O szkoleniu
Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników wiedzy na temat zmian jakie wejdą od 2025 r. i wprowadzą nowe obowiązki w obszarach istotnych dla przedsiębiorców.
Na szkoleniu zostanie dokładnie omówiona nowość w podatku dochodowym od osób fizycznych – tzw. kasowy PIT. Jest to możliwość kasowego rozpoznawania przychodów. Ta na pierwszy rzut oka korzystna regulacja zawiera kruczki, które muszą być wzięte pod uwagę przy decyzji o wyborze tej formy rozliczenia.
Druga część szkolenia poświęcona zostanie na omówienie wakacji składkowych – nowej ulgi w opłacaniu składek ZUS. Podczas szkolenia uczestnik dowie się kto może skorzystać z wakacji składkowych, jakie musi spełniać warunki i z jakimi obowiązkami to się wiąże. W tej części szkolenia omówione zostaną zasady płacenia składki zdrowotnej na 2025, zgodnie z aktualnym na dzień szkolenia stanem rzeczy.
Trzecia część szkolenia dotyczy obowiązków przedsiębiorców na gruncie e-Doręczeń. Jakie obowiązki będą ciążyć na przedsiębiorcach i od kiedy? Czym jest adres do doręczeń elektronicznych? Jak uzyskać adres do doręczeń elektronicznych?
Główni księgowi,
Pracownicy działów księgowości,
Dyrektorzy finansowi,
Prezesi i Właściciele firm.
Program szkolenia
I. PIT kasowy od 1 stycznia 2025 r.
1. Kto może stosować kasowy PIT?
a) Warunek podmiotowy. Co ze spółkami cywilnymi i jawnymi?
b) Próg kwotowy.
c) Rodzaj ewidencji a możliwość korzystania z PIT kasowego.
2. Jak wybrać PIT kasowy?
3. Moment powstania przychodu.
a) Jak długo można nie rozpoznawać przychodu?
b) Zaliczki a moment powstania przychodu.
c) Co w przypadku likwidacji działalności?
4. Kiedy stosując PIT kasowy nie stosujesz PIT kasowego?
a) Wyłączenia dla transakcji z podmiotami powiązanymi.
b) Wyłączenia dla transakcji z podmiotami innymi niż przedsiębiorca.
c) Wyłączenia dla środków trwałych.
d) Wyłączenia dla transakcji rajowych.
5. Potrącanie kosztów na PIT kasowym.
a) Data wystawienia faktury a data potrącenia kosztu.
b) Data zapłaty a data potrącenia kosztu.
c) Wystawienie faktury kosztowej przed zapłatą. Kiedy koszt?
d) Zapłata przed wystawieniem faktury kosztowej. Kiedy koszt?
e) Rozliczanie kosztów dla potrzeb zaliczek i zeznania rocznego.
f) Moment potrącenia kosztów od podmiotów powiązanych.
g) Amortyzacja jako koszt podatkowy na PIT kasowym.
6. Dodatkowa ewidencja obowiązująca na PIT kasowym.
7. Kasowy PIT a ulga na złe długi.
8. Kasowy PIT a składka zdrowotna.
9. Przepisy przejściowe.
a) Sprzedaż w 2024. Otrzymanie zapłaty w 2025. Kiedy przychód?
b) Zaliczka w 2024 r. Sprzedaż w 01.25. Otrzymanie zapłaty w 02.25. Kiedy przychód?
c) Zaliczka kosztowa w 2024. Zakup w 01.25. Zapłata w 02.25. Kiedy koszt podatkowy?
d) Metoda kasowa w 2025. Rezygnacja z metody kasowej od 2026. Jakie przepisy?
II. Wakacje składkowe i składka zdrowotna 2025.
1. Na czym polegają wakacje składkowe?
2. Komu przysługują wakacje składkowe?
3. Warunki do skorzystania z wakacji składkowych.
4. Które składki objęte są wakacjami?
5. Jak często można korzystać z wakacji składkowych?
6. Wakacje składkowe a podatek PIT.
7. Jak będzie wyglądać składka zdrowotna w 2025 r.
III. e-Doręczenia 2025 – nowy obowiązek dla przedsiębiorców.
1. Czego się oczekuje od przedsiębiorców w związku z wejściem e-Doręczeń od 1 stycznia 2025 r.? Obowiązki sektora prywatnego.
2. Rejestrowane doręczenie elektroniczne.
a) Co to za usługa?
b) Jak z usługi skorzystać?
c) Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE).
d) Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
3. Czym jest adres do doręczeń elektronicznych?
a) Cechy adresu do doręczeń elektronicznych.
b) Skąd wziąć adres?
c) Ile można mieć adresów?
d) Baza Adresów Elektronicznych (BAE).
e) Jakie skutki wywołuje wpisanie adresu do BAE?
4. Prezentacja jak uzyskać adres do doręczeń elektronicznych.
a) Uzyskanie adresu dla osoby fizycznej (JDG).
b) Uzyskanie adresu dla spółki wpisanej do KRS.
c) Kim jest administrator i czy trzeba go ustanawiać?
d) Skrzynka do doręczeń elektronicznych.
5. Terminy wejścia w życie nowych obowiązków.
a) Termin dla osób fizycznych wykonujących zawód zaufania publicznego.
b) Termin dla spółek wpisanych do KRS.
c) Termin dla firm wpisanych do CEiDG.
d) Skutki zaniechania obowiązku i nieutworzenia adresu do doręczeń elektronicznych.
Czas trwania
10.00-15.00
Forma zajęć
Prelegenci

Adwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług. Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 529 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
