O szkoleniu
Cele szkolenia:
• zdobycie wiedzy o istocie i rodzajach kodeksów etycznych
• zdobycie umiejętności budowania kodeksów etycznych
• zdobycie wiedzy o wpływie rzetelnie zbudowanego kodeksu na kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa
Korzyści dla uczestników:
• uczestnicy zdobywają wiedzę na temat istoty, podstawowych rodzajów oraz funkcji kodeksów etycznych
• uczestnicy zdobywają umiejętność budowania rzetelnych i użytecznych kodeksów etycznych oraz ich oceny
• uczestnicy w trakcie szkolenia zdobywają wiedzę na temat roli i wpływu przekonań, postaw i postępowania moralnego na kulturę organizacji oraz osiągane wyniki
Metody szkoleniowe:
Preferowane są metody aktywne: praca w małych grupach, ćwiczenia warsztatowe, dyskusje i symulacje. Dla wprowadzenia w problem i wyjaśnienia kwestii teoretycznych planowane są miniwykłady wspierane prezentacjami multimedialnymi.
• zdobycie wiedzy o istocie i rodzajach kodeksów etycznych
• zdobycie umiejętności budowania kodeksów etycznych
• zdobycie wiedzy o wpływie rzetelnie zbudowanego kodeksu na kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa
Korzyści dla uczestników:
• uczestnicy zdobywają wiedzę na temat istoty, podstawowych rodzajów oraz funkcji kodeksów etycznych
• uczestnicy zdobywają umiejętność budowania rzetelnych i użytecznych kodeksów etycznych oraz ich oceny
• uczestnicy w trakcie szkolenia zdobywają wiedzę na temat roli i wpływu przekonań, postaw i postępowania moralnego na kulturę organizacji oraz osiągane wyniki
Metody szkoleniowe:
Preferowane są metody aktywne: praca w małych grupach, ćwiczenia warsztatowe, dyskusje i symulacje. Dla wprowadzenia w problem i wyjaśnienia kwestii teoretycznych planowane są miniwykłady wspierane prezentacjami multimedialnymi.
Kto powinien wziąć udział?
• kadry zarządzającej wszystkich trzech sektorów
• pracowników organizacji lub przedsiębiorstw, które planują wdrożenie procedury budowy kodeksu etycznego
• osób zawodowo związanych z etyką
• pracowników organizacji lub przedsiębiorstw, które planują wdrożenie procedury budowy kodeksu etycznego
• osób zawodowo związanych z etyką
Program szkolenia
1. Wprowadzenie
• Uporządkowanie terminologii etycznej: przydatne rozróżnienia i zależności
• Wartość – norma – ocena etyczna jako podstawa systemów etycznych
2. Problem kodyfikacji przekonań moralnych
• Prawo, obyczaj, religia jako fundamenty etyki
• Regulacje w świecie moralności: programy etyczne, certyfikacje, normy jakościowe
3. Podstawowe wiadomości o kodeksach etycznych
• Charakterystyka kodeksu etycznego (moralność kodeksowa, moralność bez kodeksu)
• Rodzaje kodeksów etycznych
• Dobry i zły kodeks etyczny – praktyczne rozróżnienia
4. Budowa kodeksu etycznego – konieczne procedury
• Omówienie pięciu etapów budowania kodeksu etycznego
• Symulacja procesu tworzenia kodeksu
• Budowanie kodeksu jako część programu etycznego wdrażanego w organizacji
5. Metody badań społecznych wykorzystywane w budowaniu kodeksów etycznych
• Metody i formy zbierania danych (pierwotne sondaże pośrednie i bezpośrednie; skale pomiaru i mierzenie postaw)
• Metody redukcji i analizy danych
• Prezentacja i ocena wyników badania
6. Gdy kodeks nie działa...
• Problem niekodyfikowalności dylematów etycznych
• Scenariusze postępowania w przypadku nieprzestrzegania zapisów kodeksu etycznego.
