Baza szkoleń, kursów i konferencji dla branży kreatywnej!

  • Zapoznaj się z listą szkoleń, konferencji i kursów dla branży kreatywnej i twórców
  • Sprawdź program, informacje o prelegentach i warunkach uczestnictwa
  • Zgłoś swój udział wypełniając formularz rejestracji online
szkolenia, kursy i konferencje dla branży kreatywnej

Twórcy i branża kreatywna: 111

  • już od 1 790 zł
1 790 zł
  • już od 1 550 zł
1 550 zł
  • już od 2 300 zł
2 300 zł
  • już od 890 zł
890 zł
  • już od 766 zł
766 zł
  • już od 766 zł
766 zł
  • już od 3 000 zł
3 000 zł
  • już od 1 500 zł
1 500 zł
  • już od 1 500 zł
1 500 zł
  • już od 1 500 zł
1 500 zł
  • już od 1 300 zł
1 300 zł
  • już od 1 500 zł
1 500 zł
  • już od 1 300 zł
1 300 zł
Artykuł

Szkolenia dla twórców i branży kreatywnej!

Grafika, fotografia i kreacja to części składowe tzw. branży kreatywnej, czyli tworzącej oryginalne treści różnego typu. Stanowi ona fundament kultury, a jednocześnie ma znaczący udział w designie czy reklamie. Praca w segmencie kreatywnym należy do bardzo specyficznych i wymaga konkretnych umiejętności, a najczęściej także talentu. Dowiedz się więcej o roli i charakterystyce sektora oraz trendach, które będą wpływać na jego rozwój. Sprawdź kursy z grafiki komputerowej, szkolenia dla twórców i fotografów, które mogą pomóc Ci w rozwoju osobistym i zawodowym.

Grafika, fotografia, kreacja – czym jest branża kreatywna?

Branżę kreatywną z pewnością można określić jako specyficzną. Wyróżnia ją m.in. szeroki zakres przedmiotowy działalności. Należą do nich zarówno indywidualni przedsiębiorcy realizujący zlecenia na potrzeby firm lub klientów indywidualnych (freelancerzy), jak i duże przedsiębiorstwa.

Według definicji podmioty przynależące do sektora kreatywnego generują wartość przez wytwarzanie praw własności intelektualnej oraz wykorzystywanie dóbr kultury przy tworzeniu produktów pozakulturalnych (takich jak design, grafika, reklama). Można do niego zaliczyć firmy zajmujące się nie tylko grafiką, fotografią czy kreacją w ścisłym znaczeniu, ale również na przykład:

  • agencje reklamowe, domy mediowe, studia kreatywne,
  • portale internetowe, redakcje, firmy zarządzające witrynami internetowymi,
  • firmy produkcyjne odpowiedzialne za produkcję, postprodukcję i dystrybucję filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych,
  • firmy zajmujące się tworzeniem gier komputerowych i oprogramowania,
  • wydawnictwa i branża poligraficzna.

Duże znaczenie branży kreatywnej jest przede wszystkim charakterystyczne dla gospodarek, które przechodzą proces intensywnej deindustrializacji i zamożnych krajów. W Polsce cały czas utrzymuje się tendencja wzrostowa dla tego sektora. Przewiduje się, że nie będzie ona słabnąć przez kolejne lata – szczególnie, że charakterystyczna jest w tym przypadku odporność na zagrożenia związane z automatyzacją czy mechanizacją procesów. Zajęcia kreatywne wciąż w znacznej mierze wymagają bowiem pracy człowieka. Segment wyróżnia się ponadto dużym rozproszeniem i różnorodnością. Dominują w nim małe i średnie firmy o konkretnych specjalizacjach, przez co przy realizacji większych projektów zazwyczaj konieczna jest współpraca pomiędzy podmiotami.

Znaczenie branży kreatywnej

Sektor kreatywny zyskuje na znaczeniu, szczególnie na obszarach miejskich, które coraz częściej stają się ośrodkami kultury. Zatrudnienie w należących do niego firmach zajmuje coraz więcej osób. Typowe zawody kreatywne bardzo często stanowią też wsparcie dla wielu obszarów biznesu – szczególnie, że ich mocną stroną jest zdolność do opracowywania innowacji, tak znaczących w wielu branżach. Warto jednak zauważyć, że firmy z tego segmentu często pełnią funkcje podwykonawców, ponieważ posiadane zasoby nie pozwalają im na realizację bardziej złożonych projektów. Jednocześnie jednak dzięki temu mogą być motorem napędowym wielu zmian, zwiększając innowacyjność środowiska biznesowego i gospodarczego, w którym funkcjonują. Ponadto są ważnym elementem zrównoważonego rozwoju, niejednokrotnie pomagając chronić dziedzictwo kulturowe i działając kulturotwórczo.

