Szkolenie

Specjalista ds. obsługi Biura Zarządu i Rad Nadzorczych

O szkoleniu

Szanowni Państwo,

Wsparcie Zarządu spółki w codziennym funkcjonowaniu zarówno w relacjach wewnętrznych, jak i zewnętrznych obejmuje szeroki zakres prowadzenia spraw, których szczegółowość i zależność od przepisów prawnych wymaga precyzyjności i czujności w działaniu. Przygotowaliśmy warsztat w zakresie najbardziej kluczowych elementów w organizowaniu pracy biura zarządu w spółkach z o.o. i akcyjnych. Zajęcia mają na celu przygotowanie uczestników zarówno pod kątem postępowania, w różnych sytuacjach występujących w spółce i w relacji z otoczeniem oraz spełniania wymogów ustawowych. Uczestnicy poznają i przeanalizują interpretacje, dobrych praktyk i możliwe rozwiązania w zakresie procedur i prowadzenia dokumentów w biurze obsługi władz.
Dlaczego warto wziąć udział?

Biorąc udział w szkoleniu

  • Poznasz najlepsze praktyki organizacyjne pracy Biura Zarządu
  • Poznasz zasady interpretacji kluczowych przepisów prawnych
  • Dowiesz się jak organizować pracę organów spółki
  • Dowiesz się jak sprawnie i zgodnie z przepisami zarządzać dokumentacją
  • Poznasz zalecane pozakodeksowe rozwiązania
  • Otrzymasz konkretne wskazówki dotyczące metod postępowania, stosowania procedur i wprowadzania usprawnień w swojej pracy
Kto powinien wziąć udział?

Do udziału w szkoleniu zapraszamy:

  • Pracowników w biurach zarządu
  • Asystentów zarządu
  • Osoby o podstawowym i średnim zaawansowaniu wiedzy w zakresie prowadzenia spraw i dokumentacji w biurze zarządu spółki,
  • Osoby, które chcą uporządkować swoją wiedzę w zakresie obsługi zarządu w kluczowych kwestiach prowadzenia spółki

Program szkolenia

Dzień I

09.30 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia

PROCEDURY UDOSTĘPNIANIA I PRZEKAZYWANIA DOKUMENTÓW ORAZ DOSTĘP DO INFORMACJI W SPÓŁCE

  • Tajemnica przedsiębiorstwa – obowiązki pracowników
  • Procedury zabezpieczania tajemnicy firmy
  • Skutki naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa

Case study: dostęp do informacji, a poufność wybranych dokumentów 

  • Zasady udostępniania dokumentów
  • Jakich dokumentów i informacji mogą żądać: organy administracji publicznej, podmioty uprawnione do kontroli, wspólnicy, akcjonariusze, RN i jej członkowie, zarząd, pracownicy?

Case study: przekroczenie uprawnień w dostępie do informacji

Case study: umowa o zakazie konkurencji i skutki

Case study: umowy o zachowaniu poufności

PROJEKTY UCHWAŁ NA POSIEDZENIE ZARZĄDU/RADY NADZORCZEJ

Case study: treści uchwał – przykłady i analiza skutków

Case study: kiedy uchwała zostaje podjęta?

  • Tryb i forma podejmowania uchwał

Case study: błędy w pisaniu projektu uchwał

KRYTERIA PRAWNE ZWOŁANIA POSIEDZEŃ 

Case study: powiadomienie o posiedzeniu Zarządu/Rady Nadzorczej

  • Rola Biura Zarządu w komunikacji na linii Zarząd – Rada Nadzorcza
  • Kompetencje członków zarządu a kompetencje Rady Nadzorczej – co wytycza KSH, a co może podlegać wewnętrzny regulacjom
  • Sposoby zwołania posiedzeń
  • Odwołanie lub zmiana terminu obrad

SPORZĄDZANIE UCHWAŁ I PROTOKOŁU Z POSIEDZENIA

  • Kiedy powinna być podjęta uchwała zarządu lub rady nadzorczej?
  • Obowiązkowa zawartość uchwały
  • Uzgadnianie a wersja ostateczna
  • Podpisywanie protokołu
  • Określenie czynności zwykłego zarządu
  • Czynności wymagające zgody walnego zgromadzenia/zgromadzenia wspólników

PRZECHOWYWANIE DOKUMENTÓW

  • Formy czynności prawnej: pisemna, elektroniczna, dokumentowa
  • Zasady prawne archiwizowania dokumentów
  • Forma przechowywania dokumentów spółki 
  • Terminy przechowywania dokumentów

15.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia

Dzień II

09.00 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
09.30 – Rozpoczęcie szkolenia

REGULAMINY ORGANIZACYJNE, INSTRUKCJE, ZARZĄDZENIA WEWNĄTRZ SPÓŁKI

  • Zawartość regulaminów – dobre praktyki w biurze zarządu

Case study: jakie treści powinny być zawarte w regulaminach, instrukcjach i zarządzeniach?

