O szkoleniu
Umiejętność znajdywania korzyści z prowadzenia podsumowań, ocen pracy – dla pracownika
i osobistych dla menedżera
Przygotowanie do rozmowy podsumowującej / oceniającej – tak, aby była sprawiedliwa
Stosowanie arkusza ocen (firmowego bądź zaproponowanego przez trenera)
Unikanie błędów oceniania – mechanizmów psychologicznych, heurystyk
Prowadzenie rozmowy pod kątem stymulowania, mobilizowania pracownika
Umiejętność oceny efektywności rozmowy – z perspektywy pracownika i przełożonego
Wykorzystywanie rozmowy okresowej / podsumowującej do zarządzania rozwoje pracownika
Umiejętność radzenia sobie z najczęściej pojawiającymi się trudnościami – związanymi z postawą pracownika, kontekstem, relacjami z szefem
kadry menedżerskiej, osób zarządzających projektami w organizacjach, pracowników działów HR.
Program szkolenia
1. Ocena okresowa pracowników jako narzędzie rozwoju
- Kiedy następuje rozwój pracowników
- Koncepcja strefy najbliższego rozwoju
- Koncepcje motywacyjne
- Korzyści z ewaluacji
- Dla organizacji
- Dla pracownika
- Dla przełożonego
- Metoda odwróconego wektora – jakie będą konsekwencje niewłaściwie przeprowadzonej oceny okresowej?
- Dla organizacji
- Dla pracownika
- Dla przełożonego
2. Standardy oceny okresowej
- Etapy ewaluacji
- Samoocena pracownika
- Ocena przełożonego
- Spotkanie ewaluacyjne
- Cechy dobrze przeprowadzonej rozmowy ewaluacyjnej
- Czym są kompetencje
- Definicja kompetencji
- Organizacyjny model kompetencyjny
- Sposób ewaluacji pracowników
- Skala ocen
- Zasady dokonywania oceny
3. Najczęściej popełniane błędy podczas dokonywania oceny okresowej
- Efekt nastroju
- Błąd łagodności
- Błąd tendencji centralnej
- Błędy atrybucji
- Efekt kontrastu
- Mechanizm projekcji
- Uleganie stereotypom
- Kierowanie się przesłankami pozamerytorycznymi
4. Feedback vs. Feedforward
- Różnice pokoleniowe w oczekiwaniach dot. informacji zwrotnej
- Feedforward
- Cel
- Gotowość do otrzymania porad
- Chęć przyswojenia wiedzy
- Podziękowanie
- Powtarzalność
- Feedback
- Feedback
- Co zamiast kanapki?
- FUO vs. kwadrat w kwadracie vs. brak schematu
5. Pink 2.0 – co motywuje w XXI wieku
- Jak się ma Herzberg i Maslow do dzisiejszych oczekiwań pracowników?
- Motywacja 2.0
- Poczucie sensu
- Samodzielność
- Duma z przynależności do zespołu, organizacji
- Rozwój
- Jak motywować z wykorzystaniem koncepcji Pinka?
- Strategicznie – zarządzanie rozwojem
- Taktycznie – wiązanie zadań firmowych z indywidualnymi
- Operacyjnie – delegowanie odpowiedzialności
6. Trudne sytuacje związane z udzielaniem informacji zwrotnej
- Zaprzeczanie faktom
- Usprawiedliwianie się
- Zewnętrzne przyczyny
- Wewnętrzne przyczyny
- Agresywne reakcje
- Lekceważenie
- Bierna reakcja
- Radzenie sobie z oporem na informację zwrotną
7. Psychologia oceny i nadzorowania zmian
- Heurystyki jako uproszczone reguły wnioskowania
- Heurystyka dostępności
- Heurystyka zakotwiczenia
- Heurystyka symulacji
- Heurystyka oparta na postawach
- Heurystyka wyrazistości
- Metody radzenia sobie z niezgodnościami
- Dysonans poznawczy
- Dysonans postdecyzyjny
- Atrybucja wewnętrzna vs. zewnętrzna
- Zniekształcenia percepcyjne
- Lustrzane odbicie
- Podwójne normy
- Biegunowe myślenie
8. Rozwojowa funkcja ewaluacji (opcjonalnie)
- Tworzenie planów rozwojowych
- Partycypacyjna metoda ustalania celu
- Definiowanie kryterium sukcesu
- Przypisywanie wag w przypadku kilku zadań
- Ocena
- Model klepsydry
- Szeroka podstawa – wiedza i umiejętności ogólne
- Wąskie gardło – wiedza i umiejętności specjalistyczne
- Szerokie zwieńczenie – wiedza i umiejętności menedżerskie
9. Trudne sytuacje w rozmowie oceniającej
- Sytuacja niezgody z oceną przełożonego
- Sytuacja manipulacji/ prośby o wyrozumiałość w ocenianym obszarze
- Sytuacja biernego sprzeciwu
- Sytuacja podważania sensowności samej oceny
10. Trudne sytuacje z pracownikami
- Radzenie sobie z pracownikiem demotywującym grupę
- Radzenie sobie z pracownikiem obniżającym jakość pracy
- Radzenie sobie z pracownikiem rywalizującym
- Radzenie sobie z pracownikiem nie potrafiącym słuchać
- Radzenie sobie z pracownikiem posiadającym niską motywację
- Radzenie sobie z pracownikiem o wysokiej motywacji i niskich kwalifikacjach
- Radzenie sobie z pracownikiem konfliktogennym
- Radzenie sobie z pracownikiem usprawiedliwiającym się
11. Podsumowanie szkolenia
- Karta ssc
- Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
- Stop – jakich zachowań pozbywamy się
- Continue – jakie zachowania kontynuujemy
- Wnioski
- Na poziomie osobistym i zespołowym
Czas trwania
Prelegenci
Anetta Wróblewska
Swoje doświadczenie budowała w branży nieruchomości, telekomunikacyjnej i w mediach. Tworzyła struktury sprzedażowe, odpowiadała za rekrutację i rozwój pracowników. Posiada certyfikację Hogan Assessment System, Mindsonar, Harrison Assessments, ICC, jest certyfikowanym coachem zespołowym. Łączy wiedzę i doświadczenie psychologa, menedżera i osoby odpowiedzialnej za budowanie relacji z klientami (B2B, B2C). W wielu organizacjach zajmowała się doradztwem na poziomie tworzenia struktur i procesów. Wspiera kadrę menedżerską, oferując analizę, ocenę i konstruktywny feedback oraz programy wdrożeniowe i naprawcze. Ma doświadczenia szkoleniowe w pracy zarówno z zarządami, jak i niższą kadrą kierowniczą. Wierzy, że okresowa ewaluacja pomaga pracownikom lepiej poznać własne kompetencje zawodowe, sposób funkcjonowania na zajmowanym stanowisku, a przede wszystkim określić mocne strony oraz obszary wymagające rozwoju. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Decathlon, Dachser, Atlas, Rhenus Data Office Polska, DUKA, czy Dentsu Aegis Network Polska.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, certyfikat
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Masz pytania? Napisz do nas
