Szkolenie: Strategia i budowa Systemu TPM

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...
Kategoria:

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/strategia-i-budowa-systemu-tpm-56025

Informacje o szkoleniu

  • Strategia i budowa Systemu TPM


    ID szkolenia: 56025
    Kategoria: Szkolenia i Kursy
    Branża/temat: Produkcja
  • Adres szkolenia:

    Sala szkoleniowa Europrofes
    ul. Ofiar Oświęcimskich 17
    Wrocław
    woj. dolnośląskie
  • Termin szkolenia:

    Data: 4-5.04.2019
    Godziny zajęć (czas trwania):
    2 dni
  • Organizator szkolenia:

    WoMa Solution
    Arkadia8
    67-100 Nowa Sól
    woj. lubuskie
    O firmie Inne oferty firmy
WoMa Solution
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia i Kursy

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Podczas tego szkolenia są wykonywane i przeprowadzane główne analizy wchodzące w skład całego programu TPM. Tematyka warsztatów rozbita jest na cztery bloki, podczas których przeprowadza się szczegółowe analizy zaczynając od badania funkcjonalności maszyn i urządzeń, poprzez analizę pojawiających się błędów aż na wypracowaniu odpowiednich metod obsługi technicznie kończąc.

Cele:

– definicja TPM,

– budowa strategii TPM,

– stworzenie struktury TPM w przedsiębiorstwie,

– poznanie podstawowych przyczyn upadku TPM w polskich przedsiębiorstwach,

– poznanie technik promujących system TPM w przedsiębiorstwie,

– poznanie definicji straty w procesie produkcyjnym,

– poznanie metodyki obliczania poszczególnych strat,

– przedstawienie praktycznego podejścia do zarządzania procesem przez wymiar strat,

– poznanie 16 strat TPM,

– umiejętność stosowania koła ciągłego doskonalenia PDCA,

– budowa systemu wzmacniającego bezpieczeństwo w TPM,

– analiza bieżącej sytuacji i określenie luk.

Szkolenie skierowane jest do:

W szkoleniu powinny uczestniczyć osoby zajmujące się zarządzaniem obsługą techniczną i wdrażaniem obsługi profilaktycznej (Koordynator UR, Inżynier UR/Produkcji, Planista UR, Dyrektor/Kierownik Produkcji, Dyrektor/Kierownik UR, Inżynier Jakości) oraz osoby zainteresowane tematyką ciągłego doskonalenia obsługi technicznej z działów: Technologicznego, Produkcji, Utrzymania Ruchu oraz Jakości.

Uczestnicy powinni być liderami zespołów pracowniczych, które zaangażowane są w bieżące działania mające na celu poprawę produktywności oraz eliminowanie problemów pojawiających się na produkcji jak i w działach utrzymania ruchu.

Program szkolenia:

1. Rys historyczny TPM
Początki systemu TPM
Etapy rozwoju systemu TPM
TPM Awards – system oceny i nagradzania za uzyskiwane rezultaty

2. Fakty i mity na temat TPM

Znaczenie słowa TPM
5 mitów na temat TPM
TPM vs Produkcja vs UR

3. Budowa systemu TPM

Oryginalne znaczenie TPM
Przedstawienie „mutacji” TPM
Omówienie znaczenia filarów TPM wg JIPM
4 fazy wdrożenia systemu TPM
Przyczyny dlaczego TPM kończy się porażką?
Strategia TPM – polityka 3×0

4. Strategia TPM

Czym jest strategia TPM?
Budowa strategii za pomocą diagramu Y
Określenie celów przed wdrożeniem TPM
System mierzenia celów w sześciu kategoriach: +PJKDM
Implementacja strategii TPM w przedsiębiorstwie
Zastosowanie Hoshin Kanrii w tworzeniu planu realizacji strategii

5. Promocja TPM w przedsiębiorstwie

Znaczenie programu promocji TPM w przedsiębiorstwie
Praktyczne rady w stworzeniu systemu promocji TPM
Techniki wizualizacji w ramach promocji systemu TPM

6. Budowa struktury TPM w przedsiębiorstwie

Struktura filarowa
Model pracy poszczególnych zespołów w ramach prowadzonych prac wewnątrz filarów
Role członków w zespołach filarowych
Planowanie prac wewnątrz zespołów filarowych
Budowa tablic filarowych

Warsztat 1: Budowa strategii TPM

Lista czynników zewnętrznych jak i wewnętrznych wpływających na podjęcie decyzji o wdrożeniu TPM w przedsiębiorstwie
Określenie misji TPM
Wyznaczenie celów
Budowa systemu mierników mierzących stopień realizacji celów
Wyznaczenie kwantyfikatorów na przestrzeni 3- 5 lat

