Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/informacja-prasowa-backgrounder-notka-advertorial-pr-owcy-pisza-a-co-z-tym-robia-dziennikarze-warsztat-z-przygotowywania-tekstow-pr-30485-id982

Informacje o szkoleniu

  • Informacja prasowa, backgrounder, notka, advertorial... – PR-owcy piszą, a co z tym robią dziennikarze? Warsztat z przygotowywania tekstów PR.


    ID szkolenia: 30485
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Marketing, reklama, PR
  • Termin szkolenia:

    Adres szkolenia:

    PRoto.pl
    Al. Jerozolimskie 53
    Warszawa
    Godziny zajęć (czas trwania):
    9.00 - 17.30
  • Organizator szkolenia:

    PRoto.pl
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Szkolenie dla wszystkich, którzy chcą nawiązać skuteczne relacje z mediami.

W trakcie szkolenia uczestnicy poznają:

Specyfikę pracy dziennikarzy i redakcji
Metody pracy z dziennikarzami i redakcjami
Sposoby przygotowania materiałów dla mediów: informacji prasowych, press-kitów, advertoriali

Ponadto w części praktycznej warsztatów przeprowadzona zostanie analiza przykładowych tekstów pisanych na potrzeby PR oraz „przegląd prasy”, czyli co trafiło na „jedynkę” i dlaczego.

Jeśli uczestnicy szkolenia chcieliby pracować na tekstach, nad którymi aktualnie pracują, albo zweryfikować te już wcześniej napisane – bardzo prosimy o wcześniejsze ich przesłanie do organizatora.

Szkolenie skierowane jest do:

Pracownicy biur prasowych
Pracownicy działów PR
Pracownicy agencji PR
Pracownicy agencji eventowych

Program szkolenia:

I. Część teoretyczna z interaktywnymi elementami

1. KONTAKTY Z DZIENNIKARZAMI

Specyfika pracy dziennikarzy i redakcji

• Jak pracują i jak myślą dziennikarze

• Czego oczekują – jakiego rodzaju informacji

• Terminy i dead-line

Bezpośrednia praca z dziennikarzami i redakcjami

• Metody komunikacji z dziennikarzami – co się sprawdza, a czego unikać

• Nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów

• Najważniejsze problemy w relacjach z dziennikarzami

2. PRZYGOTOWYWANIE MATERIAŁÓW PRASOWYCH

Informacja prasowa i sposoby jej przygotowania

• Informacja prasowa i jej odmiany – jaka, dla kogo?

• Pytania, na które musi nieść odpowiedź każda informacja prasowa

• Informacja prasowa a news

• Tytuł, lid, treść, styl – jak się do tego zabrać

• Przykłady publikacji, czyli co zainteresowało dziennikarzy i jak to przedstawili na łamach prasy

• Najczęściej spotykane błędy w materiałach prasowych i jak się ich ustrzec

Press-kit

• Przygotowanie zestawu medialnego – co się na niego składa

• Backgrounder

• Biogramy firmy i kierownictwa

• Materiał zdjęciowy

Informacja prasowa a tekst reklamowy (w tym advertorial)

• Odmienne funkcje

• Różnice w stylu

II. Część interaktywna z ćwiczeniami

WARSZTATY: ĆWICZENIA PRAKTYCZNE Z TWORZENIA TEKSTÓW

Analiza przykładowych tekstów pisanych na potrzeby PR oraz „przegląd prasy”, czyli co trafiło na „jedynkę” i dlaczego.

Jeśli uczestnicy szkolenia chcieliby pracować na tekstach, nad którymi aktualnie pracują, albo zweryfikować te już wcześniej napisane – bardzo prosimy o wcześniejsze ich przesłanie do organizatora.

Informacje o prelegentach:

Monika Bębnowska

Jest ekspertem w dziedzinie PR korporacyjnego, komunikacji wewnętrznej, zarządzania komunikacją w sytuacjach kryzysowych, zarządzania zmianą i kontaktów z mediami. Ukończyła Katolicki Uniwersytet Lubelski, była stypendystką Księstwa Liechtenstein oraz Fundacji Konrada Adenauera. Posiada ponad 15 lat doświadczenia zawodowego, w tym 8 lat w branży PR. Na początku kariery zawodowej związana była z mediami i pracowała w wydawnictwie Printernet, wydającym miesięczniki „Print & Publishing” i „Packaging Polska”.

W agencji Garden of Words odpowiedzialna jest za opracowanie i realizację strategii komunikacji dla firm z branży FMCG, finansowej, urody i medialnej. Tworzy i wspólnie z zespołem realizuje strategie CSR dla międzynarodowych korporacji. Specjalizuje się także w tematach społecznych – przygotowuje i realizuje strategie dla kampanii edukacyjnych i informacyjnych, adresowanych do różnych grup społecznych. Była odpowiedzialna m.in. za komunikację medialną dla kampanii „Brałeś” Nie jedź! Po narkotykach rozum wysiada” na zlecenie Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii. Prowadzi szkolenia z zakresu media relations, budżetowania projektów PR, zarządzania kryzysem, komunikacji wewnętrznej oraz sesje strategiczne dla klientów w obliczu czekających ich zmian.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1 d

Cena zawiera:

Materiały szkoleniowe Przerwy kawowe Lunch

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Formularz zgłoszeniowy na www.proto.pl

Wydarzenie: Informacja prasowa, backgrounder, notka, advertorial... – PR-owcy piszą, a co z tym robią dziennikarze? Warsztat z przygotowywania tekstów PR.