O szkoleniu
ZARZĄDZANIE, PRODUKCJA
Jak współpracują Kaizen i Lean Manufacturing?
Zastanów się nad trudnością dokonania dużej zmiany, być może zmiany stylu życia, takiej jak utrata wagi lub przebudowa domu. W środowisku biznesowym dużą zmianą może być fuzja lub uruchomienie nowej linii produktów. W każdym z tych przypadków projekt może wydawać się przytłaczający. Łatwiejszym sposobem radzenia sobie z dużymi zmianami jest praca nad podziałem projektów na małe części. Wprowadzanie wielu małych zmian, które łącznie mogą mieć duży wpływ. Zasadniczo jest to koncepcja KAIZEN.
Bez Kaizen nie ma transformacji Lean, dlaczego?
Jedną z podstawowych koncepcji Lean jest ciągłe doskonalenie i to jest dokładnie to, co odzwierciedlają zasady Kaizen. Transformacja organizacyjna zachodzi, gdy metodologia Lean spotyka się z Kaizen. Lean koncentruje się na eliminowaniu marnotrawstwa oraz zwiększaniu wydajności i wartości dodanej dla konsumenta, podczas gdy Kaizen koncentruje się na ciągłym doskonaleniu.
Pamiętaj, że chociaż narzędzia i techniki LEAN mogą być wdrażane przez menedżerów, każdy jest odpowiedzialny za KAIZEN.
Jak współpracują Kaizen i Lean Manufacturing?
Zastanów się nad trudnością dokonania dużej zmiany, być może zmiany stylu życia, takiej jak utrata wagi lub przebudowa domu. W środowisku biznesowym dużą zmianą może być fuzja lub uruchomienie nowej linii produktów. W każdym z tych przypadków projekt może wydawać się przytłaczający. Łatwiejszym sposobem radzenia sobie z dużymi zmianami jest praca nad podziałem projektów na małe części. Wprowadzanie wielu małych zmian, które łącznie mogą mieć duży wpływ. Zasadniczo jest to koncepcja KAIZEN.
Bez Kaizen nie ma transformacji Lean, dlaczego?
Jedną z podstawowych koncepcji Lean jest ciągłe doskonalenie i to jest dokładnie to, co odzwierciedlają zasady Kaizen. Transformacja organizacyjna zachodzi, gdy metodologia Lean spotyka się z Kaizen. Lean koncentruje się na eliminowaniu marnotrawstwa oraz zwiększaniu wydajności i wartości dodanej dla konsumenta, podczas gdy Kaizen koncentruje się na ciągłym doskonaleniu.
Pamiętaj, że chociaż narzędzia i techniki LEAN mogą być wdrażane przez menedżerów, każdy jest odpowiedzialny za KAIZEN.
Kto powinien wziąć udział?
Jeśli odpowiadasz za procesy podnoszenia jakości oraz wdrażanie Lean Management & Kaizen w przedsiębiorstwie to szkolenie jest właśnie dla Ciebie.
Program szkolenia
DZIEŃ 1 / 30 MARCA 2020
9.30 Rozpoczęcie szkolenia
1. Metody rozwiązywania problemów – Problem Solving
Dlaczego ważne jest kompleksowe podejście do rozwiązywania problemów?
Podstawowe narzędzia do rozwiązywania problemów
Zastosowanie PDCA,
Zasada SMART przy ustalaniu celów.