Warsztat 2: Tworzenie planu promocji TPM w przedsiębiorstwie

Lista stereotypów i barier mających wpływ na powodzenie podczas wdrażania systemu TPM
Budowa Tablic informacyjnych mających promocję systemu TPM w przedsiębiorstwie
Budowa systemu szkoleń wstępnych z zakresu TPM

7. 16 strat w TPM
Co to jest strata?
Sposób prezentacji strat na dwóch poziomach.
Zaangażowanie operatorów do zbierania rzeczywistych danych
Aksjomaty zarządzania
Wizualizacja strat
Pomiar efektywności procesu/ludzi/materiału

8. Metodyka eliminacji strat w TPM

Czym jest Koło Ciągłego Doskonalenia
Wprowadzenie do PDCA
Fakty i mity dotyczące PDCA
Najczęstsze błędy popełniane w realizacji poszczególnych kroków PDCA
Pragmatyka w stosowaniu PDCA
Interwał czasowy przejścia całego koła PDCA
PDCA vs SDCA
Modyfikacja koła PDCA —> CPDCA

9. Bezpieczeństwo w TPM

Wprowadzenie do filaru SaEC TPM
Strategia SaEC
Rola zarządzania bezpieczeństwem w ramach TPM
Zespół SaEC
Wprowadzenie do 7 kroków SaEC

10. GAP Analiza

Ocena bieżącej analizy dla 4M
Identyfikacja luk w poszczególnych kategoriach
Ocena systemu za pomocą „Siatki Dojrzałości SaEC”

11. Mapa Bezpieczeństwa Przedsiębiorstwa

Opracowanie mapy procesów przedsiębiorstwa
Wykorzystanie narzędzia JSA do oceny bezpieczeństwa w poszczególnych procesach
Ustalenie priorytetów pod względem bezpieczeństwa
Ranking ryzyka poszczególnych procesów i stanowisk oraz prac

Warsztat 3: Definicja strat w przedsiębiorstwie

Zdefiniowanie strat występujących na poszczególnych procesach produkcyjnych
Ustalenie formuł liczenia poszczególnych strat
Stworzenie katalogu strat w firmie
Budowa systemu wizualizacji strat w poszczególnych obszarach przedsiębiorstwa

Warsztat 4: Ocena Ryzyka za pomocą JSA

Wybór procesu podlegającego pod ocenę – zadania wykonywane przez operatora lub technika UR w ramach prowadzonych prac TPM
Ocena ryzyka w każdym punkcie procesu
Określenie środków zapobiegawczych

Informacje o prelegentach:

Wojciech Mączyński – jeden z najbardziej charyzmatycznych doradców z zakresu inżynierii utrzymania ruchu, niezawodności oraz logistyki UR. Pasja z jaką prowadzi szkolenia sprawia, że wiedza sama wchodzi do głowy oraz zawsze odnosi się pewien niedosyt.

Posiada bogate doświadczenie zawodowe w dużych korporacjach międzynarodowych, gdzie zajmując stanowiska managerskie testował i wdrażał innowacyjne rozwiązania w obszarze produkcji i utrzymania ruchu. Nieustająca chęć poszukiwania coraz to lepszych rozwiązań w zakresie zarządzania procesami produkcyjnymi i utrzymania ruchu doprowadziła do osiągania spektakularnych wyników, zarówno operacyjnych, jak i zarządzania kompetencjami pracowniczymi.

Obecnie jako trener i konsultant w dalszym ciągu realizuje swoją misję zarażając klientów pasją do poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań w obszarze zarządzania służbami utrzymania ruchu i produkcją. W codziennej pracy w sposób nieszablonowy, pełen dynamizmu, pragmatyki oraz niezliczonej ilości przykładów uczy i przedstawia narzędzia wchodzące w skład systemu zarządzania utrzymaniem ruchu.

Jego wieloletnia praktyka, zarówno jako etatowego pracownika na stanowiskach managerskich, jak również trenera/konsultanta, pomogła w stworzeniu autorskiego programu zarządzania obsługą techniczną w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Program ten nosi nazwę Total Professional Maintenance Management System – jest to połączenie klasycznego TPM w pewnej modyfikacji oraz inżynierii niezawodnościowej. W systemie znajdują się autorskie rozwiązania poszczególnych narzędzi takich jak: RCMLight®, Quick Planing and Scheduling, Technical Statisical Proces of Spare Parts.

Jest autorem nowoczesnych form szkoleniowych, które z powodzeniem łączą teorię z praktyką:
- Certyfikowany Praktyk TPM Learning by Doing,
- Podnoszenie kompetencji technicznych ActionLearnigBlitz,
- Logistyka UR Try and Choose

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 2100 - netto

Cena zawiera:

Udział w szkoleniu, przerwy kawowe, lunche, materiały, certyfikat.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Płatność po zakończonym szkoleniu na podstawie faktury VAT.

Szkolenie, kurs: Strategia i budowa Systemu TPM