Szkolenie

Narzędzia jakościowe APQP, PPAP, FMEA, 8D (metody RCA, 5Why, Ishikawa, Pareto) wg AIAG

O szkoleniu

Cel szkolenia:
• Zapoznanie uczestników z wymaganiami dla zaawansowanego planowania jakości wyrobu wg podręcznika APQP, II edycja
• Wyjaśnienie zasad realizacji procesów projektowania i rozwoju w branży motoryzacyjnej
• Poznanie technik analitycznych oraz metod weryfikacji zadań APQP
• Poznanie definicji związanych z procesem APQP

- zastosowanie podejścia PPAP
- definiowanie i spełniania wymagań dla poziomów zatwierdzania
- metody i narzędzia zatwierdzania części
- podstawy narzędzi statystycznych stosowanych do procesu zatwierdzania części.

- Zapoznanie uczestników z istotą, celem i metodyką tworzenia FMEA
- Przedstawienie schematu analizy FMEA oraz różnych jej zastosowań na konkretnych przykładach
- Poznanie dobrej praktyki w zakresie opracowywania i nadzorowania planów kontroli

- Poznanie skutecznych metod rozwiązywania problemów
- Zapoznanie z modelem zarządzania działaniami 8 kroków
- Wykorzystanie metod pracy zespołowej i narzędzi zarządzania jakością do prowadzenia nadzoru nad wyrobami niezgodnymi i działaniami doskonalącymi.
Kto powinien wziąć udział?
Profil uczestników
APQP:
Osoby odpowiedzialne w przedsiębiorstwie za planowanie i realizację procesów projektowania i rozwoju wyrobu dla branży motoryzacyjnej, członkowie zespołów projektowych, odpowiedzialni za nadzór i koordynację nowych uruchomień, kierownictwo.

PPAP:
• Osoby odpowiedzialne za współpracę z dostawcami i PPAP od dostawców
• Szefowie Projektów / Przedstawiciele Klientów / Dostawców
• Pracownicy Działu Zakupów i Logistyki
• Pracownicy Działu Jakości odpowiedzialni za kontrolę dostaw i współpracę z Dostawcami

FMEA:
Szkolenie skierowane jest do osób odpowiedzialnych za prowadzenie i optymalizację procesów produkcyjnych przedsiębiorstwa oraz zajmujących się rozwojem systemów zarządzania jakością

8D:
• Pracownicy działów jakości
• Pracownicy działów techniczno-technologicznych,
• Pracownicy działu przygotowania produkcji,
• Osoby zajmujące się praktycznymi problemami utrzymania ruchu,
• Osoby średniego i wyższego szczebla zarządzania.

Program szkolenia

APQP:
1. WPROWADZENIE:
a. Wymagania klienta
b. Wymagania branżowe
c. Zasada PDCA
d. Definicja APQP
2. WYMAGANIA PODRĘCZNIKA APQP:
a. Odpowiedzialność organizacji
b. Planowanie, kalendarz projektu
c. Etapy projektu oraz ich oczekiwane wyniki
d. Zaangażowanie kierownictwa
e. Analiza informacji zwrotnej i działania korygujące
3. TECHNIKI ANALITYCZNE, PLAN KONTROLI, METODY WERYFIKACJI.
4. PODSUMOWANIE.

PPAP:
1. WPROWADZENIE
2. WYMAGANIA PPAP
- Zakres standardu, definicje
- Identyfikacja poziomów i statusów zatwierdzeń
- Zasady komunikacji z klientem
- Wymagania PPAP dla procesu
3. DOKUMENTACJA PPAP
Gwarancja Przedkładanych Części - Part Submission Warrant
Raport z wydania zatwierdzenia - Appearance Approval Report
Raport wymiarowy - Dimensional Report
Raport kontroli materiałów - Material Test Report
Raport wykonania - Performance Report
Wymagania specyficzne rynku motoryzacyjnego
- Daimler Chrysler Corporation-Specific Instructions
- Ford Motor Company-Specific Instructions
- General Motors-Specific Instructions
- Fiat Customer Specyfication Requirements
4. DYSKUSJA I PODSUMOWANIE

