Wyszukiwanie wydarzeń
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

• Szkolenia techniki sprzedaży: skuteczne techniki sprzedaży 2020

Wyświetlone wszystkie (42)
1
Cognity
 Online - 16-16.10.2020
Cognity
B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.

B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
Perspecta
 do ustalenia 14.07.2020-31.12.2021
Perspecta
Perspecta

Perspecta
Perspecta

Perspecta

• Szkolenia techniki sprzedaży: skuteczne techniki sprzedaży 2020 • Szkolenia techniki sprzedaży: skuteczne techniki sprzedaży 2020

Wyświetlone wszystkie (42)
1
Zobacz również

Techniki sprzedaży

Sprzedaż jest elementem działalności biznesowej w każdej branży – bez względu na niszę, w której działa firma. Jako że konkurencja na rynku jest duża i rośnie z każdym rokiem, przedsiębiorca musi przekonać klientów do tego, żeby właśnie jego produkty. Temu właśnie służy sprzedaż. W jaki sposób prowadzi się ją we współczesnym świecie, aby osiągnąć sukces? Jakie techniki sprzedażowe są obecnie wykorzystywane? Oto, co warto wiedzieć na ten temat.

Techniki sprzedaży, czyli co?

Technikom skutecznej sprzedaży są poświęcone niemal wszystkie szkolenia handlowe. Warto jednak zadać sobie jedno, podstawowe pytanie: czym tak naprawdę jest sprzedaż?

Sprzedaż ma wiele definicji – w zależności od tego, z jakiej perspektywy się na nią spojrzy. Można powiedzieć, że to proces, w którym sprzedawca przekonuje klienta do tego, aby ten sfinalizował transakcję i dokonał zakupu, stosując do tego rozmaite środki perswazji. Ale to przecież nie jedyny sposób interpretacji tego pojęcia. Kolejnym – często słyszanym zwłaszcza ostatnio – jest postrzeganie sprzedaży jako towarzyszenia klientowi w podejmowaniu decyzji zakupowej.

Co to mówi osobie, która myśli o tym, aby zapisać się na szkolenia sprzedażowe? Tyle, że sprzedawanie ma wiele oblicz i odsłon, a same techniki wykorzystywane przez osoby zajmujące się handlem i podejście do niego ewoluują wraz ze zmianami na rynku. Wystarczy przypomnieć sobie, jak skuteczne jeszcze w latach 90-tych były telezakupy czy nachalny telemarketing, a jakie jest podejście do tych zjawisk dzisiaj.

Stąd też, o ile można powiedzieć, czym są techniki sprzedaży (to sposoby, jakie sprzedawca wykorzystuje, aby przekonać kupującego do zawarcia transakcji), o tyle nie da się stworzyć kompletnej listy wymieniającej je wszystkie. Można jednak wskazać te, które obecnie są najpopularniejsze.

Najpopularniejsze techniki sprzedaży, czyli jakie?

Katalog technik sprzedaży jest niezwykle szeroki. Co najważniejsze: dobry sprzedawca wcale nie musi stosować wszystkich. Powinien jednak poznać zasoby, z których może korzystać w komunikacji z klientem – triki zawodowe, które ułatwią osiągnięcie założonych celów. Oto więc przegląd tych najlepiej znanych.
  • Stopa w drzwiach – klasyczna strategia polegająca na poproszeniu klienta o „drobną przysługę” lub podjęcie niewielkiego wysiłku, np. umówienie się na niezobowiązujące spotkanie albo wypełnienie ankiety, przed przedstawieniem faktycznej oferty sprzedaży. Ten trick sprawia, że klient czuje się zaangażowany w kontakt ze sprzedawcą, co zwiększa jego skłonność do zawarcia transakcji.
  • Drzwiami w twarz – polega na przedstawieniu klientowi jako pierwszej „zaporowej oferty”, która wykracza poza jego realne możliwości, a następnie tej prawdziwej, znacznie korzystniejszej. Wywołany w ten sposób kontrast sprawi, że prawdziwa propozycja będzie się wydawała bardziej atrakcyjna.
  • Dodatkowe korzyści – to sposób wykorzystywany w negocjacjach handlowych, oraz negocjacjach zakupowych, podczas których sprzedawca, zamiast obniżać cenę, dodaje bonusy, np. dodatkowy produkt czy usługę w ramach tej samej umowy.
Trzeba jednak pamiętać, że są to klasyczne i już dobrze znane taktyki. Dziś coraz częściej są one wypierane przez te oparte na otwartej, szczerej komunikacji – np. na:
  • mówieniu o wadach oferowanego produktu,
  • dawaniu klientowi kilku opcji do wyboru – tak, aby znalazł najlepsze dla siebie rozwiązanie, bez presji i doszło do zawarcia obopólnie korzystnej umowy handlowej.
Należy także mieć na uwadze, że skuteczne sprzedawanie musi być poprzedzone gruntownym przygotowaniem handlowca – merytorycznym (aby umiał odpowiedzieć na każde pytanie o produkcie) i „psychologicznym” (aby mógł dostosować styl komunikacji to osobowości klienta, z którym ma do czynienia).

Szkolenia sprzedażowe: czy to się opłaca?

Choć doświadczeni sprzedawcy mówią, że osiągania celów handlowych najlepiej uczy się w praktyce, teoria i symulacje są równie potrzebne, aby opanować podstawy i wyeliminować błędy. Dlatego szkolenia sprzedażowe są niezbędne – i to zarówno dla osób, które dopiero rozpoczynają pracę w tym zawodzie, jak i tych z wieloletnim doświadczeniem w branży handlowej. Tu powiedzenie o tym, że kto się nie rozwija, ten się cofa, sprawdza się doskonale.

Szkolenia z technik sprzedaży w 2020 roku

Trzeba pamiętać, że zmienia się rynek, a wraz z nim – oczekiwania konsumentów i preferowany styl komunikacji. Dlatego warto zainwestować zarówno w szkolenia otwarte z profesjonalnej sprzedaży, jak i zamknięte dla handlowców. Te drugie przydadzą się zwłaszcza w formie zajęć warsztatowych, podczas których będzie można przećwiczyć np. reakcję na konkretne, prawdziwe obiekcje klientów firmy. Regularnie odbywane szkolenia w połączeniu z praktyką sprzedażową to podstawa nowoczesnego zarządzania sprzedażą - pozwolą one pracownikom działu sprzedaży krok po kroku rozwinąć umiejętności i efektywnie realizować coraz wyższe cele finansowe. Jeśli nasz dział handlowy jest ograniczonej wielkości oraz gdy chcemy postawić na wymianę doświadczeń i ćwiczenia z osobami spoza aktualnego zespołu warto wybrać szkolenia otwarte. Ich oferta w 2020 roku jest bardzo szeroka, a z listą ciekawych ofert mogą zapoznać się Państwo na górze strony.