O szkoleniu
Handlowcy, negocjując umowę starają się znaleźć najlepsze ograniczenie ryzyka finansowego obu stron umowy. Niestety, brak szerokiej wiedzy na ten temat powoduje liczne błędy na etapie negocjowania rodzajów zabezpieczeń, w tym generowanie niepotrzebnych kosztów. Badania wykazują, że większość handlowców nie stosuje zabezpieczeń płatności przy realizacji umowy.W sytuacji, gdy włączają je do umowy, polegają jedynie na jednym, sprawdzonym wcześniej, ale niekoniecznie najlepszym i uzasadnionym kosztowo rozwiązaniu. Nie można tu polegać na doświadczeniu, bo zmienia się prawo, procedury, ale także zwyczaje w tym zakresie. Naszym celem jest pokazanie, jak działać prawidłowo, argumentować to właściwymi uregulowaniami i oszczędzić na opłatach z tego tytułu. Oszczędności bieżące i ograniczenie kosztownej odpowiedzialności w przyszłości są argumentami, za traktowaniem naszego szkolenia jako niezbędnej inwestycji.
Cel szkolenia - dzięki udziale w szkoleniu uczestnicy:
- uporządkują wiedzę w obszarze uwarunkowań prawno-zwyczajowych i organizacji procesu rozliczania transakcji handlowych,
- zdobędą wiedzę na temat doboru rodzaju zabezpieczeń finansowych oraz skutecznego ich negocjowania z kontrahentem,
- zdobędą wiedzę odnośnie zasad prowadzenia rozmów z bankami na temat zabezpieczeń finansowych, w szczególności w sytuacji różnych problemów,
- zdobędą praktyczne umiejętności posługiwania się różnymi formami rozliczeń transakcji i zabezpieczeń finansowych,
- nabędą umiejętności radzenia sobie z różnymi problemami przy składaniu dokumentów w banku, w ramach poszczególnych zabezpieczeń,
- zdobędą praktyczne umiejętności negocjowania zabezpieczeń finansowych i ich kosztów,
- nabędą kompetencje odnośnie samokształcenia się oraz zdobywania niezbędnej wiedzy o rozliczeniach umów, przepisach i ich aktualizacjach,
- zdobędą kompetencje w zakresie fachowego porozumiewania się z uczestnikami procesu rozliczenia umowy, w tym z bankami,
- zdobędą kompetencje rozstrzygania sporów wynikających z posługiwania się różnymi formami rozliczeń i zabezpieczeń.
Szkolenie skierowane jest do: kadry menedżerskiej, dyrektorów finansowych, pracowników działów: sprzedaży i zakupów, eksportu i importu, finansów oraz wszystkich osób odpowiedzialnych za negocjowanie, zawieranie i rozliczanie umów handlowych, a także pracowników banków.
Program szkolenia
1. ANALIZA SYMPTOMÓW ZŁEGO STANDINGU FINANSOWEGO PARTNERA.
- Rozpoznawanie symptomów złego standingu finansowego partnera i eliminowanie zagrożeń.
- Opinie bankowe i raporty wywiadowni handlowych.
- Analiza dokumentów udostępnianych przez partnera.
- Dobór zabezpieczeń w zależności od oceny wiarygodności i zwyczajów płatniczych partnera.
2. TERMIN PŁATNOŚCI W UMOWIE.
- Nowelizacja Ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych i jej wpływ na odroczoną płatność.
- Maksymalny termin płatności w zależności od prawa właściwego w umowie.
- Maksymalny termin płatności w umowach krajowych.
- Bezpieczny termin płatności nie zagrożony odsetkami.
- Konsekwencje prawne niedotrzymania terminu płatności i ryczałt na odzyskiwanie należności.
- Nowe rodzaje odsetek ze szczególnym uwzględnieniem odsetek w transakcjach handlowych.
- Odsetki maksymalne i konsekwencje prawne ich przekroczenia.
3. SPOSOBY ROZLICZEŃ Z PARTNEREM HANDLOWYM.
- Uregulowania prawne w zakresie sposobów rozliczeń umów.
- Dokumentowe sposoby rozliczeń.
- Zwyczaje handlowe UCP600 oraz URC522.
- Zasady przygotowywania instrukcji negocjacyjnych w zakresie sposobów płatności.
