Procedura wydania, zmiany i cofnięcia zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu

O szkoleniu

Zapraszamy na szkolenie dotyczące szczegółowych zasad wydawania, zmiany i cofania zezwoleń na detaliczną sprzedaż alkoholu. Przedstawimy prawidłowe stosowania procedur administracyjnych, wymogi formalne, niezbędną dokumentacją oraz metody oceny wniosków. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą dobrze przygotowani do prowadzenia postępowań związanych z wydaniem, zmianą lub cofnięciem zezwoleń. Każdy uczestnik otrzyma również wzory dokumentów, pomocnych w codziennej pracy. Podczas szkolenia przewidziano czas na zadawanie pytań oraz dyskusję na każdym etapie.

Dlaczego warto wziąć udział?

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą dysponować pełną wiedzą niezbędną do skutecznego i zgodnego z prawem wydawania, zmiany i cofania zezwoleń na sprzedaż alkoholu, co umożliwi im profesjonalne i bezbłędne wykonywanie swoich obowiązków administracyjnych. Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy:

  • Zapoznają się z obowiązującymi przepisami prawnymi dotyczącymi sprzedaży alkoholu,

  • Poznają szczegółowe procedury związane z wydawaniem zezwoleń, w tym wymagania formalne, niezbędną dokumentację oraz metody oceny wniosków,

  • Nauczą się, jak weryfikować, czy wnioski o zezwolenie spełniają wszystkie wymagania formalne i merytoryczne,

  • Zapoznają się z procedurami dotyczącymi zmian warunków już wydanych zezwoleń oraz zasadami cofania zezwoleń w przypadku naruszenia warunków,

  • Zwiększą efektywność swojej pracy w zakresie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów,

  • Podniosą swoje kompetencje w zakresie prowadzenia postępowań administracyjnych,

  • Otrzymają wzory dokumentów przydatnych w pracy.

Kto powinien wziąć udział?

Osoby zajmujące się zezwoleniami na sprzedaż alkoholu w urzędach miast i gmin oraz członkowie komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.

Program szkolenia

  1. Ograniczenie prawa korzystania z nieruchomości a konstytucyjne prawa właścicieli nieruchomości.

  2. Procedura wydania, zmiany, wygaszenia i cofania zezwolenia na sprzedaż alkoholu.

  3. Wyprzedaż alkoholu, procedura wydawania i najnowsze zastosowanie. Wpływ najnowszego zapisu ustawy na inne przepisy.

  4. Jak Kodeks Spółek Handlowych wpływa na zezwolenia na alkohol? Czy stosujemy sukcesję generalną?

  5. Prawidłowe naliczenie opłaty za okres korzystania z zezwolenia. Jak naliczyć opłatę dla zezwolenia kończącego się 31 grudnia?

  6. Zwroty opłat – czy są dopuszczalne?

  7. Wykorzystanie opłat z tzw. korkowego i opłat za sprzedaż tzw. „małpek”.

  8. Oświadczenie o wartości sprzedaży alkoholu. Jego przygotowanie, korekta, weryfikacja i skutki prawne.

  9. Czy są możliwości weryfikacji oświadczeń ?

  10. Sprzedaż internetowa, obwoźna, w winnicach.

  11. Orzecznictwo przydatne w codziennej pracy.

  12. Zarząd sukcesyjny a zezwolenia alkoholowe. Obowiązki organu w świetle tych przepisów.

  13. Kontrola warunków i zasad sprzedaży alkoholu.

  14. Pomocne w kontrolach: reklama, opłata za reklamę, zatrudnianie nieletnich przy sprzedaży alkoholu.

  15. CEiDG -obowiązki organu i korzyści wynikające z jej funkcji.

Czas trwania

09:30 - 13:30

Prelegenci

Ekonomistka i pracownik samorządowy z ponad 30-letnim doświadczeniem w urzędzie miejskim, gdzie od 1995 roku pełni funkcję głównego specjalisty w komórce odpowiedzialnej za wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu. Doświadczony szkoleniowiec i ekspert w zakresie zezwoleń alkoholowych.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie będzie się odbywało na platformie ZOOM. Najlepiej korzystać z przeglądarki Chrome.

Rejestracja

Cena standardowa
449
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Krajowy Fundusz Szkoleniowy

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
  • Ulica i nr: Jelinka 6
  • Kod pocztowy: 01-646
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5220001895

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
01-646 Warszawa, Polska Jelinka 6

Organizator

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
01-646 Warszawa, Polska
Jelinka 6
woj. mazowieckie
18 września 1989 roku inicjatorzy prac nad ustawą o samorządzie terytorialnym: Jerzy Regulski, Andrzej Celiński, Jerzy Stępień, Aleksander Paszyński i Walerian Pańko powołali do życia Fundację, która miała czuwać nad odradzającą się samorządnością te...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!