Przyszłość grafiki, fotografii, kreacji i całej branży kreatywnej

Jak już wspomniano, nic nie wskazuje na to, aby tempo wzrostu sektora kreatywnego miało znacząco się zmniejszyć. Nawet w obliczu kryzysu gospodarczego branża ma duże szanse utrzymania dotychczasowych tendencji ze względu na swoją innowacyjność i otwartość na technologie. Warto przy tym pamiętać, że wzrost gospodarczy we współczesnych czasach zależy w znacznej mierze właśnie od tych cech.

W najbliższych latach przewiduje się wzrost znaczenia i ilości powiązań pomiędzy branżą kreatywną a technologiczną. Już teraz sieć tej współpracy jest dość rozbudowana – przedstawiciele kreatywnych zawodów korzystają bowiem z zaawansowanego oprogramowania i narzędzi przy pracy, a jednocześnie poprzez swoją działalność stymulują innowacje i rozwój. Coraz większym zainteresowaniem z pewnością będą cieszyć się stanowiska kreatywne związane z przestrzenią Internetu i technologii informacyjnych. Jednocześnie wzrośnie szacunek dla dobrej jakości rzemiosła, również tego tradycyjnego.

Szkolenia, kursy dla branży kreatywnej: kursy grafiki komputerowej, szkolenia dla fotografów, szkolenia z rozwoju kreatywności

Branża kreatywna cieszy się dużym zainteresowaniem młodych ludzi, którzy dopiero decydują o ścieżce kariery. Dzięki swojemu dynamizmowi, elastyczności i powiązaniu z nowoczesnymi technologiami idealnie wpisuje się bowiem w potrzeby obecnego pokolenia. Na popularności zyskują więc kierunki studiów pozwalające uzyskać kreatywny zawód, a także szkolenia i kursy pozwalające na doskonalenie kompetencji. Szkolenia takie mogą dotyczyć grafiki komputerowej i wykorzystania programów komputerowych w twórczości i reklamie, technik fotografii, druku i DTP, rozwoju kreatywności itp. Do ważnych umiejętności, które można na nich zdobyć, należą:

Dostępność kursów poruszających tego rodzaju tematykę rośnie, podobnie jak ich jakość. Dlatego chętnie inwestują w nie również pracodawcy chcący dbać o rozwój swoich pracowników i konkurencyjność firm. Co ważne, poszerza się zarówno oferta specjalistycznych szkoleń i kursów stacjonarnych, jak też tych realizowanych zdalnie, w trybie online. Warto również zainteresować się konferencjami, kongresami i targami dla branży kreatywnej – pozwalają one nie tylko zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności zawodowe, ale też nawiązać kontakty oraz zyskać okazję do inspiracji i rozwoju kreatywnego.

Szkolenia dla twórców i branży kreatywnej!
Grafika, Fotografia, Kreacja

Artykuły, poradniki oraz newsy

10 powodów, aby zrobić kurs obsługi Photoshopa
29 grudnia 2023
10 powodów, aby zrobić kurs obsługi Photoshopa

Umiejętność obsługi programu Photoshop jest kluczem do kreatywności oraz rozwoju zawodowego w zawodach związanych z twórczością cyfrową. Odkryj 10 powodów, dla których warto zrobić kurs Photoshopa.

Czytaj więcej
Top konferencje UX, CX, Design Thinking...
19 lipca 2021
Top konferencje UX, CX, Design Thinking...

Sprawdź jakie konferencje dotyczące UX, CX, Service Design czy Design Thinking warto rozważyć w 2021 roku. Poszerzaj horyzonty, zdobywaj nową wiedzę i nawiązuj kontakty!

Czytaj więcej
Dlaczego warto skorzystać z internetowego rankingu kart graficznych?
16 sierpnia 2023
Dlaczego warto skorzystać z internetowego rankingu kart graficznych?

Zakup karty graficznej do komputera nie jest dzisiaj tak prosty, jak jeszcze kilka lat temu. Dużo większy wybór i zróżnicowanie kart graficznych sprawiają, że warto zapoznać się z rankingiem kart zanim zdecydujemy się na konkretny wybór.

Czytaj więcej
Co to jest pozycjonowanie i jak wpływa na Twój biznes?
12 marca 2024
Co to jest pozycjonowanie i jak wpływa na Twój biznes?

Wysoko konkurencyjne rynki wymagają wdrożenia zaawansowanych strategii marketingowych. Wśród nich szczególne miejsce zajmuje pozycjonowanie - zarówno pozycjonowanie marki, jak i pozycjonowanie strony internetowej.

Czytaj więcej
Kursy i szkolenia dla twórców

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych szkoleniach i kursach dla twórców!