7. Możliwe korzyści i zagrożenia płynące z przyjęcia kodeksu etycznego
• Uporządkowanie terminologii etycznej: przydatne rozróżnienia i zależności
• Wartość – norma – ocena etyczna jako podstawa systemów etycznych
2. Problem kodyfikacji przekonań moralnych
• Prawo, obyczaj, religia jako fundamenty etyki
• Regulacje w świecie moralności: programy etyczne, certyfikacje, normy jakościowe
3. Podstawowe wiadomości o kodeksach etycznych
• Charakterystyka kodeksu etycznego (moralność kodeksowa, moralność bez kodeksu)
• Rodzaje kodeksów etycznych
• Dobry i zły kodeks etyczny – praktyczne rozróżnienia
4. Budowa kodeksu etycznego – konieczne procedury
• Omówienie pięciu etapów budowania kodeksu etycznego
• Symulacja procesu tworzenia kodeksu
• Budowanie kodeksu jako część programu etycznego wdrażanego w organizacji
5. Metody badań społecznych wykorzystywane w budowaniu kodeksów etycznych
• Metody i formy zbierania danych (pierwotne sondaże pośrednie i bezpośrednie; skale pomiaru i mierzenie postaw)
• Metody redukcji i analizy danych
• Prezentacja i ocena wyników badania
6. Gdy kodeks nie działa...
• Problem niekodyfikowalności dylematów etycznych
• Scenariusze postępowania w przypadku nieprzestrzegania zapisów kodeksu etycznego.
7. Możliwe korzyści i zagrożenia płynące z przyjęcia kodeksu etycznego
Czas trwania
1 dzień, 8 godzin
Aktualne terminy szkoleń znajdą Państwo na stronie:
www.wikconsulting.pl
Aktualne terminy szkoleń znajdą Państwo na stronie:
www.wikconsulting.pl
Prelegenci

Szymon Iwanowski
Etyk i estetyk, nauczyciel akademicki i e-dydaktyk z ponad dziesięcioletnim stażem. Absolwent Instytutu Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego. Absolwent Łódzkiej Szkoły Trenerów. Trener etyki i etyki biznesu w firmie szkoleniowo-doradczej (hortus-edu.pl). Autor warsztatów i programów etyki dla szkół w ramach AkademiiEtyki.pl. Od 2005 roku prowadzi kursy etyki zawodowej i aksjologii pracy socjalnej w Kolegium Pracowników Służb Społecznych w Łodzi. Współpracownik Rady Organizacji Pozarządowych Województwa Łódzkiego. W roli trenera i etyka szczególnie zaangażowany w problematykę kodeksów etycznych. Zwolennik praktycznego podejścia do kwestii etycznych
Etyk i estetyk, nauczyciel akademicki i e-dydaktyk z ponad dziesięcioletnim stażem. Absolwent Instytutu Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego. Absolwent Łódzkiej Szkoły Trenerów. Trener etyki i etyki biznesu w firmie szkoleniowo-doradczej (hortus-edu.pl). Autor warsztatów i programów etyki dla szkół w ramach AkademiiEtyki.pl. Od 2005 roku prowadzi kursy etyki zawodowej i aksjologii pracy socjalnej w Kolegium Pracowników Służb Społecznych w Łodzi. Współpracownik Rady Organizacji Pozarządowych Województwa Łódzkiego. W roli trenera i etyka szczególnie zaangażowany w problematykę kodeksów etycznych. Zwolennik praktycznego podejścia do kwestii etycznych
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszaswa
Warszawa
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszaswa
Warszawa
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
od osoby
700
zł
Cena zawiera:
- materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe, konsultacje przez e-mail z trenerem w okersie 2 tygodni od zakończenia szkolenia
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

WIK Consulting
62-510 Konin
Różyckiego 2/23
woj. wielkopolskie
WIK Consulting to grono wysoko wykwalifikowanych konsultantów oraz trenerów z doświadczeniem menedżerskim i biznesowym, wyniesionym z różnych branż, posiadających na swoim koncie wiele zrealizowanych z sukcesem projektów doradczych i szkoleniowych.
...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia można uzyskać drogą telefoniczną lub mailową kontakt:
Tel: +48 509 667798
Tel: +48 22 299 77 07
Fax: +48 22 379 64 83
mail: szkolenia@wikconsulting.pl
www.wikconsulting.pl
Tel: +48 509 667798
Tel: +48 22 299 77 07
Fax: +48 22 379 64 83
mail: szkolenia@wikconsulting.pl
www.wikconsulting.pl
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
WIK Consulting
62-510 Konin
Różyckiego 2/23
Powiadomienia o nowych terminach