Szkolenie

BUDOWA I ZARZĄDZANIE SYSTEMEM OCEN PRACOWNIKÓW

O szkoleniu

• zapewnienie wszystkich informacji i umiejętności niezbędnych do opracowania i wdrożenia Systemu Okresowych Ocen Pracowniczych opartych na komoetencjach i wskaźnikach twardych
• skoncentrowanie się na pokazywaniu dobrych praktyk z dziedzinie projektowania i wdrażania systemów oceny
• pokazanie błędów, przed którymi należy się wystrzegać
Kto powinien wziąć udział?
• pracownicy działów personalnych
• osoby opracowujące systemy oceny pracowników w organizacjach
• osoby odpowiedzialne za politykę oceniania

Program szkolenia

1. Analiza korzyści dla organizacji, menedżerów i pracowników z wykorzystania systemu
• Czym jest system ocen pracowniczych?
• Rola i miejsce systemu ocen w świetle misji i strategii organizacji oraz systemu zarządzania
• Korzyści ze stosowania systemu ocen dla organizacji i pracownika
• Możliwe zagrożenia - przykłady najczęstszych błędów we wprowadzaniu i stosowaniu systemu

2. Kwestie formalne projektowania i funkcjonowania systemu ocen w organizacji
• Podstawy prawne i formalne funkcjonowania systemu ocen w organizacji
• Role poszczególnych komórek i osób w organizacji
• Założenia do projektu
• Zespół projektowy
• Określanie celu i zakresu oceny

Ćwiczenie: określanie celów projektowania systemu ocen w organizacji
• Praca grupowa
• Prezentacja i dyskusja

3. Projektowanie systemu ocen od koncepcji do procedury
• Zakres i zasady stosowania systemu
• Kanony budowania systemu
• Wybór metod oceny
• Budowanie kryteriów kompetencyjnych
• Budowanie kryteriów wynikowych – KPI (Key Performance Indicators)
• Efektywne techniki postępowania

Ćwiczenie: wypracowanie zakresu systemu oceny – co oceniać u pracowników w organizacji?
• Praca grupowa
• Prezentacja i omówienie

Ćwiczenie: określanie założeń budowy lub modyfikacji SOOP
• Praca grupowa
• Prezentacja i dyskusja

Ćwiczenie: wybór kompetencji i KPI jako kryteriów oceny – metodologia pracy
• Praca grupowa
• Prezentacja i dyskusja

4. Wdrażanie systemu ocen w organizacji
• Zaplanowanie działań koniecznych
• Działania komunikacyjne
• Szkolenia dla ocenianych i oceniających – przygotowanie i zawartość
• Zasady przeprowadzenia ocen – regulamin systemu ocen
• Zawartość standardowa
• Procedura oceny
• Przebieg rozmowy oceniającej
• Przypadki szczególne
• Przeprowadzenie ocen próbnych – pilotaż
• Najczęściej pojawiające się problemy i sposoby ich pokonywania

Ćwiczenie: projekt systemu oceny dla organizacji tworzony przez uczestników na podstawie studium przypadku
• Praca grupowa
• Prezentacja i omówienie

Ćwiczenie: wypracowywania zestawu KPI dla wybranego obszaru funkcjonalnego organizacji

5. Wykorzystanie efektów ocen
• Informacja zwrotna dla pracownika i przełożonego
• Potencjalne sposoby wykorzystania wyników oceny
• Stawianie indywidualnych celów i zadań rozwojowych w oparciu o wskaźniki

6. Powiązanie wyników oceny z wynagrodzeniami
• Szanse i zagrożenia
• Powiązanie z wynagrodzeniem zasadniczym i zmiennym

7. Analiza funkcjonalności systemu ocen
1. Przeprowadzenie symulowanej oceny z wykorzystaniem formularza

Ćwiczenie: studium przypadku – symulacja oceny pracownika
2. Praca indywidualna
3. Prezentacja
4. Omówienie i dyskusja

Czas trwania

9:00 - 17:00
2 dni, 16 godzin

Aktualne terminy szkoleń znajdą Państwo na stronie:
www.wikconsulting.pl

Prelegenci

Cytat
Wojciech Michałek

Konsultant zarządzania, trener biznesu, coach, Interim Manager. Dyrektor merytoryczny / Partner Zarządzający w WIK Consulting Doradztwo HR Szkolenia. Prowadzi projekty doradcze w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania projektami, zarządzania zmianą, zarządzania operacyjnego. Praktyk zarządzania z ponad 15 – letnim stażem na stanowiskach: Kierownik działu HR, Dyrektor Projektów, Dyrektor Personalny, Dyrektor Naczelny. Autor książek i artykułów z zakresu prawa pracy i zarządzania zasobami ludzkimi w Wydawnictwie „Wiedza i Praktyka” w Warszawie oraz publikacjach G.W. INFOR S.A. Wykładowca na studiach podyplomowych z zarządzania zasobami ludzkimi. Jako trener specjalizuje się w szkoleniach w zakresie: strategii i polityki HRM, opisów i wartościowania stanowisk pracy, systemów motywacyjnych i wynagrodzeń, systemów ocen okresowych pracowników, systemów zarządzania szkoleniami, zarządzania zmianą, zarządzania projektami, umiejętności kierowniczych

Gdzie i kiedy

Warszawa 29 - 30 maja 2014
Warszawa

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 27 - 28 marca 2014
Warszaswa

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 27 - 28 stycznia 2014
Warszawa

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena 1
netto od osoby
1490 PLN
Cena zawiera:
  • materiały szkoleniowe, certyfikaty, lunch, przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

WIK Consulting
62-510 Konin
Różyckiego 2/23
woj. wielkopolskie
WIK Consulting to grono wysoko wykwalifikowanych konsultantów oraz trenerów z doświadczeniem menedżerskim i biznesowym, wyniesionym z różnych branż, posiadających na swoim koncie wiele zrealizowanych z sukcesem projektów doradczych i szkoleniowych. ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia można uzyskać drogą telefoniczną lub mailową kontakt:

Tel: +48 509 667798
Tel: +48 22 299 77 07
Fax: +48 22 379 64 83
mail: szkolenia@wikconsulting.pl
www.wikconsulting.pl

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

WIK Consulting
62-510 Konin Różyckiego 2/23
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!