O szkoleniu
Na szkoleniu omówione zostaną podstawowe obowiązki przedsiębiorców jako podmiotów korzystających ze środowiska w zakresie: emisji do powietrza, składowania odpadów oraz prowadzenia rejestru BDO.
Efektem udziału w szkoleniu będzie zdobycie bądź rozszerzenie wiedzy dotyczącej obowiązujących norm prawnych w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska oraz umiejętności ich stosowania w praktyce, a w szczególności wypełniania wykazów opłatowych i wyliczenia opłaty dla różnych typów źródeł emisji oraz zasad prowadzenia rejestru BDO. Przyswojenie tej wiedzy pozwoli na kompleksowe przygotowanie się do ewentualnej kontroli WIOŚ, a także na uniknięcie sankcji i kar finansowych związanych z naruszeniem przepisów. Uczestnicy poznają mechanizm funkcjonowania opłat za korzystanie ze środowiska, w tym sposób ich obliczania i zasady składania deklaracji. Liczne przykłady prezentowane podczas szkolenia umożliwią samodzielne wypełnianie obowiązków sprawozdawczych wobec urzędów przez osoby zajmujące się tematyką ochrony środowiska w organizacji.
Szkolenie kierujemy do pracowników odpowiedzialnych za nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie ochrony środowiska oraz zajmujących się naliczaniem opłat za korzystanie ze środowiska w przedsiębiorstwie. Na szkolenie zapraszamy także przedstawicieli organów kontrolujących poprawność wnoszonych opłat.
Program szkolenia
- Zapowiadane zmiany w przepisach dotyczących sprawozdawczości w ramach propozycji deregulacyjnej
- Ogólne zasady naliczania opłat za wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza przez podmioty zobowiązane do ich uiszczania:
• terminy wnoszenia opłat,
• rodzaje działalności podlegające opłatom i sprawozdawczości,
• porównanie obowiązku sprawozdawczego w zakresie klimatyzacji, w systemach: CRO, BDS, CEEB
• obowiązujące wzory wykazów i stawki opłat za 2025 r.
• sankcje i kary za niezłożenie sprawozdania i niewniesienie właściwej opłaty,
• sporządzanie korekty sprawozdania
• zwolnienia z obowiązku przesyłania wykazów,
• decyzje administracyjne wymierzające wysokość opłat za korzystanie ze środowiska,
• opłata podwyższona z tytułu braku pozwolenia,
• rodzaje korzystania ze środowiska wymagające pozwolenia i zgłoszenia,
• systemy informatyczne ułatwiające przygotowanie sprawozdania,
• przedawnienie obowiązku opłatowego; jak długo należy przechowywać dokumentację. - Wykazy opłatowe sporządzane na podstawie raportu do Krajowej Bazy:
• spójność danych w Krajowej bazie z danymi opłatowymi – powiązanie listy substancji raportowanych do Krajowej bazy z listą gazów lub pyłów w wykazie opłatowym,
• moduł opłatowy w Karowej bazie,
• poradniki w Krajowej bazie – wykorzystanie do opłat,
• opłata za handel emisjami,
• emisja z eksploatacji instalacji,
• emisja z procesów prowadzonych poza instalacją,
• emisja z eksploatacji urządzeń, samochody, wózki widłowe, agregaty,
• uzupełnianie wykazu opłatowego o wyliczenie opłaty podwyższonej,
• uzupełnianie wykazu opłatowego na temat handlu emisjami,
• przyporządkowanie substancji do odpowiednich grup opłatowych,
• generowanie wykazu w formie edytowalnej. - Opłaty za wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza – rodzaje źródeł podlegających opłatom:
• klasyfikacja źródeł,
• źródła niewymagające pozwolenia, w tym: kotły małej mocy, środki transportu, urządzenia klimatyzacyjne, malowanie, środki do dezynfekcji – praktyczne przykłady przedstawione na wzorach formularzy,
• sposoby obliczania opłaty za źródeł niewymagających pozwolenia:
– stawki opłat dla ryczałtu,
– wskaźniki KOBIZE,
– dane literaturowe,
– praktyczne przykłady przedstawione na wzorach formularzy,
• metodyka naliczania opłat dla instalacji wymagających pozwolenia na podstawie:
– przeprowadzanych pomiarów emisji,
– danych dostępnych z pozwolenia,
– wskaźników ministerialnych,
– praktyczne przykłady przedstawione na wzorach formularzy,
• rodzaje substancji powstających w procesach spalania i obowiązek ich ewidencjonowania,
• rozliczanie źródeł w instalacji i poza instalacją:
– prowadzenie ewidencji w zakresie posiadanych urządzeń klimatyzacyjnych,
– rozliczanie emisji z procesów spawania – dostępne metodyki wyliczania opłat w tym przykłady wskaźników literaturowych.