Metoda 5 WHY, 5W1H
Wykres przyczynowo – skutkowy Ishikawy
OGSM
Burza mózgów
Diagram Pareto,
A3
Elementy metody i raportu A3 – metoda A3:
Zidentyfikowanie problemu,
Zrozumienie obecnej sytuacji,
Cel – określenie stanu docelowego,
Analiza przyczynowo – skutkowa
Określenie środków zaradczych,
Plan działań,
Sprawdzanie rezultatów i potwierdzenie wyników,
Dalsze działania – standaryzacja,
Zarządzanie zmianą
2. Metodologia rozwiązywania problemów (warsztat praktyczny):
Definicja Problemu
Identyfikacja problemu
Opis problemu i definicja celu
Zrozumienie Procesu i Poszukiwanie Przyczyn Pierwotnych
Zrozumienie procesu
Zbieranie i analiza danych
Identyfikacja potencjalnych przyczyn
Poszukiwanie i weryfikacja przyczyn pierwotnych
Wdrażanie Rozwiązań i Sprawdzenie Wyników
Wdrażanie Rozwiązań
Sprawdzenie Wyników
Standaryzacja i Szkolenie
Standaryzacja Rozwiązań
3. VSM – VALUE STREAM MAPPING – Jak poprawić efektywność poprzez mapowanie strumieni wartości w przedsiębiorstwie
Rodzaje przepływów w firmie
Wartość dodana co to jest i czemu służy?
Proces, operacja – różnice – przepływ wartości w procesie
Dane do uwzględnienia na mapach
Metodyka mapowania
Identyfikacja potencjalnych usprawnień na podstawie mapy.
Przygotowanie mapy stanu przyszłego – wizja idealnego procesu.
Ustalenie planu działań doskonalących
16.00 Zakończenie pierwszego dnia szkolenia
DZIEŃ 2 / 31 MARCA 2020
9.30 Rozpoczęcie szkolenia
1. Standaryzacja pracy – TWI
Czynności dodające wartość (VA) oraz czynności pozbawione wartości dodanej (NVA)
Omówienie metody pracy standaryzowanej
Warunki przeprowadzenia standaryzacji pracy
Elementy pracy standaryzowanej
Etapy wdrożenia pracy standaryzowanej
Obliczanie TAKT TIME
Proces wdrażania standaryzacji pracy na stanowisku:
Balansowanie pracy
Przykłady wdrożeń SWS (ang. Standar Work Sheet)
Problemy podczas procesu tworzenia standardów – jak sobie z nimi radzić?
Po co nam standardy? czyli jak przekonać ludzi?
2. Opomiarowanie procesów podstawowe miary KPI i ich wizualizacja VM
Zastosowanie KPI w systemach premiowych
Wyznaczanie celów SMART
Wizualizacja i uzupełnianie danych
Operacyjny system kontrolny – systematyka spotkań, analiza danych i podejmowanie decyzji.
3. FMEA Procesu (PFMEA) analiza potencjalnych wad i ich skutków w procesie
Idea FMEA – wpływ FMEA na redukcję kosztów, zapobieganie a reagowanie
Historia i rozwój metodyki FMEA
Cele FMEA. FMEA jako metoda ciągłej poprawy jakości oraz jako metoda analizy lub zarządzania ryzykiem.
Podstawowe rodzaje analiz FMEA i różnice między nimi – analiza koncepcji (CFMEA), systemu (SFMEA), projektu (DFMEA), procesu (PFMEA) i maszyny
Organizacja analizy FMEA, niezbędne zasoby, rola i skład zespołu.
Przygotowanie do analizy PFMEA
Zasady doboru współczynników oceny ryzyka i wyznaczanie wskaźnika RPN
Podejmowanie działań zapobiegawczych i ocena ich skuteczności
Struktura i zasady wypełniania formularzy
Plan kontroli
Opracowanie planu kontroli dla wybranej operacji
Powiązanie PFMEA z planem kontroli
4. Podsumowanie i zakończenie warsztatów – pytania do eksperta
16.00 Zakończenie szkolenia.
9.30 Rozpoczęcie szkolenia
1. Metody rozwiązywania problemów – Problem Solving
Dlaczego ważne jest kompleksowe podejście do rozwiązywania problemów?
Podstawowe narzędzia do rozwiązywania problemów
Zastosowanie PDCA,
Zasada SMART przy ustalaniu celów.