- Hierarchia preferencji w zakresie sposobów płatności dla sprzedającego i kupującego.
- Rachunek zastrzeżony i powierniczy.
4. SPOSOBY ZABEZPIECZEŃ UMÓW Z PARTNEREM HANDLOWYM.
- Uregulowania prawne w zakresie zabezpieczeń finansowych umów.
- Zwyczaje bankowe dotyczące gwarancji URDG 758.
- Zwyczaje dotyczące standy ISP98.
5. AKREDYTYWA DOKUMENTOWA I PŁATNOŚĆ TYPU BPO.
- Istota akredytywy dokumentowej i sytuacje, w których może być korzystna lub należy jej unikać.
- Najczęściej wykorzystywane rodzaje akredytywy i ich aktywne negocjowanie.
- Akredytywa typu revolving credit i zasady jej odnawiania.
- Obrona przed odrzucaniem dokumentów i procedura postępowania wobec banku.
- Metody obniżania kosztów akredytywy.
- Nowy rodzaj płatności BPO opracowany przez ICC i SWIFT oraz jego praktyczne zastosowania.
6. INKASO DOKUEMNTOWE D/P i D/A.
- Inkaso D/A i D/P oraz związane z nimi zabezpieczenia.
- Zasady stosowania inkasa bezpośredniego (direct).
- Wykorzystanie inkasa spedytorskiego.
7. GWARANCJE BANKOWE I UBEZPIECZENIOWE.
- Gwarancje bankowe i pozabankowe.
- Poręczenie jako forma gwarancji, w tym awale.
- Zastosowanie regwarancji.
- Klauzule nieodwołalności, bezwarunkowości i płatności na pierwsze żądanie beneficjenta.
8. WYKORZYSTANIE WEKSLI JAKO ZABEZPIECZENIA.
- Wykorzystanie weksli w zabezpieczeniach płatności oraz pułapki związane z wekslami.
- Weksel własny a trata.
- Zasady posługiwania się deklaracją wekslową.
- Indosowanie weksli i płacenie wekslami (analiza ryzyk i klauzul wekslowych).
- Zasady uzyskiwania kredytu dyskontowego z wykorzystaniem weksla.
9. FAKTORING, FORFAITING I UBEZPIECZENIE KREDYTU KUPIECKIEGO.
- Porównanie warunków factoringu.
- Faktoring pełny i częściowy – analiza problemu regresu w factoringu.
- Ubezpieczenia kredytu kupieckiego.
- Wykorzystanie forfaitingu.
10. NIEKONWENCJONALNE FORMY ZABEZPIECZEŃ I UZGODNIENIA UMOWNE.
- Blokada rachunku bankowego.
- Przewłaszczenie na zabezpieczenie.
- Zabezpieczanie płatności na bazie art. 777 kpc. jako alternatywa dla weksla.
- Zastaw zwykły i rejestrowy według Ustawy o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów.
- Formułowanie warunków kredytu kupieckiego.
- Niebezpieczeństwa i pułapki wynikające z form zabezpieczeń płatności.
- Pułapki wynikające z kosztów i prowizji oraz zabezpieczenia w tym zakresie w umowie.
- Najskuteczniejsze formy rozliczeń i zabezpieczeń w różnych sytuacjach kontraktowych.
- Formułowanie klauzul płatności w umowach krajowych i zagranicznych.
- Wykorzystanie form rozliczeń w późniejszym dochodzeniu roszczeń i windykacji.
Analiza przypadków (case study):
- analiza zabezpieczeń finansowych umów oraz formularzy akredytyw w systemie SWIFT
- analiza błędów popełnianych przy realizacji zabezpieczeń i negocjacjach z bankami
- analiza błędów w dokumentach finansowych i wekslach
Czas trwania
Szkolenie stacjonarne: 10.00-16.00 Szkolenia online: 10.00-16.00
Prelegenci
Dr Wojciech Budzyński.
Jest uznanym specjalistą w zakresie negocjowania i zawierania umów handlowych z partnerem krajowym i zagranicznym. Wiedzę praktyczną zdobywał przez ponad 30 lat jako handlowiec, dyrektor firmy handlowej, kolejno szef jej dwóch oddziałów za granicą, doradca ministra, starszy ekspert Banku Światowego. Zagadnieniami tymi zajmuje się zarówno w sposób praktyczny, jak i naukowy, pracując w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest długoletnim doradcą wielu firm polskich i międzynarodowych korporacji w Polsce, w tym w zakresie negocjacjiz partnerami zagranicznymi oraz analizy umów pod względem pułapek i niekorzystnych sformułowań. Prowadził negocjacje handlowe z przedstawicielami różnych kultur, na wszystkich kontynentach.
