Zarządzanie zakupami z elementami strategii negocjacyjnych

O szkoleniu

Bardzo wysoki poziom konkurencji w każdej dziedzinie działalności gospodarczej w Polsce, prowadzi do presji na stałe obniżenie cen sprzedaży oferowanych towarów i usług. Związany jest z tym często spadek rentowności przedsiębiorstw. Jedną z metod poprawy ich wyników finansowych jest optymalizacja procesów zakupowych oraz poniesienie efektywności w negocjacjach zakupowych, stąd też systematycznie wzrasta dla firm znaczenie ich działów zakupów czy zaopatrzenia. Wyniki negocjacji zakupowych prowadzonych przez kupców, z jednej strony przekładają się bezpośrednio na rentowność przedsiębiorstwa, z drugiej zaś często decydują też o długoterminowym rozwoju czy nawet egzystencji wielu dostawców.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z procesem zarządzania zakupami: od organizacji i pracy działu zakupów/zaopatrzenia, poprzez analizę potrzeb zakupowych w przedsiębiorstwie, kryteria wyboru i metody weryfikacji dostawców, ze szczególnym uwzględnieniem występujących ryzyka, budowania relacji odbiorca-dostawca a kończąc na strategicznych negocjacjach zakupowych.

Cele szczegółowe:
Podanie metod optymalizacji procesów zakupowych, ze szczególnym uwzględnienie struktur organizacyjnych,
Przedstawienie narzędzi wyboru i oceny dostawców, minimalizujących ryzyka dla strony zakupowej,
Nauka umiejętności negocjacji zakupowych pod presją i w sytuacji prób manipulacji ze strony sprzedającego,
Rozwinięcie w praktyce umiejętności negocjacji indywidualnych i zespołowych.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestników:

  • Zapoznanie się z najlepszymi praktykami budowania i zarządzania działem zakupów lub zaopatrzenia,
  • Poznanie metod zbierania i weryfikacji danych dotyczących rynku produktów i ich dostawców oraz budowania odpowiednich strategii zakupowych,
  • Poznanie narzędzi oraz etapów zbudowania i rozwijania relacji z dostawcami, szczególnie w zakresie definiowania celów współpracy oraz skutecznej komunikacji z dostawcami,
  • Określenie i kwantyfikowania ryzyka różnego rodzaju, związanego z wyborem dostawców oraz zapewnieniem niezakłóconego przebiegu procesów zakupowych,
  • Poznanie zasad właściwego przygotowania się do negocjacji zakupowych,
  • Wzbogacenie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie efektywnego prowadzenia negocjacji zakupowych.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie adresujemy do:

  • Dyrektorów, kierowników i managerów działu zakupów lub zaopatrzenia,
  • Specjalistów ds. zakupów lub zaopatrzenia,
  • Kup­ców,
  • Koordynatorów zakupów lub zaopatrzenia,
  • Analityków rynku.

Program szkolenia

Dzień 1

Rola działu zakupów i zaopatrzenia – operacyjna czy strategiczna?

  • Poziomy decyzji w zaopatrzeniu,
  • Kluczowe czynniki wpływające na sposoby pozyskania surowców i materiałów,
  • Najważniejsze narzędzia obniżania kosztów,
  • Systemowe i strategiczne planowanie zakupów.

Optymalizacja procesu zakupów:

  • Strategie zakupowe,
    • Zarządzenie ryzykiem
    • Sposoby usprawnienia procesu planowania i prognozowania potrzeb,
    • Analiza danych – przejrzystość informacji.

Metody budowanie wiedzy o rynku i kupowanych produktach lub usługach

  • Definicja „Should Cost Model” dla produktu/usługi,
  • Metody pozycjonowania produktu zakupowego/zaopatrzeniowego na osi siła/słabość oraz ryzyko zakupowe,

Kryteria wyboru i profesjonalne metody walidacji dostawców:

  • Analiza dostawcy/oferty metodą „0-10”,
  • Metody audytu organizacyjnego dostawcy,
  • Analiza stabilności finansowej, w tym metody: ”Z-score”, ”Quick Ratio,

Minimalizacja ryzyka we współpracować z dostawcami

  • Kryteria selekcji i oceny konkurencyjności dostawców,
  • Metody ograniczenia ryzyka zakupowego, szczególnie z nowymi dostawcami,
  • Systemy komunikacji i budowania relacji z dostawcami,
  • Optymalne sposoby realizacji zamówień i systemy planowania dostaw,
  • Mechanizmy kontroli jakości, optymalizacja i standaryzacja,
  • Global Sourcing – korzyści i ryzyka,

Strategiczne negocjacje zakupowe

  • Metody przygotowania się do negocjacji,
  • Skuteczne strategie i techniki zakupowe,
  • Przebieg negocjacji w poszczególnych fazach,
  • Narzędzia efektywnej komunikacji z dostawcami,
  • Werbalne i niewerbalne źródła informacji w procesie negocjacji „face to face”,
  • Techniki obrony przed nieuczciwymi praktykami i próbami manipulacji strony sprzedażowej.

Dzień 2

Negocjacje zakupowe prowadzonych przez jednego kupującego i sprzedającego (alternatywnie):

  • wariant równorzędnych pozycji negocjacyjnych
  • wariant negocjacji ze słabszej pozycji negocjacyjnej

Negocjacji zakupowe prowadzone przez zespoły złożone z negocjatorów zajmujących różne pozycji w hierarchii służbowej:

  • strategie
  • podział zadań
  • metody argumentacji
  • komunikacja w zespole

Podsumowanie szkolenia.

Czas trwania

pierwszy dzień: 10:00 – 17:00,
drugi dzień: 9:00 – 16:00

Prelegenci

trener Effect Group

Gdzie i kiedy

Poznań 20-21 czerwiec 2022
brak danych

Poznań

woj. wielkopolskie

Gdzie i kiedy

Kraków 4-5 lipiec 2022
brak danych

Kraków

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Gdańsk 26-27 wrzesień 2022
brak danych

Gdańsk

woj. pomorskie

Gdzie i kiedy

Wrocław 21-22 listopad 2022
brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 12-13 grudzień 2022
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 16-17 maj 2022
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Gdańsk 24-25 marzec 2022
brak danych

Gdańsk

woj. pomorskie

Rejestracja

Szkolenie stacjonarne
za osobę
1 445
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 490 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa Erazma Ciołka 16
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!