O szkoleniu
Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy oraz zapoznanie uczestników z niuansami prawnymi dotyczącymi transportu i spedycji tak, by zminimalizować ryzyko błędu przy zawieraniu umowy, przygotowywaniu przewozu lub składaniu reklamacji.
Korzyści dla uczestników
- umiejętność rozróżniania umowę spedycji od umowy przewozu, będę również wiedzieli czego mają prawo wymagać od spedytora, a czego od przewoźnika,
- umiejętność prawidłowego zawierania umowy ( w zależności od potrzeby) przewozu lub spedycji
- znajomość praw i obowiązków wynikających z umów transportowych.
- uczestnicy będą potrafili prawidłowo złożyć reklamację z tytułu ubytku, uszkodzenia, utraty towaru oraz w przypadku opóźnienia w dostawie a spedytorzy i przewoźnicy nauczą się jak prawidłowo postępować w przypadku nieuzasadnionych reklamacji
Korzyści dla uczestników
- umiejętność rozróżniania umowę spedycji od umowy przewozu, będę również wiedzieli czego mają prawo wymagać od spedytora, a czego od przewoźnika,
- umiejętność prawidłowego zawierania umowy ( w zależności od potrzeby) przewozu lub spedycji
- znajomość praw i obowiązków wynikających z umów transportowych.
- uczestnicy będą potrafili prawidłowo złożyć reklamację z tytułu ubytku, uszkodzenia, utraty towaru oraz w przypadku opóźnienia w dostawie a spedytorzy i przewoźnicy nauczą się jak prawidłowo postępować w przypadku nieuzasadnionych reklamacji
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie dedykowane jest dla handlowców, logistyków a także dla spedytorów obsługujących międzynarodowe jak i krajowe transakcje handlowe.
Program szkolenia
- Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora
- czym się różni umowa spedycji od umowy przewozu
- zakres odpowiedzialności spedytora
- najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji,
- skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem
- czego klient ma prawo wymagać od spedytora a czego raczej nie
- czy zleceniodawca spedytora może domagać się dowodu, że spedytor zapłacił przewoźnikowi?
- instrukcja wysyłkowa, ważne narzędzie pracy spedytora
- reklamacje z tytułu umowy spedycji, kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik
- problem fałszywych przewoźników i podwykonawców – procedury zaradcze
- Ubezpieczenia – co trzeba wiedzieć
- ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika co do wysokości odszkodowania w przewozach międzynarodowych
- OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika a nie ładunek
- można mieć rację ale nie mieć pieniędzy tzw. „ciche klauzule”
- zakres ubezpieczenia CARGO
- czy CARGO zapłaci gdy przewoźnik odpowiada za szkodę?
- co spedytor obowiązkowo musi sprawdzić w ubezpieczeniu przewoźnika (a z reguły tego nie robi)?
- najczęstsze powody odmowy wypłaty odszkodowania z polisy ubezpieczeniowej
- Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów – krajowe i międzynarodowe (Prawo przewozowe, Konwencja CMR).
- podstawy prawne,
- zakres odpowiedzialności przewoźnika,
- niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego (nie podlegają woli stron np. w Konwencji CMR kary umowne za opóźnienie w dostawie są niedopuszczalne),
- kto ma obowiązek załadować, rozładować towar, kto ma mocować towar na pojeździe, podstawy prawne, wysokie kary dla nadawców i załadowców
- umowa to podstawa a list przewozowy jest dowodem tej umowy,
- najczęściej popełniane błędy w umowach przewozu i w listach przewozowych,
- zasady poprawnego wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych – ważne!
- najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych,
- przewoźnik nie odpowiada za wszystkie szkody powstałe w transporcie – przesłanki zwalniające (szczegółowe omówienie)
- postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie: co powinien zrobić przewoźnik, a co odbiorca (oraz spedytor),
- najczęstsze błędy proceduralne w dochodzeniu roszczeń, które skutkują utratą odszkodowania
- przykłady praktyczne,
- jak powinna wyglądać poprawnie złożona reklamacja,
- jak powinna wyglądać prawidłowa odpowiedź przewoźnika.
- Pytania, dyskusja
Czas trwania
1 dzień - 8 godz.
09:00 - 16:00
09:00 - 16:00
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Hotel Mercure Kasprowy***
34-500 Zakopane
Szymaszkowa
woj. małopolskie
Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****
00-811 Warszawa
Towarowa 2
woj. mazowieckie
Hotel Mercure Poznań Centrum****
60-829 Poznań
Roosevelta 20
woj. wielkopolskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena
Przy zgłoszeniu do 11 grudnia 2020r. Po tym terminie koszt wynosi 940 zł.
840
zł
+23% VAT
Cena zawiera:
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję
"Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."
Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby.
W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności.
Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
- Nazwa firmy: Progress Project Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Światowa 22
- Kod pocztowy: 02-229
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5252382647
Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest
wypełnienie formularza kontaktowego.
Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Eventis.pl
04-395 Warszawa
ul. Siennicka 22/22
Organizator
Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa, Polska
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
Powiadomienia o nowych terminach