O szkoleniu
Jest też drugi typ klientów – tzw. nowoczesny klient. Nowoczesny klient kieruje się potrzebą oszczędności czasu i informacji. Stawia wiarygodność i profesjonalizm nad relację i atmosferę rozmowy.
Warto więc rozpoznawać typy klientów i dostosowywać scenariusz obsługowy to oczekiwań każdego z nich.
Dla pełnego uporządkowania potrzeby klientów podzielimy na trzech poziomach:
Poziom obsługowy
Poziom produktowy
Poziom psychologiczny
Poziom produktowy będzie podobny dla obu typów klientów. Oczekiwania z poziomu obsługowego i psychologicznego będą już różne.
Uczestnicy będą mieli możliwość przećwiczenia w online sposoby rozpoznawania oczekiwań obu typów klientów na 3 poziomach i stosowania właściwych technik dla każdego z nich. Dlatego szkolenie przyjmie format intensywnego treningu online.
Szkolenie z obsługi klienta pozwoli rozpoznawać te dwa typy klientów oraz stosować odpowiednie dla nich techniki.
Szkolenie profesjonalna obsługa klienta będzie realizowane w formacie treningu rozwiązań.
Uczestnicy szkolenia z obsługi klienta otrzymają od trenera zestaw technik, które są sprawdzone – na polskim rynku, dla klientów nowoczesnych i tradycyjnych.
Dodatkowym impulsem rozwoju kompetencji uczestników szkolenia komunikacji z klientem będzie kształtowanie odpowiednich postaw i przekonań.
Szkolenie komunikacja z klientem pozwoli uczestnikom uświadomić sobie, w jaki sposób mechanizmy psychologiczne takie jak: nastawienie, samospełniająca się przepowiednia, atrybucja, racjonalizacja, wpływają na ich codzienne interakcje z innymi.
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
- wzrost efektywności jednostki i zespołu w przełożeniu na wskaźniki biznesowe
- budowanie kultury zorientowanej na Klienta
- wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako partnera biznesowego oraz pracodawcy)
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:
- świadomość swoich mocnych stron w relacji z Klientami (profesjonalna obsługa klienta)
- wyższe kompetencje radzenia sobie w sytuacjach stresogennych
- wyższa wydajność przy mniejszym koszcie energetycznym:
- komfort pracy
- efektywność osobista (poczucie sprawczości)
KORZYŚCI WSPÓLNE:
- lepsze, długofalowe relacje z Klientami – szansa na długofalową relację biznesową (utrzymanie Klienta)
- optymalizacja własnego potencjału – maksimum efektów przy minimalnym eksploatowaniu energii danego pracownika
- handlowcy
- pracownicy działu obsługi klienta
- wszyscy zainteresowani zdobyciem umiejętności i wiedzy sprzedażowej
Program szkolenia
1. UX – User Expirience – dlaczego obsługa klienta jest tak ważna
- Marketing szeptany – na czym polega budowanie wizerunku (marki) przez dział obsługi Klienta
- Lider opinii – ilu osobom przekaże pozytywną informację, ilu negatywną
- W jaki sposób kreować przez rozmowę obsługą ambasadora naszej firmy
- Definicja trudnej sytuacji obsługowej
- Trudność na poziomie osobistym – jestem obrażany
- Trudność na poziomie firmowym – niezadowolony Klient przekazuje tą informację innym osobom, dzwoni do kolejnych pracowników, przełożonych
- Co ważniejsze pierwsze czy ostatnie wrażenie?
