Szkolenie

Ocena projektów inwestycyjnych

O szkoleniu

Szkolenie „Ocena projektów inwestycyjnych” systematyzuje wiedzę z zakresu kalkulacji wartości rezydualnej w projektach inwestycyjnych i analizy ryzyka inwestycji oraz z zakresu motywacji wyboru metody oceny projektów inwestycyjnych.

Adresatami szkolenia są wszyscy ci, którzy opracowują, wdrażają lub odpowiadają za realizację projektów inwestycyjnych. Ocena projektów inwestycyjnych jest podstawową umiejętnością przy ich realizacji.

Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu finansowej oceny racjonalności i ryzyka projektów inwestycyjnych oraz pogłębienie wiedzy z zakresu metod oceny opłacalności projektów inwestycyjnych.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla organizacji i uczestników

  • Zdobycie wiedzy z zakresu kalkulacji wartości rezydualnej w projektach inwestycyjnych i o analizie ryzyka inwestycji
  • Poszerzenie wiedzy o motywacji wyboru metody oceny projektów inwestycyjnych
  • Poznanie szczegółowych założeń modeli FCFF, FCFE, EVA, APV
  • Nabycie umiejętności kalkulacji wolnych przepływów pieniężnych i doboru stóp dyskontowych
Kto powinien wziąć udział?
  • Osoby odpowiedzialne za przeprowadzanie analizy finansowej projektów inwestycyjnych
  • Specjaliści analizujący wnioski kredytowe
  • Pracownicy firm inwestycyjnych i doradczych
  • Prywatni inwestorzy
  • Osoby z departamentów odpowiedzialnych za inwestycje i finansowanie
  • Właściciele
  • Kierownicy projektów
  • Dyrektorzy finansowi

Program szkolenia

  • Ocena finansowej racjonalności i ryzyka projektów inwestycyjnych a ocena finansowej wykonalności inwestycji
  • Klasyfikacja inwestycji
  • Przegląd metod oceny opłacalności projektów inwestycyjnych
  • Porównanie dyskontowych modeli oceny projektów inwestycyjnych w ocenie projektów rozwojowych
  • Koncepcja zmodyfikowanej wewnętrznej stopy zwrotu
  • Zasady kalkulacji wolnych przepływów pieniężnych na użytek wyceny inwestycji
  • Kalkulacja wolnych przepływów pieniężnych i dobór stóp dyskontowych w modelu NPV
  • Zasady kalkulacji wartości rezydualnej w projektach rozwojowych
  • Różnice w sposobie oceny projektów odtworzeniowych i racjonalizatorskich – analizy przypadków
  • Analiza ryzyka inwestycji
  • Elementy wyceny opcji realnych w projektach inwestycyjnych – koncepcja drzew decyzyjnych

Czas trwania

16 godz., 2 dni

Prelegenci

Cytat

Maciej Jakaczyński – senior trener

Ukończył studia wyższe w zakresie prawa i administracji na Uniwersytecie Wrocławskim. Wpisany jest do bazy kandydatów na członków rad nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa. Posiada dyplom MBA Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesota (USA).

Zorientowany na cele menedżer (10 lat+), prowadzący zespoły wsparcia sprzedaży i rozwoju produktów finansowych (B2B i B2C). Nadzorował duże projekty pozyskiwania finansowania i restrukturyzacji finansowej na krajowym i międzynarodowych rynkach finansowych (ECM, DCM) dla banku i domu maklerskiego. Rozwijał sieć dystrybucji produktów inwestycyjnych (ABS) na rynku HNWI. Uruchamiał i zarządzał spółkami celowymi (SPV, TFI). Doradzał SME w doborze finansowania angel & venture capital i ekspansji na rynki zagraniczne (usługi profesjonalne, finansowe, service-based Internet portals’, cargo lotniczy). Obecnie zaangażowany we wsparcie przedsiębiorców, uruchamiających nowe projekty biznesowe, w zakresie optymalizacji modelu biznesowego i dopasowania produktu do docelowego rynku & klienta (doradztwo, szkolenia)

