Szkolenie

Rozmowy oceniające i podsumowujące

O szkoleniu

Szkolenie rozwija następujące kompetencje:

Umiejętność znajdywania korzyści z prowadzenia podsumowań, ocen pracy – dla pracownika
i osobistych dla menedżera

Przygotowanie do rozmowy podsumowującej / oceniającej – tak, aby była sprawiedliwa

Stosowanie arkusza ocen (firmowego bądź zaproponowanego przez trenera)

Unikanie błędów oceniania – mechanizmów psychologicznych, heurystyk

Prowadzenie rozmowy pod kątem stymulowania, mobilizowania pracownika

Umiejętność oceny efektywności rozmowy – z perspektywy pracownika i przełożonego

Wykorzystywanie rozmowy okresowej / podsumowującej do zarządzania rozwoje pracownika

Umiejętność radzenia sobie z najczęściej pojawiającymi się trudnościami – związanymi z postawą pracownika, kontekstem, relacjami z szefem
Kto powinien wziąć udział?

kadry menedżerskiej, osób zarządzających projektami w organizacjach, pracowników działów HR.

Program szkolenia

1. Ocena okresowa pracowników jako narzędzie rozwoju

  • Kiedy następuje rozwój pracowników
    • Koncepcja strefy najbliższego rozwoju
    • Koncepcje motywacyjne
  • Korzyści z ewaluacji 
    • Dla organizacji
    • Dla pracownika
    • Dla przełożonego
  • Metoda odwróconego wektora – jakie będą konsekwencje niewłaściwie przeprowadzonej oceny okresowej?
    • Dla organizacji
    • Dla pracownika
    • Dla przełożonego
       

2. Standardy oceny okresowej

  • Etapy ewaluacji 
    • Samoocena pracownika
    • Ocena przełożonego
    • Spotkanie ewaluacyjne
  • Cechy dobrze przeprowadzonej rozmowy ewaluacyjnej
  • Czym są kompetencje
    • Definicja kompetencji
    • Organizacyjny model kompetencyjny
  • Sposób ewaluacji pracowników 
    • Skala ocen
    • Zasady dokonywania oceny
       

3. Najczęściej popełniane błędy podczas dokonywania oceny okresowej

  • Efekt nastroju 
  • Błąd łagodności 
  • Błąd tendencji centralnej 
  • Błędy atrybucji
  • Efekt kontrastu 
  • Mechanizm projekcji
  • Uleganie stereotypom
  • Kierowanie się przesłankami pozamerytorycznymi
     

4. Feedback vs. Feedforward

  • Różnice pokoleniowe w oczekiwaniach dot. informacji zwrotnej
  • Feedforward
    • Cel
    • Gotowość do otrzymania porad
    • Chęć przyswojenia wiedzy
    • Podziękowanie
    • Powtarzalność
    • Feedback
  • Feedback
    • Co zamiast kanapki?
    • FUO vs. kwadrat w kwadracie vs. brak schematu


5. Pink 2.0 – co motywuje w XXI wieku

  • Jak się ma Herzberg i Maslow do dzisiejszych oczekiwań pracowników?
  • Motywacja 2.0
    • Poczucie sensu
    • Samodzielność
    • Duma z przynależności do zespołu, organizacji
    • Rozwój
  • Jak motywować z wykorzystaniem koncepcji Pinka?
    • Strategicznie – zarządzanie rozwojem
    • Taktycznie – wiązanie zadań firmowych z indywidualnymi
    • Operacyjnie – delegowanie odpowiedzialności
       

6. Trudne sytuacje związane z udzielaniem informacji zwrotnej

  • Zaprzeczanie faktom
  • Usprawiedliwianie się 
    • Zewnętrzne przyczyny
    • Wewnętrzne przyczyny
  • Agresywne reakcje
  • Lekceważenie
  • Bierna reakcja 
  • Radzenie sobie z oporem na informację zwrotną
     

