O szkoleniu
Pracownikow działów HR i CSR
Program szkolenia
CSR
- Na czym polega Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR) i dlaczego organizacje chcą być odpowiedzialne
- Od unikania odpowiedzialności prawnej po zaawansowany CSR - poziomy zaawansowania wpływu biznesu na społeczeństwo
- Obszary CSR
- CSR a zrównoważony rozwój - minimalizacja niekorzystnego wpływu organizacji na otoczenie zewnętrzne
- CSR jako kompleksowa strategia obejmująca wszystkie aspekty funkcjonowania organizacji
- CSR a kapitał społeczny
- CSR a innowacyjność firmy
- Najczęściej podejmowane działania CSR w organizacjach - przykłady, dobre praktyki
- Korzyści z wdrażania działań CSR
Wolontariat pracowniczy
- Wolontariat pracowniczy i jego miejsce pośród działań CSR firmy (przykłady)
- Co daje wolontariat pracowniczy firmie?
- Współpraca międzysektorowa (biznes, administracja i NGO) jako rozwiązanie dla skutecznego działania CSR, opartego na wspólnych wartościach (Creating Shared Value)
- Korzyści z wolontariatu pracowniczego dla firmy
- Czynniki ryzyka w wolontariacie
- Jak zminimalizować ryzyko
Moduł 1
Rodzaje wolontariatu (w oparciu o konkretne przykłady) - korzyści dla pracownika, dla HR i dla firmy
- Rodzaje wolontariatu - przykłady
- Sposoby zaangażowania pracowników:
- Tworzenie własnych programów społecznych
- Włączanie się w istniejące programy
- Włączanie pracowników w projekty firmy, niemające pierwotnie charakteru wolontariatu
- Wewnętrzny CSR - wolontariat pracowniczy obejmujący działania wewnątrz organizacji
- Współpraca międzysektorowa i partnerstwa
- Projekty z inicjatywy pracowników
- Wolontariat kompetencyjny
- Filantropia (pay - roll itd.)
Moduł 2
Wolontariat a partnerstwa międzysektorowe (biznes, administracja, NGO, środowiska akademickie i naukowe - model poczwórnej helisy)
- Dlaczego współpraca jest ułatwieniem dla organizacji?
- Jak znaleźć odpowiedniego partnera?
- Jak wypracować model współpracy i określić zakres odpowiedzialności?
- Korzyści z partnerstw (model win-win)
- Wyzwania wynikające z tworzenia partnerstw
Moduł 3
Jak wdrażać wolontariat w firmie
- Misja i wartości firmy a zakres i obszar działania CSR
- Cele firmy w obszarze wolontariatu pracowniczego
- Cele programowe i priorytety wolontariatu pracowniczego oraz spodziewane rezultaty
- Zasoby i potrzeby firmy
- W jakie działania możemy się zaangażować? Identyfikacja grup interesariuszy i potrzeb partnerów społecznych
- Z kim wejść w partnerstwo i w jaki sposób?
- Stworzenie zaplecza organizacyjnego
- Dobór pracowników (ambasadorów wolontariatu)
- Dobór narzędzi wsparcia wolontariatu - co firma może zaoferować (wsparcie rzeczowe, osobowe, finansowe, wsparcie mentorskie, organizacyjne czy promocyjne)?
- Wybór formy wolontariatu
- Budowanie strategii działań (harmonogram, koordynatorzy, budżet itd.)
- Czynniki warunkujące udane wdrożenie wolontariatu pracowniczego w firmie
Moduł 4
Jak zaangażować pracowników do wolontariatu?
- Edukacja na temat wolontariatu pracowniczego i wskazanie możliwości zaangażowania
- Zaangażowanie poprzez nakłonienie do podjęcia inicjatywy (np konkurs na innowacyjny projekt działań CSR opartych na wolontariacie)
- Wolontariat jako forma pozafinansowej motywacji pracownika
- Wolontariat jako narzędzie do zmiany ścieżki zawodowej
- Wolontariat pracowniczy a świadomość wpływu działań pracowników na społeczność (social impact)
Moduł 5
Jak "sprzedać" wolontariat otoczeniu zewnętrznemu (np partnerom, mediom)
- CSR jako PR - dobór kanałów komunikacji i dostosowanie przekazu do odbiorcy
- Konkursy na najlepsze działania CSR
- Raportowanie pozafinansowe - jak pisać raporty społeczne, by ktoś je czytał
Czas trwania
Prelegenci
Oliwia Tarasewicz - Gryt
Trenerka z doświadczeniem w obszarze CSR, współpracy międzysektorowej, kompetencji międzykulturowej, komunikacji, zarządzania różnorodnością, zarządzania pokoleniami oraz prezentacji i autoprezentacji. Doświadczenie zdobywa, pełniąc od 2012 roku funkcję wiceprezesa Fundacji WrOpenUp, realizującej międzysektorowy projekt Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, oparty na wolontariacie kompetencyjnym międzynarodowego zespołu pracowników globalnych korporacji (IBM, Google, UBS, Nokia, HP, Volvo, Credit Suisse itp.). Projekt obejmuje działania edukacyjne: warsztaty dla uczniów, nauczycieli, pracowników korporacji oraz dziennikarzy z zakresu kompetencji międzykulturowej i komunikacyjnej oraz konkurs dla szkół a także wyprawy edukacyjne połączone z warsztatami z zakresu m.in. przywództwa i kompetencji międzykulturowej. Współorganizatorka i panelistka Konferencji Laboratorium Odpowiedzialnego Biznesu. Autorka i trenerka programu szkoleń "ABC Polish Culture", przeznaczonego dla obcokrajowców zamieszkałych w Polsce, prowadzonego we współpracy z Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, certyfikat
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego w portalu. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne związane z udziałem w szkoleniu.
Masz pytania? Napisz do nas
