O szkoleniu
Cel szkolenia
- Zapoznanie uczestników definicją stresu, rodzajami i symptomami w ciele.
- Uczestnicy indywidualnie stworzą swoją mapę wpływu stresu na ich decyzje, emocje i codzienne funkcjonowanie.
- Poznają swój pozom stresu oraz jakie osoby mogą ich bardziej stresować wg kolorów Taylora Harmana.
- Zdefiniują wewnętrzne i zewnętrzne źródła stresu.
- Poznają ćwiczenia doraźne i błyskawiczne antystresowe.
- Przedstawienie znaczenia emocji w komunikacji z pacjentem.
- Poznają swój świat wartości i przekonań.
- Nauczą się udzielać konstruktywnych komunikatów informacji zwrotnej.
- Zapoznają się z metodami radzenia sobie ze stresem, zarówno tymi doraźnymi jak i długofalowymi.
- Zbudują swoją wewnętrzną siłę, potrzebną do zapewnienia równowagi psychicznej.
- Poznają szeroką definicję asertywności wg Anny Townend.
- Przećwiczą komunikat asertywnego „ja”.
- Zobaczą różnicę w komunikacji asertywnej, agresywnej i uległej.
- Praktycznie przećwiczą asertywne radzenia sobie z agresją słowną.
Korzyści dla uczestników
Uczestnicy, będą mieli większą wiedzę na temat źródeł stresu i jego rodzaju, co pozwoli im świadomie minimalizować i omijać punkty zapalne.
Poprzez poznanie swojego wyniku na skali stresu Holmes-Rahe, stworzą indywidualny plan na zmniejszenie jego poziomu.
Znacząco zmniejszą poziom stresu, poprzez zastosowanie technik do niwelowania stresu krótko i długotrwałego.
Będą mieli większą świadomość powstawania emocji w relacjach, swoich wartości i przekonań, co pomoże im chronić siebie w trudnych sytuacjach.
Rozwiną umiejętność komunikowania konstruktywnej informacji zwrotnej, przez co będą mogli efektywniej wpływać na współpracę z pacjentem i jego rodziną.
Poprzez narzędzia asertywności w komunikacji zadbają o swoja bezpieczną przestrzeń.
Będą potrafili radzić sobie z komunikatem agresywnym kierowanym w ich kierunku.
- Pielęgniarki, rejestratorki medyczne, ratownicy narażeni na występowanie stresu.
- Osoby pracujące z pacjentami w sytuacjach stresowych, powodujących napięcie w komunikacji.
- Osoby pracujące w służbie zdrowia i mające kontakt z rodzinami chorych, którym muszą komunikować często niełatwe dla nich informacje.
- Wszystkie osoby na co dzień narażone na sytuacje stresowe, szczególnie w trudnych warunkach pandemii.
Program szkolenia
1. Moduł: Wprowadzenie do szkolenia
• Przedstawienie celu szkolenia, programu, harmonogram.
• Ustalenie kontraktu z uczestnikami
• Runda początkowa uczestników szkolenia. Poznajmy się.
2. Moduł: Stres
• Czym jest stres? Jego rodzaje i objawy psychosomatyczne.
• Wpływ stresu na nasze decyzję i myślenie o bieżących sytuacjach i zadaniach.
• Skala psychologiczna Holmes-Rahe. Zróbmy swój indywidualny wynik poziomu stresu i jego wpływ na nasze życie i zdrowie.
• Poznanie własnego wiodącego typu komunikacji. Czyli jak lubię się komunikować z innymi ludźmi?
• Niektóre osoby mnie stresują. Zdefiniowanie, jaki typ komunikacyjny wg Hartmanna jest dla mnie stresogenny?
• Zewnętrzne i wewnętrzne źródła stresu. Na ile mogę je ograniczyć, poszukiwanie nowej perspektywy?
3. Inteligencja emocjonalna.
• Emocje w kontakcie z pacjentem. Jak oddawać przestrzeń na emocje pacjenta? Jak zarządzać emocjami?
• Ćwiczenie Rajska wyspa- jako klucz do poznania wartości i tożsamości
• Praca z kołem własnych wartości. Co w życiu jest dla mnie ważne i na ile to realizuję?
• Komunikat FUKO teoria i ćwiczenie. Dawaj informacje zwrotną, która prowadzi do rozwiązań i tonuje konflikty.
• Budowanie avatara, do ochrony swojej przestrzeni.
• Poznaj swoje zasoby, żeby wzmocnić swoje wewnętrzne „ja”.
4. Emocje nauczmy się nimi kierować?
• Jak definiować emocje i umiejscawiać je w ciele. Narysujmy to!
• Ćwiczenie doraźne i błyskawiczne metody antystresowe: systemy oddechowe - tor przeponowy i piersiowy, „pies z głową do góry – pies z głową w dół” oraz „powitanie słońca”, jaga śmiechu.
• Jak wprowadzić nasze mięśnie w stan rozluźnienia.
• Metoda Jacobsona, który jest autorem słynnego zdania: "Zaniepokojony umysł nie może istnieć w zrelaksowanym ciele"
• Antystresowy styl życia. Gdzie budować swoją odporność i ładować baterie?
• Przedstawienie metod budowania swojej siły wewnętrznej.
• Wypalenie zawodowe. Poznaj jego etapy i objawy na każdym z poziomów.
5. Moduł: Bądź asertywny w kontakcie z trudnym pacjentem.
• Czym jest asertywność?
• Różnica pomiędzy komunikatem asertywnym, agresywnym i uległym.
• Test na moją asertywność wg Anny Townend.
• Narzędzi i techniki asertywności: komunikat Ja.
• Jak poradzić sobie z nieprzyjemną krytyką i hejtem.
• Procedura stawiania granic psychologicznych wg Pameli Butler, czyli jak sobie radzić z agresją.
6. Podsumowanie szkolenia
• Moje wnioski i pierwszy krok do wzmocnienia siebie.
• Podsumowanie szkolenia przez trenera.
Czas trwania
Prelegenci

-
Zapisz się
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 390 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
