Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/zarzadzanie-zakupami-z-elementami-strategii-negocjacyjnych-73623-id453

Informacje o szkoleniu

Effect Group Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Bardzo wysoki poziom konkurencji w każdej dziedzinie działalności gospodarczej w Polsce, prowadzi do presji na stałe obniżenie cen sprzedaży oferowanych towarów i usług. Związany jest z tym często spadek rentowności przedsiębiorstw. Jedną z metod poprawy ich wyników finansowych jest optymalizacja procesów zakupowych oraz poniesienie efektywności w negocjacjach zakupowych, stąd też systematycznie wzrasta dla firm znaczenie ich działów zakupów czy zaopatrzenia. Wyniki negocjacji zakupowych prowadzonych przez kupców, z jednej strony przekładają się bezpośrednio na rentowność przedsiębiorstwa, z drugiej zaś często decydują też o długoterminowym rozwoju czy nawet egzystencji wielu dostawców.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z procesem zarządzania zakupami: od organizacji i pracy działu zakupów/zaopatrzenia, poprzez analizę potrzeb zakupowych w przedsiębiorstwie, kryteria wyboru i metody weryfikacji dostawców, ze szczególnym uwzględnieniem występujących ryzyka, budowania relacji odbiorca-dostawca a kończąc na strategicznych negocjacjach zakupowych.

Cele szczegółowe

-Podanie metod optymalizacji procesów zakupowych, ze szczególnym uwzględnienie struktur organizacyjnych,
-Przedstawienie narzędzi wyboru i oceny dostawców, minimalizujących ryzyka dla strony zakupowej,
-Nauka umiejętności negocjacji zakupowych pod presją i w sytuacji prób manipulacji ze strony sprzedającego,
-Rozwinięcie w praktyce umiejętności negocjacji indywidualnych i zespołowych.

Korzyści dla uczestników:

-Zapoznanie się z najlepszymi praktykami budowania i zarządzania działem zakupów lub zaopatrzenia,
-Poznanie metod zbierania i weryfikacji danych dotyczących rynku produktów i ich dostawców oraz budowania odpowiednich strategii zakupowych,
-Poznanie narzędzi oraz etapów zbudowania i rozwijania relacji z dostawcami, szczególnie w zakresie definiowania celów współpracy oraz skutecznej komunikacji z dostawcami,
-Określenie i kwantyfikowania ryzyka różnego rodzaju, związanego z wyborem dostawców oraz zapewnieniem niezakłóconego przebiegu procesów zakupowych,
-Poznanie zasad właściwego przygotowania się do negocjacji zakupowych,
-Wzbogacenie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie efektywnego prowadzenia negocjacji zakupowych.

Szkolenie skierowane jest do:

  • Dyrektorzy, kierownicy i managerowie działu zakupów lub zaopatrzenia,
  • Specjaliści ds. zakupów lub zaopatrzenia,
  • Kup­cy,
  • Koordynatorzy zakupów lub zaopatrzenia,
  • Analitycy rynku.

Program szkolenia:

Dzień 1

Rola działu zakupów i zaopatrzenia – operacyjna czy strategiczna?:

  • Poziomy decyzji w zaopatrzeniu,
  • Kluczowe czynniki wpływające na sposoby pozyskania surowców i materiałów,
  • Najważniejsze narzędzia obniżania kosztów,
  • Systemowe i strategiczne planowanie zakupów.

Optymalizacja procesu zakupów:

  • Strategie zakupowe,
    • Zarządzenie ryzykiem
    • Sposoby usprawnienia procesu planowania i prognozowania potrzeb,
    • Analiza danych – przejrzystość informacji.

Metody budowanie wiedzy o rynku i kupowanych produktach lub usługach

  • Definicja „Should Cost Model” dla produktu/usługi,
  • Metody pozycjonowania produktu zakupowego/zaopatrzeniowego na osi siła/słabość oraz ryzyko zakupowe,

Kryteria wyboru i profesjonalne metody walidacji dostawców:

  • Analiza dostawcy/oferty metodą „0-10”,
  • Metody audytu organizacyjnego dostawcy,
  • Analiza stabilności finansowej, w tym metody: ”Z-score”,”Quick Ratio,

Minimalizacja ryzyka we współpracować z dostawcami

  • Kryteria selekcji i oceny konkurencyjności dostawców,
  • Metody ograniczenia ryzyka zakupowego, szczególnie z nowymi dostawcami,
  • Systemy komunikacji i budowania relacji z dostawcami,
  • Optymalne sposoby realizacji zamówień i systemy planowania dostaw,
  • Mechanizmy kontroli jakości, optymalizacja i standaryzacja,
  • Global Sourcing – korzyści i ryzyka,

Strategiczne negocjacje zakupowe

  • Metody przygotowania się do negocjacji,
  • Skuteczne strategie i techniki zakupowe,
  • Przebieg negocjacji w poszczególnych fazach,
  • Narzędzia efektywnej komunikacji z dostawcami,
  • Werbalne i niewerbalne źródła informacji w procesie negocjacji „face to face”,
  • Techniki obrony przed nieuczciwymi praktykami i próbami manipulacji strony sprzedażowej.

Dzień 2

Negocjacje zakupowe prowadzonych przez jednego kupującego i sprzedającego (alternatywnie):

  • wariant równorzędnych pozycji negocjacyjnych
  • wariant negocjacji ze słabszej pozycji negocjacyjnej

Negocjacji zakupowe prowadzone przez zespoły złożone z negocjatorów zajmujących różne pozycji w hierarchii służbowej:

  • strategie
  • podział zadań
  • metody argumentacji
  • komunikacja w zespole

Podsumowanie szkolenia.

Informacje o prelegentach:

trener Effect Group

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1450 zł + 23% VAT za osobę

Cena zawiera:

udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia online dostępnego na górze strony. Skontaktujemy się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.


Wydarzenie: Zarządzanie zakupami z elementami strategii negocjacyjnych