Wyszukiwanie wydarzeń
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Kursy i szkolenia dotyczące zarządzania szkoleniami w 2020 r.

Wyświetlone wszystkie (5)
HIGH5 Training Group

HIGH5 Training Group
Effect Group Sp. z o.o.

Effect Group Sp. z o.o.
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
 Warszawa 08-09.10.2012

Kursy i szkolenia dotyczące zarządzania szkoleniami w 2020 r. Kursy i szkolenia dotyczące zarządzania szkoleniami w 2020 r.

Wyświetlone wszystkie (5)
Zobacz również

Zarządzanie szkoleniami

Firma, która się nie rozwija, naraża się na ogromne ryzyko. Konkurencja nie śpi, a aby z nią wygrać, trzeba zyskać jak największą przewagę. Pomoże ją zdobyć zbudowanie kompetentnego zespołu pracowników – takich, którzy dysponują aktualną wiedzą oraz szerokim zakresem kompetencji. Aby osiągnąć ten cel, w organizacji potrzebna jest przemyślana polityka szkoleniowa. W jaki sposób prowadzić zarządzanie szkoleniami, aby zmaksymalizować zyski? Sprawdź!

Czym jest polityka szkoleniowa?

Wysyłanie pracowników na szkolenia nie jest niczym nowym – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne wykłady czy warsztaty są częścią „krajobrazu biznesowego” od wielu dekad. Trzeba jednak pamiętać, że edukacja zespołu firmy ma przynieść nie krótko-, a długofalowe zyski. Ma zatem służyć nie tylko jednorazowemu przekazaniu informacji, np. na temat nowych produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo, a stopniowemu poszerzaniu i utrwalaniu niezbędnych umiejętności oraz wiedzy.

Właśnie dlatego tak ważna jest spójna, przemyślana i rozsądna polityka szkoleniowa. Chodzi o usystematyzowany plan, według którego są prowadzone szkolenia w długiej perspektywie czasowej.

Czemu służy zarządzanie szkoleniami?

Umiejętne zarządzanie szkoleniami to jedno z kluczowych narzędzi dla rozwoju firmy i wzmocnienia stabilności jej działania. Dlaczego? Ponieważ dobra polityka szkoleniowa przekłada się na:
  • jasne wytyczenie ścieżek rozwoju zawodowego pracowników
Szkolony pracownik otrzymuje jasną informację o tym, w jakim kierunku może się potoczyć jego kariera w danym miejscu pracy, a co za tym idzie – uzyskuje określone cele do osiągnięcia. To przekłada się na wyższą motywację do działania.
  • efektywny wzrost zasobów wiedzy w organizacji
Dobrze przemyślana inwestycja w szkolenia oznacza równomierny rozwój i sprawne zarządzanie zespołem, a w efekcie stopniowe zwiększanie jego potencjału, produktywności i efektywności realizacji zadań.
  • wzmocnienie employer branding
Regularne, sensownie rozplanowane szkolenia budują większe zaufanie do pracodawcy i poprawiają opinię o nim wśród zespołu. Warto pamiętać, że działania z obszaru wewnętrznego PR-u przekładają się na wzrost potencjału pozyskania nowych, wartościowych pracowników – pojawią się, zachęceni informacjami o dobrych warunkach zatrudnienia.
  • optymalizację kosztów szkoleń
Rozsądny plan działania oznacza, że firma nie wydaje środków na przypadkowe warsztaty i wykłady, a inwestuje je tak, aby zaspokoić realne potrzeby organizacji.

Polityka szkoleniowa: od czego zacząć jej tworzenie?

Skoro zarządzanie szkoleniami do działanie realizowane w długofalowej perspektywie, zanim rozpocznie się jakiekolwiek prace, trzeba się dobrze przygotować. Rozsądna polityka szkoleniowa nie powstanie w jeden dzień. Jej podstawa to dogłębne zbadanie potrzeb szkoleniowych organizacji i wytyczenie celów prowadzonych działań. Jak zatem przejść od teorii do praktyki?
  1. Wykonaj analizę SWOT, aby określić pozycję swojej firmy na rynku. Przyjrzyj się dobrze przede wszystkim zagrożeniom i słabym stronom. Szkolenia pomogą je zniwelować.
  2. Określ kierunek rozwoju swojej organizacji w perspektywie kolejnego roku, dwóch lat, a także 5 i 10 lat. Zastanów się, gdzie chcesz dotrzeć i jakie zasoby są ku temu potrzebne.
  3. Wspólnie z zespołem menadżerskim wstępnie określ potrzeby szkoleniowe, jakie ma obecnie organizacja.
  4. Zapytaj o zdanie pracowników – np. wykorzystując ankiety.
  5. Przygotuj dość precyzyjnie zarysowane ścieżki kariery zawodowej pracowników na poszczególnych stanowiskach. Wskaż, jakie umiejętności będą im potrzebne, aby zdobywali kolejne szczeble na drabinie awansu.
  6. Przełóż uzyskane w ten sposób informacje na język szkoleń – określ precyzyjnie, jakie warsztaty, wykłady i zajęcia powinien przejść pracownik, aby rozwinął się w pożądanym kierunku.
Pamiętaj, nowoczesna polityka szkoleniowa opiera się nie tylko na szkoleniach twardych – tj. tych związanych z konkretną wiedzą i umiejętnościami, np. obsługi danego oprogramowania czy rozliczania podatków. Równie istotne są tzw. szkolenia miękkie, związane z budowaniem kompetencji interpersonalnych, kluczowych na niemal każdym stanowisku.

Mając na względzie zarządzanie szkoleniami, warto również pomyśleć o wykorzystaniu możliwości, jakie daje rynek e-szkoleń. Pracownicy mogą np. uczestniczyć zdalnie w webinarach, jak również korzystać z platform e-learningowych – tak, aby proces poszerzania wiedzy oraz umiejętności stał się korzystnym nawykiem.

Jeśli masz wątpliwości, jak powinna wyglądać Twoja polityka szkoleniowa, warto skorzystać z konsultacji z ekspertami. Przeprowadzą oni obiektywny audyt i pomogą opracować plan, który sprosta potrzebom organizacji, a także jej możliwościom finansowym.