Wyszukiwanie wydarzeń
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Sprzedaż, Obsługa klienta - baza szkoleń, kursów i konferencji

Wyświetlone wszystkie (527)
1
ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.

ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.

ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.

ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.

Sprzedaż, Obsługa klienta - baza szkoleń, kursów i konferencji Sprzedaż, Obsługa klienta - baza szkoleń, kursów i konferencji

Wyświetlone wszystkie (527)
1
Zobacz również

Najpopularniejsze szkolenia sprzedażowe w 2020 roku

Aktywna sprzedaż to podstawa działalności w zasadzie każdej firmy. Dlatego szkolenia handlowe należą do tych najczęściej poszukiwanych. Jednocześnie trendy zarówno w sprzedaży, jak i na rynku szkoleniowym zmieniają się dość dynamicznie. Sprawdź, jakie szkolenia sprzedażowe są obecnie najpopularniejsze i dowiedz się, które z nich będzie odpowiednie dla Twojego zespołu.

Czy szkolenia sprzedażowe są potrzebne?

Doświadczeni menedżerowie wiedzą, że nie warto podważać znaczenia aktywnej sprzedaży. Na ogromnie konkurencyjnym rynku odpowiednie techniki sprzedaży to jedyny sposób, by się wyróżnić i zdobyć nowych oraz zatrzymać obecnych klientów. Jednocześnie nie każdy ma „żyłkę” handlowca. Istnieje jednak stosunkowo prosty sposób, by poprawić wiedzę oraz umiejętności sprawnej obsługi klienta i zwiększenia sprzedaży. Tym sposobem mogą być właśnie szkolenia. Mogą one obejmować zarówno podstawowe zagadnienia, jak i te zaawansowane i pozwalają pracownikom oraz właścicielom firm poszerzać swoje kompetencje i lepiej rozumieć klienta, a także mechanizmy rządzące rynkiem. Wiedza na temat aktywnej sprzedaży to przede wszystkim:
  • możliwość zwiększenia zysków firmy,
  • ułatwienie zdobywania nowych klientów,
  • budowanie trwałych relacji z obecnymi klientami,
  • możliwość poprawy wizerunku firmy, zwiększenia satysfakcji klientów i liczby rekomendacji.
Innymi słowy, wiedza na temat sprzedaży wydaje się po prostu niezbędnym narzędziem dla osiągnięcia sukcesu w dowolnej branży.

Trendy w sprzedaży

Skuteczne modele sprzedaży wciąż się zmieniają. Konsumenci niejako „uodparniają” się na wiele technik, przez co przestają one przynosić zamierzony skutek. Współczesne tendencje wskazują, że sprzedaż powinna być wspieraniem klienta w podejmowaniu decyzji zakupowych – nachalne metody „wciskania” towaru dawno odeszły już w zapomnienie.

Duże znaczenie dla handlowców mają też zmiany oczekiwań klientów wywołane m.in. rozwojem technologicznym. Wymusza to na firmach modyfikowanie strategii sprzedażowych. Obecnie coraz częściej kontakty wirtualne sprzedawców z nabywcami przeważają nad tymi osobistymi. Oznacza to konieczność stosowania innych metod komunikacji. Bardzo popularnym narzędziem stają się mobilne aplikacje handlowe wyraźnie pozwalające zwiększyć sprzedaż. Szacuje się, że ich wykorzystanie będzie dynamicznie wzrastać z roku na rok.

Ponadto klienci oczekują zaangażowanej obsługi oraz spójnych i bliskich relacji z firmą. Ogromne znaczenie ma doradztwo – nabywcy, którzy widzą w sprzedawcy zaufanego eksperta, znacznie chętniej dokonują zakupów, tym bardziej, jeżeli potrafi on dopasować się do ich indywidualnych oczekiwań. Klienci oczekują personalizowanych interakcji, dlatego dział handlowy powinien ściśle współpracować z działem obsługi klienta, ale także marketingu, reklamacji czy zapewnienia jakości usług.

Jakie szkolenia sprzedażowe będą popularne w 2020 roku?

W związku z obserwowanymi trendami wśród popularnych szkoleń sprzedażowych na pewno nie zabraknie tych związanych z wirtualną sprzedażą i obsługą klienta. Handlowcy coraz częściej wykazują też zainteresowanie sprzedażą narracyjną, która przynosi bardzo dobre rezultaty i może być bez problemu stosowana w sieci.

Do często poszukiwanych tematów szkoleń handlowych w 2020 roku z pewnością będzie więc można zaliczyć:
  • nowoczesne techniki sprzedaży,
  • sprzedaż dla działów niehandlowych,
  • sprzedaż narracyjną,
  • techniki sprzedaży B2B,
  • nowoczesną telesprzedaż,
  • obsługę klienta,
  • techniki negocjacji handlowych,
  • posprzedażowa obsługa klientów,
  • umowy handlowe.
To sposoby na nowocześniejsze podejście do sprzedaży i wykorzystanie aktualnych tendencji. Należy przy tym pamiętać, że obecnie znacznie trudniejsze, a jednocześnie bardziej pożądane jest utrzymanie obecnych klientów, a nie pozyskiwanie nowych. Dlatego firmy powinny wybierać takie tematy szkoleniowe, dzięki którym będą mogły dostarczać odbiorcom swoich produktów lub usług spójne, profesjonalne doświadczenie z zakresu obsługi klienta.

Jak wybrać szkolenie handlowe?

Odpowiedni wybór szkolenia handlowego ma znaczący wpływ na to, czy przyczyni się ono do poprawy wyników firmy. Należy zwracać baczną uwagę nie tylko na wybór tematyki, ale również na jakość kursu. Jak ją sprawdzić? Warto sprawdzić opinie o organizatorze oraz dowiedzieć się więcej o samym szkoleniowcu – jego doświadczeniu i źródłach pozyskania wiedzy na dany temat. Najlepiej czerpać wiedzę od praktyków – osób, które przekazywane techniki wykorzystują w swojej codziennej pracy i doskonale wiedzą, jak przełożyć wiedzę teoretyczną na konkretne, skuteczne działania.

Pracowników można oczywiście wysyłać na szkolenia otwarte – ich tematyka jest bardzo bogata. Dobrego szkoleniowca często warto jednak zatrudnić, by przygotował indywidualny program kursu, biorąc pod uwagę konkretne potrzeby czy problemy firmy. Wówczas można mieć niemal pewność, że pieniądze wydane na rozwój okażą się trafną inwestycją.

Warto również zapoznać się ze szkoleniami: trudny klient, telemarketing, zarządzanie sprzedażą, key account management, profesjonalna sprzedażnegocjacje zakupowe, które wciąż cieszą się dużym powodzeniem wielu przedsiębiorców i profesjonalistów.