• źródła energetyczne i technologiczne wymagające pozwolenia, w tym: źródła spalania – praktyczne przykłady wyliczania opłaty na podstawie metod wskaźnikowych, pomiarowych, danych literaturowych przedstawione na wzorach formularzy. - Opłaty za składowanie i magazynowanie odpadów:
• opłaty podwyższone za składowanie odpadów w miejscu na ten cel nieprzeznaczonym,
• okresy magazynowania odpadów,
• obowiązek posiadania stosownego zezwolenia,
• opłaty podwyższone za magazynowanie odpadów w miejscu na ten cel nieprzeznaczonym,
• współczynniki podwyższające opłatę, czas magazynowania i składowania odpadów,
• przykłady wyliczenia opłaty za składowanie odpadów i opłaty podwyższonej za brak stosownego zezwolenia w zakresie gospodarki odpadami. - Baza danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami (BDO) – Rejestr:
• podmioty zobowiązane do uzyskania numeru rejestrowego,
• zwolnienie z obowiązku uzyskania wpisu,
• rozporządzenie w sprawie rodzajów odpadów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenie ewidencji,
• opłaty za wpis do rejestru: opłata roczna i rejestrowa,
• wniosek rejestrowy i aktualizacyjny oraz wniosek o wykreślenie – prawidłowy sposób wypełnienia poprzez bazę BDO,
• posługiwanie się numerem rejestrowym na dokumentach,
• sankcje i kary za brak numeru rejestrowego. - Analiza przykładów z praktyki uczestników szkolenia
- Konsultacje, dyskusja
- Ocena efektywności szkolenia
Czas trwania
Zajęcia w godzinach: 9:00 – 15:00.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Do udziału w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon, słuchawki/głośniki, ewentualnie kamera internetowa. Prosimy o korzystanie z najaktualniejszych wersji przeglądarek Google Chrome (zalecana) lub Mozilla Firefox.
Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę, mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie – zapewniamy możliwość skorzystania z panelu dyskusyjnego dla wszystkich uczestników (obraz + dźwięk) w trakcie szkolenia oraz wsparcie techniczne realizowane telefonicznie lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.
Przed rozpoczęciem szkolenia każda zgłoszona osoba otrzyma e-maila z linkiem do wirtualnego pokoju wraz z instrukcją połączenia się z platformą szkoleniową.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- wsparcie poszkoleniowe
- Szkolenie finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych jest zwolnione od podatku VAT.
- Rozwiń
- 7.14% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 7.14% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
I. CZĘŚĆ OGÓLNA
- Regulamin Świadczenia Usług Szkoleniowych określa zasady udziału w szkoleniach organizowanych przez firmę AMG Szkolenia s.c. z siedzibą w Lublinie, przy ul. Bursztynowej 8/44, zwaną dalej Organizatorem, która jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych przez Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie.
- Oferty organizowanych przez nas szkoleń (stacjonarnych i online) są dostępne na naszej stronie www.amgszkolenia.pl i obejmują zakresy tematyczne, informacje dotyczące wykładowców oraz informacje organizacyjne. Wszystkie organizowane przez nas szkolenia zostały zaprojektowane w taki sposób, by jak najbardziej przystępnie przekazywać wiedzę, by były interesujące oraz możliwie jak najbardziej angażujące dla uczestników. Dbamy również o zaplecze techniczne, bezstresowy przebieg i atrakcyjną oprawę szkoleń.
- Udział w szkoleniach możliwy jest jedynie po akceptacji postanowień niniejszego regulaminu.
- Przesłanie do AMG Szkolenia formularza zgłoszeniowego stanowi prawnie wiążącą umowę pomiędzy podmiotem zgłaszającym a AMG Szkolenia i jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie oraz podstawą do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
II. WARUNKI UCZESTNICTWA I PŁATNOŚĆ ZA SZKOLENIE
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie do AMG Szkolenia (Organizatora) na adres biuro@amgszkolenia.pl prawidłowo wypełnionego formularza zgłoszeniowego lub zgłoszenie uczestnictwa poprzez wypełnienie formularza online. Formularze dostępne są na stronie www.amgszkolenia.pl. Organizator potwierdzi otrzymanie formularza zgłoszeniowego wysyłając e-mail na wskazany adres. W przypadku braku informacji potwierdzającej w czasie 24 godzin – należy skontaktować się z Organizatorem.
- Korespondencja dotycząca organizacji szkolenia (potwierdzenie, odwołanie, zmiana terminu, wykładowcy itp.) odbywa się wyłącznie w formie elektronicznej. W formularzu zgłoszeniowym musi zostać podany przynajmniej jeden adres e-mail, na który będą wysyłane informacje organizacyjne.