Metoda 5 WHY, 5W1H
Wykres przyczynowo – skutkowy Ishikawy
OGSM
Burza mózgów
Diagram Pareto,
A3
Elementy metody i raportu A3 – metoda A3:
Zidentyfikowanie problemu,
Zrozumienie obecnej sytuacji,
Cel – określenie stanu docelowego,
Analiza przyczynowo – skutkowa
Określenie środków zaradczych,
Plan działań,
Sprawdzanie rezultatów i potwierdzenie wyników,
Dalsze działania – standaryzacja,
Zarządzanie zmianą
2. Metodologia rozwiązywania problemów (warsztat praktyczny):
Definicja Problemu
Identyfikacja problemu
Opis problemu i definicja celu
Zrozumienie Procesu i Poszukiwanie Przyczyn Pierwotnych
Zrozumienie procesu
Zbieranie i analiza danych
Identyfikacja potencjalnych przyczyn
Poszukiwanie i weryfikacja przyczyn pierwotnych
Wdrażanie Rozwiązań i Sprawdzenie Wyników
Wdrażanie Rozwiązań
Sprawdzenie Wyników
Standaryzacja i Szkolenie
Standaryzacja Rozwiązań
3. VSM – VALUE STREAM MAPPING – Jak poprawić efektywność poprzez mapowanie strumieni wartości w przedsiębiorstwie
Rodzaje przepływów w firmie
Wartość dodana co to jest i czemu służy?
Proces, operacja – różnice – przepływ wartości w procesie
Dane do uwzględnienia na mapach
Metodyka mapowania
Identyfikacja potencjalnych usprawnień na podstawie mapy.
Przygotowanie mapy stanu przyszłego – wizja idealnego procesu.
Ustalenie planu działań doskonalących
16.00 Zakończenie pierwszego dnia szkolenia
DZIEŃ 2 / 31 MARCA 2020
9.30 Rozpoczęcie szkolenia
1. Standaryzacja pracy – TWI
Czynności dodające wartość (VA) oraz czynności pozbawione wartości dodanej (NVA)
Omówienie metody pracy standaryzowanej
Warunki przeprowadzenia standaryzacji pracy
Elementy pracy standaryzowanej
Etapy wdrożenia pracy standaryzowanej
Obliczanie TAKT TIME
Proces wdrażania standaryzacji pracy na stanowisku:
Balansowanie pracy
Przykłady wdrożeń SWS (ang. Standar Work Sheet)
Problemy podczas procesu tworzenia standardów – jak sobie z nimi radzić?
Po co nam standardy? czyli jak przekonać ludzi?
2. Opomiarowanie procesów podstawowe miary KPI i ich wizualizacja VM
Zastosowanie KPI w systemach premiowych
Wyznaczanie celów SMART
Wizualizacja i uzupełnianie danych
Operacyjny system kontrolny – systematyka spotkań, analiza danych i podejmowanie decyzji.
3. FMEA Procesu (PFMEA) analiza potencjalnych wad i ich skutków w procesie
Idea FMEA – wpływ FMEA na redukcję kosztów, zapobieganie a reagowanie
Historia i rozwój metodyki FMEA
Cele FMEA. FMEA jako metoda ciągłej poprawy jakości oraz jako metoda analizy lub zarządzania ryzykiem.
Podstawowe rodzaje analiz FMEA i różnice między nimi – analiza koncepcji (CFMEA), systemu (SFMEA), projektu (DFMEA), procesu (PFMEA) i maszyny
Organizacja analizy FMEA, niezbędne zasoby, rola i skład zespołu.
Przygotowanie do analizy PFMEA
Zasady doboru współczynników oceny ryzyka i wyznaczanie wskaźnika RPN
Podejmowanie działań zapobiegawczych i ocena ich skuteczności
Struktura i zasady wypełniania formularzy
Plan kontroli
Opracowanie planu kontroli dla wybranej operacji
Powiązanie PFMEA z planem kontroli
4. Podsumowanie i zakończenie warsztatów – pytania do eksperta
16.00 Zakończenie szkolenia.
Czas trwania
10-16
Prelegenci
Praktyk zarządzania i ekspert w zakresie wdrażania SMED w przedsiębiorstwie.
