Szkolenie: ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM - LOGISTYKA I ŁAŃCUCHY DOSTAW

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...
Kategoria:

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/zarzadzanie-przedsiebiorstwem---logistyka-i-lancuchy-dostaw-71243

Informacje o szkoleniu

  • ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM - LOGISTYKA I ŁAŃCUCHY DOSTAW


    ID szkolenia: 71243
    Kategoria: Szkolenia i Kursy
    Branża/temat: Logistyka i zaopatrzenie
  • Adres szkolenia:

    Antałówka
    Wierchowa 2
    34-500 Zakopane
    woj. małopolskie
  • Termin szkolenia:

    Data: 12-15.12.2019
    Godziny zajęć (czas trwania):
    PLAN SZKOLENIA:

    Dzień poprzedzający rozpoczęcie zajęć:

    od godz.15.00 /przyjazd uczestników, zameldowanie/
    godz. 18.00 - 20.00 /kolacja/
    1 dzień:

    godz. 8.00 - 9.00 /śniadanie/
    godz. 8.30 - 9.00 /ewidencjonowanie uczestników, rozdawanie materiałów szkoleniowych/
    godz. 9.00 - 11.15 /zajęcia 3 godz./
    godz. 11.15 - 11.30 /przerwa na kawę/
    godz. 11.30 - 13.45 /c.d. zajęć 3 godz./
    godz. 13.45 - 14.15 /obiad/
    godz. 14.15 - 15.45 /c.d. zajęć 2 godz./
    godz. 19.00 /wieczór integracyjny/
    2 dzień:

    godz. 8.00 - 9.00 /śniadanie/
    godz. 9.00 - 11.15 /zajęcia 3 godz./
    godz. 11.15 - 11.30 /przerwa na kawę/
    godz. 11.30 - 13.45 /c.d. zajęć 3 godz./
    godz. 13.45 - 14.15 /obiad/
    godz. 14.15 - 15.45 /c.d. zajęć 2 godz./
    godz. 18.00 - 19.00 /kolacja/
    3 dzień:

    godz. 8.00 - 9.00 /śniadanie/
    do godz. 12.00 /wyjazd uczestników/
  • Organizator szkolenia:

    Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION
    Aleja Warszawska 102
    20-824 Lublin
    woj. lubelskie
    O firmie Inne oferty firmy
Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia i Kursy

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

ORGANIZACJA SZKOLENIA

1. Czas trwania – 14 h: 2 dni

2. Formy prowadzenia zajęć: analiza przypadków praktycznych połączona z metodami i formułami obliczeniowymi, analizy, ćwiczenia i rozwiązywanie problemów, forum decyzyjne

3. Formuła prowadzenia zajęć:

praktyczna analiza sytuacyjna i gromadzenie danych - 20%
zasady i metody postępowania, procedury i narzędzia - 20%
analiza przypadków przedsiębiorstw, ćwiczenia i analizy, dyskusje i decyzje - 60%

Szkolenie skierowane jest do:

Szkolenie jest kierowane do:
- kadry zarządzającej wyższego i średniego szczebla w pionie w pionie operacyjnym,
- pecjalistów, planistów i analityków łańcuchów i sieci dostaw,
- kierowników, specjalistów i planistów poszczególnych obszarów operacyjnych przedsiębiorstwa:

zakupy i zaopatrzenie,
gospodarka materiałowa i zapasy,
planowanie produkcji i przepływów materiałów,
magazyn i gospodarka magazynowa,
transport i spedycja,
sprzedaż i dystrybucja,
controlling operacyjny, controlling logistyki, optymalizacja i efektywność procesów.

Program szkolenia:

1. Zintegrowane zarządzanie przedsiębiorstwem - logistyka i łańcuchy dostaw.

- zakres zarządzania logistyką i łańcuchem dostaw,
- systemowe powiązanie procesów logistycznych w łańcuchu dostaw,
- integracja przepływów produktowych, informacyjnych i finansowych
- zarządzanie procesowe i koordynacja logistyczna współpracy w łańcuchu dostaw,
- model łańcucha dostaw; struktury planowania, sterowania kontroli; model referencyjny procesów łańcucha dostaw SCOR – Supply Chain Operations Reference-model,
- konfiguracje łańcuchów dostaw, przepływu materiałów i produktów - MTS, ATO, MTO, ETO. Koncepcje Lean i Agile w zarządzaniu łańcuchem dostaw
- systemy informatyczne klasy ERP, SCM i APS/APO zarządzania łańcuchem dostaw, portale internetowe, katalogi elektroniczne, elektroniczna wymiana danych – EDI w łańcuchu dostaw,
- wpływ zarządzania logistyką i łańcuchem dostaw na osiąganie przewagi konkurencyjnej i wartość dla klienta,
- identyfikacja ładunków i partnerów, systemy automatycznej identyfikacji, etykiety logistyczne, traceability w łańcuchu dostaw,
- outsourcing I operator logistyczny w łańcuchu dostaw - third i fourth party logistics

