BOS. Business and Operations Strategy - Strategia Biznesowa i Operacyjna

O szkoleniu

Szkolenie BOS. Business & Operations Strategy - Strategia Biznesowa i Operacyjna jest pomyślane jako klamra spinająca wiedzę ze wszystkich poprzednich modułów cyklu. W oparciu o interaktywny case study – bardzo wierną symulację przedsiębiorstwa produkcyjnego- będzie można przetestować zdobytą wiedzę i zobaczyć, w jaki sposób z gąszcza poznanych technik wybrać to, co najlepiej pasuje do specyfiki wybranej strategii.

OPIS SZKOLENIA BOS:
Jesteś zainteresowany analizą wpływu decyzji podejmowanych na poziomie strategicznym na poszczególne aspekty funkcjonowania firmy (Łańcuch dostaw, Zakupy, Sprzedaż oraz Operacje)?
Chciałbyś nauczyć swoich pracowników współpracy, orientacji na cele itd.?
Chcesz w praktyce sprawdzić, jak wypracować wspólny cel w firmie?
Chcesz przetestować strategię a następnie koordynację posunięć taktycznych?
Wiele osób mówi, że zarządzanie strategiczne przypomina Yeti – wszyscy o nim wiedzą, ale nikt go nie widział. W przypadku strategii dochodzi jeszcze jeden element – zdecydowana większość osób jest przekonana o znaczeniu dobrze określonej strategii w firmie. Problem w tym, że choć spotykana jest dużo częściej niż śnieżna małpa to i tak nie jest to imponująca liczba. Wg badań Kaplana i Nortona tylko 10% firm faktycznie stosuje swoją strategię. Wg ich badań główną barierą jest sposób wdrożenia, wg naszych doświadczeń pierwszym problemem jest zła jej konstrukcja – zbyt ogólna strategia teoretycznie potrafi pomieścić wszystko, ale nie nadaje się jako wsparcie w podejmowaniu codziennych decyzji. Jest martwa. Z drugiej strony zbyt szczegółowe strategie nie biorą pod uwagę fundamentalnego prawa prognozowania – im więcej chcemy przewidzieć, tym błąd szybciej narasta, a im dalej w takich przewidywaniach chcemy sięgać tym bardziej błąd wyrywa się spod kontroli. Strategia musi być jednocześnie konkretna i mało szczegółowa. Jak pogodzić ogień z wodą? Trzeba skupić się na sednie funkcjonowania firmy, a by je wykryć konieczna jest prawidłowo przeprowadzona analiza strategiczna.

Najpopularniejszym sposobem zebrania doświadczeń i przewidywań dotyczących firmy jest analiza SWOT. Jest to świetne rozwiązanie, ale źle wdrożone może prowadzić do zbyt mało przydatnych wniosków. Podczas szkolenia uczestnicy będą mogli przetestować metodę zaczerpniętą z koncepcji SCOR (Supply Chain Operations Reference) pozwalającą nie tylko zmapować łańcuch dostaw, ale także wyznaczającą pięć kategorii celów i związanych z nimi KPI.

Wizja firmy chyba obecnie występuje w każdym przedsiębiorstwie. Tu doskonale widać, jak trudno przekuć wnioski płynące z SWOTa na faktyczną strategię. "Przepraszam, że piszę tak długi list, ale na krótki nie miałem czasu". Pomocnym w konkretyzacji strategii może być przegląd kilku najbardziej popularnych podejść, ale nie po to by poszerzyć swoją wiedzę, ale by z ich pomocą wyznaczyć swoją drogę.
Dlaczego warto wziąć udział?

SYMULATOR WYKORZYSTYWANY PODCZAS SZKOLENIA (THE FRESH CONNECTION):

The Fresh Connection to innowacyjna symulacja ‘web-based business’ angażująca uczestników w podejmowanie strategicznych decyzji w procesie zarządzania przedsiębiorstwem (nazwanym właśnie The Fresh Connection), produkującym soki owocowe. Decyzje do podjęcia przez uczestników symulacji są tożsame z rzeczywistymi dylematami, z którymi pracownicy spotykają się w codziennej pracy. Pracując w zespołach czteroosobowych, uczestnicy reprezentują cztery piony firmy: sprzedaż, zakupy, łańcuch dostaw i operacje:

  • Vice-Prezes ds. zakupów: odpowiedzialny za wybór właściwych dostawców i uzgadnianie umów SLA (Service Level of Agreement) z dostawcami, w tym możliwych wariantów współpracy.
  • Vice-Prezes ds. operacji: musi zadecydować o pojemności w magazynach i pomieszczeniach produkcyjnych i zatwierdzać inwestycje w linii butelkowania i mikserów. Wprowadza szereg projektów doskonalących. Odpowiedzialny również za outsourcing.
  • Vice-Prezes ds. łańcucha dostaw: zarządza zapasami (zapas bezpieczeństwa i ustawienia wielkości partii), interwały na produkcji i zamrożony okres produkcji.
  • Vice-Prezes ds. sprzedaży: uzgadnia SLA (Service Level of Agreement), zarządza portfolio produktów i klientów, prognozuje popyt i może wprowadzać nowe koncepcje współpracy.

Decyzje podejmowane przez uczestników powinny być efektem analizy rzeczywistości firmy TFC. Sukces będzie dopiero wtedy osiągnięty, gdy wszyscy uczestnicy zespołu połączą swoje priorytety w jeden cel. W miarę jak symulacja ewoluuje staje się jasne, że strategia jest podstawą sukcesu - działania i decyzje w poszczególnych działach powinny być do niej dopasowane.

CELE SZKOLENIA:

  • Nauka budowania strategii przedsiębiorstwa/operacji
  • Poznanie technik analizy strategii opartych na metodzie SCOR
  • Zrozumienie wpływu marnotrawstwa na analizę kosztową firmy
  • Przegląd podejść pomocnych w konkretyzacji strategii. Poznanie koncepcji map strategicznych
  • Przećwiczenie procesu AAR After Action Review
  • Omówienie i nauka korzystania z narzędzia, jakim jest CRT (Current Reality Tree) – przeprowadzenie analizy i korekta błędów
  • Zrozumienie procesu zmiany, budowanie umiejętności wdrożenia jej w życie
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie to skierowane jest do wszystkich uczestników procesów związanych z planowaniem, produkcją, dystrybucją, zaopatrzeniem, logistyką, strategią, operacjami itd.

Program szkolenia

  1. Strategia – między ogólnikami a zbytnią szczegółowością. Jak pogodzić ogień z wodą?
  2. Analiza strategiczna. Koncepcja SCOR
  3. Wyznaczenie strategii biznesowej i przekucie jej na KPI
  4. "Plan jest niczym, a planowanie wszystkim"
  5. Lean vs Agile vs. ToC 
  6. Zmiana w zarządzaniu strategicznym

Czas trwania

3 dni

Prelegenci

Trener MPM

Gdzie i kiedy

Wrocław 24-26 maj 2022
brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
3 700
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

MPM Productivity Management Sp. z o.o.
60-614 Poznań
ul. Śląska 2a
woj. wielkopolskie
MPM Productivity Management Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-konsultingowa, specjalizująca się w doradztwie i szkoleniach z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw oraz zarządzania produkcją i logistyką w procesie tworzenia wartości dodanej. Firma istnie...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

MPM Productivity Management Sp. z o.o.
60-614 Poznań ul. Śląska 2a
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!