrze przygotować. Rozsądna polityka szkoleniowa nie powstanie w jeden dzień. Jej podstawa to dogłębne zbadanie potrzeb szkoleniowych organizacji i wytyczenie celów prowadzonych działań. Jak zatem przejść od teorii do praktyki?

  1. Wykonaj analizę SWOT, aby określić pozycję swojej firmy na rynku. Przyjrzyj się dobrze przede wszystkim zagrożeniom i słabym stronom. Szkolenia pomogą je zniwelować.
  2. Określ kierunek rozwoju swojej organizacji w perspektywie kolejnego roku, dwóch lat, a także 5 i 10 lat. Zastanów się, gdzie chcesz dotrzeć i jakie zasoby są ku temu potrzebne.
  3. Wspólnie z zespołem menadżerskim wstępnie określ potrzeby szkoleniowe, jakie ma obecnie organizacja.
  4. Zapytaj o zdanie pracowników – np. wykorzystując ankiety.
  5. Przygotuj dość precyzyjnie zarysowane ścieżki kariery zawodowej pracowników na poszczególnych stanowiskach. Wskaż, jakie umiejętności będą im potrzebne, aby zdobywali kolejne szczeble na drabinie awansu.
  6. Przełóż uzyskane w ten sposób informacje na język szkoleń – określ precyzyjnie, jakie warsztaty, wykłady i zajęcia powinien przejść pracownik, aby rozwinął się w pożądanym kierunku.

Pamiętaj, nowoczesna polityka szkoleniowa opiera się nie tylko na szkoleniach twardych – tj. tych związanych z konkretną wiedzą i umiejętnościami, np. obsługi danego oprogramowania czy rozliczania podatków. Równie istotne są tzw. szkolenia miękkie, związane z budowaniem kompetencji interpersonalnych, kluczowych na niemal każdym stanowisku.

Mając na względzie zarządzanie szkoleniami, warto również pomyśleć o wykorzystaniu możliwości, jakie daje rynek e-szkoleń. Pracownicy mogą np. uczestniczyć zdalnie w webinarach, jak również korzystać z platform e-learningowych – tak, aby proces poszerzania wiedzy oraz umiejętności stał się korzystnym nawykiem. Jeśli masz wątpliwości, jak powinna wyglądać Twoja polityka szkoleniowa, warto skorzystać z konsultacji z ekspertami. Przeprowadzą oni obiektywny audyt i pomogą opracować plan, który sprosta potrzebom organizacji, a także jej możliwościom finansowym.

Ewaluacja szkoleń

Organizujesz szkolenia dla swoich pracowników, ponieważ wiesz, jak ważna jest inwestycja w kapitał ludzki. Pytanie jednak: jak sprawdzić, czy kolejne spotkania z trenerami i ekspertami przekładają się na realne wzmocnienie potencjału firmy i w jakim stopniu? Czy prowadzona polityka szkoleniowa jest skuteczna? Temu celowi służy ewaluacja szkoleń.

Czym jest ewaluacja szkoleń?

Ocena szkoleń ma na celu sprawdzenie, w jakim stopniu przeprowadzone dla pracowników kursy czy warsztaty przełożyły się na osiąganie celów założonych przez pracodawcę. Mówiąc dokładniej, ewaluacja szkoleń ma zweryfikować:

  • poziom satysfakcji ich uczestników z tego, jak zajęcia zostały przeprowadzone,
  • realne przełożenie uczestnictwa w warsztatach na podniesienie poziomu wiedzy lub zdobycie nowych kwalifikacji zawodowych,
  • wpływ odbytych szkoleń na efektywność działania organizacji.
Dlaczego ocena szkoleń jest tak ważna?

Ewaluacja – bez względu na to, czy chodzi o szkolenia otwarte, czy o szkolenia zamknięte – niesie za sobą bardzo wiele korzyści. Odpowiedź na pytania o efektywność programu podnoszenia kwalifikacji w organizacji pozwala:

  • potwierdzić, czy obrana polityka szkoleniowa jest zasadna i czy należy ją kontynuować (zarówno w zakresie tematyki kursów i warsztatów, jak i kontynuacji korzystania z usług firmy szkoleniowej, z którą podjęto współpracę),
  • ocenić, czy programy szkoleniowe przynoszą pożądane efekty, czy należy je zmienić,
  • wytyczyć dalsze kierunki rozwoju kompetencji pracowników.

