Szkolenie

System SL2014 i rozliczanie wniosków o płatność w praktyce Opiekunów projektów, pracowników Instytucji Zarządzających, Pośredniczących i Wdrażających. 2-dniowe szkolenie praktyczne.

O szkoleniu

-
Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

Szkolenie przeznaczone dla Opiekunów projektów i pracowników Instytucji Zarządzających, Pośredniczących i Wdrażających, którzy weryfikują wnioski o płatność składane przez Beneficjentów w systemie SL2014, zatwierdzają zmiany w umowach i harmonogramach płatności, prowadzą korespondencję z Beneficjentami.

Cel szkolenia

Pozyskanie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie prowadzenia projektu przez Opiekunów projektów z Instytucji Zarządzających i/lub Pośredniczących. Uczestnicy dowiedzą się jak i kiedy wprowadzać zmiany do umowy o dofinansowanie, jak prawidłowo przygotowywać harmonogram płatności i wprowadzać zmiany do niego, jak weryfikować kwalifikowalność wydatków w zakresie personelu projektu w oparciu o bazę personelu. Uczestnicy uzyskają umiejętności w zakresie prawidłowej weryfikacji wniosków o płatność, pracując na dokumentach i przypadkach opisujących m.in. skomplikowane sytuacje (odwrócony VAT, Podatek VAT częściowo kwalifikowalny, korekty i zwroty, dochód w projekcie).

Korzyści dla uczestników

-ciekawe materiały szkoleniowe przygotowane przez praktyków;
-możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji z ekspertem ds. realizacji i rozliczania projektów unijnych w  Perspektywie Finansowej 2014-2020;
-zdobycie cennej wiedzy w zakresie obsługi systemu SL2014.
 

Metodologia

Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

Program szkolenia

Rozliczanie wniosków o płatność w systemie SL2014 - warsztaty dla Opiekunów projektów.

1. System SL2014 – główne narzędzie do raportowania i komunikowania się z Beneficjentem
2. Umowa o dofinansowanie projektu w systemie SL2014
- wniosek o płatność, a harmonogram finansowy projektu,
- wprowadzanie zmian do umowy o dofinansowanie – zakres możliwych zmian,
- zmiany wymagające i niewymagające aneksu.
3. Praca w systemie SL2014 od strony Instytucji i Beneficjenta- porównanie funkcjonalności
- moduł Korespondencja,
- analiza i zatwierdzanie zmian w Harmonogramie płatności – case study,
- Baza personelu- jakie dane są niezbędne do wprowadzenia do systemu w zależności od formy zaangażowania pracowników projektu. Co może poprawić Opiekun projektu?
- zakładka Zamówienia publiczne. Wprowadzanie do systemu informacji o podpisanych kontraktach wraz z załącznikami, anulowanie zamówień,
- Baza Uczestników projektu.
4. Przygotowanie wniosku o płatność od strony Beneficjenta
- postęp rzeczowy,
- postęp finansowy,
- wprowadzanie korekty faktur,
- zakładka dochód w projekcie- kiedy on występuje i jak go poprawnie wykazywać we wniosku o płatność?
- źródła finansowania wydatków i rozliczanie zaliczek- przestrzeń dla błędów we wnioskach,
- Zestawienie dokumentów. Jakich dokumentów można żądać od Beneficjenta na potwierdzenie kwalifikowalności wydatków.
5. Weryfikacja wniosku o płatność przez Instytucję– case study
- przypisanie do projektu,
- nadanie numeru wnioskowi o płatność,
- procedura wycofania wniosku o płatność,
- podgląd wniosku a edycja wniosku, status wniosku,
- wybór, pozyskanie dokumentów w ramach próby - na przykładzie projektu,
- po czym można poznać, że projekt nie jest realizowany prawidłowo, nieprawidłowości w projekcie.
- uzupełnienie karty weryfikacji wniosku o płatność wraz z listą sprawdzającą- case study
- weryfikacja wniosków o płatność rozliczanych kwotami ryczałtowymi
- przesłanie wniosku do poprawy wraz z wysłaniem informacji o weryfikacji wniosku o płatność, ponowna weryfikacja
- korygowanie wniosków o płatność
- zgłoszenie wniosku do certyfikacji.
6. Korekty wniosku w systemie SL2014
- omówienie rejestru obciążeń,
- wprowadzanie korekt finansowych.

Informacje organizacyjne

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Harmonogram zajęć

  • szkolenie trwa 2 dni (16h)
  • zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
  • ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
  • w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad


Dzień I
Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.12:00 -przerwa kawowa
Godz.14.00 -przerwa obiadowa
Godz.16.00 -przerwa kawowa
Godz.18:00 -zakończenie szkolenia
Dzień II
Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.11:00 -przerwa kawowa
Godz.13.00 przerwa obiadowa
Godz.15.00 -przerwa kawowa
Godz.17:00 -zakończenie szkolenia

Prelegenci

Cytat

-

Gdzie i kiedy

Warszawa 8 - 9 października 2020
Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
zł netto
1250 PLN
Cena zawiera:
  • Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera: -uczestnictwo w szkoleniu, -materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych] -materiały piśmiennicze [notatnik, długopis] -dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia -konsultacje poszkoleniowe -każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER -oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Weź udział

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. To instytucja głównie specjalizująca się w realizacji projektów...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a   następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).  


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań Libelta 1a/2
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!