O szkoleniu
Profesjonalna Sekretarka / Asystentka to prawa ręka swojego przełożonego bez której dziś trudno sobie wyobrazić sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Idealna Sekretarka/Asystentka to osoba wykształcona, zawsze odpowiednio ubrana, uśmiechnięta, komunikatywna, świetnie zorganizowana, która nie tylko reaguje na rzeczywistość, ale sama ją kreuje. Sekretarka / Asystentka tworzy dobrą atmosferę w pracy, odpowiada za organizację czasu swoją i szefa, przejmuje określone zadania a poprzez swoją postawę buduje wizerunek firmy.
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy oraz praktycznych umiejętności, które uczynią pracę Sekretarek / Asystentek łatwiejszą, wydajniejszą, ale i dającą im satysfakcję zawodową.
Główne zagadnienia szkolenia:
- budowanie właściwych relacji z pracownikami, Klientami i przełożonymi
- asertywne obrona swoich poglądów, siebie oraz firmy
- sposoby rozładowania stresu
- radzenie sobie z nieporozumieniami i konfliktami w pracy
- zwiększenie umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi w sekretariacie
- efektywne zarządzanie czasem
Sekretarki, asystentki.
Program szkolenia
I dzień szkolenia
8.45 – 9.00 Rejestracja uczestników, rozpoczęcie szkolenia
Efektywna komunikacja w pracy Sekretarki/Asystentki
DWUSTRONNOŚĆ KOMUNIKACJI
- Jak konstruować przekaz, by dobrze „trafiał” do odbiorcy?
- Jak porzucić rolę biernego odbiorcy przekazu na rzecz aktywnego słuchacza?
- Jak dążyć do wzajemnego zrozumienia się?
[PRECYZJA WYPOWIEDZI, SPRAWDZANIE ZROZUMIENIA,
AKTYWNE SŁUCHANIE, RODZAJE I ZASTOSOWANIE PYTAŃ]
KOMUNIKACJA RELACYJNA
- Co „mówimy” nic nie mówiąc? Jak „wyłapywać” sygnały wysyłane przez rozmówcę?
- Jak wykorzystać język do budowania pozytywnych relacji?
- Jakich narzędzi komunikacji wspierającej używać?
[KOMUNIKACJA POZAWERBALNA, JĘZYK POZYTYWÓW]
10.30 – 10.45 Przerwa na kawę, herbatę, słodki poczęstunek
KONSTRUKTYWNA INFORMACJA ZWROTNA
- Czym jest konstruktywny feedback? Co jest jego celem?
- Jak konstruktywnie krytykować (i chwalić)?
- Jak wykorzystać potęgę informacji zwrotnej?
[ZASADY KONSTRUKTYWNEJ INFORMACJI ZWROTNEJ,
TECHNIKA ZE(E)W]
PRZESZKODY W KOMUNIKACJI
- Co może utrudniać efektywne porozumiewanie się?
- Co możemy robić, aby skutecznie przezwyciężać te trudności?
[BARIERY KOMUNIKACYJNE I ICH POKONYWANIE]
13.15 – 14.00 Przerwa na lunch
Asertywność w kontakcie z przełożonymi i klientami/gośćmi
FUNDAMENTY ASERTYWNOŚCI
- Czym jest asertywność? W jaki sposób zdiagnozować własny poziom asertywności?
- Do czego ludzie mają prawo? Co składa się na postawę asertywną? Czy zawsze warto zachowywać się asertywnie?
- Skąd biorą się obawy przed byciem asertywnym? Czy są one uzasadnione? Jak je pokonywać?
[AUTOANALIZA, POSTAWA A ZACHOWANIE ASERTYWNE, ZACHOWANIA NIE-ASERTYWNE: PLUSY I MINUSY,
PRAWA W ASERTYWNOŚCI]
WYRAŻANIE SIEBIE, CZYLI KOMUNIKACJA ASERTYWNA
- Jak asertywnie prezentować swoje stanowisko/ opinie/ punkt widzenia? Jak asertywnie wyrażać swoje prośby, potrzeby i oczekiwania?
- Jak asertywnie reagować na czyjeś pretensje/ „przytyki”?
- Jak skutecznie (i asertywnie) powiedzieć „nie”?
