O szkoleniu
Promocja cenowa! (*)
5 % rabat przy zgłoszeniu 1 osoby (1786,00 zł netto + VAT)
7 % rabat przy zgłoszeniu 2 osób (1749,00 zł netto + VAT)
Promocja obowiązuje przy zgłoszeniu do 28.10.2013 r.
Cele szkolenia:
zasady i praktyka prawidłowego stosowania warunków dostaw INCOTERMS 2010,
dlaczego najlepiej nie stosować w ogóle EXW,
dlaczego FOB zasadniczo nie stosuje się do kontenerów (a wszyscy to robią i co wtedy?),
co to jest ryzyko w dostawie i kiedy przechodzi ze sprzedającego na kupującego.
czym rożni się umowa spedycji od umowy przewozu i ile nas może kosztować utożsamienie tych dwóch różnych umów.
jak zabezpieczyć swoje interesy wobec spedytora i przewoźnika, jak prawidłowo powinien być wypełniony list przewozowy.
jak składać reklamacje do przewoźnika aby było prawidłowo i skutecznie.
5 % rabat przy zgłoszeniu 1 osoby (1786,00 zł netto + VAT)
7 % rabat przy zgłoszeniu 2 osób (1749,00 zł netto + VAT)
Promocja obowiązuje przy zgłoszeniu do 28.10.2013 r.
Cele szkolenia:
zasady i praktyka prawidłowego stosowania warunków dostaw INCOTERMS 2010,
dlaczego najlepiej nie stosować w ogóle EXW,
dlaczego FOB zasadniczo nie stosuje się do kontenerów (a wszyscy to robią i co wtedy?),
co to jest ryzyko w dostawie i kiedy przechodzi ze sprzedającego na kupującego.
czym rożni się umowa spedycji od umowy przewozu i ile nas może kosztować utożsamienie tych dwóch różnych umów.
jak zabezpieczyć swoje interesy wobec spedytora i przewoźnika, jak prawidłowo powinien być wypełniony list przewozowy.
jak składać reklamacje do przewoźnika aby było prawidłowo i skutecznie.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie przeznaczone jest dla: logistyków, handlowców, osób odpowiedzialnych za dystrybucję towarów oraz zaopatrzenie.
Program szkolenia
I. WSTĘP - KONWENCJA NARODÓW ZJEDNOCZONYCH O UMOWACH MIĘDZYNARODOWEJ SPRZEDAŻY TOWARÓW (KONWENCJA WIEDEŃSKA)
• zakres stosowania oraz co to jest i jakie warunki musi spełniać oferta oraz typy ofert: odwołalna, nieodwołalna
• kiedy umowa kupna-sprzedaży jest skutecznie zawarta; obowiązki sprzedającego i kupującego
• środki ochrony prawnej w razie naruszenia umowy; przejście ryzyka utraty lub uszkodzenia towaru
II. WARUNKI DOSTAW - INCOTERMS 2010
• Co nowego w warunkach dostaw INCOTERMS 2010, porównanie z warunkami 2000
• zastosowanie reguł handlowych (INCOTERMS, RAFT, COMBITERMS) w handlu zagranicznym
• analiza poszczególnych grup formuł:
dla wszystkich gałęzi transportu: EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP i DDP
tylko dla morskiego i wodnego śródlądowego: FAS, FOB, CFR i CIF
• najczęściej popełniane błędy w stosowaniu warunków dostaw: nadużywanie EXW, używanie FOB do kontenerów, inne błędy
• reguły handlowe a umowa przewozu i umowa spedycji oraz wybrana reguła handlowa a wartość celna towaru
III. OGÓLNE POLSKIE WARUNKI SPEDYCYJNE (OPWS)
IV. UMOWA SPEDYCJI A UMOWA PRZEWOZU: PODOBIEŃSTWA, RÓŻNICE, PUŁAPKI
• czym różni się umowa spedycji od umowy przewozu; kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik
• dokumenty przewozowe i spedycyjne (zlecenie przewozowe, zlecenie spedycyjne); listy przewozowe (drogowy CMR, kolejowy CIM, lotniczy AWB, konosament morski B/L); zaświadczenie spedytora FIATA FCR, świadectwo pochodzenia Form A, co to jest EUR 1 inne,
• kilka przydatnych pojęć: co to jest fumigacja, na czym polega „wymiana palet", inne
• jak wybrać dobrego spedytora; tryb i forma składania reklamacji do spedytora - osoby uprawnione do złożenia reklamacji.
