Szkolenie

PR kryzysowy

O szkoleniu

Komunikowanie w sytuacjach kryzysowych na starcie już wydaje się batalią z mediami, w której firma staje się oblężoną twierdzą. Fakt, iż szanse w tym pojedynku nie są równe sprawia, że firmy muszą stosować żelazną dyscyplinę w przestrzeganiu reguł postępowania w takich sytuacjach. Niestety jeden, choćby nawet nieumyślny błąd może przesądzić o porażce.

Założenia szkolenia:

Poznanie uwarunkowań komunikowania w sytuacjach kryzysowych

Przyswojenie umiejętności doboru przekazów medialnych w sytuacjach kryzysowych

Przygotowanie do implementacji procedur kryzysowych w firmie
Kto powinien wziąć udział?
Osoby odpowiedzialne za prowadzenie komunikacji w firmach i instytucjach państwowych.

Pracownicy działów komunikacji i PR.

Rzecznicy prasowi.

Szkolenie skierowane jest do firm i instytucji publicznych, nie do agencji PR.

Program szkolenia

1. Sesja teoretyczna

Specyfika kontaktów z dziennikarzami – komunikowanie w sytuacjach krytycznych

Komunikowanie w sytuacjach kryzysowych na starcie już wydaje się batalią z mediami, w której firma staje się oblężoną twierdzą. Fakt, iż szanse w tym pojedynku nie są równe sprawia, że firmy muszą stosować żelazną dyscyplinę w przestrzeganiu reguł postępowania w takich sytuacjach. Niestety jeden, choćby nawet nieumyślny błąd może przesądzić o porażce. Trener wskaże uczestnikom szkolenia, jakich sytuacji należy się wystrzegać i jakie są pożądane wzorce.

2. Sesja interaktywna

W tej części szkolenia trener większość czasu poświęci na studium przypadku.

Rekomendowane przykłady zarządzania sytuacjami kryzysowymi zostaną dopasowane do specyfiki otoczenia uczestników szkolenia.

Część interaktywna zakończona jest omówieniem instrukcji zarządzania kryzysowego.

3. Sesja praktyczna z kamerą I

Nagranie „setki interwencyjnej”

Setka to najczęstsza forma wypowiedzi telewizyjnej, czyli krótka wypowiedź do kamery na pytanie zadane przez dziennikarza. Celem ćwiczenia jest wyrobienie umiejętności przekazywania istoty informacji w kilka/kilkanaście sekund oraz marginalizowania pola do manipulacji w czasie interwencji dziennikarskiej podczas sytuacji kryzysowej.

4. Sesja praktyczna z kamerą II

Wywiad z agresywnym dziennikarzem w studio TV - program interwencyjny „Alarm”. Każdy z uczestników bierze udział w kilku-minutowym nagraniu.

Formuła: Zadaniem każdego z uczestników szkolenia będzie reprezentowanie Firmy w programie interwencyjnym. Każdy z uczestników otrzymuje temat hipotetycznej sytuacji kryzysowej adekwatnej do obszarów swoich kompetencji.

Cel: Zadaniem uczestnika będzie podjęcie próby obrony reputacji firmy w konfrontacji z np. niezadowolonym adwersarzem, nieujawniającym się dziennikarzem podczas sytuacji kryzysowej. Program utrzymany jest w napastliwym tonie, a dziennikarz bazuje głównie na przesłankach emocjonalnych.

5. Podsumowanie i zakończenie szkolenia

Podsumowanie + sesja pytań i odpowiedzi

Trener krótko podsumowuje najważniejsze informacje przekazane podczas szkolenia.

Czas trwania

9.00-17.00

Prelegenci

Cytat
Piotr Mitraszewski – Managing Director, Lighthouse Solutions

Ekspert w dziedzinie budowania relacji z mediami. Od ponad dziesięciu lat w public relations. Od ponad sześciu lat prowadzi lub współprowadzi szkolenia. Prowadzi coachingi medialne dla Prezesów największych firm i instytucji w kraju. Z powodzeniem przeprowadził ponad 500 szkoleń z zakresu komunikacji. Autor wielu uhonorowanych i cieszących się uznaniem szkoleń. Jest autorem cyklu szkoleń „Out of the box”, który zdobył wyróżnienie na kongresie Edelman Worldwide w 2006r. w Waszyngtonie. Współwłaściciel i Dyrektor Zarządzający firmą szkoleniową Lighthouse Solutions.

Gdzie i kiedy

Warszawa 27 października 2011
PRoto.pl

Warszawa

Al. Jerozolimskie 53

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
7
1 PLN
Cena zawiera:
  • Materiały szkoleniowe, Przerwy kawowe, Lunch
Weź udział

Organizator

PRoto.pl
00-697 Warszawa
al. Jerozolimskie 53
woj. mazowieckie
PRoto jest polskim wortalem tematycznym dedykowanym środowisku public relations. Informuje o nowościach w branży, dostarcza praktycznych wskazówek oraz prezentuje różnorodne osiągnięcia naukowe z dziedziny public relations w Polsce i na świecie. Wspó...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Formularz zgłoszeniowy na www.proto.pl

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

PRoto.pl
00-697 Warszawa al. Jerozolimskie 53
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!