FMEA:
1. FAILURE MODE AND EFFECTS ANALYSIS - WPROWADZENIE:
a. definicja
b. zastosowanie
c. korzyści
2. TECHNIKI WSPOMAGAJĄCE FMEA.
a. Diagram Ishikawy
b. Analiza Pareto-Lorentza
c. Burza mózgów
d. 5 x Why
3. RISK PRIORITY NUMBER (RPN):
a. występowalność
b. wykrywalność
c. dotkliwość
4. METODOLOGIA TWORZENIA FMEA:
a. standardowy formularz FMEA
b. wykonanie FMEA dla wybranego procesu
c. dyskusja i konsultacje
5. PLANY KONTROLI:
a. Cel stosowania planów kontroli (planów nadzoru).
b. Charakterystyki specjalne i plany kontroli
c. Wytyczne w zakresie opracowywania planów kontroli
d. Elementy planu kontroli. Stosowane opisy i oznaczenia.
6. DYSKUSJA I PODSUMOWANIE.

8D:
• WPROWADZENIE DO TEMATYKI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW
• GENEZA G8D, PODSTAWOWE POJĘCIA
• BUDOWA FORMULARZA G8D
• Przygotowanie do G8D - ocena przypadku
• D1 Ustanowienie zespołu interdyscyplinarnego
• D2 Definiowanie problemu z wykorzystaniem metody 5W2H
• D3 Podejmowanie tymczasowych działań korygujących
• D4 Poszukiwanie źródeł problemu (root causes analysis) z wykorzystaniem technik: burzy mózgów, wykresu przyczynowo-skutkowych Ishikawy i 5WHY
• D5 Wdrażanie działań naprawczych - długoterminowe działania korygujące
• Nadzór nad działaniami
• D6 Zapobieganie ponownemu pojawianiu się problemu
• D7 Ocena skuteczności działań
• D8 Podsumowanie pracy zespołu - motywacja a efektywność pracy zespołów problemowych
• DYSKUSJA I PODSUMOWANIE.

Czas trwania

32 godziny

Prelegenci

Cytat
Szkolenie prowadzone jest przez doświadczonego konsultanta z branży motoryzacyjnej z wieloletnią praktyką w systemach zarządzania jakością.

Gdzie i kiedy

Wrocław, również siedziba klienta (cały kraj) 28 listopada - 1 grudnia 2017
Dolnośląski Park Innowacji i Nauki lub Uniwersytet SWPS

Wrocław, również siedziba klienta (cały kraj)

Wrocław

woj. dolnośląskie

Weź udział

Cena 1
Przy zgłoszeniu co najmniej 2 osób, druga i kolejne osoby: 1200 PLN/os. zw. z VAT. Promocja dla Studentów studiów dziennych: 1200 PLN/os. zw. z VAT
1600 PLN
Cena zawiera:
  • -Materiały szkoleniowe -Certyfikat potwierdzający odbycie szkolenia w języku polskim lub angielskim -Poczęstunek -Bufet kawowy -Bezpłatne konsultacje mailowo lub telefonicznie w ciągu 3 miesięcy po zakończeniu szkolenia -Rabat na następne szkolenie CDS QUALITY w wysokości 100 PLN zw. z VAT
Weź udział

Organizator

Firma Doradczo-szkoleniowa JAKOŚĆ
59-220 Legnica
Radosna 110
woj. dolnośląskie
Wdrażamy Systemy Zarządzania Jakością zgodnie z normą ISO 9001:2008, Systemy Zarządzania dla dostawców przemysłu motoryzacyjnego wg ISO/TS 16949:2009 wraz z narzędziami jakościowymi (FMEA, PPAP, APQP, 8D itp.), Systemy Zarządzania Środowiskiem wg IS...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

-

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Firma Doradczo-szkoleniowa JAKOŚĆ
59-220 Legnica Radosna 110
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!