2. Zintegrowane zarządzanie logistyką przedsiębiorstwa - Zarządzanie zakupami i zaopatrzeniem

a) Zarządzanie zakupami i zaopatrzeniem.

- proces zaopatrzenia przedsiębiorstwa,
- sposoby zaopatrzenia (single i sole sourcing, multiple sourcing)
- struktura organizacyjna, zakres obowiązków i odpowiedzialności, uwarunkowania zarządzania zaopatrzeniem
- indeks materiałowy i kartoteka materiałowa
- gospodarka materiałowa i cykl zaopatrzenia przedsiębiorstwa
- proces ofertowania, analiza danych dostawcy i metody oceny, kryteria selekcji i oceny konkurencyjności dostawców
- analiza ABC i XYZ w zarządzaniu bezpieczeństwem materiałowym
- planowanie potrzeb materiałowych (MRP),
- prognozowanie potrzeb materiałowych,
- negocjacje zakupowe, procedury kwalifikacji i okresowej oceny dostawców
- kontrakt zaopatrzeniowy

b) Zarządzanie zapasami w przedsiębiorstwie.

- analiza potrzeb/zużycia. Histogram zużycia i analiza parametrów potrzeb gospodarczych – średnia, odchylenie standardowe, poziom obsługi, czas realizacji zamówienia, trend i sezonowość zużycia.
- metody i systemy zamawiania. Zapas rotujący i bezpieczeństwa
- ekonomiczna wielkość i częstość zamawiania.
- wielkość zamówienia dla stabilnych i zmiennych potrzeb rynku.
- analiza kosztów uzupełnienia i utrzymania zapasów.
- pomiar wyników zarządzania zapasami

c) Zarządzanie magazynem i gospodarka magazynową

- podatność magazynowa ładunku, infrastruktura magazynowa i plany jej rozmieszczenia
- organizacja magazynu i charakterystyka stref magazynowych.
- organizacja pracy w magazynie i charakterystyka procesów i operacji magazynowych w strefach: przyjęcia i składowania, kompletacji i wydania z magazynu
- system informacyjny magazynu. Dokumenty i ewidencja obrotu magazynowego. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie magazynem klasy WMS
- elementy projektowania magazynu,
- koszty w gospodarce magazynowej. Analiza wskaźnikowa operacyjna i ekonomiczna systemu magazynowego

d) Zarządzanie produkcją i przepływem materiałów

- otoczenie zarządzania przepływem materiałów w przedsiębiorstwie na poziomie strategicznym, taktycznym i operatywnym.
- plan sprzedaży i produkcji (Plan S&OP). Relacje planowania produkcji z planowaniem zasobów i potencjału przedsiębiorstwa
- główny harmonogram produkcji (MPS). Metody opracowania harmonogramu produkcji. Powiązania informacyjne z zrządzaniem popytem w przedsiębiorstwie i planowaniem dystrybucji. Plan spływu wyrobów gotowych. Planowanie partii produkcyjnej.
- marszruta produkcyjna i struktura wyrobu – rachunek materiałowy (BOM).
- sterowanie przepływem produkcji. Normatywy produkcyjne. Zasady priorytetów w sterowaniu produkcją. Dokumenty produkcyjne.
- zarządzanie potencjałem produkcyjnym, planowanie obciążenia maszyn i urządzeń,
- bilansowanie zadań i obciążenia zasobów,

e) Zarządzanie dystrybucją i transportem

- planowanie kanałów dystrybucji na rynek, racjonalizacja metod dystrybucji i poziomu obsługi klienta
- analiza potrzeb pokrycia dostaw, planowanie lokalizacji zapasów w dystrybucji
- koordynacja współpracy ze sprzedażą i produkcją
- planowanie potrzeb i zasobów dystrybucji (DRP I, DRP II),
- analiza potrzeb przewozowych, planowanie dostaw,
- planowanie floty transportowej, outsourcing w transporcie
- metody planowania tras, ładunku i środka transportu
- harmonogramowanie w transporcie, planowanie wykorzystania,
- analiza kosztów i wyników dystrybucji, analiza wskaźnikowa, raportowanie