V. UBEZPIECZENIE W TRANSPORCIE MIĘDZYNARODOWYM
• rodzaje / podział ubezpieczeń: OCP (przewoźnika), CARGO (ładunku) i OCS (spedytora) - specyfika, różnice, pułapki
• wyjaśnienie pojęć: wartość ubezpieczenia, suma ubezpieczenia, franszyza integralna
• franszyza redukcyjna, udział własny; rodzaje polis: jednostkowa, generalna, obrotowa, odpisowa,
• rodzaje i przyczyny powstawania szkód w ładunkach ; ryzyko związane z transportem towarów - INCOTERMS 2000
• instytutowe Klauzule Ładunkowe: A, B, C
• praktyczne wskazówki dla osób korzystających z ochrony ubezpieczeniowej i ewentualnych poszkodowanych - likwidacja szkód, dokumentowanie.
VI. KONWENCJA O UMOWIE MIĘDZYNARODOWEGO PRZEWOZU DROGOWEGO TOWARÓW (CMR)
• zakres stosowania
• pojęcie osoby uprawnionej;
• list przewozowy jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna i konstytutywna
• podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku
• relacje przewoźnika i spedytora z "osobą uprawnioną";
• reklamacja - jak to robić prawidłowo?
VII. USTAWA PRAWO PRZEWOZOWE - PRZEWOZY KRAJOWE
• zakres stosowania
• pojęcie osoby uprawnionej
• list przewozowy jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna i konstytutywna
• podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku
• relacje przewoźnika i spedytora z "osobą uprawnioną"
• reklamacja - jak to robić prawidłowo?
VIII. TRANSPORT I SPEDYCJA MORSKA
• żegluga liniowa (przewozy kontenerowe); stawka frachtowa; dodatki frachtowe (BAF, CAF); koszty portowe (THC, detention, demmurage) i lądowe przewozu kontenerów; konosament (wystawianie konosamentu, zwalnianie ładunku, konosament spedycyjny, inne dokumenty)
• odpowiedzialność w umowie przewozu morskiego i składanie reklamacji
IX NOWELIZACJA USTAW: O TRANPORCIE DROGOWYM, PRAWA PRZEWOZOWEGO I INNYCH USTAW Z DNIA 16 WRZEŚNIA 2011 ( WESZŁA W ŻYCIE 01.01.2012)
Odpowiedzialność i wysokie kary dla NADAWCY, ZAŁADOWCY i SPEDYTORA za:
• umieszczania w liście przewozowym i innych dokumentach danych i informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
• nieprawidłowy załadunek i rozmieszczenie towaru na pojeździe
• zlecenie przewozu kabotażowego czy ponadnormatywnego przewoźnikowi, który nie posiada wymaganych zezwoleń
• zlecenia przewozu, które w efekcie mogłoby prowadzić do naruszenia przepisów o czasie pracy kierowców
• uzależniania wysokości przewoźnego od masy lub objętości przesyłki towarowej - w przypadku drogowego przewozu drewna, ładunków sypkich lub innych ładunków masowych
• nowe taryfikatory kar pieniężnych
• zakres stosowania oraz co to jest i jakie warunki musi spełniać oferta oraz typy ofert: odwołalna, nieodwołalna
• kiedy umowa kupna-sprzedaży jest skutecznie zawarta; obowiązki sprzedającego i kupującego
• środki ochrony prawnej w razie naruszenia umowy; przejście ryzyka utraty lub uszkodzenia towaru
II. WARUNKI DOSTAW - INCOTERMS 2010
• Co nowego w warunkach dostaw INCOTERMS 2010, porównanie z warunkami 2000
• zastosowanie reguł handlowych (INCOTERMS, RAFT, COMBITERMS) w handlu zagranicznym
• analiza poszczególnych grup formuł:
dla wszystkich gałęzi transportu: EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP i DDP
tylko dla morskiego i wodnego śródlądowego: FAS, FOB, CFR i CIF
• najczęściej popełniane błędy w stosowaniu warunków dostaw: nadużywanie EXW, używanie FOB do kontenerów, inne błędy
• reguły handlowe a umowa przewozu i umowa spedycji oraz wybrana reguła handlowa a wartość celna towaru
III. OGÓLNE POLSKIE WARUNKI SPEDYCYJNE (OPWS)
IV. UMOWA SPEDYCJI A UMOWA PRZEWOZU: PODOBIEŃSTWA, RÓŻNICE, PUŁAPKI
• czym różni się umowa spedycji od umowy przewozu; kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik
• dokumenty przewozowe i spedycyjne (zlecenie przewozowe, zlecenie spedycyjne); listy przewozowe (drogowy CMR, kolejowy CIM, lotniczy AWB, konosament morski B/L); zaświadczenie spedytora FIATA FCR, świadectwo pochodzenia Form A, co to jest EUR 1 inne,
• kilka przydatnych pojęć: co to jest fumigacja, na czym polega „wymiana palet", inne
• jak wybrać dobrego spedytora; tryb i forma składania reklamacji do spedytora - osoby uprawnione do złożenia reklamacji.