[TECHNIKI ASERTYWNEGO WYRAŻANIA POGLĄDÓW/ ODCZUĆ / POTRZEB/ PRÓŚB I OCZEKIWAŃ, ASERTYWNA ODMOWA]
II dzień szkolenia
8.45 – 9.00 Rejestracja uczestników, rozpoczęcie szkolenia
Organizacja pracy i jej planowanie – efektywne zarządzanie czasem
OKREŚLANIE CELÓW
- Po co określać cele?
- Jak formułować cele zwiększające prawdopodobieństwo ich realizacji? Jakie kryteria zastosować?
PRIORYTETYZACJA DZIAŁAŃ
- Czy wiemy, co jest ważne a co pilne?
- Czy potrafimy tę wiedzę odpowiednio wykorzystywać?
- Na czym polega różnica pomiędzy efektywnością
a sprawnością działania?
10.30 – 10.45 Przerwa na kawę, herbatę, słodki poczęstunek
PLANOWANIE
- Czy planowanie ułatwia czy utrudnia pracę? Jak planować?
- Jakimi zasadami się kierować w trakcie planowania, żeby ograniczać ryzyko frustracji wynikającej z konieczności zmiany planu?
- Jak dopasować plan dnia do swojego „zegara biologicznego”?
„ZŁODZIEJE” CZASU:
- Co „kradnie” nam czas?
- Jak eliminować działania nieefektywne?
12.30 – 13.15 Przerwa na lunch
Sposoby radzenia sobie ze stresem
ISTOTA I ŹRÓDŁA STRESU
- Czym w istocie jest stres? Jak funkcjonuje nasz organizm pod wpływem stresu?
- Które stresory zależą od nas samych, a które pozostają poza naszą kontrolą?
- Czy na pewno nie możemy wpływać na te ostatnie?
PANOWANIE NAD STRESEM
- Jak skutecznie się "odstresowywać"?
- W jaki sposób dobrać odpowiednią metodę dla siebie?
Zarządzanie konfliktami - zapobieganie i rozwiązywanie
ISTOTA KONFLIKTU
- Jak funkcjonuje nasz organizm w sytuacji konfliktowej?
- Czy i w jakim stopniu możemy przeciwstawić się naszej fizjologii?
„DOROSŁA” KOMUNIKACJA ZAPOBIEGAJĄCA POTENCJALNYM KONFLIKTOM
- Jak – wykorzystując zasady Analizy Transakcyjnej – używać komunikacji sprzyjającej porozumieniu?
ZACHOWANIE W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH
- Jak każdy z nas reaguje na sytuacje konfliktowe? Jak powinniśmy reagować?
- Czym charakteryzują się poszczególne style reagowania na sytuacje konfliktowe i kiedy je stosować?
16.00 – 16.15 Wręczenie certyfikatów, zakończenie szkolenia
Czas trwania
2 dni
Forma zajęć
Prelegenci
I PROWADZĄCY
MIRELLA KAMIŃSKA - od kilkunastu lat realizuje warsztaty menedżerskie wdrażając nowoczesne rozwiązania w zakresie technik zarządzania, coachingu, budowania zespołów, obsługi klienta i komunikacji w biznesie. Specjalizuje się w długofalowych projektach rozwojowych dla kadry kierowniczej typu MBA. Szkoli trenerów wewnętrznych. Od początku swojej działalności zawodowej prowadzi także szkolenia anglojęzyczne. Realizuje sesje szkoleniowe i facylitacyjne dla organizacji wielonarodowych (m.in. ING Bank Śląski S.A., SGL Carbon Group, CMC Group). Projektant i realizator cyklu szkoleń wspomagających proces transformacji gospodarczej w oddziałach amerykańskiej instytucji finansowej Opportunity International w krajach Europy Środkowowschodniej. Współautorka książki "Panowanie nad stresem" wydanej jako pozycja nr 1 w kolekcji BusinessWeek Polska. Miłośniczka kina i egzotycznych podróży.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
60-004 POZNAŃ
ul. Głogowska 358A
woj. wielkopolskie
31-416 KRAKÓW
ul. Dobrego Pasterza 124
woj. małopolskie
53-332 WROCŁAW
ul. Powstańców Śląskich 7
woj. dolnośląskie
02-246 WARSZAWA
ul. Geologiczna 4
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Rozwiń
- 3.1% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: BusinessHouse
- Ulica i nr: al. Jana Pawła II 27
- Kod pocztowy: 00-867
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5771259425
Masz pytania? Napisz do nas
