O szkoleniu
Specyfika prawna ochrony konsumentów nastręcza szeregu problemów z praktyczną implementacją szeregu obowiązków w serwisach internetowych. Z jednej strony w odniesieniu do konsumentów znajdują zastosowania przepisy prawa konsumenckiego, z drugiej należy zwrócić uwagę na szereg innych ustaw wprost regulujących obowiązki podmiotów świadczących usługi online a wpływające na funkcjonowanie serwisów internetowych takich jak chociażby ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną czy ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Z uwagi na szereg często niejednoznacznie sformułowanych obowiązków, dużej roli nabiera praktyka organów nadzorczych takich m.in. UOKiK oraz dobre praktyki rynkowe. Szkolenie ma charakter warsztatowy – zostało przygotowane w celu przekazania wiedzy, która będzie mogła zostać zastosowana w toku realizacji projektów związanych z wprowadzeniem wymaganych prawem dokumentów dot. ochrony konsumentów w szczególności w zakresie regulaminu świadczenia usług oraz pozyskania zgód transakcyjnych.
Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla:
- Radców prawnych, adwokatów zainteresowanych tematyką prawa nowych technologii,
- Prawników wewnętrznych,
- Osób odpowiedzialnych za tworzenie stron www i sklepów internetowych (dział marketingu, dział IT),
- Osób odpowiedzialnych za procesy reklamacyjne wewnątrz organizacji.
Program szkolenia
- Podstawowe akty prawne niezbędne w określeniu zasad działania serwisów internetowych pod kątem prawa konsumenckiego.
- Regulamin serwisu internetowego – wymagane elementy – przykłady.
- Pojęcie konsumenta w prawie polskim i unijnym:
- Budowanie definicji konsumenta w regulaminach serwisów internetowych,
- Przedsiębiorca jako konsument i ustalenie zasad obowiązujących w ramach regulaminu.
- Jakich informacji należy udzielić konsumentowi przed zawarciem umowy zawieranej na odległość w którym miejscu serwisu należy je umieścić:
- Ustawowe prawo do odstąpienia i obowiązki z nim związane,
- Przykładowe postanowienia regulaminu (np. obowiązki dot. funkcjonalności treści cyfrowych, technicznych środków ochrony),
- Dostarczenie konsumentowi regulaminu oraz potwierdzenia istotnych warunków umowy.
- Obowiązki informacyjne związane z ochroną danych osobowych oraz sposoby ich umieszczenia w serwisie (Polityka prywatności, klauzula informacyjna, skrócona wersja obowiązku informacyjnego etc.).
- Najniższa cena produktu lub usługi oraz ustalenie sposobu informowania o obniżkach i promocjach zgodnie z rekomendacjami Prezesa UOKiK:
- Promocyjne zestawy produktów,
- Promocje czasowe,
- Obniżki wielokrotne.
- Opinie konsumentów umieszczane na stronie internetowej – w jaki sposób prawidłowo opisać zasady umieszczenia opinii oraz jakiego rodzaju działania są niedozwolone lub mogą zostać uznane za czyn nieuczciwej konkurencji.
- Uprawnienie klientów (w tym konsumentów) w przypadku braku zgodności towaru z umową.
- Jak należy postępować w przypadku reklamacji konsumentów? Wymogi dotyczące opisów procesu reklamacyjnego w ramach regulaminu serwisu.
- Kiedy należy przeanalizować uwzględnienie reklamacji klienta pomimo braku jego racji – aspekty prawne – szantaż konsumencki.
- Podsumowane.
Czas trwania
9.30-15.30
Prelegenci
Karol Kozieł
Radca prawny. Przewodniczący Rady Programowej Fundacji ZW zajmującej się ochroną i popularyzacją dorobku Natalii LL. W zakresie swojej praktyki specjalizuje się w: prawie własności intelektualnej i nowych technologii, ochronie praw konsumentów na rynku e-commerce, ochronie danych osobowych, obsłudze korporacyjnej przedsiębiorstw.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, wiedzę pogłębiał podczas studiów podyplomowych Prawo Nowoczesnych Technologii (PAN) (2013) oraz Nowoczesne Usługi Biznesowe (UTH w Radomiu) (2014). Ukończył programy zagraniczne Summer Law School on Intellectual Property Law (2013) oraz Summer Law School on Business Law (2014) organizowane przez University of Minho w Bradze (Portugalia).
Hobbistycznie zajmuje się malarstwem. Uzyskał absolutorium z historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie przygotowuje pracę magisterską z zakresu prawnych ograniczeń twórczości artystycznej.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 990 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 890 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
- Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
- Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
Masz pytania? Napisz do nas