V. UBEZPIECZENIE W TRANSPORCIE MIĘDZYNARODOWYM
• rodzaje / podział ubezpieczeń: OCP (przewoźnika), CARGO (ładunku) i OCS (spedytora) - specyfika, różnice, pułapki
• wyjaśnienie pojęć: wartość ubezpieczenia, suma ubezpieczenia, franszyza integralna
• franszyza redukcyjna, udział własny; rodzaje polis: jednostkowa, generalna, obrotowa, odpisowa,
• rodzaje i przyczyny powstawania szkód w ładunkach ; ryzyko związane z transportem towarów - INCOTERMS 2000
• instytutowe Klauzule Ładunkowe: A, B, C
• praktyczne wskazówki dla osób korzystających z ochrony ubezpieczeniowej i ewentualnych poszkodowanych - likwidacja szkód, dokumentowanie.
VI. KONWENCJA O UMOWIE MIĘDZYNARODOWEGO PRZEWOZU DROGOWEGO TOWARÓW (CMR)
• zakres stosowania
• pojęcie osoby uprawnionej;
• list przewozowy jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna i konstytutywna
• podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku
• relacje przewoźnika i spedytora z "osobą uprawnioną";
• reklamacja - jak to robić prawidłowo?
VII. USTAWA PRAWO PRZEWOZOWE - PRZEWOZY KRAJOWE
• zakres stosowania
• pojęcie osoby uprawnionej
• list przewozowy jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna i konstytutywna
• podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku
• relacje przewoźnika i spedytora z "osobą uprawnioną"
• reklamacja - jak to robić prawidłowo?
VIII. TRANSPORT I SPEDYCJA MORSKA
• żegluga liniowa (przewozy kontenerowe); stawka frachtowa; dodatki frachtowe (BAF, CAF); koszty portowe (THC, detention, demmurage) i lądowe przewozu kontenerów; konosament (wystawianie konosamentu, zwalnianie ładunku, konosament spedycyjny, inne dokumenty)
• odpowiedzialność w umowie przewozu morskiego i składanie reklamacji
IX NOWELIZACJA USTAW: O TRANPORCIE DROGOWYM, PRAWA PRZEWOZOWEGO I INNYCH USTAW Z DNIA 16 WRZEŚNIA 2011 ( WESZŁA W ŻYCIE 01.01.2012)
Odpowiedzialność i wysokie kary dla NADAWCY, ZAŁADOWCY i SPEDYTORA za:
• umieszczania w liście przewozowym i innych dokumentach danych i informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
• nieprawidłowy załadunek i rozmieszczenie towaru na pojeździe
• zlecenie przewozu kabotażowego czy ponadnormatywnego przewoźnikowi, który nie posiada wymaganych zezwoleń
• zlecenia przewozu, które w efekcie mogłoby prowadzić do naruszenia przepisów o czasie pracy kierowców
• uzależniania wysokości przewoźnego od masy lub objętości przesyłki towarowej - w przypadku drogowego przewozu drewna, ładunków sypkich lub innych ładunków masowych
• nowe taryfikatory kar pieniężnych
Czas trwania
21 godzin
Prelegenci

Trener, doradca, znany ekspert z dziedziny transportu i spedycji, praktyk - od 28 lat zajmuje się spedycją międzynarodową i transportem. Absolwent Ekonomiki Transportu na Uniwersytecie Gdańskim. Specjalizuje się w dochodzeniu roszczeń z tytułu umowy przewozu. Autor wielu publikacji na tematy spedycji i transportu krajowego i międzynarodowego.Doskonale potrafi połączyć teorię i praktykę.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Hotel Czarny Potok ***
34-500 Zakopane
Tetmajera 20
woj. małopolskie
Hotel Czarny Potok ***
34-500 Zakopane
Tetmajera 20
woj. małopolskie
Hotel Wersal ***
34-500 Zakopane
Tetmajera
woj. małopolskie
Hotel Wersal ***
34-500 Zakopane
Tetmajera 14a
woj. małopolskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
z
1 880
zł
Cena zawiera:
- Pobyt: od 27.11.2013 r. (kolacja) do 30.11.2013 r.(obiad) zakwaterowanie w pokojach 2-os. do pok. 1-os. dopłata 300 zł + VAT (ograniczona ilość) pełne wyżywienie materiały szkoleniowe certyfikat ukończenia szkolenia imprezę integracyjną w karczmie góralskiej bezpłatne korzystanie z hotelowego basenu, sauny i jacuzzy
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
woj. lubelskie
Jesteśmy firmą szkoleniową, która od 1998r. zajmuje się edukacją dorosłych. Firma jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych nr 2.06/00145/2005.
Naszym klientom sprzedajemy wiedzę, umiejętności, praktyczne doświadczenia naszych trenerów i k...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej.
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
Uwaga: organizator zastrzega sobie prawo zmiany pensjonatu na równorzędny standardem
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
Uwaga: organizator zastrzega sobie prawo zmiany pensjonatu na równorzędny standardem
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
Powiadomienia o nowych terminach