Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/marketing-handlowy-dla-dzialow-sprzedazy-trade-marketing-73335-id14964

Informacje o szkoleniu

Akademia Marketingu ATRIUM
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Trade marketing. Szkolenie z zakresu marketingu handlowego dla sprzedawców.

Szkolenie skierowane jest do:

Osób zajmujących się marketingiem i sprzedażą w firmie.

Program szkolenia:

1. Jak zmienia się praca trade marketerów w czasie dynamicznych zmian na rynku

  • ROPO, showroom, pokolenie Zalando – zmiany w kanałach dystrybucji powodujące modyfikację strategii wobec partnerów handlowych
  • marketing handlowy – łącznik między sprzedażą a marketingiem
  • najważniejsze pojęcia trade marketingu: channel partnership, field marketing, sales marketing, category management, merchandising, sales suport
  • nowa segmentacja partnerów w kanałach dystrybucji

2. Symulacyjna gra strategiczna TRADE MARKETING

  • podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad symulacji rynkowej
  • planowanie celów trade marketingu
  • określanie strategii obsługi partnerów w kanałach dystrybucji
  • opracowywanie ofert współpracy i korzyści
  • rywalizacja rynkowa – zdobywanie kontraktów
  • raportowanie wyników i feedback

3. Blok dla firm B2C – category management

  • category management w handlu tradycyjnym i nowoczesnym
  • budowanie relacji z kluczowymi graczami (sieciami) – możliwości i ryzyka
  • kluczowe zasady zarządzania półką i powierzchnią sprzedaży
  • POS i narzędzia wsparcia sprzedaży partnerów handlowych
  • kluczowe wskaźniki i mierzenie efektywności w category management
  • marki własne: decyzja strategiczna firmy na rynku B2C

4. Strategie marketingowe w trade marketingu

  • opcje i kierunki działań
  • macierz produkt-rynek jako narzędzie planowania działań
  • pozycjonowanie rynkowe oferty na tle konkurencji
  • wdrażanie działań trade marketingowych w praktyce

5. Narzędzia taktyczne w pracy trade marketerów

  • promocja sprzedaży, materiały POS
  • rola zintegrowanej komunikacji marketingowej producenta
  • programy wspólne producenta i dystrybutora
  • szkolenia dla partnerów w kanałach dystrybucji
  • eventy dla dystrybutorów i klientów finalnych – techniki dotarcia

6. Efektywność trade marketingu

  • wskaźniki penetracji rynku, dystrybucji, udziału w zakupach klientów
  • wskaźniki sprzedażowe, wizerunkowe i w zakresie przyszłych zakupów
  • trade marketing w internecie – platformy zakupowe, e-commerce, trade marketing pull

7. Blok dla firm B2B – trade marketing B2B

  • specyfika trade marketingu na rynku B2B – gdzie kupującym są firmy,
  • sprzedaż przetargowa, kontraktowa i w dystrybucji rozdrobnionej
  • relacje z hurtem w sytuacji silnej pozycji kluczowych dystrybutorów na rynku
  • budowa map rynku i narzędzi wspierających sprzedaż na rynku B2B

Informacje o prelegentach:

Michał Dziekoński

Doświadczony trener i menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1750 zł + 23% VAT za osobę

Cena zawiera:

materiały szkoleniowe, lunch i przerwy kawowe, certfikat

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się celem potwierdzenia rejestracji i przekazania szczegółów organizacyjnych.


Wydarzenie: Marketing handlowy dla działów sprzedaży (Trade Marketing)