O szkoleniu
Szkolenie przygotowuje do radzenia sobie z nadmiernymi emocjami w oparciu o znajomość definicji stresu, źródeł stresu, wzorców reakcji na stres, reakcje na stres moja i innych, pojęcie wypalenia zawodowego, psychologicznych objawów wypalenia zawodowego, trzy wymiary wypalenia, sposoby radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym.
Uczestnik:
- definiuje – „zdrowy” i „niezdrowy” stres,
- rozróżnia skutki stresu na poziomie zachowań, emocji i przekonań,
- charakteryzuje emocjonalne i fizyczne koszty stresu,
- ilustruje model stresu,
- rozpoznaje obiektywne i subiektywne dopasowanie w pracy,
- wnioskuje o wpływie nieobiektywnego sposobu oceny pracy na poziom stresu,
- zapobiega odczuwaniu presji czasu, wyniku, innych osób,
- zapobiega presji własnej jako czynnika stresu.
- rozróżnia naturalne wzorce reakcji – atak/obrona, zachowania agresywne i biernoagresywne,
- stosuje asertywność, czyli zachowania pomiędzy agresją, uległością i lekceważeniem,
- nazywa swoje prawa w relacjach z innymi,
- rozpoznaje oznaki własnego pobudzenia emocjonalnego,
- rozpoznaje swój sposób reakcji na stres,
- waży konsekwencje stosowania intuicyjnych sposobów rozładowywania stresu,
- ćwiczy radzenie sobie z własnym gniewem i złością,
- ćwiczy radzenie sobie z negatywnymi konsekwencjami stresu kolegów i współpracowników,
- asertywnie wyraża emocje,
- definiuje i diagnozuje wypalenie zawodowe,
- charakteryzuje mechanizmy podtrzymujące wypalenie zawodowe i jego negatywne skutki
- wylicza fazy i objawy wypalenia zawodowego,
- wskazuje czynniki zwiększające ryzyko pojawienia się objawów wypalenia
- identyfikuje wpływ relacji interpersonalnych na wypalenie,
- rozpoznaje objawy wypalenia zawodowego u podwładnych i współpracowników,
- diagnozowanie wyczerpania emocjonalnego i zmian we własnym samopoczuciu nim wywołanych,
- zapobiega depersonalizacji wynikającej z wypalenia zawodowego w relacjach ze współpracownikami,
- zapobiega spadkowi produktywności w pracy,
- zapobiega wypaleniu poprzez zaangażowanie w pracę,
- planuje, motywuje i pracuje w własnymi przekonaniami w celu wspierania procesu radzenia sobie z wypaleniem zawodowym,
- korzysta z technik redukujących poziom wypalenia zawodowego,
- stosuje praktyczne sposoby chroniące przed wypaleniem,
- unika braku rozładowania napięcia z uwagi na negatywne konsekwencje.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób chcących doskonalić umiejętności praktyczne w zakresie radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym, dla osób chcących przeprowadzić analizę indywidualnych stresorów i technik radzenia sobie ze stresem, dla osób chcących stworzyć własną strategię prozdrowotną i zapobiegającą wypaleniu zawodowemu.
Program szkolenia
DIAGNOZA POTRZEB
Przed szkoleniem kierujemy do uczestników ankietę zawierającą program zajęć, z prośbą o zaznaczenie tematów i zagadnień, które są najbardziej interesujące oraz przedstawienie swoich oczekiwań względem szkolenia. Dzięki temu trener będzie mógł lepiej dopasować treść i ćwiczenia, które będą omawiane podczas szkolenia.
MODUŁ I
Czym jest stres?
- definicja – „zdrowy” i „niezdrowy” stres,
- przyczyny powstawania, indywidualna podatność, skutki stresu na poziomie zachowań, emocji i przekonań,
- koszty stresu, model stresu.
MODUŁ II
Źródła stresu w pracy
- wpływ nieobiektywnego sposobu oceny pracy na poziom stresu,
- presja czasu,
- presja wyniku,
- presja innych osób,
- presja własna jako czynnik stresu.
MODUŁ III
Wzorce reakcji na stres w pracy
- naturalne wzorce reakcji – atak/obrona,
- zachowania agresywne i biernoagresywne,
- asertywność, czyli zachowania pomiędzy agresją, uległością i lekceważeniem,
- obrona swoich praw w relacjach z innymi.