dr hab. Arkadiusz Kustra

Dyrektor Programowy Centrum Eksperckiego - Finanse i Ład Korporacyjny, członek Rady Programowej IBD Business School

senior konsultant / wykładowca

Ekspert z zakresu szeroko rozumianych finansów przedsiębiorstw, rachunkowości finansowej, matematyki finansowej, wyceny przedsiębiorstw i pozyskiwania finansowania. Z dużym sukcesem prowadzi warsztaty i szkolenia dla zarządów i wyższej kadry menedżerskiej, w tym zajęcia na kursie dla kandydatów na członków rad nadzorczych z tematów: zarządzanie w przedsiębiorstwie oraz wprowadzenie do rachunkowości zarządczej i controllingu. Doradza przy opracowywaniu systemów controllingu i planowania finansowego.

Doktor nauk technicznych. Adiunkt na AGH i w Wyższej Szkole Zarządzania i Finansów. Konsultant ds. rozwiązań w zakresie controllingu w Jastrzębskiej Spółce Węglowej oraz w zakresie controllingu i rachunkowości zarządczej w przedsiębiorstwie Polontex w Częstochowie, kierownik ds. merytorycznych studiów podyplomowych „Zarządzanie międzynarodowymi przedsięwzięciami górniczymi” dla KGHM Polska Miedź SA. Doradca ekonomiczny rady nadzorczej firmy Trapez Carbo Sp. z o.o. w Krakowie. Posiada uprawnienia samodzielnego księgowego oraz uprawnienia głównego księgowego.

dr Krzysztof Świeszczak – wykładowca

Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt na Katedrze Bankowości w Instytucie Finansów na Uniwersytecie Łódzkim. Absolwent tej uczelni na kierunku: Finanse i Bankowość. Wcześniej był doradcą ds. bankowości prywatnej w ING Bank Śląski, a następnie asystentem ww. katedry na UŁ.

Laureat pierwszej w Polsce edycji światowego konkursu „Etyka w Finansach – Nagroda Robina Cosgrove”, organizowanego przez Komisję Etyki Bankowej przy Związku Banków Polskich (temat nagrodzonej pracy: „Doradca bankowy jako pierwsze ogniwo relacji pomiędzy bankiem i klientem w kontekście problemu etyki w skali mikro”).

Był wykonawcą ze strony Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego następujących umów o współpracy:

  • zawartej pomiędzy Fundacją Banku Zachodniego WBK S.A. z siedzibą w Warszawie a Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym w ramach programu Santander Universidades (tytuł projektu: Włączenie bankowe jako kluczowy standard w realizacji koncepcji silver economy w województwie łódzkim);
  • zawartej pomiędzy Bankiem Handlowym w Warszawie S. A. a Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym (badanie rynkowe oraz technologiczne pod kątem stworzenia rozwiązania do wykorzystania w pracach badawczo-rozwojowych).

Uczestniczył w projekcie współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Budżetu Państwa w ramach Poddziałania 8.2.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – stypendium D-RIM.

Jest autorem i współautorem wielu publikacji naukowych; prelegent na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Jego zainteresowania zawodowe obejmują takie dziedziny wiedzy, jak rynek kapitałowy, sektor bankowy, etyka w finansach, przedsiębiorczość i private banking. Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego.

Gdzie i kiedy

Online 11 - 12 grudnia 2021

Gdzie i kiedy

Online 23 - 24 października 2021

Gdzie i kiedy

Online 21 - 22 sierpnia 2021

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
1550 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

IBD Business School Sp. z o.o.
03-704 Warszawa
ul. Panieńska 9
woj. mazowieckie
Instytut jest jedną z czołowych firm doradczo-szkoleniowych na polskim rynku. Działa od 1990 roku. We współpracy z Polską Fundacją Badań nad Zarządzaniem prowadzi także działalność badawczą w zakresie zarządzania organizacją, w szczególności zasobami...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunkiem uzyskania certyfikatu przyznawanego przez IBD Business School jest obecność na minimum 80% zajęć.

wymagany jest komputer z dostępem do internetu

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

IBD Business School Sp. z o.o.
03-704 Warszawa ul. Panieńska 9
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!