7. Psychologia oceny i nadzorowania zmian

  • Heurystyki jako uproszczone reguły wnioskowania
    • Heurystyka dostępności
    • Heurystyka zakotwiczenia
    • Heurystyka symulacji
    • Heurystyka oparta na postawach
    • Heurystyka wyrazistości
    • Metody radzenia sobie z niezgodnościami
    • Dysonans poznawczy
    • Dysonans postdecyzyjny
    • Atrybucja wewnętrzna vs. zewnętrzna
  • Zniekształcenia percepcyjne
    • Lustrzane odbicie
    • Podwójne normy
    • Biegunowe myślenie
       

8. Rozwojowa funkcja ewaluacji (opcjonalnie)

  • Tworzenie planów rozwojowych
    • Partycypacyjna metoda ustalania celu
    • Definiowanie kryterium sukcesu
    • Przypisywanie wag w przypadku kilku zadań
    • Ocena
  • Model klepsydry
    • Szeroka podstawa – wiedza i umiejętności ogólne
    • Wąskie gardło – wiedza i umiejętności specjalistyczne
    • Szerokie zwieńczenie – wiedza i umiejętności menedżerskie
       

9. Trudne sytuacje w rozmowie oceniającej

  • Sytuacja niezgody z oceną przełożonego
  • Sytuacja manipulacji/ prośby o wyrozumiałość w ocenianym obszarze
  • Sytuacja biernego sprzeciwu
  • Sytuacja podważania sensowności samej oceny
     

10. Trudne sytuacje z pracownikami

  • Radzenie sobie z pracownikiem demotywującym grupę
  • Radzenie sobie z pracownikiem obniżającym jakość pracy
  • Radzenie sobie z pracownikiem rywalizującym
  • Radzenie sobie z pracownikiem nie potrafiącym słuchać
  • Radzenie sobie z pracownikiem posiadającym niską motywację
  • Radzenie sobie z pracownikiem o wysokiej motywacji i niskich kwalifikacjach
  • Radzenie sobie z pracownikiem konfliktogennym
  • Radzenie sobie z pracownikiem usprawiedliwiającym się
     

11. Podsumowanie szkolenia

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym i zespołowym

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

Anetta Wróblewska

Swoje doświadczenie budowała w branży nieruchomości, telekomunikacyjnej i w mediach. Tworzyła struktury sprzedażowe, odpowiadała za rekrutację i rozwój pracowników. Posiada certyfikację Hogan Assessment System, Mindsonar, Harrison Assessments, ICC, jest certyfikowanym coachem zespołowym. Łączy wiedzę i doświadczenie psychologa, menedżera i osoby odpowiedzialnej za budowanie relacji z klientami (B2B, B2C). W wielu organizacjach zajmowała się doradztwem na poziomie tworzenia struktur i procesów. Wspiera kadrę menedżerską, oferując analizę, ocenę i konstruktywny feedback oraz programy wdrożeniowe i naprawcze. Ma doświadczenia szkoleniowe w pracy zarówno z zarządami, jak i niższą kadrą kierowniczą. Wierzy, że okresowa ewaluacja pomaga pracownikom lepiej poznać własne kompetencje zawodowe, sposób funkcjonowania na zajmowanym stanowisku, a przede wszystkim określić mocne strony oraz obszary wymagające rozwoju. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Decathlon, Dachser, Atlas, Rhenus Data Office Polska, DUKA, czy Dentsu Aegis Network Polska.

Gdzie i kiedy

Warszawa 7 - 8 października 2020
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
1600 PLN
Cena zawiera:
  • udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, certyfikat
Zapisz się

Organizator

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa
Mysłowicka 15
woj. mazowieckie
W firmie szkoleniowej Gamma dbamy, aby wszystkie realizowane przez nas projekty szkoleniowe przyczyniały się do podnoszenia efektywności osobistej ich uczestników, a także zespołów i całych przedsiębiorstw. Staramy się wspierać naszych klientów w dos...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa Mysłowicka 15
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!