Baza szkoleń, kursów i konferencji dla działów sprzedaży i obsługi klienta!

  • Zapoznaj się z listą konferencji, szkoleń i kursów dla sprzedaży i obsługi klienta
  • Poznaj program zajęć, sprawdź ceny uczestnictwa
  • WYbierz wydarzenie dla siebie i zarejestruj się online
sprzedaż i obsługa klienta: szkolenia, kursy, konferencje
Przewiń stronę

Sprzedaż i obsługa klienta: 447

  • Online, 24 - 25 listopada 2021
  • już od 1000 PLN
już od 1000 PLN
  • Online, 20 - 21 stycznia 2022
  • już od 1800 PLN
już od 1800 PLN
  • Online, 1 - 2 grudnia 2021
  • już od 1200 PLN
już od 1200 PLN
  • Online, 25 - 26 listopada 2021
  • już od 1200 PLN
już od 1200 PLN
  • Online, 28 - 29 października 2021
  • już od 1200 PLN
już od 1200 PLN
  • Online, 29 - 30 listopada 2021
  • już od 1200 PLN
już od 1200 PLN
Artykuł

Najpopularniejsze szkolenia sprzedażowe, kursy ze sprzedaży i warsztaty sprzedażowe

Aktywna sprzedaż to podstawa działalności w zasadzie każdej firmy. Dlatego szkolenia ze sprzedaży, warsztaty sprzedażowe i kursy sprzedaży należą do tych najczęściej poszukiwanych. Jednocześnie trendy zarówno w sprzedaży, jak i na rynku szkoleniowym zmieniają się dość dynamicznie. Sprawdź, jakie szkolenia sprzedażowe są obecnie najpopularniejsze i dowiedz się, które z nich będą odpowiednie dla Twojego zespołu.

Czy szkolenia sprzedażowe są potrzebne?

Doświadczeni menedżerowie wiedzą, że nie warto podważać znaczenia aktywnej sprzedaży. Na ogromnie konkurencyjnym rynku odpowiednie techniki sprzedaży to jedyny sposób, by się wyróżnić i zdobyć nowych oraz zatrzymać obecnych klientów. Jednocześnie nie każdy ma „żyłkę” urodzonego sprzedawcy. Istnieje jednak stosunkowo prosty sposób, by poprawić wiedzę oraz umiejętności sprawnej obsługi klienta i zwiększenia sprzedaży. Tym sposobem mogą być właśnie szkolenia sprzedażowe. Mogą one obejmować zarówno podstawowe zagadnienia, jak i te zaawansowane i pozwalają pracownikom oraz właścicielom firm poszerzać swoje kompetencje i lepiej rozumieć klienta, a także mechanizmy rządzące rynkiem. Wiedza na temat aktywnej sprzedaży to przede wszystkim:

  • możliwość zwiększenia zysków firmy,
  • ułatwienie zdobywania nowych klientów,
  • budowanie trwałych relacji z obecnymi klientami,
  • możliwość poprawy wizerunku firmy, zwiększenia satysfakcji klientów i liczby rekomendacji.

Innymi słowy, wiedza na temat sprzedaży wydaje się po prostu niezbędnym narzędziem dla osiągnięcia sukcesu w niemalże każdej branży.

Trendy w sprzedaży

Skuteczne modele sprzedaży wciąż się zmieniają. Konsumenci i klienci niejako „uodparniają” się na wiele technik, przez co przestają one przynosić zamierzony skutek. Współczesne tendencje wskazują, że sprzedaż powinna być wspieraniem klienta w podejmowaniu decyzji zakupowych – nachalne metody „wciskania” towaru dawno odeszły już w zapomnienie.

Duże znaczenie dla sprzedawców mają też zmiany oczekiwań klientów wywołane m.in. rozwojem technologicznym. Wymusza to na firmach modyfikowanie strategii sprzedażowych. Obecnie coraz częściej kontakty wirtualne sprzedawców z nabywcami przeważają nad tymi osobistymi. Oznacza to konieczność stosowania innych metod komunikacji. Bardzo popularnym narzędziem stają się mobilne aplikacje sprzedażowe wyraźnie pozwalające usprawnić procesy sprzedażowe i w efekcie zwiększyć sprzedaż. Szacuje się, że ich wykorzystanie będzie dynamicznie wzrastać z roku na rok.

Ponadto klienci oczekują zaangażowanej obsługi oraz spójnych i bliskich relacji z firmą. Ogromne znaczenie ma doradztwo – nabywcy, którzy widzą w sprzedawcy zaufanego eksperta, znacznie chętniej dokonują zakupów, tym bardziej, jeżeli potrafi on dopasować się do ich indywidualnych oczekiwań. Klienci oczekują personalizowanych interakcji, dlatego dział sprzedaży powinien ściśle współpracować z działem obsługi klienta, ale także marketingu, reklamacji czy zapewnienia jakości usług.