W latach 1998-2008 w firmie Beiersdorf-Lechia S.A. zajmował się m.in., planowaniem kosztów remontów i części zamiennych w Dziale Utrzymania Ruchu, następnie jako Proces Technology Leader zarządzał procesem pakowania i projektami inwestycyjnymi związanymi z wprowadzaniem nowych wyrobów na liniach produkcyjnych.
Od roku 2009 zajmując stanowisko Managera Operacyjnego w Beiersdorf Manufacturing Poznań Sp. z o.o. producenta między innymi kosmetyków NIVEA i Eucerin rozpoczął wdrażanie systemu TPM jako pierwszy zakład w koncernie Beiersdorf AG.
W 2012 został Dyrektorem Zakładu w Obornikach Wielkopolskich i był również odpowiedzialny za wdrożenie Lean Manufacturing w Grupie CEDC, produkującej m.in. takie marki jak Bols, Soplica, Absolwent i Żubrówka.
W 2014 roku rozpoczął pracę jako Lena Manufacturing Manager w firmie Wrigley Poland i był odpowiedzialny za koordynację procesu Lean w fabryce w Poznaniu oraz trenerem „Problem Solving” i „FMOS – Factory Mars Operations System” – MARS University w Europie.
Swoje doświadczenie w zakresie Lean Manufacturing zdobywał w Stanach Zjednoczonych i Europie współpracując i szkoląc się w firmach Solving Efeso, Coriolis Limited.
W latach 1998-2008 w firmie Beiersdorf-Lechia S.A. zajmował się m.in., planowaniem kosztów remontów i części zamiennych w Dziale Utrzymania Ruchu, następnie jako Proces Technology Leader zarządzał procesem pakowania i projektami inwestycyjnymi związanymi z wprowadzaniem nowych wyrobów na liniach produkcyjnych.
Od roku 2009 zajmując stanowisko Managera Operacyjnego w Beiersdorf Manufacturing Poznań Sp. z o.o. producenta między innymi kosmetyków NIVEA i Eucerin rozpoczął wdrażanie systemu TPM jako pierwszy zakład w koncernie Beiersdorf AG.
W 2012 został Dyrektorem Zakładu w Obornikach Wielkopolskich i był również odpowiedzialny za wdrożenie Lean Manufacturing w Grupie CEDC, produkującej m.in. takie marki jak Bols, Soplica, Absolwent i Żubrówka.
W 2014 roku rozpoczął pracę jako Lena Manufacturing Manager w firmie Wrigley Poland i był odpowiedzialny za koordynację procesu Lean w fabryce w Poznaniu oraz trenerem „Problem Solving” i „FMOS – Factory Mars Operations System” – MARS University w Europie.
Swoje doświadczenie w zakresie Lean Manufacturing zdobywał w Stanach Zjednoczonych i Europie współpracując i szkoląc się w firmach Solving Efeso, Coriolis Limited.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
MsMermaid - Conference Center
00-411 Warszawa
Wioślarska 8
woj. mazowieckie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
+VAT
1 670
zł
Cena zawiera:
- CENA ZAWIERA: uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby, materiały szkoleniowe, certyfikat obiady, poczęstunek podczas przerw
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
-
Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję
"Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."
Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby.
W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności.
Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
- Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
- Kod pocztowy: 00-545
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7010991220
Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest
wypełnienie formularza kontaktowego.
Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska
ul. Marszałkowska 58 lok. 15
Organizator
Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska
ul. Marszałkowska 58 lok. 15
woj. mazowieckie
W czasach dynamicznych zmian, postaw na firmę, która wie, co to znaczy SKUTECZNOŚĆ!
Co nas wyróżnia?
1. Eksperci - nasi eksperci przechodzą najtrudniejszy etap selekcji doboru kadry trenerskiej szkoleń. Wśród nich jesteśmy uważani za najbardzie...
Powiadomienia o nowych terminach