Przeszkolił kilkadziesiąt tysięcy menedżerów i handlowców oraz napisał 60 książek, wydanych w kraju i za granicą, w tym poświęcone akredytywie i innym zabezpieczeniom finansowym transakcji. Szczególnym powodzeniem na rynku cieszyła się książka „ Leksykon handlu zagranicznego – rozliczenia i finanse”, zawierająca najszerszy w literaturze przegląd zabezpieczeń finansowych i sposobów rozliczeń transakcji (m.in. dokładną analizę 47 rodzajów akredytyw czy 19 rodzajów inkasa).
Inne pozycje autorstwa dr Wojciecha Budzyńskiego poświęconych tematyce handlowej to, m.in.: „Eksport w przedsiębiorstwie” (2016), „Zakupyw przedsiębiorstwie” (2016) „Negocjowanie i zawieranie umów handlowych.” (wydanie elektroniczne EBOOK 2015), „Umowy w handlu krajowym i zagranicznym. Nowe bazy dostawy, pułapki, zabezpieczenia.” (2015), „Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Analiza uwarunkowań, ryzyk, pułapek i zabezpieczeń.”, Biblioteka Nowoczesnego Menedżera (2014), „Handel zagraniczny dla menedżerów.”, „Prawo międzynarodowe. Transakcje międzynarodowe.” Podręcznik na Studia MBA, „Międzynarodowe reguły realizacji kontraktu. Incoterms. Combiterms. Amerykańskie Definicje Handlowe RAFTD.”, „Poradnik eksportera komponentów.”, „Słownik dokumentów handlu zagranicznego. Opis i wzory dokumentów.”, „Eksport – import według Incoterms.” „Realizacja kontraktu importowego i eksportowego.”, „Realizacja transakcji importowej.”, „Wykładnia terminów handlowych Incoterms.”
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest komputer lub urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu. Minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci Internet. Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 Mb/s, zalecana: 25 Mb/s.
Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest komputer lub urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu. Minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci Internet. Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 Mb/s, zalecana: 25 Mb/s.
00-876 Warszawa
Al. Solidarności 165
woj. mazowieckie
Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest komputer lub urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu. Minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci Internet. Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 Mb/s, zalecana: 25 Mb/s.
Rejestracja
- zniżkę 10% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 989 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Możliwość kontaktu e-mail z trenerem i zadawania pytań po szkoleniu - 1 miesiąc od daty szkolenia.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Dokonanie wpłaty zaliczki w wysokości 100% ceny szkolenia do 7 dni przed szkoleniem, przesłanie potwierdzenia dokonania wpłaty. Zwrotu zaliczki dokonujemy na podstawie pisemnej rezygnacji złożonej nie później niż 7 dni przed szkoleniem. Po upływie tego terminu zgłaszający zobowiązuje się do zapłaty 100% podanej kwoty.
- Inne warunki płatności mogą zostać uzgodnione bezpośrednio.
- W przypadku nie uczestniczenia w szkoleniu i braku pisemnej rezygnacji obciążamy Państwa 100% kosztami szkolenia.
- Możliwe jest uczestnictwo innej osoby niż zgłoszonej.
- ATL zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia otwartego ze względu na zgromadzenie niedostatecznej liczby uczestników, o czym Zamawiający/Zleceniodawca i Uczestnik zostaną poinformowani ze stosownym wyprzedzeniem.
SZKOLENIE ON-LINE: ATL nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości korzystania z części lub całości szkolenia, jeśli niemożność ta spowodowana jest brakami technicznymi, w szczególności z powodu niewłaściwej konfiguracji przeglądarki internetowej/oprogramowania, niedostatecznej wydajności sprzętu oraz przerw i awarii technicznych dostawcy Internetu, leżących po stronie Uczestnika/ Zleceniodawcy/ Zamawiającego. Szkolenie realizowane jest zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030
- Nazwa firmy: ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Augustyna Locciego 26
- Kod pocztowy: 02-928
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5213358018
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
