O szkoleniu
Szkolenie przygotowuje do przeprowadzenia skutecznej rekrutacji w oparciu o analizę zapotrzebowania, empatię, znajomość trendów na rynku pracy, skuteczną selekcję kandydatów, zastosowanie metod i narzędzi weryfikacji kwalifikacji, analitykę HR oraz wykorzystanie narzędzi Employer Branding.
Uczestnik po szkoleniu:
- analizuje potrzeby personalne w firmie,
- tworzy profil idealnego kandydata,
- buduje zaangażowanie kandydata w procesie rekrutacji,
- stosuje odpowiednie techniki i kanały do poszukiwania kandydata,
- dokonuje selekcji kandydatów,
- wykorzystuje odpowiednie metody i narzędzia do przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej,
- stosuje Employer Branding w rekrutacji.
Szkolenie jest skierowane do osób, które prowadzą proces rekrutacji oraz wszystkich osób chcących poznać metody i narzędzia do przeprowadzenia nowoczesnego i skutecznego procesu selekcji i rekrutacji kandydatów, a także dowiedzieć się, w jaki sposób efektywnie zdiagnozować potrzeby rekrutacyjne, tak by pozyskać właściwego i kompetentnego pracownika.
Program szkolenia
DIAGNOZA POTRZEB
Przed szkoleniem kierujemy do uczestników ankietę zawierającą program zajęć, z prośbą o zaznaczenie tematów i zagadnień, które są najbardziej interesujące oraz przedstawienie swoich oczekiwań względem szkolenia. Dzięki temu trener będzie mógł lepiej dopasować treść i ćwiczenia, które będą omawiane podczas szkolenia.
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I
Po pierwsze: dobre przygotowanie. Kogo szukam? Kogo nie szukam?
- Znaczenie pogłębionej analizy potrzeb rekrutacyjnych, czyli przygotowanie firmy do określenia potrzeb personalnych.
- Poznanie potrzeby swoich odbiorców – punkt widzenia kandydata i profil persony.
- Ścieżka kandydata, czyli jak dostosować etapy rekrutacji i przygotować osoby uczestniczące w procesie rekrutacyjnym, aby wykreować pozytywny candidate experience.
- Rekrutacja oparta na modelu kompetencyjnym - o co trzeba zapytać kandydata, a o co pytać nie warto?
- Przygotowanie ogłoszenia rekrutacyjnego, czyli wykreowanie profilu idealnego kandydata.
MODUŁ II
Wyjątkowe doświadczenia kandydata – emocje i budowanie zaangażowania kandydata w procesie rekrutacji
- Wejdź w buty kandydata – tworzenie mapy empatii.
- O wspomnieniach kandydata, czyli jak tworzyć pozytywne wspomnienia kandydata.
- Co sprawia, że jesteś wyjątkowy? Magia EVP (Employee Value Proposition)
- Komu ufają kandydaci? Wpływ rekrutacji na biznes.
MODUŁ III
W pogoni za kandydatem – śledzenie trendów na rynku pracy
- Aktualne trendy na rynku pracy.
- Metody poszukiwania kandydatów: nowoczesne kanały dotarcia do kandydatów.
- Jak dotrzeć do kandydatów aktywnych i pasywnych.
- Dobór odpowiednich mediów do profilu szukanego kandydata.
- Rozwijanie personalizacji - jakich technik używać, aby zachęcić kandydata do procesu rekrutacji.
MODUŁ IV
Analiza dokumentów aplikacyjnych – kryteria skutecznej selekcji kandydatów
- Główne metody selekcji kandydatów.
- Na co zwracać uwagę w dokumentach aplikacyjnych kandydata (punkty krytyczne).
MODUŁ V
Metody i narzędzia do przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej
- Phone screening, czyli pierwsza telefoniczna weryfikacja kandydatów.
- Różne podejścia do rozmowy kwalifikacyjnej – od chaosu do wywiadu ustrukturalizowanego.
- Dobre przygotowanie do rozmowy rekrutacyjnej – kluczowe wskazówki.
- Gdy Twój kandydat już przyszedł… jak uzyskać maksimum informacji unikając banału.
