Promocja w sklepie - strategie wyróżniania produktów i materiały POS

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy na szkolenie prowadzone w formie stacjonarnej. Na szkoleniu:
- Dowiesz się jak stosować kreatywne rozwiązania wyróżniania produktów w sklepie, nie tylko obniżając radykalnie ceny.
- Jakimi sposobami zaskoczyć klienta i przyciągnąć jego uwagę?
- Dowiesz się, jakie są główne błędy przy organizowaniu akcji promocyjnych i jak wpływają na rentowność.
- Poznasz sposoby zwiększania sprzedaży dzięki akcjom promocyjnym bez utraty marży.
- Poznasz metody zdobycia lojalnych klientów, którzy będą wracać do danego punktu handlowego.
- Nauczysz się używać mechanizmów promocji sprzedaży m.in. re-sell, up-sell, add-sell czy cross-sell.
- Zapoznasz się z podstawowymi zasadami psychologii sprzedaży i dowiesz się, jak wykorzystać fakt, że kliencie nie kupują racjonalnie.
- Omówimy 7 etapów procesu budowania promocji oraz przejdziemy przez proces identyfikacji persony.
- Nauczysz się lepiej wykorzystywać i eksponować materiałów POS oraz ich efektywność.
Kto powinien wziąć udział?
  • menadżerów sprzedaży
  • liderów 
  • osób chcących poszerzyć swoją wiedzę o strategiach wyróżniania produktów

Program szkolenia

MODUŁ 1
Proces budowania efektywnych promocji.

  • Dane firm badawczych i niezbędna analityka do organizowania akcji marketingowych. Rodzaje akcji marketingowych w rynku - przegląd
  • Efektywność materiałów POSM, a określony ROI działań trade marketingowych
  • Mity dotyczące promocji np. promocja równa się obniżce cenowej, klienci kupują tylko tanie produkty.
  • 7 etapów procesu budowania skutecznych promocji
  • Budowanie persony (odbiorcy materiału POSM
  • Cele promocji z punktu widzenia producenta i sklepu
  • 10 najczęstszych błędów w organizowaniu promocji
  • Ćwiczenie: przygotowanie akcji marketingowej na podstawie założonego case study

MODUŁ 2
Rodzaje promocji

  • 8 najważniejszych funkcji promocji
  • Promocje cenowe - zalety i korzyści dla klienta, sklepu i producenta
  • Promocje niecenowe - czy w ogóle istnieją? Jak je organizować skutecznie, aby nie obniżać marży?

MODUŁ 3
Oznaczenia promocji

  • Efektywność wizerunkowa promocji
  • Sposoby pokazywania produktów w materiałach reklamowych np. gazetki, plakaty

MODUŁ 4
Miejsce pokazywania promocji

  • Gorące miejsca na pokazanie promocji a floorplan sklepu
  • Promocje, których klient nie zauważy
  • Wyróżnienia produktów w regale.

MODUŁ 5
Wybór i ocena materiału POS w odniesieniu do celu produktu

  • Rodzaje materiałów POS - praktyczne przykłady
  • Case study - przykłady rozwiązań i osiąganych efektów po zastosowaniu odpowiedniego materiału POS
  • Analiza wskaźnikowa efektywności poszczególnych materiałów POS
  • 10 najważniejszych wskaźników marketingowych w zależności od założonej strategii oraz celów jednostkowych

Czas trwania

1 dzień, 09.00-17.00

Prelegenci

Roman Szymczak

Piastował stanowiska managera w takich firmach jak: Makro Cash & Carry, Tradis, Kaufland. Zdobywał rynki krajowe i międzynarodowe jako Commercial Director w holenderskiej firmie zajmującej się dystrybucją narzędzi. Jako Prezes Zarządu zarządzał siecią sklepów detalu własnego i franczyzowego jednej z wiodących w Polsce spółek w branży FMCG. Ukończył Zarządzanie i Marketing UMCS w Lubinie oraz studia MBA University of Illinois. Uczestnik studiów podyplomowych Master Class of Management – Psychologia Działań Menadżerskich SWPS w Warszawie. Laureat prestiżowej nagrody konkursu Trener Sprzedaży 2015 Polish National Sales Awards. Od wielu lat jest trenerem biznesu i ekspertem trade marketingu detalicznego. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych oraz prelegentem wielu konferencji branżowych. Autor książki „Merchandising w aptece – czyli jak dostosować aptekę do oczekiwań pacjenta” i "Pricing - jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu" oraz wielu specjalistycznych publikacji dla czasopism branżowych. Organizator 8 konferencji dla branży farmaceutycznej: Forum Liderów Farmacji.

 

 Artur Dłubak

Absolwent Zarządzania Przedsiębiorstwem i Managementu na Fern Akademie w Hamburgu, Marketingu i Sprzedaży na WSHiFM w Warszawie, oraz Wprowadzania Innowacji i Zmiany na York St. John University w Yorku. Jako jeden z nielicznych Polaków uzyskał dyplom Studium Zarządzania Supermarketami w instytucie IGA w Atlancie. Pełnione funkcje: dyrektora hipermarketów, zarządzania zapasami, supply chain, sprzedaży, marketingu & rozwoju biznesu, dyrektora generalnego w takich firmach, jak: Metro, Tesco, Leroy Merlin, Perekriostok (X5) Rosja, Dixy Rosja, Kreisel GmbH Russland, Megapolis Group Rosja, IGA Russia, Barlinek Rosja. Jako ekspert - trener i coach od 20 lat zajmuje się rozwojem kompetencji kadry managerskiej, w tym pod kątem szybkiego i skutecznego działania oraz optymalizacji procesów decyzyjnych. Działania doradcze, szkoleniowe i coachingowe kieruje w stronę managerów na szczeblu średnim, top oraz executive. Od prawie 4 lat rozwija szkoleniowo i coachingowo siły sprzedaży w branży e-commerce / digital marketingu. Autor książki: Sprzedawanie jest sztuką.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

CK Golden Floor

Warszawa

Al. Jerozolimskie 123A

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
950
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Cena promocyjna
za zgłoszenia min. 30 dni przed terminem
855
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
32 profesjonalne szkolenia z marketingu i reklamy. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy przeszkolonych firm. Organizujemy szkolenia otwarte i zamknięte / in company. Sprawdź nas: https://SZKOLENIAATRIUM.PL
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!