Dlatego efektem prowadzonej regularnie ewaluacji jest optymalizacja procesu szkoleniowego – zarówno pod względem jego skuteczności, jak i kosztów.

Jak w praktyce wygląda ewaluacja szkoleń?

Przede wszystkim warto pamiętać o tym, że oceną szkoleń nie powinny się zajmować osoby, które były odpowiedzialne za ich przeprowadzenie. Mogą to zrobić np. pracownicy działu HR lub niezależni eksperci. Wówczas zyskuje się pewność, że wnioski z ewaluacji zostały wyciągnięte obiektywnie.

Narzędziami, które stosuje się w tym procesie, są:

  • ankiety skierowane do pracowników – pyta się w nich przede wszystkim o zadowolenie ze szkolenia w różnych jego aspektach (np. atrakcyjności zaproponowanych zajęć, adekwatności ich poziomu trudności, przydatności, logistyki itp.),
  • testy wiedzy – weryfikujące, czy uczestnicy rzeczywiście nauczyli się czegoś nowego na szkoleniu,
  • ocena nabytych umiejętności – mogą one zostać zweryfikowane np. przez kierowników poszczególnych działów w ramach assessment centre lub podczas obserwacji codziennego wykonywania zadań przez pracowników,
  • analiza ROI – a więc przyjrzenie się temu, jak w dłuższej perspektywie czasu polityka szkoleniowa przekłada się na wzrost efektywności działania firmy.

Jak zatem widać, korzyści z prowadzenia ewaluacji szkoleń otwartych oraz szkoleń zamkniętych jest wiele i nie należy z niej rezygnować.

Kursy: zarządzanie szkoleniami, polityka szkoleniowa, ewaluacja szkoleń

Bazę szkoleń, kursów i warsztatów poświęconych polityce szkoleniowej, zarządzaniu szkoleniami i ewaluacji szkoleń można znaleźć na górze strony. W ofertcie znajdziemy terminy szkoleń, kursów i warsztatów organizowanych online oraz stacjonarnie w największych miastach w Polsce: Warszawa, Wrocław, Kraków, Poznań, Łódź, Katowice, Bydgoszcz, Gdańsk, Lublin, Szczecin, Rzeszów. Baza umożliwia szybkie odnalezienie szkoleń z polityki szkoleniowej i prowadzenia ewaluacji szkoleń, zapoznanie się z programem zajęć oraz porównanie cen. Rejestracji na wybrane szkolenie lub kurs można dokonać z użyciem formularza rejestracji online.

Zarządzanie szkoleniami i ewaluacja szkoleń.
Zarządzanie szkoleniami

Ostatnie artykuły, poradniki oraz newsy

Polityka szkoleniowa w firmie: cele szkoleń i ich ewaluacja
12 kwietnia 2021
Polityka szkoleniowa w firmie: cele szkoleń i ich ewaluacja

Dowiedz się czym jest polityka szkoleniowa, jakie korzyści niesie dla organizacji wdrożenie przemyślanej i skoordynowanej polityki rozwoju kapitału ludzkiego.

Czytaj więcej
Szkolenia biznesowe dla firm jako klucz do sukcesu organizacji
26 kwietnia 2024
Szkolenia biznesowe dla firm jako klucz do sukcesu organizacji

Specjalistyczne szkolenia dla firm odgrywają fundamentalną rolę w skutecznym zarządzaniu organizacją, wpływając na jej sukces i przewagę konkurencyjną.

Czytaj więcej
Jaka stawka VAT na szkolenia, kursy i usługi szkoleniowe?
30 marca 2021
Jaka stawka VAT na szkolenia, kursy i usługi szkoleniowe?

Zastanawiasz się jaką stawką VAT powinno być objęte szkolenie, kurs bądź inna usługa szkoleniowa? Dowiedz się jak wygląda opodatkowanie szkoleń podatkiem VAT i kiedy można korzystać ze zwolnienia z VAT w szkoleniach.

Czytaj więcej
Rozwijamy skuteczność osobistą i zawodową na szkoleniach!
22 czerwca 2021
Rozwijamy skuteczność osobistą i zawodową na szkoleniach!

Umiejętności twarde to nie wszystko, dowiedz się czym są umiejętności miękkie i jak wesprzeć ich rozwój poprzez umiejętnie dobrane szkolenia.

Czytaj więcej
Polityka szkoleniowa, zarządzanie szkoleniami, ewaluacja szkoleń

Zostaw e-mail, aby otrzymywać powiadomienia, gdy pojawi się nowe szkolenie lub kurs na tej podstronie!