  • Skutki błędnych zapisów w regulaminach i innych regulacjach

Case study: regulamin Zarządu i Rady Nadzorczej

Case study: instrukcja kancelaryjna

Case study: regulamin pełnomocnictw – zakres i forma udzielenia; odwołanie

Case study: regulaminy organizacyjne

  • Skutki postepowania sprzecznego z regulaminem

WSPÓŁPRACA BIURA ZARZĄDU Z ORGANAMI SPÓŁKI

  • Wyłanianie członków organów spółki
  • Reprezentowanie spółki – zadania Zarządu

Case study: uchybienia na tle reprezentacji

  • Prokurent a pełnomocnik w spółce kapitałowej
  • Rodzaje pełnomocnictw, treść pełnomocnictw, rejestry
  • Odwołanie, rezygnacja lub wygasanie mandatów
  • Delegowanie członka rady nadzorczej do zarządu

Case study: odpowiedzialność Zarządu – orzecznictwo

KOORDYNOWANIE SPRAW ZWIĄZANYCH ZE STATUTEM/UMOWĄ SPÓŁKI

  • Jakie wymogi nakłada ustawodawca na statutem/umowę spółki?
  • Ustanowienie organów spółki i sposób ich powołania,

Case study: przykłady i analiza wewnętrzny i indywidualnych rozwiązań w zakresie zapisów w statutach/umowach spółek

AKTUALIZACJA DANYCH SPÓŁKI W KRS

  • Postępowanie aktualizujące w KRS
  • Jakie dokumenty uzupełniające przygotować i w jaki sposób?
  • Jak reagować na korespondencję z sądu rejestrowego?
  • Jak radzić sobie z pomyłkami we wnioskach i pismami

RODO W PRAKTYCE SPÓŁEK KAPITAŁOWYCH

  • Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w spółce
  • Obowiązki związane z rolą administratora danych osobowych
  • Kiedy wymagana jest zgoda osoby, której danej dotyczą
  • Procedury i inna dokumentacja wymagana RODO

Case study: wzory dokumentacji związanej z RODO i typowe błędy

UMOWY W SPÓŁKACH  – NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY I ZAPOMNIANY OBSZAR KONTROLI

  • Dobre praktyki w zarządzaniu umowami w spółkach
  • Jakie procedury przyjmować aby zabezpieczyć zarząd
  • Jakie zapisy w umowach minimalizują ryzyko zarządu

15.00 – Zakończenie szkolenia

Czas trwania

9.30-15.00
9.30-15.00

Prelegenci

Cytat

Romana Pietruk
Anna Adamczyk

Gdzie i kiedy

Online 18 - 19 marca 2021

Gdzie i kiedy

Warszawa 26 - 27 sierpnia 2019
MsMermaid - Conference Center

00-411 Warszawa

Wioślarska 8

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 9 - 10 kwietnia 2019
MsMermaid - Conference Center

00-411 Warszawa

Wioślarska 8

woj. mazowieckie

Zapisz się

Szkolenie online - promocja
przy zgłoszeniu do 25.02.2021
1570 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Szkolenie online
cena standardowa za 1 osobę
1870 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa
ul. Marszałkowska 58 lok. 15
woj. mazowieckie
W czasach dynamicznych zmian, postaw na firmę, która wie, co to znaczy SKUTECZNOŚĆ! Co nas wyróżnia? 1. Eksperci - nasi eksperci przechodzą najtrudniejszy etap selekcji doboru kadry trenerskiej szkoleń. Wśród nich jesteśmy uważani za najbardzie...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza rejestracji online dostępnego na tej stronie.

Po jego otrzymaniu skontaktujemy się celem potwierdzenia rejestracji i przekazania informacji organizacyjnych.

Komputer z dostępem do Internetu, kamerą, głośnikami i mikrofonem.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa ul. Marszałkowska 58 lok. 15
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!