- Błędy, jakim podlegamy – analiza i sposoby przeciwdziałania.
MODUŁ VI
Gdy Twój kandydat został już wybrany – efektywny i efektowny onboarding
- Jak podjąć decyzję? – metody jakościowe i ilościowe.
- Wybór kandydata do pracy – jak powinna wyglądać oferta pracy.
- Zanim kandydat przyjdzie do pracy, czyli jak budować pozytywny candidate experience.
- Podziękowanie pozostałym kandydatom – zapominane, ale kluczowe!
MODUŁ VII
Rekrutacja na stanowiska menadżerskie i nie tylko
- Specyfika metodologii Assessment Center – przeżytek czy nadal na topie?
- Dodatkowe narzędzia selekcji – testy w rekrutacji.
MODUŁ VIII
Jak mierzysz, tak dostajesz – analityka HR
- Sposoby na zbadanie opinii kandydatów.
- Rekrutacyjne KPI – czy warto za tym podążać?
MODUŁ IX
Employer Branding w rekrutacji
- Narzędzia Employer Branding w rekrutacji.
- Dlaczego jasna strategia EB pomaga pozyskiwać i zatrzymać talenty w organizacji.
Uwaga! Treść merytoryczna może ulec zmianie w trakcie trwania szkolenia w związku z potrzebami Uczestników i przebiegiem zajęć.
Czas trwania
Prelegenci
Katarzyna Zarębska
Niekwestionowany praktyk i pasjonat dziedziny HR. Trener, rekruter, entuzjasta profesjonalnego i skutecznego procesu rekrutacji i selekcji kandydatów. Dzieli się swoją wiedzą w zakresie strategii personalnych oraz przyciągania i rozwijania talentów w organizacjach. Z wykształcenia psycholog, absolwent studiów podyplomowych z zakresu mediacji i negocjacji, coachingu menadżerskiego i socjoterapii. Akredytowany trener metodologii Insights Discovery oraz DISC Trainer&Facilitator. Akredytowany trener biznesu (międzynarodowy certyfikat IES). Stały mediator sądowy. Pasjonat samorozwoju i psychologii biznesu.
Przykładowe prowadzone projekty szkoleniowe:
- Skuteczna rekrutacja i selekcja
- Budowanie wizerunku pracodawcy – Employer Branding
- Tip and tricks – how to get your dream job in Poland – warsztaty dla studentów zagranicznych w zakresie doradztwa kariery
- Rekrutacja okiem kandydata – jak przygotować się do procesu rekrutacyjnego (dokumenty aplikacyjne, rozmowa kwalifikacyjna)
- Sztuka komunikacji
- Zarządzanie konfliktami
- Negocjacje i mediacje
- Efektywne zarządzanie zespołem
- Zarządzanie zmianą
- Szkolenia integracyjne – team building
- Szkolenia wykorzystujące metodologię Insights Discovery
- Szkolenia wykorzystujące metodologię DISC
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
61-696 Poznań
Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
61-696 Poznań
Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.
Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem telefonicznie w celu udzielenia informacji dotyczących płatności oraz potwierdzenia rejestracji.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 4 osób.
Rezygnacja:
1. Zamawiający ma możliwość bezkosztowej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. W przypadku rezygnacji po tym czasie, Zamawiający ponosi 50% kosztów uczestnictwa, zgodnie z formularzem zgłoszenia.
2. Nie odwołanie, nie wzięcie udziału w szkoleniu skutkuje pełnym obciążeniem kosztami udziału.
3. Zamiast osoby zgłoszonej, w szkoleniu może uczestniczyć inny pracownik firmy. O tym fakcie należy poinformować do 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
4. W przypadku informacji o rezygnacji ze szkolenia później niż mowa jest w pkt. 1, Organizator w uzasadnionych przypadkach dopuszcza:
● możliwość wzięcia udziału w kolejnej edycji szkolenia, w miarę dostępności miejsc;
● możliwość wykorzystania wpłaconych środków na inne, szkolenie z oferty, w miarę dostępności miejsc.
Skontaktuj się z nami - zbierzemy informacje, ustalimy o jakie dofinansowanie możesz się ubiegać.
Masz pytania? Napisz do nas
