Szkolenie

Informacja prasowa, backgrounder, notka, advertorial... – PR-owcy piszą, a co z tym robią dziennikarze? Warsztat z przygotowywania tekstów PR.

O szkoleniu

Szkolenie dla wszystkich, którzy chcą nawiązać skuteczne relacje z mediami.

W trakcie szkolenia uczestnicy poznają:

Specyfikę pracy dziennikarzy i redakcji
Metody pracy z dziennikarzami i redakcjami
Sposoby przygotowania materiałów dla mediów: informacji prasowych, press-kitów, advertoriali

Ponadto w części praktycznej warsztatów przeprowadzona zostanie analiza przykładowych tekstów pisanych na potrzeby PR oraz „przegląd prasy”, czyli co trafiło na „jedynkę” i dlaczego.

Jeśli uczestnicy szkolenia chcieliby pracować na tekstach, nad którymi aktualnie pracują, albo zweryfikować te już wcześniej napisane – bardzo prosimy o wcześniejsze ich przesłanie do organizatora.
Kto powinien wziąć udział?
Pracownicy biur prasowych
Pracownicy działów PR
Pracownicy agencji PR
Pracownicy agencji eventowych

Program szkolenia

I. Część teoretyczna z interaktywnymi elementami

1. KONTAKTY Z DZIENNIKARZAMI

Specyfika pracy dziennikarzy i redakcji

• Jak pracują i jak myślą dziennikarze

• Czego oczekują – jakiego rodzaju informacji

• Terminy i dead-line

Bezpośrednia praca z dziennikarzami i redakcjami

• Metody komunikacji z dziennikarzami – co się sprawdza, a czego unikać

• Nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów

• Najważniejsze problemy w relacjach z dziennikarzami

2. PRZYGOTOWYWANIE MATERIAŁÓW PRASOWYCH

Informacja prasowa i sposoby jej przygotowania

• Informacja prasowa i jej odmiany – jaka, dla kogo?

• Pytania, na które musi nieść odpowiedź każda informacja prasowa

• Informacja prasowa a news

• Tytuł, lid, treść, styl – jak się do tego zabrać

• Przykłady publikacji, czyli co zainteresowało dziennikarzy i jak to przedstawili na łamach prasy

• Najczęściej spotykane błędy w materiałach prasowych i jak się ich ustrzec

Press-kit

• Przygotowanie zestawu medialnego – co się na niego składa

• Backgrounder

• Biogramy firmy i kierownictwa

• Materiał zdjęciowy

Informacja prasowa a tekst reklamowy (w tym advertorial)

• Odmienne funkcje

• Różnice w stylu

II. Część interaktywna z ćwiczeniami

WARSZTATY: ĆWICZENIA PRAKTYCZNE Z TWORZENIA TEKSTÓW

Analiza przykładowych tekstów pisanych na potrzeby PR oraz „przegląd prasy”, czyli co trafiło na „jedynkę” i dlaczego.

Jeśli uczestnicy szkolenia chcieliby pracować na tekstach, nad którymi aktualnie pracują, albo zweryfikować te już wcześniej napisane – bardzo prosimy o wcześniejsze ich przesłanie do organizatora.

Prelegenci

Cytat
Monika Bębnowska

Jest ekspertem w dziedzinie PR korporacyjnego, komunikacji wewnętrznej, zarządzania komunikacją w sytuacjach kryzysowych, zarządzania zmianą i kontaktów z mediami. Ukończyła Katolicki Uniwersytet Lubelski, była stypendystką Księstwa Liechtenstein oraz Fundacji Konrada Adenauera. Posiada ponad 15 lat doświadczenia zawodowego, w tym 8 lat w branży PR. Na początku kariery zawodowej związana była z mediami i pracowała w wydawnictwie Printernet, wydającym miesięczniki „Print & Publishing” i „Packaging Polska”.

W agencji Garden of Words odpowiedzialna jest za opracowanie i realizację strategii komunikacji dla firm z branży FMCG, finansowej, urody i medialnej. Tworzy i wspólnie z zespołem realizuje strategie CSR dla międzynarodowych korporacji. Specjalizuje się także w tematach społecznych – przygotowuje i realizuje strategie dla kampanii edukacyjnych i informacyjnych, adresowanych do różnych grup społecznych. Była odpowiedzialna m.in. za komunikację medialną dla kampanii „Brałeś” Nie jedź! Po narkotykach rozum wysiada” na zlecenie Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii. Prowadzi szkolenia z zakresu media relations, budżetowania projektów PR, zarządzania kryzysem, komunikacji wewnętrznej oraz sesje strategiczne dla klientów w obliczu czekających ich zmian.

Gdzie i kiedy

Warszawa 18 sierpnia 2011
PRoto.pl

Warszawa

Al. Jerozolimskie 53

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
d
1 PLN
Cena zawiera:
  • Materiały szkoleniowe Przerwy kawowe Lunch
Weź udział

Organizator

PRoto.pl
00-697 Warszawa
al. Jerozolimskie 53
woj. mazowieckie
PRoto jest polskim wortalem tematycznym dedykowanym środowisku public relations. Informuje o nowościach w branży, dostarcza praktycznych wskazówek oraz prezentuje różnorodne osiągnięcia naukowe z dziedziny public relations w Polsce i na świecie. Wspó...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Formularz zgłoszeniowy na www.proto.pl

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

PRoto.pl
00-697 Warszawa al. Jerozolimskie 53
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!