3. Analiza wyników zarządzania logistyką w łańcuchu dostaw

- analiza wyników operacyjnych przedsiębiorstwa – wydajność planowana i rzeczywista, sprawność, poziom wykorzystania zasobów logistycznych,
- analiza niezawodności działania łańcucha dostaw i jej ocena parametryczna,
- controlling operacyjny i system mierników logistycznych - ocena wskaźnikowa podsystemów przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw
- analiza kosztów logistyki przedsiębiorstwa
- logistyka i łańcuch dostaw - centrum kosztów czy centrum zysków
- wpływ logistyki i procesów łańcucha dostaw na wynik finansowy przedsiębiorstwa.

W zarządzaniu procesami operacyjnymi zakupów i zaopatrzenia, produkcji oraz dystrybucji i sprzedaży w pełnym łańcuchu dostaw, należy powiązać wiele obszarów zarządzania przedsiębiorstwem w zakresie planowania działań, wykorzystania zasobów, przepływu materiałów i ładunków oraz controllingu i analiz finansowych. Zarządzanie operacjami przedsiębiorstwa obejmuje uporządkowane decyzje zaopatrzenia, wytworzenia produktów i ich dystrybucji na docelowy rynek podporządkowane celom obsługi klienta oraz wielkości/wartości sprzedaży i zysku.
Prezentowany w trakcie szkolenia warsztat narzędziowy zarządzania operacyjnego przedsiębiorstwem - logistyką i łańcuchem dostaw w poszczególnych obszarach planowania przepływu materiałów i produktów: zakupów i zaopatrzenia, zapasów, magazynowania, produkcji, transportu i spedycji, dystrybucji i obsługi sprzedaży – obejmuje metody planowania i organizacji pracy, procedury i zasady podejmowania decyzji, zależności obliczeniowe, narzędzia i systemy informatyczne. Omawiane są przypadki wielu obszarów działań logistycznych różnych sektorów gospodarki, rozwiązania organizacyjne, przedstawiane są przykłady obliczeń oraz wiele ćwiczeń rachunkowych.
Szerokie spektrum wymagań wiedzy i kwalifikacji sprawia, że zapotrzebowanie na wykwalifikowanych menedżerów i specjalistów ds. procesów logistycznych i łańcuchów dostaw, potęguje się wraz ze wzrostem postrzegania roli i znaczenia procesów w sprawnym zarządzaniu przedsiębiorstwem i łańcuchem dostaw produktu. Poszukiwani są fachowcy, którzy potrafią skoordynować procesy biznesowe i operacyjne przedsiębiorstwa w celu efektywnej, sprawnej, skutecznej i elastycznej reakcji na potrzeby klienta, konkurencyjności produktu i realizacji celów przedsiębiorstwa

Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.

Informacje o prelegentach:

Jest wieloletnim praktykiem Lean Manufacturing, Kaizen, zarządzania projektami, logistyką, zmianą i przedsiębiorstwem oraz prowadzi szkolenia z tych dziedzin. Przez wiele lat był związany z branżą produkcji wód mineralnych: samodzielnym specjalistą w Nałęczowianka Sp. z o.o., dyrektorem generalnym i dyrektorem zakładu w Nałęczów Zdrój Sp. z o.o. (producent wody Cisowianka). Zajmował się w nich zarządzaniem przedsiębiorstwem, wdrażaniem systemów zarządzania procesami produkcyjnymi, zarządzaniem łańcuchem dostaw, wdrażaniem nowych technologii produkcji, wdrażaniem systemów jakościowych.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1800 zł + 23% VAT - cena za 1 os.

Cena zawiera:

Materiały szkoleniowe; imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia; indywidualne konsultacje z wykładowcą w trakcie szkolenia; ankieta/test oceniająca szkolenie i wiedzę.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Zgłoszenia prosimy przesyłać e-mailem, faxem, pocztą. Potwierdzenie wysyłamy zgłoszonym uczestnikom e-mailem na 7 dni przed szkoleniem.

Szkolenie, kurs: ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM - LOGISTYKA I ŁAŃCUCHY DOSTAW