Szkolenie

MARKETING MIĘDZYNARODOWY I STRATEGIE DZIAŁANIA NA RYNKACH MIĘDZYNARODOWYCH

O szkoleniu

Podstawowym celem szkolenia jest wprowadzenie pojęć i wiedzy związanych z planowaniem, doborem i realizacją koncepcji działań marketingowych na rynkach zagranicznych.
Omówione zostaną podstawowe różnice pomiędzy działaniami marketingowymi stosowanymi na rynku krajowym oraz rynkach zagranicznych, cechy specyficzne marketingu międzynarodowego.
Słuchacze zapoznają się ze sposobami pozyskiwania informacji o rynkach zagranicznych i przedsiębiorstwach działających na wybranych rynkach, oceny ich wiarygodności.
Zakres tematyczny opiera się na przedstawieniu rodzajów i specyfiki strategii działań na rynkach międzynarodowych, jako elementu strategii przedsiębiorstwa oraz związanych z tym strategii marketingowej.
Wyeksponowane zostaną metody wejścia na nowe rynki zagraniczne oraz przedstawione będą korzyści i wady związane z zastosowaniem poszczególnych strategii.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie jest przeznaczone dla handlowców, pracowników firm obsługujących transakcje międzynarodowe.

Program szkolenia

1. Wprowadzenie
- Strategie na rynkach międzynarodowych i ich znaczenie dla firmy
- Eksport jako strategia poszerzenia rynku
- Strategie krótko i średnioterminowe
- Uwarunkowania decyzji o rozpoczęciu działalności gospodarczej za granicą.
2. Wybór rynków zagranicznych, metody badania rynku, ustalanie źródeł i zdobycie niezbędnych informacji
- Postawienie międzynarodowych celów marketingowych
- Przyjęcie programu i harmonogramu działań
- Relacje w zakresie - sprzedaż krajowa i eksportowa
- Koszty wejścia na rynek zagraniczny
- Analiza branżowa rynku zagranicznego.
- Badanie typu desk i field research.
- Marketing strategiczny i operacyjny
- Cykl marketingowy
- Pozyskanie informacji o firmach zagranicznych i ich ocena.
3. Analiza otoczenia danego kraju-metoda PEST
- Środowisko polityczne
- Środowisko ekonomiczne
- Środowisko społeczno-kulturowe
- Środowisko technologiczne.
4. Ocena pozycji konkurencyjnej na wybranym rynku zagranicznym
- Konkurencyjne bariery wejścia na rynek
- Koszty adaptacji produktów i działań promocyjnych
- Zasady oceny potencjalnego popytu na produkty w eksporcie
- Prognoza sprzedaży w stosunku do konkurencji,
- Coroczne analizy efektów i kosztów sprzedaży eksportowej.
5. Strategie działalności na rynkach zagranicznych. Wybór właściwej strategii wejścia na rynek zagraniczny oraz formy handlu międzynarodowego.
- Eksport | Eksport bezpośredni / Eksport pośredni
- Import | Import bezpośredni / Import pośredni
- Handel tranzytowy
- Obrót uszlachetniający i reparacyjny
- Obrót licencjami i know-how
- Franchising
- Leasing
- Transakcje wiązane, kompensacyjne, barterowe
- Konsorcja eksportowe
- Formy handlu na rynkach zorganizowanych: targi, giełdy, aukcje, przetargi.
6. Rodzaje strategii marketingowych w handlu zagranicznym
- Ze względu na pozycję rynkową i atrakcyjność rynku
- Ze względu na metodę zdobywania rynku
- W zależności od zajmowanej pozycji rynkowej.
7. Czynniki decydujące o sukcesie firmy na rynkach zagranicznych oraz korzyści płynące z działalności eksportowej.
8. Pytania. Odpowiedzi. Dyskusja.

Czas trwania

3 dni; ok. 18 godz. dyd.

Prelegenci

Cytat
Trener z dużym doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z powyższej tematyki, wysoko oceniany przez słuchaczy.

Gdzie i kiedy

Zakopane 12 - 14 lutego 2014
hotel 3*

34-500 Zakopane

.

woj. małopolskie

Weź udział

Cena 1
p
18 PLN
Cena zawiera:
  • – zakwaterowanie w pokoju 2 osobowym o wysokim standardzie – pełne wyżywienie – od kolacji w dniu poprzedzającym szkolenie do obiadu ostatniego dnia szkolenia – udział w zajęciach – zestaw materiałów szkoleniowych – przerwy kawowe – udział w imprezach regionalnych – imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia Rezerwacja pokoju 1osobowego za dodatkową opłatą 130 zł/doba+VAT Pobyt osoby towarzyszącej jest możliwy po wcześniejszym uzgodnieniu z Organizatorem. Istnieje możliwość udziału w szkoleniu w opcji bez zakwaterowania i wyżywienia. W celu uzyskania bliższych informacji prosimy o kontakt z biurem.
Weź udział

Organizator

EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin
Legionowa 2/42
woj. lubelskie
Misją EDU-SKILLS SZKOLENIA I DORADZTWO jest świadczenie usług szkoleniowych i doradczych na najwyższym poziomie oraz przekazywanie aktualnej wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem. Doświadczenie ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

przesłanie podpisanej karty zgłoszenia

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin Legionowa 2/42
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!