2. Dwa typy klientów w dzisiejszym świecie – stworzenie persony
- Nowoczesny klient
- Ceni czas bardziej niż relacje
- Oczekuje wiarygodnych informacji
- Komunikacja bezosobowa
- Rozmowia merytorycznie a nie emocjonalnie
- Tradycyjny Klient
- Nawet jeżeli jest poinformowany to potrzebuje zapewnienia
- Na trudne sytuacje reaguje emocjami
- Ceni formę rozmowy tak samo bardzo jak jej treść
3. Obsługa nowoczesnego klienta
- Nadanie struktury rozmowie
- Czego muszę się dowiedzieć
- Czego dowie się klient
- Co się wydarzy
- Zarządzanie oczekiwaniami Klienta
- Frustracja jest funkcją oczekiwań
- Technika szczepionki
- Klaryfikacja – nazywanie oczekiwań jako dowód rozumienia potrzeb klienta
- Przekonywanie
- Język korzyści
- Argumentacja dwustronna
- Techniki uzasadniania
4. Obsługa tradycyjnego klienta
- Potrzeba wyładowania emocji
- Pozwól na upust emocji Klienta
- Wykaż zrozumienie
- Zaproponuj zrozumienie
- Jeżeli nie zadziała, powtórz
- Zrozumieć na czym zależy klientowi – model Von Thuna
- Apel – czego się domaga
- Informacja – potrzebuje wiedzy
- Relacje – próbuje je zbudować (choćby na 5 minut)
- Ujawnianie siebie – budowanie wizerunku
- Relacyjna warstwa obłsugi klienta
- Style społeczne Grega Morgenthama
- Rozpoznanie własnego stylu
- Poznanie mocnych stron i słabości
- Rozpoznawanie stylu klientów
5. Pozyskiwanie informacji od Klienta – kontrolowanie przebiegu rozmowy
- Sztuka zadawania WŁAŚCIWYCH pytań (rodzaje i rola pytań
- Najczęstsze błędy komunikacyjne i skutki z ich stosowania oraz metody minimalizacji błedów
- Fakty i interpretacje – umiejętność rozmowy w oparciu o fakty
- Kontrola przebiegu rozmowy poprzez techniki komunikacji (parafraza, komunikat JA)
6. Asertywność w obsłudze Klienta
- Asertywna odmowa
- Asertywna prośba
- Asertywna reakcja na krytykę
- Techniki asertywnego reagowania na złość i agresję Klienta
- Asertywny styl prowadzenia rozmów
7. Poligon trudnych sytuacji – „trudni” Klienci czy trudne emocje?
- Radzenie sobie z agresywnym Klientem
- Radzenie sobie z Klientem dominującym w rozmowie
- Praca z Klientem nie potrafiącym słuchać
- Przejmowanie kontroli nad rozmową z Klientem dużo mówiącym
- Stworzenie skryptów działania dopasowanych do Klientów specyficznych dla poszczególnych zachowań
- Zasada naczelna – zanim osądzisz zachowanie Klienta „wejdź w jego buty” – zrozum jego perspektywę
- Jak zachować profesjonalizm w każdej sytuacji
- Jak nie dać się zmanipulować przez Klienta i jednocześnie zadbać o dobre relacje?
8. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
- Karta ssc
- Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
- Stop – jakich zachowań pozbywamy się
- Continue – jakie zachowania kontynuujemy
- Wnioski
- Na poziomie osobistym
- Na poziomie zespołowym
Czas trwania
Prelegenci

KONRAD KUŚPIT
Jest trenerem, który wyrósł z menedżera. Przeszedł długą drogę od handlowca, przez stanowiska kierownika, dyrektora regionalnego do menedżera odpowiedzialnego za cały dział sprzedaży. Jest trenerem z unikalnym, 5-poziomowym doświadczeniem w dziedzinie sprzedaży i zarządzania sprzedażą. Jako menedżer projektował i wdrażał rozwiązania systemowe z zakresu marketingu i ZZL wspierające sprzedaż (systemy motywacyjne, system oceny, strategie marketingowe). 18 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoleń, ponad 2000 zrealizowanych dni szkoleniowych, powyżej 100 procesów coachingowych. Ekspert w budowaniu kultury zorientowanej na klienta. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w firmach takich, jak: Danone Polska, Master Foods Polska (Mars Inc.), Netia Telekom, Wittchen, Generali i Stella Pack SA. Jest również przedsiębiorcą – prowadzi własną firmę.
JACEK LISICKI
Pracując w globalnych koncernach zdobywał polskie rynki budując i rozwijając sieci sprzedaży w branżach FMCG, potem finansowej (B2B i B2C). Projektował i wdrażał strategie wielu działów handlowych - jest współtwórcą sukcesów sprzedażowych obecnych liderów branżowych. Specjalizuje się w obszarach sprzedaży, strategicznego zarządzania zmianą, negocjacji i mediacji oraz efektywnego zarządzania zespołem. Prowadził z sukcesem projekty wspierające fuzje i restrukturyzacje dużych korporacji sektorów: finansowego, transportu i logistyki, telekomunikacyjnego i medialnego. Współpracuje z uczelniami wyższymi. Ekspert w budowaniu zespołów obsługi klienta. Prelegent na konferencjach, warsztatach i szkoleniach związanych z prowadzeniem biznesu w warunkach zmiany oraz zarządzaniem strategicznym i operacyjnym. Certyfikowany lifecoach z zamiłowania.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
