Obsługa trudnego klienta - czyli jak reagować na reklamację?
O szkoleniu
* jaką odpowiedzialność niesie za sobą praca w dziale obsługi klienta?
* jak usprawnić jakość obsługi klienta poprzez wypracowanie modelu prawidłowej postawy pracownika w dziale obsługi klienta?
* jak umiejętnie docierać do potrzeb klienta oraz reagować na jego zarzuty oraz ostrzeżenia?
* jak eliminować agresywne reakcje klienta?
* jak rozpoznać prawdziwe źródła zastrzeżeń klienta?
* jak pracować z klientem roszczeniowym, zdenerwowanym, nieprzyjemnym i aroganckim?
* jakie prawa reklamacyjne ma klient, a jakie my mamy obowiązki?
Adresaci warsztatów:
* przedstawiciele handlowi
* pracownicy działów sprzedaży
* pracownicy działów obsługi klienta
* pracownicy zajmujący się sprzedażą bezpośrednią
* wszyscy mający kontakt z klientem i zainteresowani tematyką warsztatów
Program szkolenia
Ramowy program warsztatów:
REGUŁY PROFESJONALNEJ OBSŁUGI KLIENTA
* firma ukierunkowana na klienta
* rola obsługi klienta w działalności przedsiębiorstwa
* jak organizować sprawną obsługę klienta?
RADZENIE SOBIE Z TRUDNYMI SYTUACJAMI W KONTAKCIE Z KLIENTEM - WZORCE REAGOWANIA
* zastrzeżenia klienta
* krytyka ze strony klienta
* techniki radzenia sobie z "nie" klienta
* reakcje na zachowania agresywne - sytuacje konfliktowe
* rozpoznawanie potrzeb klienta i strategie postępowania
ZACHOWANIA ASERTYWNE W KONTAKCIE Z TRUDNYM KLIENTEM
* formułowanie asertywnych komunikatorów w kontakcie z klientem
* rodzaje zachować nieasertywnych
MAPA ASERTYWNOŚCI - diagnoza własnej asertywności
MANIPULOWANIE ZACHOWANIEM SWOIM I KLIENTA - TECHNIKI WYWIERANIA WPŁYWU
* motywacje klienta - racjonalne i emocjonalne
* psychologiczne reguły wpływania na klienta
* skuteczne finalizowanie rozmów z klientami
"JA" W KONTAKCIE Z TRUDNYM KLIENTEM - DIAGNOZA OSOBOWOŚCIOWA
* pozytywna samoocena i własne mocne strony
* autoprezentacja w kontakcie z klientem
* typy osobowe osób obsługujących klienta
* główne atuty obsługującego
ROLA REKLAMACJI W FIRMIE
* dlaczego nie lubimy reklamować?
* analiza typowych modeli i form obsługi reklamacji
* reklamacja jako zapowiedź trudnej sytuacji w relacji z klientem
REKLAMACJE W ORGANIZACJI NASTAWIONEJ NA KLIENTA
* kultura organizacji a reklamacje
* reklamacja - informacja na temat jakości obsługi klienta
* etapy w procesie przyjmowania reklamacji
* zarządzanie reklamacją jako zjawiskiem kreującym relacje z klientem
POZYCJA KLIENTA W PROCESIE REKLAMACYJNYM
* prawa i obowiązki konsumenta
* ocena oczekiwań klienta związanych ze zgłaszanym problemem
* charakterystyka podstawowych postawa w procesie reklamacji
PRAWNE ASPEKTY OBSŁUGI REKLAMACJI
* jak długo trwa odpowiedzialność?
* konsekwencje nieuznania reklamacji
Zajęcia realizowane są w dwa dni w godzinach:
I dzień - 10.00 - 17.00
II dzień - 9.00 - 16.30
UWAGA!
Organizujemy również szkolenia zamknięte w siedzibie Zamawiającego lub innym wskazanym miejscu na terenie całego kraju. Celem uzyskania oferty prosimy o kontakt z Koordynatorem Szkoleń.
Prelegenci


Trenerzy:
Osoby z wieloletnim doświadczeniem praktycznym z omawianej tematyki.
Szczegółowe opisy prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie przesyłanej drogą mailową lub faksową.
Celem otrzymania oferty prosimy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem (22) 354 60 01.
Weź udział
- Cena obejmuje: realizację programu szkolenia, materiały szkoleniowe, posiłki i napoje serwowane podczas przerw kawowych i obiadowych oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- Cena obejmuje: realizację programu szkolenia, materiały szkoleniowe, posiłki i napoje serwowane podczas przerw kawowych i obiadowych oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
RABATY!!!
Przy zgłoszeniu przynajmniej 2 osób z jednej firmy - rabat 10%
Przy zgłoszeniu przynajmniej 4 osób z jednej firmy - rabat 15%
Przy zgłoszeniu przynajmniej 5 osób z jednej firmy - 6 osoba gratis!
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
