O szkoleniu
Zapraszamy na szkolenie dotyczące szczegółowych zasad wydawania, zmiany i cofania zezwoleń na detaliczną sprzedaż alkoholu. Przedstawimy prawidłowe stosowania procedur administracyjnych, wymogi formalne, niezbędną dokumentacją oraz metody oceny wniosków. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą dobrze przygotowani do prowadzenia postępowań związanych z wydaniem, zmianą lub cofnięciem zezwoleń. Każdy uczestnik otrzyma również wzory dokumentów, pomocnych w codziennej pracy. Podczas szkolenia przewidziano czas na zadawanie pytań oraz dyskusję na każdym etapie.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą dysponować pełną wiedzą niezbędną do skutecznego i zgodnego z prawem wydawania, zmiany i cofania zezwoleń na sprzedaż alkoholu, co umożliwi im profesjonalne i bezbłędne wykonywanie swoich obowiązków administracyjnych. Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy:
Zapoznają się z obowiązującymi przepisami prawnymi dotyczącymi sprzedaży alkoholu,
Poznają szczegółowe procedury związane z wydawaniem zezwoleń, w tym wymagania formalne, niezbędną dokumentację oraz metody oceny wniosków,
Nauczą się, jak weryfikować, czy wnioski o zezwolenie spełniają wszystkie wymagania formalne i merytoryczne,
Zapoznają się z procedurami dotyczącymi zmian warunków już wydanych zezwoleń oraz zasadami cofania zezwoleń w przypadku naruszenia warunków,
Zwiększą efektywność swojej pracy w zakresie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów,
Podniosą swoje kompetencje w zakresie prowadzenia postępowań administracyjnych,
Otrzymają wzory dokumentów przydatnych w pracy.
Osoby zajmujące się zezwoleniami na sprzedaż alkoholu w urzędach miast i gmin oraz członkowie komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.
Program szkolenia
Ograniczenie prawa korzystania z nieruchomości a konstytucyjne prawa właścicieli nieruchomości.
Procedura wydania, zmiany, wygaszenia i cofania zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
Wyprzedaż alkoholu, procedura wydawania i najnowsze zastosowanie. Wpływ najnowszego zapisu ustawy na inne przepisy.
Jak Kodeks Spółek Handlowych wpływa na zezwolenia na alkohol? Czy stosujemy sukcesję generalną?
Prawidłowe naliczenie opłaty za okres korzystania z zezwolenia. Jak naliczyć opłatę dla zezwolenia kończącego się 31 grudnia?
Zwroty opłat – czy są dopuszczalne?
Wykorzystanie opłat z tzw. korkowego i opłat za sprzedaż tzw. „małpek”.
Oświadczenie o wartości sprzedaży alkoholu. Jego przygotowanie, korekta, weryfikacja i skutki prawne.
Czy są możliwości weryfikacji oświadczeń ?
Sprzedaż internetowa, obwoźna, w winnicach.
Orzecznictwo przydatne w codziennej pracy.
Zarząd sukcesyjny a zezwolenia alkoholowe. Obowiązki organu w świetle tych przepisów.
Kontrola warunków i zasad sprzedaży alkoholu.
Pomocne w kontrolach: reklama, opłata za reklamę, zatrudnianie nieletnich przy sprzedaży alkoholu.
CEiDG -obowiązki organu i korzyści wynikające z jej funkcji.
Czas trwania
09:30 - 13:30
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
- Ulica i nr: Jelinka 6
- Kod pocztowy: 01-646
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5220001895
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
