Szkolenie

Feedback, a może Feedforward– informacja zwrotna jako narzędzie menedżera

O szkoleniu

Informacja zwrotna to jedno z podstawowych narzędzi w pracy menedżera. Istnieją różne sposoby udzielania pracownikom informacji dotyczącej jakości ich pracy, które mogą wpłynąć na wzrost motywacji pracowników lub na spadek motywacji. Nadzór nad bieżącą pracą zespołu i udzielanie informacji zwrotnej jest jednym z codziennych wyzwań osób na stanowiskach menedżerskich, zarządzających zespołami. Jednocześnie z tą umiejętnością ma trudność 2/3 menedżerów, którzy przyznają, że odczuwają dyskomfort w sytuacji udzielenia feedbacku.

Tymczasem to właśnie informacja zwrotna pozwala na rozwój pracownika, daje mu przestrzeń do dzielenia się pomysłami oraz pozwala reagować na bieżąco na potencjalnie pojawiające się trudności.

Proponujemy Państwu szkolenie, które pomoże rozwinąć umiejętność udzielania informacji zwrotnej w sposób konstruktywny, motywujący i przynoszący korzyści pracownikowi i zespołowi. Szkolenie wpłynie także na wzmocnienie świadomości wśród uczestników menedżerów, jak ważną rolę odgrywa informacja zwrotna w zarządzaniu zespołem, przez co pozwoli zmniejszyć poczucie dyskomfortu związanego z jej udzielaniem.

Proponowane szkolenie dotyczy udzielania informacji w formie feedbacku a także w formie tzw. feedforward.
O ile tradycyjny feedback koncentruje się na analizowaniu już popełnionych błędów, o tyle feedforward pozwala na generowanie rozwiązań sprzyjających unikaniu trudności w przyszłości, usprawnianiu. To powoduje, że często feedforward jest pozytywnie przyjmowany przez pracowników, zarówno udzielających informacji jak i ją przyjmujących, ponieważ nie stawia menedżera w sytuacji osoby, która wskazuje błędy, natomiast pozwala wskazać potencjalne problemy i rozwiązać je zanim jeszcze się pojawią, przez co pozytywnie wpływa na poczucie zaangażowania pracowników.
Dlaczego warto wziąć udział?

Celem szkolenia jest:

  • trening umiejętności komunikacyjnych,
  • wzmocnienie umiejętności udzielania informacji zwrotnej,
  • zmniejszenie poczucia dyskomfortu podczas trudnych rozmów,
  • nabycie praktycznych umiejętności i wiedzy dot. feedbacku i feedforward w procesie zarządzania ludźmi,
  • poznanie i wykorzystanie korzyści z feedbacku dla pracownika, szefa, firmy,
  • możliwość podzielania się swoimi doświadczeniami w obszarze udzielania i przyjmowania feedbacku.

Podczas szkolenia prezentujemy różnice między tradycyjnie rozumianym feedbackiem, a feedworward.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • istocie stosowania feedbacku,
  • konkretnych technikach związanych z udzielaniem feedbacku,
  • potencjalnie trudnych sytuacjach związanych z udzielaniem informacji zwrotnej,
  • kluczowych zasadach związanych z przygotowaniem się do udzielania feedbacku (jakie czynniki brać pod uwagę, kiedy jest dogodny czas i miejsce na sesję informacji zwrotnej).

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • stosowania różnych technik udzielania informacji zwrotnej,
  • reagowania na trudne sytuacje w zespole,
  • przyjmowania informacji zwrotnej oraz jej konstruowania,
  • wprowadzania zmian w zespole,
  • wpływania na rozwój pracowników,
  • wypracowania indywidualnego planu działania w sytuacjach trudnych.
Kto powinien wziąć udział?
  • kierownicy liniowi,
  • menedżerowie działów HR,
  • osoby zarządzające zespołami,
  • właściciele firm.

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie do warsztatu, zapoznanie uczestników, oczekiwania, kontrakt:
     
    • omówienie roli feedbacku w procesie zarządzania ludźmi – wspieranie rozwoju, motywacja, wpływ na poczucie własnej wartości,
    • feedback codzienny a sesje feedbackowe w ramach procesów HR - gromadzenie informacji, analiza faktów, scenariusz i miejsce rozmowy – dyskusja ,
    • okno Johari – obszary naszej świadomości – gdzie jest miejsce na feedback?
       