MODUŁ IV
Mój sposób reagowania na stres własny i innych osób w organizacji
- jak rozpoznawać oznaki własnego pobudzenia emocjonalnego?
- jak rozpoznawać swój sposób reakcji na stres?
- jakie są konsekwencje stosowania intuicyjnych sposobów rozładowywania stresu?
- radzenia sobie z własnym gniewem i złością,
- radzenie sobie z negatywnymi konsekwencjami stresu kolegów i współpracowników,
- asertywne wyrażanie emocji - rola ekspresji.
MODUŁ V
Wypalenie zawodowe
- wypalenie zawodowe jako główne zagrożenie wynikające z nadmiernego poziomu stresu,
- co to jest wypalenie zawodowe?
- mechanizmy podtrzymujące wypalenie zawodowe,
- negatywne skutki wypalenie zawodowego,
- autodiagnoza behawioralnych oznak stopnia wypalenia zawodowego (kwestionariusz).
MODUŁ VI
Psychologiczny zespół objawów wypalenia zawodowego
- fazy i objawy wypalenia zawodowego,
- pierwsze objawy wypalenia,
- czynniki zwiększające ryzyko pojawienia się objawów wypalenia zawodowego,
- wpływ relacji interpersonalnych na wypalenie,
- jak rozpoznawać objawy wypalenia zawodowego u współpracowników?
MODUŁ VII
Trzy wymiary wypalenia
- wyczerpanie emocjonalne, czyli co zmienia się we własnym samopoczuciu psychofizycznym,
- depersonalizacja, czyli zmiany zachodzące w relacjach ze współpracownikami,
- poczucie braku kompetencji i spadku osiągnięć oraz produktywności w pracy, czyli co zmienia się w obszarze wykonywanych zadań.
MODUŁ VIII
Sposoby radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
- zaangażowanie w pracę jako główny element przeciwdziałający wypaleniu,
- profilaktyka,
- planowanie, motywacja, praca z własnymi przekonaniami jako elementy wspierające proces radzenia sobie z wypaleniem,
- techniki redukujące poziom wypalenia,
- praktyczne porady chroniące przed wypaleniem,
- negatywne konsekwencje braku rozładowania napięcia.
Uwaga! Treść merytoryczna może ulec zmianie w trakcie trwania szkolenia w związku z potrzebami Uczestników i przebiegiem zajęć.
Czas trwania
Prelegenci
Anna Krawulska-Biegańska
psycholog, trener, asesor, coach, mediator
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla właścicieli firm, kadry zarządzającej, menedżerów, liderów, brygadzistów oraz trenerów wewnętrznych. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor tworzy i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację wewnętrzną oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu rozwijania kompetencji menedżerskich, komunikacji i współpracy, organizacji czasu pracy, radzenia sobie ze stresem
i wypaleniem zawodowym oraz mentoringu i umiejętności trenerskich.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
61-696 Poznań
Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- przeprowadzenie zajęć przez trenera z kilkunastoletnim doświadczeniem w zawodzie
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.
Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem telefonicznie w celu udzielenia informacji dotyczących płatności oraz potwierdzenia rejestracji.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 4 osób.
Rezygnacja:
1. Zamawiający ma możliwość bezkosztowej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. W przypadku rezygnacji po tym czasie, Zamawiający ponosi 50% kosztów uczestnictwa, zgodnie z formularzem zgłoszenia.
2. Nie odwołanie, nie wzięcie udziału w szkoleniu skutkuje pełnym obciążeniem kosztami udziału.
3. Zamiast osoby zgłoszonej, w szkoleniu może uczestniczyć inny pracownik firmy. O tym fakcie należy poinformować do 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
4. W przypadku informacji o rezygnacji ze szkolenia później niż mowa jest w pkt. 1, Organizator w uzasadnionych przypadkach dopuszcza:
● możliwość wzięcia udziału w kolejnej edycji szkolenia, w miarę dostępności miejsc;
● możliwość wykorzystania wpłaconych środków na inne, szkolenie z oferty, w miarę dostępności miejsc.
Skontaktuj się z nami - zbierzemy informacje, ustalimy o jakie dofinansowanie możesz się ubiegać.
Masz pytania? Napisz do nas