- Płatność za szkolenie powinna być przekazana w formie przedpłaty w terminie do 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia na n/w nr konta. Dokument proforma wystawiamy na życzenie. Po uzyskaniu zgody Organizatora istnieje możliwość zapłaty po szkoleniu. W takim przypadku opłata za szkolenia uiszczana jest na podstawie faktury wystawionej po zakończeniu szkolenia. Termin płatności wynosi od 7 dni do 14 dni od daty wystawienia faktury.
Nr konta: PL 37 1020 3176 0000 5602 0283 5627 - Przysługujące zniżki należy zaznaczyć na formularzu zgłoszeniowym. Brak wpisanej informacji o rabacie lub promocji spowoduje, że nie zostaną one uwzględnione.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu. Rezygnacja z udziału w szkoleniu odbywa się wyłącznie w formie pisemnej i musi wpłynąć do Organizatora najpóźniej na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia online lub najpóźniej na 14 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia stacjonarnego. Organizator musi pisemnie potwierdzić otrzymanie informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania pełnej opłaty.
- Organizator potwierdzi realizację szkolenia w zaplanowanym terminie: w formie online nie później niż 3 dni a w formie stacjonarnej nie później niż 7 dni przed datą jego rozpoczęcia.
- Organizator zastrzega sobie prawo zmiany miejsca szkolenia stacjonarnego lub terminu szkolenia z przyczyn organizacyjnych (szkolenie w formie online nie później niż 3 dni a w formie stacjonarnej nie później niż 7 dni przed datą jego rozpoczęcia), a także do wyznaczenia równoważnego zastępstwa w przypadku, gdy wykładowca nie będzie mógł prowadzić zajęć z ważnych przyczyn losowych. Zmiany te wymagają pisemnej akceptacji. Brak akceptacji Organizator traktuje jako bezkosztową rezygnację ze szkolenia.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy (szkolenie w formie online nie później niż 3 dni a w formie stacjonarnej nie później niż 7 dni przed datą jego rozpoczęcia). W takim przypadku zwrot ewentualnej przedpłaty będzie dokonany w terminie do 7 dni od daty odwołania. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- W przypadku braku realizacji szkolenia z przyczyn niezależnych od Organizatora i bez wymaganego zgodnie z Regulaminem wcześniejszego powiadomienia, podmiot zgłaszający nie ponosi kosztów szkolenia, z wyjątkiem sytuacji, gdy strony postanowią inaczej.
- Wsparcie poszkoleniowe: w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia uczestnikom szkolenia umożliwiamy kontakt z wykładowcą w celu uzyskania pomocy w rozwiązywaniu problemów dotyczących zakresu tematycznego szkolenia.
- Uczestnik szkolenia może złożyć reklamację w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia. Reklamację w formie pisemnej należy wysłać na adres biuro@amgszkolenia.pl Organizator ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i w tym czasie może zwrócić się do składającego reklamację o dodatkowe pisemne wyjaśnienia. Organizator zastrzega sobie prawo braku odpowiedzi na złożoną reklamację w przypadku, gdy będzie niezrozumiała lub będzie sprzeczna z innymi zapisami Regulaminu. Organizator udzieli odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej drogą elektroniczną i w przypadku uznania zasadności reklamacji zaproponuje wybraną formę rekompensaty.
Formy rekompensaty: 10%, 20% lub 50% zniżki na udział w szkoleniu zaproponowanym przez Organizatora i zaakceptowanym przez składającego reklamację. - Treści szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi. Na jakąkolwiek formę ich utrwalania, kopiowania, dalszej odsprzedaży, rozpowszechniania i udostępniania oraz nagrywania przebiegu szkolenia AMG Szkolenia nie wyraża zgody.
III. RODO
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych są wspólnicy spółki cywilnej AMG Szkolenia Agnieszka Ochmańska i Grzegorz Ochmański, z siedzibą w Lublinie, przy ul. Bursztynowej 8/44, kod pocztowy 20-576, www.amgszkolenia.pl, e-mail: biuro@amgszkolenia.pl, tel. 789 172 032. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie wyłącznie w celu zawarcia umowy (formularz zgłoszeniowy) i realizacji szkolenia. Dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy. Ma Pani/Pan prawo do: dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania i usunięcia podanych danych.
- Pozostałe informacje dostępne są na stronie www.amgszkolenia.pl w zakładkach Polityka prywatności i Bezpieczeństwo.
- Nazwa firmy: AMG Szkolenia
- Ulica i nr: Bursztynowa 8/44
- Kod pocztowy: 20-576
- Miejscowość: Lublin
- Numer NIP: 7123419993
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