  2. Feedback jako element procesu komunikacji:
     
    • style myślenia - temperamenty i reakcje w sytuacjach stresowych, preferowane style komunikacji – mini wykład i dyskusja,
    • aktywne słuchanie, pauza i inne narzędzia komunikacyjne wspierające proces udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej – mini wykład, ćwiczenia.
       
  3. Rodzaje informacji zwrotnej:
     
    • feedback pozytywny – docenianie, wyrażanie uznania, pochwała - mini wykład, ćwiczenia m.in. z kartami Kudo,
    • feedback korygujący – różne modele - Komunikat JA, STAR, FUKO –  mini wykład, omówienie casów, ćwiczenia,
    • feedforward – geneza i omówienie modelu prof. Marshall’a Goldsmith’a; informacje rozwojowe ukierunkowane na przyszłość, m.in. model pytań C5.
       
  4. Trudne sytuacje:
     
    • udzielanie feedbacku – jak reagować na pojawiające się emocje czy opór drugiej osoby,
    • przyjmowanie feedbacku – jak radzić sobie z własnymi emocjami i stresem.
       
  5. Podsumowanie szkolenia – indywidualny plan działań.

Czas trwania

10.00 - 16.00

Prelegenci

Cytat

Coach, trener biznesu, asesor i konsultant ds. HR od 2006 roku. W swojej pracy wykorzystuje wieloletnie doświadczenie biznesowe w branży finansowej na stanowiskach menedżerskich.

Specjalizuje sie w procesach feedbackowych i feedforward, diagnostycznych z wykorzystaniem różnych narzędzi – oceny 360st, Upward Feedback, AC/DC, narzędzi diagnostycznych (m.in. Extended Disc, Thomas Int.) poprzedzających często prowadzone później procesy coachingowe.

W ramach działalności szkoleniowej prowadzi szkolenia z obszarów dotyczących przywództwa, zarządzania zmianą i komunikacją w ramach zespołów.

Jako Asesor bierze udział w procesach Assessment Center i Development Center dotyczących stanowisk menedżerskich, często połączonych z sesjami feedbackowo-coachingowymi.

Szkolenia i uzyskane certyfikacje:

  • Coaching Zespołowy – Akademia im. Leona Koźmińskiego (2012)
  • Racjonalna Terapia Zachowań (2010)
  • Panorama Społeczna, Lucas Derks (2009)
  • Certyfikat uprawniający do posługiwania się metodą Extended Disc (2009)
  • Praktyk i Master Praktyk NLP - NLP Neuroedukacja Lublin (2007-2009)
  • International Coaching Community, akredytacja Coach ICC (2006)
  • Certyfikat trenera biznesu - Szkoła Trenerów Biznesu TROP (2004 – 2005)
  • Certyfikat uprawniający do posługiwania się metodą SLG Thomas Int. (2003)

Projekty i szkolenia realizowała między innymi dla następujących organizacji:

Bank Pekao SA, PZU Życie SA, Krajowa Izba Rozliczeniowa, Raiffeisen Polbank SA, Bank Śląski ING SA, ING Życie SA, Bank BGŻ BNParibas SA, BRE Bank SA, AXA Direct, Kredyt Inkaso S.A., TU Euler Hermes S.A., Ernst & Young Polska, KPMG Sp. z o.o, TP SA, Play – P4 Sp. z o.o., Polfa Grodzisk, Roche, Danone-Nutricia, Axel Springer Kontakt, Vission Express, Philipiak Polska, Castorama, Auchan, Gaz System, IMG Polska, Hotel Narvil, Colgate Business Services i dla wielu innych.

Gdzie i kiedy

Warszawa 10 maja 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 10 maja 2021

Gdzie i kiedy

Warszawa 15 lutego 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 15 lutego 2021

Zapisz się

Cena
za osobę
790 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

J.G. Training
02-548 Warszawa
Olesińska 21
woj. mazowieckie
Misja Misją J.G.Training jest pomoc pracownikom firm i instytucji w zdobywaniu wiedzy, informacji i umiejętności, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Obszary, z których szkolimy Tematyka naszych szkoleń dot...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

J.G. Training
02-548 Warszawa Olesińska 21
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!