Szkolenia dla sprzedawców i handlowców!

  • Poznaj ofertę szkoleń handlowych i sprzedażowych z całej Polski
  • Sprawdź program szkoleń dla sprzedswców oraz ich cennik
  • Wybierz szkolenie lub kurs dla siebie i zgłoś się online!
  • Poznaj ofertę szkoleń handlowych i sprzedażowych z całej Polski
  • Sprawdź program szkoleń dla sprzedswców oraz ich cennik
  • Wybierz szkolenie lub kurs dla siebie i zgłoś się online!
szkolenia sprzedażowe i handlowe
Przewiń stronę

Szkolenia sprzedażowe i handlowe: 140

  • Wrocław, 15 - 16 września 2021
  • już od 1290 PLN
już od 1290 PLN
  • Częstochowa, 27 - 28 września 2021
  • już od 1290 PLN
już od 1290 PLN
Artykuł

Szkolenia sprzedażowe i handlowe – czy warto?

Każda firma działająca na rynku, właściwie w dowolnej branży czy kategorii, potrzebuje sprzedawać swoje produkty. Nic więc dziwnego, że szkolenia sprzedażowe i dla handlowców są jedną z najmocniej rozwiniętych dziedzin rynku szkoleniowego. Jakie szkolenia handlowe oraz sprzedażowe warto rozważyć? Które z nich cieszą się największą popularnością?

Skuteczny dział sprzedaży czy handlowy to podstawa działalności każdej firmy. Jednocześnie jest to dziedzina, w której jak mało gdzie, trwa nieprzerwany wyścig konkurencyjny o pozyskanie klientów, kontraktów i najlepszych pracowników, którzy potrafią zadbać o klienta i pozyskać kontrakt. Nic dziwnego, że pracodawcy prześcigają się z oferowaniem coraz lepszych warunków pracy dla handlowców, a także w oferowaniu możliwości rozwoju, który pozwala zadbać o pracownika i jednocześnie poprawiać wyniki sprzedażowe firmy. Z myślą o firmach chcących inwestować w rozwój sił sprzedaży powstały rozmaite szkolenia i kursy dla sprzedawców i handlowców.

W ofercie znajdziemy zarówno proste programy szkoleniowe wprowadzające do sprzedaży, jak też łączące psychologię oraz nowoczesny warsztat narzędziowy, którego zadaniem jest stałe poprawianie wyników handlowych.

Jakie są najpopularniejsze szkolenia sprzedażowe i handlowe na rynku?

Niezmienną popularnością od lat cieszą się tematy takie jak:

Dlaczego warto inwestować w szkolenia sprzedażowe?

Doświadczeni menedżerowie sprzedaży wiedzą, że stałe inwestowanie w umiejętności i motywację zespołu handlowego jest być albo nie być w dziedzinie sprzedaży.

  1. Klienci uodparniają się na techniki sprzedaży. Biorąc to pod uwagę powinniśmy zdawać sobie sprawę, że należy nieustannie doskonalić warsztat sprzedawcy czy handlowca, aby mógł on skutecznie realizować zadania i nie spotykał się przesadnie często z odmową poznania oferty handlowej.

  2. Umiejętności handlowe można wytrenować. Nie każdy rodzi się handlowcem i komfortowo czuje się w sytuacjach sprzedażowych. Każdy jednak może rozwinąć umiejętność identyfikowania potrzeb klienta i odpowiadania na nie poprzez przedstawienie zalet oferty handlowej, produktów i usług, które oferuje. Bez względu więc na to, czy dana osoba jest zawodowym przedstawicielem handlowym czy pracownikiem innego działu, której przyszło się mieć kontakt z klientem, może ona osiągać lepsze wyniki dzięki znajomości podstawowych technik sprzedaży.

