Kompleksowy kurs dla pracowników merytorycznych. Najważniejsze zadania i odpowiedzialność w udzielaniu i realizacji zamówień z uwzględnieniem procesu zakupowego

O szkoleniu

2 DNI INTESYWNEGO KURSU!

Zapisz się na szkolenie dla komórek merytorycznych i dowiedz się:

  • Jaki jest zakres obowiązków osób merytorycznych i za co odpowiada osoba merytoryczna w procesach zakupowych prowadzonych przez zamawiających?
  • O co chodzi z procesem zakupowym? Czym się różni postępowanie o udzielenie zamówienia od procesu zakupowego?
  • Jaki jest super praktyczny pomysł na terminy realizacji i ich wskazywanie w umowach – upraszczamy sobie i wykonawcy realizację.

Co ważne:

  • poznasz krok po kroku w jaki sposób przeprowadzić procedurę udzielenia zamówienia,
  • zasady wprowadzania zmian treści zawartej umowy,
  • zmierzysz się z tematem klauzul waloryzacyjnych.
Kto powinien wziąć udział?
  • Pracownicy merytoryczni

Program szkolenia

  1. Jaki jest zakres obowiązków osób merytorycznych i za co odpowiada osoba merytoryczna w procesach zakupowych prowadzonych przez zamawiających;
  2. O co chodzi z procesem zakupowym? Czym się różni postępowanie o udzielenie zamówienia od procesu zakupowego? Czy to jakiś nowy modny zwrot (żeby brzmiało mądrzej), czy coś więcej się kryje pod tym pojęciem?
  3. Zamówienia do których nie stosuje się ustawy Pzp – jakie zasady warto znać udzielając takich zamówień (niezależnie od wewnętrznych regulacji).
  4. Analiza potrzeb i wymagań oczami osoby merytorycznej – omówienie różnych analiz, zapisów, pomysłów jak usystematyzować dokument;
  5. Dlaczego szacowanie wartości zamówienia jest najważniejszą czynnością w postępowaniu i jak zrobić to dobrze – omówienie na przykładach.
  6. Dobre i złe zapisy dotyczące opisu przedmiotu zamówienia, które można wykorzystać uniwersalnie do wszystkich zamówień.
  7. Lista dobrych pomysłów dla warunków udziału w postępowaniu, jak czasami jedno wyrażenie może zmienić cały sens warunku, czego się wystrzegać, a jak prawidłowo je formułować.
  8. Najczęściej występujące błędy przy kryteriach oceny ofert i ich ocenie – jak ich unikać. Jeżeli stosujemy kryteria subiektywne – jak powinna wyglądać ocena ofert.
  9. Dlaczego nie warto samemu sprawdzać oferowanych rozwiązań w Internecie – czyli sposoby weryfikacji ofert przez osoby merytoryczne.
  10. Za co odpowiadają osoby merytoryczne podczas badania złożonych ofert. Jak takie badanie przeprowadzić skutecznie, co można wyjaśnić, co uzupełnić, w jaki sposób zapisy SWZ wpływają na późniejszą możliwość „ratowania” ofert.
  11. Oferta wybrana, czy dla osoby merytorycznej początek realizacji zamówienia: na jakie zapisy w umowie należy zwrócić uwagę, żeby zamówienie było realizowalne z poszanowaniem interesów obu stron. Ważne: nie musisz być prawnikiem czy mieć z prawem cokolwiek wspólnego, żeby przygotować dobrą umowę. Piękne okrągłe prawnicze zwroty nie świadczą o dobrej umowie. Zaprezentuję kilkanaście cech dobrej umowy i tyle samo fatalnych zapisów (aczkolwiek brzmiących bardzo mądrze)
  12. Super praktyczny pomysł na terminy realizacji i ich wskazywanie w umowach – upraszczamy sobie i wykonawcy realizację.
  13.  Obowiązki zamawiającego vs obowiązki wykonawcy. Tak, tak Zamawiający też ma obowiązki przy wykonywaniu umów i jednym z najważniejszych jest.
  14. Obowiązek odbiorowy: jak powinien wyglądać dla dostaw/usług i robót budowlanych;
  15. Inny bardzo ważny obowiązek to rozliczenie i zapłata wynagrodzenia – co tu ewentualnie może pójść nie tak i jak temu zapobiegać;
  16. Dlaczego nie warto przesadzać z karami umownymi;
  17. Co trzeba przypilnować szczególnie przy realizacji umowy;
  18. Jak to jest z podwykonawcami – kiedy warto wymagać ich wskazania w SWZ, jakie zapisy umów dla podwykonawców wprowadzać;
  19. Zatrudnienie na umowę o pracę – co i jak będziemy sprawdzać. Jakie czynności są rozsądne do wykonywania przez zatrudnionych, czy zatrudnienie na umowę o pracę ma wpływ na cenę i jak to powiązać z zakresem zamówienia;
  20. Waloryzacja: zmierzymy się z tematem klauzul waloryzacyjnych;
  21. Zmiany umowy. Znane jest powiedzenie, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Omówimy więc jak zapobiegać konieczności gaszenia pożarów na etapie realizacji umowy.
  22. Świat się dowie o naszej umowie i jej realizacji: na zakończenie omówimy, więc obowiązki związane z raportami, ogłoszeniami o wykonaniu zamówień i wyciąganiu wniosków na przyszłość.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

IWONA HOLKA

Prawnik, trener i doradca w zakresie zamówień publicznych. Były członek KIO.

Od 17 lat z sukcesem wspiera klientów w procesach ubiegania się o zamówienia publiczne, a także przy realizacji zamówień. Ma za sobą dziesiątki rozpraw przed Krajową Izbą Odwoławczą i tysiące przeszkolonych uczestników.

Prowadzi również obsługę podmiotów zamawiających, co przekłada się na doświadczenie po obu stronach procedury przetargowej.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Atlas Tower

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Szkolenie stacjonarne
za osobę
1 190
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą; 30 dni dostępu do nagrania szkolenia; aplikację mobilną z Kodeksem Pracy na system Android i iOS; dostęp do EduStrefy; paczka wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp; spotkania z ekspertami po godzinach przez 3
Zapisz się
Cena 2S
dobierz szkolenie VOD 50% taniej
1 690
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • zakwaterowanie, nocleg
  • EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą; 30 dni dostępu do nagrania szkolenia; aplikację mobilną z Kodeksem Pracy na system Android i iOS; dostęp do EduStrefy; paczka wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp; spotkania z ekspertami po godzinach przez 3
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
02-437 Warszawa
ul. Atlasowa 41
woj. mazowieckie
Firma ApexNet powstała w 2001 roku. Głównym obszarem działalności ApexNet jest organizacja szkoleń z obszaru zamówień publicznych. Naszą misją w tym zakresie jest poprawa jakości wydatkowania pieniędzy publicznych w Polsce. Od początku swojej dz...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
02-437 Warszawa ul. Atlasowa 41
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!