Szkolenia sprzedażowe: kursy i szkolenia ze sprzedaży cieszące się popularnością

W związku z obserwowanymi trendami wśród popularnych szkoleń sprzedażowych na pewno nie zabraknie tych związanych z wirtualną sprzedażą i obsługą klienta. Sprzedawcy coraz częściej wykazują też zainteresowanie sprzedażą narracyjną, która przynosi bardzo dobre rezultaty i może być bez problemu stosowana w sieci.

Do często poszukiwanych tematów szkoleń dla sprzedawców i kursów ze sprzedaży z pewnością będzie więc można zaliczyć:

  • nowoczesne techniki sprzedaży,
  • sprzedaż dla działów niehandlowych,
  • sprzedaż narracyjną,
  • techniki sprzedaży B2B,
  • nowoczesny telemarketing,
  • obsługę klienta,
  • techniki negocjacji handlowych,
  • posprzedażowa obsługa klientów,
  • umowy handlowe.

To sposoby na nowocześniejsze podejście do sprzedaży i wykorzystanie aktualnych tendencji. Należy przy tym pamiętać, że obecnie znacznie trudniejsze, a jednocześnie bardziej pożądane jest utrzymanie obecnych klientów, a nie pozyskiwanie nowych. Dlatego firmy powinny wybierać takie tematy szkoleniowe, dzięki którym będą mogły dostarczać odbiorcom swoich produktów lub usług spójne, profesjonalne doświadczenie z zakresu obsługi klienta.

Jak wybrać kurs, warsztaty lub szkolenie dla sprzedaży?

Odpowiedni wybór szkolenia dla sprzedawców ma znaczący wpływ na to, czy przyczyni się ono do poprawy wyników firmy. Należy zwracać baczną uwagę nie tylko na wybór tematyki, ale również na jakość kursu. Jak ją sprawdzić? Warto sprawdzić opinie o organizatorze oraz dowiedzieć się więcej o samym szkoleniowcu – jego doświadczeniu i źródłach pozyskania wiedzy na dany temat. Najlepiej czerpać wiedzę od praktyków – osób, które przekazywane techniki wykorzystują w swojej codziennej pracy i doskonale wiedzą, jak przełożyć wiedzę teoretyczną na konkretne, skuteczne działania.

Pracowników można oczywiście wysyłać na szkolenia otwarte – ich tematyka jest bardzo bogata. Dobrego szkoleniowca często warto jednak zatrudnić, by przygotował indywidualny program kursu, biorąc pod uwagę konkretne potrzeby czy problemy firmy. Jeśli jednak planujemy przeszkolić indywidualnych sprzedawców lub poszukujemy nowego podejścia do sprzedaży szkolenie otwarte będzie najlepszym wyborem - w jego trakcie uczymy się nie tylko od trenera, ale też innych uczestników szkolenia, któzy prezentują swoje doświadczenia i stosowane techniki sprzedażowe. Zwróćmy jednak uwagę czy szkolenie ze sprzedaży ma charakter warsztatu - ćwiczenia, case study, gry symulacyjne - to coś co najlepiej sprawdza się w trakcie szkoleń dla sprzedawców.

Warto również zapoznać się ze szkoleniami: trudny klient, telemarketing, zarządzanie sprzedażą, key account management, profesjonalna sprzedaż, które wciąż cieszą się dużym powodzeniem wielu przedsiębiorców i profesjonalistów.

Najpopularniejsze szkolenia sprzedażowe, kursy ze sprzedaży i warsztaty sprzedażowe
Sprzedaż

Ostatnie artykuły, poradniki oraz newsy

Zasady savoir-vivre – przy stole, w pracy, w biznesie
25 października 2021
Zasady savoir-vivre – przy stole, w pracy, w biznesie

Etykieta i zasady savoir-vivre są niezwykle ważne nie tylko w biznesie, ale również w codziennym życiu. Znajomość zasad savoir-vivre pomaga zaskarbić sobie sympatię i szacunek oraz nawiązywać relacje interpersonalne.

Czytaj więcej
Autoprezentacja i zasady skutecznej autoprezentacji
18 października 2021
Autoprezentacja i zasady skutecznej autoprezentacji

Umiejętność autoprezentacji znajduje zastosowanie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, wystąpienia publicznego, negocjacji handlowych, jak też w życiu prywatnym. Dowiedz się czym jest autoprezentacja?

Czytaj więcej
Ambicja i jej znaczenie w życiu
1 października 2021
Ambicja i jej znaczenie w życiu

Ambicja jest jedną z najbardziej cenionych cech we współczesnym świecie. Jak to często bywa, również ambicja ma swoje jasne i ciemne strony. Dowiedz się czym jest ambicja i jak wpływa na nasze życie prywatne i zawodowe.

Czytaj więcej
Kompendium wiedzy o ISO 17025
20 września 2021
Kompendium wiedzy o ISO 17025

Zapewnienie jakości w laboratoriach badawczych i wzorcujących możliwe jest między innymi dzięki wdrożeniu ISO 17025. Dowiedz się czego dotyczy norma ISO 17025 i jak ją wdrożyć?

Czytaj więcej