  3. Handlowcy wymagają ciągłej motywacji i przeciwdziałaniu wypaleniu. Praca handlowca wiąże się z istotną dawką rutyny i powtarzalnych działań, jak też z częstymi odmowami klientów oraz wysokim tempem pracy oraz odpowiedzialnością. Czynniki te sprzyjają wypaleniu i demotywacji, a szkolenia mogą być doskonałą formą odświeżenia warsztatu, zyskania nowego spojrzenia na wykonywane zadania oraz podniesienia poziomu energii niezbędnej do odnoszenia sukcesów w sprzedaży.

  4. Klienci i ich potrzeby ciągle się zmieniają. Umiejętność rozmawiania z klientem, budowania trwałych relacji opartych na wzajemnym zaufaniu i obustronnych korzyściach, a także umiejętność badania potrzeb klienta są kluczowe w szybko zmieniającym się świecie. Do skutecznej współpracy z klientem potrzebna jest znajomość najnowszych trendów, technik sprzedaży i obsługi klienta, a także sposobów nawiązywania kontaktów i relacji handlowych.
Jak wybrać dobry kurs dla sprzedawców lub szkolenie handlowe?

Odpowiedni wybór szkolenia handlowego ma znaczący wpływ na to, czy przyczyni się ono do poprawy wyników firmy i osiągnięcia zakładanych efektów. Jest kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę poszukując szkoleń dla handlowców i sprzedawców.

Rzeczą od której warto zacząć to chociaż krótka analiza potrzeb szkoleniowych. To ona będzie decydowała czy potrzebujemy zainwestować w rozwój umiejętności handlowych, takich jak techniki negocjacji, techniki badania potrzeb klienta i odpowiadania na nie ofertą handlową, a być może umiejętności zamykania sprzedaży i podpisywania umów handlowych, czy też może naszym głównym problemem i oczekiwaniem jest zmotywowanie handlowców, odświeżenie ich warsztatu oraz zbudzenie energii i zapału do działania. W zależności od tego jakie problemy chcemy rozwiązać i jakie cele osiągnąć wybrać powinniśmy zupełnie odmienne szkolenia handlowo-sprzedażowe.

Kolejną kwestią, która powinna zwrócić naszą uwagę to program szkolenia czy kursu oraz doświadczenie organizatora oraz osób prowadzących zajęcia. Warto, aby trener miał doświadczenie praktyczne, aby rozumieć specyfikę i praktykę pracy w dziale handlowym, ale również przygotowanie trenerskie czy coachingowe, tak aby potrafił przekazywać wiedzę i skutecznie wpływać na postawy uczestników szkolenia. W tym celu warto porównywać szkolenia i kursy oferowane przez różnych organizatorów. Możliwe jest to między innymi dzięki bazom szkoleń sprzedażowych prowadzonych w portalach takich jak Eventis.pl.

Na efektywność inwestowania w szkolenia handlowe składa się nie tylko analiza potrzeb szkoleniowych, a następnie program szkolenia oraz doświadczenie prowadzących, ale również ich cena. Porównywanie ofert szkoleń od różnych organizatorów pomaga zapewnić, że nasz budżet szkoleniowy będzie efektywnie lokowany. Korzystanie ze szkoleń różnych organizatorów pozwala z czasem zyskać również wiedzę co do jakości oferowanych przez nich kursów i szkoleń.

Ostatnią rzeczą, którą powinniśmy przeanalizować to forma szkolenia. Aktualnie do wyboru mamy zarówno szkolenia otwarte – ich tematyka jest bardzo bogata, a wiele z nich cechuje się też bardzo wysoką jakością zweryfikowaną przez setki uczestników – możemy jednak też pomyśleć o szkoleniach zamkniętych, przygotowanych na potrzeby przedsiębiorstwa. Forma szkolenia to nie tylko zajęcia otwarte bądź zamknięte, ale także formuła szkolenia: online lub stacjonarna, wykład z ćwiczeniami albo gra szkoleniowa lub symulacja. Korzystając z rozmaitych form rozwoju umiejętności handlowo-sprzedażowych mieć niemal pewność, że pieniądze wydane na rozwój okażą się trafną inwestycją.

Szkolenia sprzedażowe i handlowe – czy warto?